Pokémon Wiki
Advertisement

Arctozolt (jap: パッチルドン Patchilldon) jest Skamieniałym Pokémonem dwu-typu Elektrycznego/Lodowego, wprowadzonym w Generacji VIII.

Jest wskrzeszony w wyniku połączenia Skamieniałego Ptaka i Skamieniałego Gada, i nie wiadomo czy ewoluuje w lub z innego Pokémona.

Biologia

Arctozolt to hybrydowy skamieniały Pokémon. Ma jasnoniebieski korpus ze śnieżną naszywką na górze. Jego ciało ma niebieskie płetwy z białymi łatami na końcach i kilkoma plamkami. Ma ogon podobny do mozazaura z płetwą na górze. Ma dwie żółte ręce. Arctozolt ma podobną do raptora głowę z zamkniętymi oczami i niebieską plamą na każdym policzku. Wytwarza śluz z nosa.

Potrząsając mroźną górną połową, Arctozolt może wytwarzać energię elektryczną. Wiadomo było, że żyje na starożytnych wybrzeżach i zachowuje pożywienie lodem na ciele. Podobno wyginął, ponieważ poruszał się bardzo wolno, chociaż teoria jest wątpliwa, ponieważ Arctozolt został połączony z dwóch oddzielnych Pokémonów, z których każdy miał swoje nisze przed wyginięciem.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VIII.
Sword Drżenie jego lodowatej górnej połowy jest tym, co wytwarza energię elektryczną. Trudno jest mu chodzić.
Shield Ten Pokémon żył na prehistorycznych wybrzeżach morskich i był w stanie zachować pożywienie lodem na swoim ciele. Wymarł, ponieważ poruszał się tak wolno.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sword Wskrzeszony z Skamieniałego Ptaka i Skamieniałego Gada przez Carę Liss na Trasie 6
Shield

W pobocznych grach

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
90
150 - 197 290 - 384
A:
100
94 - 167 184 - 328
O:
90
85 - 156 166 - 306
90
85 - 156 166 - 306
80
76 - 145 148 - 284
S:
55
54 - 117 103 - 229
Suma:
505
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy ½×
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Arctozolt.png
Niewyewoluowany
Arctozolt
elektrycznylodowy

Sprite'y

Sword Shield
881 VIII.png 881 s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

Pochodzenie

Arctozolt, podobnie jak jego odpowiedniki, może być oparty na Dinozaurach Crystal Palace, serii źle złożonych rzeźb dinozaurów wystawionych w Parku Crystal Palace. Może odnosić się do rzeźby ichtiozaura chodzącego po lądzie. W przypadku Arctozolta, jego górna połowa wydaje się być oparta na dromeozaurze, podczas gdy jego dolna połowa wydaje się być oparta głównie na wodnym gadzie, takim jak plezjozaur, mozazaur lub ichtiozaur. Może być też inspirowany przez chimerę i podobne stworzenia mitologiczne, które, jak stwierdzono, mają cechy różnych gatunków zwierząt i często są interpretowane jako naukowo skonstruowane z różnych części zwierzęcych.

We wpisach Pokédexa dla wszystkich Skamielin Galar wspomina się, że są one przyczyną ich własnego wymarcia, co może być odniesieniem do przestarzałej hipotezy, że dinozaury były ewolucyjnie obojętne, co sprawiło, że stały się większe, powolne i głupsze do tego stopnia, że ​​nie mogły utrzymać się.

Brak możliwości rozmnażania się Arctozolta może być odniesieniem do zwierząt mieszanych, które rodzą się bezpłodne (niezdolne do produkowania potomstwa).

Etymologia

Arctozolt może być kombinacją arctic i volt lub jolt.

Patchilldon może być kombinacją パチパチ pachipachi (onomatopeja od trzaskania), chill i -don (powszechny przyrostek w nazwach dinozaurów, pochodzący ze starogreckiego słowa ząb).

Powiązane artykuły

Dracozolt #880: Dracozolt
Pokémony
#882: Dracovish Dracovish
Advertisement