Pokémon Wiki
Advertisement

Armaldo (jap: アーマルド Armaldo) jest skamieniałym Pokémonem dwu-typu Kamiennego/Robaczego wprowadzonym w Generacji III.

Ewoluuje z Anoritha począwszy od poziomu 40, który został wskrzeszony ze Skamieliny Pazura.

Biologia

Armaldo to dwunożny, ziemnowodny Pokémon, który nieco przypomina krewetkę modliszkowatą. Pokryty jest grubymi, szaro-niebieskimi płytkami. Ciało ma akcenty żółtego, czarnego, białego i czerwonego. Jego podłużne oczy wystają z boków głowy. Czarny wzór z dwoma czerwonymi plamkami w kształcie łezek obejmuje środek głowy i żółtą dolną szczękę. Z boków długiej, grubej szyi wystają trzy pary skrzydlatych wyrostków. Zbroja na plecach ma cztery krótkie kolce i dwa trójkątne skrzydła z żółtymi obwódkami wystające spod spodu. Jego łuskowata pierś i brzuch są również otoczone żółtymi liniami, a na środku klatki piersiowej znajdują się dwie duże żółte płytki. Jego podzielone na segmenty ramiona wychodzą z otworów w tych płytach, każdy z dużym, czarnym pazurem. Nogi również są podzielone na segmenty, z czarnymi kolanami. Para czarnych płetw przechyla jego długi ogon.

W starożytności Armaldo żył na lądzie nad wodą i nurkował w oceanie, aby polować na zdobycz. Duże skrzydła na plecach służyły do ​​pływania, a gruba skorupa chroniła go przed atakami wroga. Jego mocne pazury mogą łamać kamienie i przebić stalową płytę. Ponadto może je dowolnie wysuwać lub chować. Uważany jest za przodka niektórych Pokémonów typu Robaczego.

W anime

Wpisy Pokédexa

W mandze

Dane w grach

Występy NPC

  • Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of Sky: Armaldo służy jako mentor dla przyszłego Mistrza Gildii, Wigglytuffa, kiedy ten był jeszcze Igglybuffem. Początkowo niechętny z powodu postawy Igglybuffa, który jest zuchwały, przyjmuje go jako ucznia po wyczuciu potężnej intuicji małego Pokémona i ostatecznie przyzwyczaja się do małego dziecka. Ma tendencję do zamydlania oczu innym RPG różnymi rzeczami, takimi jak pułapki i bossowie, ale równie łatwo jest przez nich oszukany. Armaldo jest w rzeczywistości banitą i zostaje złapany po przejściu Wąwozu Fortuny. Igglybuff dziko protestuje i już miał zamiar wyzwolić potężny Hiper Głos (pierwszy pokaz jego niesławnego temperamentu), dopóki Armaldo go nie uspokaja i nie wyjaśnia sytuacji; daje wciąż protestującemu Igglybuffowi Glob Obrony (pierwszy skarb, jaki para znalazła podczas swojej pierwszej przygody) jako prezent, aby go zapamiętać, a Armaldo samowolnie oddaje się władzom. Ta historia służy jako tło dla drugiego Epizodu Specjalnego, Uzdolniony Igglybuff.
  • Później pojawia się ponownie w Pokémon Super Mystery Dungeon, w którym inny Igglybuff prosi gracza aby ten dostarczył Armaldo Małe Ziarno Ożywiania. Po dostawie Armaldo rozmyśla nad innym Igglybuff'em, którego znał i wiedział, że stanie się szanowanym mistrzem gildii.

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją III.
Ruby Twarda zbroja Armaldo sprawia, że ​​wszystkie ataki odbijają się od niego. Dwa ogromne pazury tego Pokémona mogą się dowolnie rozszerzać lub kurczyć. Mają moc przebijania bezpośrednio przez stalową płytę.
Sapphire Armaldo to gatunek Pokémona, który wyginął w czasach prehistorycznych. Mówi się, że ten Pokémon chodził na tylnych łapach, co byłoby wygodniejsze dla życia na lądzie.
Emerald Armaldo zwykle mieszka na lądzie. Kiedy jednak poluje na zdobycz, nurkuje pod oceanem. Pływa, używając dwóch dużych skrzydeł.
FireRed Chroniony twardą skorupą, jego korpus jest bardzo wytrzymały. Rozrywa ofiarę pazurami, aby się pożywić.
LeafGreen
Diamond Po ewolucji zszedł na brzeg. Całe jego ciało jest pokryte solidną zbroją.
Pearl
Platinum
HeartGold Jego ogromne, chowane pazury potrafią przeciąć prawie wszystko. Całe jego ciało jest pokryte solidnymi płytkami.
SoulSilver
Black Po ewolucji zszedł na brzeg. Całe jego ciało jest pokryte solidną zbroją.
White
Black 2 Po ewolucji zszedł na brzeg. Całe jego ciało jest pokryte solidną zbroją.
White 2
X Jego ogromne, chowane pazury potrafią przeciąć prawie wszystko. Całe jego ciało jest pokryte solidnymi płytkami.
Y Chroniony twardą skorupą, jego korpus jest bardzo wytrzymały. Rozrywa ofiarę pazurami, aby się pożywić.
Omega Ruby Twarda zbroja Armaldo sprawia, że ​​wszystkie ataki odbijają się od niego. Dwa ogromne pazury tego Pokémona mogą się dowolnie rozszerzać lub kurczyć. Mają moc przebijania bezpośrednio przez stalową płytę.
Alpha Sapphire Armaldo to gatunek Pokémona, który wyginął w czasach prehistorycznych. Mówi się, że ten Pokémon chodził na tylnych łapach, co byłoby wygodniejsze dla życia na lądzie.
Ultra Sun Mieszkał na lądzie i wchodził do morza, by polować na zdobycz. Jego ostre pazury były jego największą bronią.
Ultra Moon Armaldo przystosował się z życia w wodzie do życia na lądzie. Ustalono, że jest to przodek jakiegoś Pokémona-robaka.
Sword Po ewolucji ten Pokémon wyszedł na ląd. Jego dolna część ciała stała się silniejsza, a ciosy z ogona są niszczycielskie.
Shield Choć żyje na lądzie, jest również dobrym pływakiem. Nurkuje w oceanie w poszukiwaniu zdobyczy, używając swoich ostrych pazurów, aby dorwać swoją ofiarę.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Ruby Ewoluowanie Anoritha
Sapphire
Emerald Ewoluowanie Anoritha
FireRed Wymiana
LeafGreen
Colosseum Wymiana
XD Wymiana
Diamond Ewoluowanie Anoritha
Pearl
Platinum Ewoluowanie Anoritha
HeartGold Ewoluowanie Anoritha
SoulSilver Wymiana
Pal Park Morze
Black Ewoluowanie Anoritha
White
Black 2 Ewoluowanie Anoritha
White 2
X Ewoluowanie Anoritha
Y Wymiana
Omega Ruby Ewoluowanie Anoritha
Alpha Sapphire
Sun Wymiana
Moon
Ultra Sun Ewoluowanie Anoritha
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword WymianaWersja 1.3.0+
Shield
Edycja Rozszerzona Jezioro Bellimere

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Ewoluowanie Anoritha
MD Blue
MD Time Góra Lawiny (1F-19F)
MD Darkness
MD Sky Góra Lawiny (1F-19F)
Ranger: GS Ruiny Oblivii, Świątynia Lodu
Conquest Ewoluowanie Anoritha

W eventach

Gry Event Region Lokalizacja Poziom Czas wydania
RS Pokémon Center New York Campaign 5 Armaldo angielski Stany Zjednoczone 40 14 sierpnia - 20 sierpnia, 2004

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
75
135 - 182 260 - 354
A:
125
117 - 194 229 - 383
O:
100
94 - 167 184 - 328
70
67 - 134 130 - 262
80
76 - 145 148 - 284
S:
45
45 - 106 85 - 207
Suma:
495
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
2/2 ★★
Moc
4/5 ★★★★
Talent
3/4 ★★★
Upór
4/5 ★★★★
Skoczność
2/2 ★★
Suma
15/18 ★★★

Efektywność typów

normalny ½×
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny ½×
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny ½×
walczący
lodowy
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny ½×
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy

Lista ruchów

Główny artykuł: Armaldo/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Anorith.png
Niewyewoluowany
Anorith
kamiennyrobaczy
Rzadki Cukierek
Poziom 40

Armaldo.png
Pierwsza ewolucja
Armaldo
kamiennyrobaczy

Sprite'y

Sword Shield
348 VIII.png 348 s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

Pochodzenie

Armaldo wydaje się być oparty na Anomalocaris, chociaż ma też pewne fizyczne cechy dinozaurów.

Etymologia

Armaldo może być przekręceniem słowa armor, lub kombinacją "armor" i "ald", starego saksońskiego słowa oznaczającego "stary".

Powiązane artykuły

Anorith #347: Anorith
Pokémony
#349: Feebas Feebas
Advertisement