FANDOM

Bitewna Więź (jap. きずなへんげ Transformacja Więzi, ang. Battle Bond) to Zdolność wprowadzona w Generacji VII. Jest to osobista Zdolność Greninjy.

Tekst

Gry Opis
Generacja VII Pokonanie przeciwnego Pokémona wzmacnia więź Pokémona ze swoim Trenerem i staje się Asho-Greninją. Wodny Shuriken staje się bardziej potężny.
Generacja VIII Pokonanie przeciwnego Pokémona wzmacnia więź Pokémona ze swoim Trenerem i staje się Asho-Greninją. Wodny Shuriken staje się bardziej potężny.

Efekt

W walce

Po tym, jak Greninja z tą Zdolnością spowoduje, że przeciwnik zemdleje, zmienia się w Asho-Greninję. Kiedy Greninja w tej formie używa Wodnego Shurikena, jego moc wzrasta z 15 do 20 i zawsze uderza trzy razy. Kilka Pokémonów może aktywować tę Zdolność podczas tej samej bitwy.

Jeśli Asho-Greninja zemdleje w walce, powróci do pierwotnej postaci. Gdy w tej samej bitwie Greninja zostanie wyleczona i pokona innego Pokémona, Bitewna Więź nie zadziała.

Po walce Pokémon wraca do swojej oryginalnej formy.

Gra Aktorska, Kwas Żołądkowy, Ziarno Zgryzoty, Promień Prostoty oraz Perswazja nie zadziałają, gdy Pokémon posiada Bitewną Więź. W przypadku gdy jeden z Pokémonów posiada Bitewną Więź, Wymiana Talentu również nie zadziała. Więź Bitewna nie może zostać skopiowana przez Odtwarzanie, Potęgę Alchemii ani Odbiorcę, nie może zostać również zastąpiona przez Mumifikację ani stłumiona przez Karę Rdzenia. Jeśli Pokémony inne niż Greninja otrzymają Bitewną Więź poprzez Zdolność Impostora czy Transformację, nie zmienią się w Asho-Greninję. Jeśli Pokémon przekształci się w Ash-Greninję poprzez Impostora lub Transformację, Bitewna Więź nie będzie miała wpływu na działanie Wodnego Shurikena.

Poza walką

Greninja z tą Zdolnością nie może się rozmnażać. Dodatkowo nie może brać udziału w Punktach Walk, które nie zezwalają na używanie specjalnych Pokémonów, nie dotyczy to jednak Drzewa Walk.

Pokémony z tą Zdolnością

# Pokémon Typ(y) Pierwsza Zdolność Druga Zdolność Ukryta Zdolność
658 658MS Greninja
Greninja Bitewnej Więzi
wodnymroczny Bitewna Więź Brak Brak
658A 658AMS Greninja
Asho-Greninja
wodnymroczny Bitewna Więź Brak Brak
Proszę zauważyć, że to jest w 100% przynależne do gier Generacji VIII.
  • Dla gier Generacji III, ignoruj Zdolności wprowadzone w Generacji IV i dalej oraz Ukryte Zdolności.
  • Dla gier Generacji IV, ignoruj Ukryte Zdolności.
  • Dla gier Generacji V, ignoruj Zdolności wprowadzone Generacji VI i dalej.
  • Dla gier Generacji VI, ignoruj Zdolności wprowadzone w Generacji VII i dalej.
  • Dla gier Generacji VII, ignoruj Zdolności wprowadzone w Generacji VIII i dalej.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Zobacz też