Appletun (japタルップル Tarupple) jest Pokémonem dwu-typu Trawiastego/Smoczego wprowadzonym w Generacji VIII.

Ewoluuje z Applina przy użyciu Słodkiego Jabłka. Jest to jedna z finalnych form Applina, inną jest Flapple.

Appletun posiada formę Gigantamax.

Biologia

Appletun jest smoko-podobnym Pokémonem zamieszkującym ciało przypominające szarlotkę. Jego ciało jest przeważnie zielone z żółtym spodem i dolną szczęką, a na piersi ma pomarańczową plamkę, która przypomina rdzeń jabłka[1]. Na głowie ma kawałek jabłka noszonego jako hełm. Jego oczy zwykle wystają spod hełmu jabłkowego, jakby były uszami, ale mogą być uniesione, aby odsłonić podobne do liści łodygi oczne trzymające małe paciorkowate oczy. Posiada czarne nacięcia na nozdrza na końcu kufy. Na grzbiecie ma duży garb z kilkoma zachodzącymi na siebie paskami, które przypominają skórkę z szarlotki. Ma czerwono-zielone liście na wierzchu przypominającego ciasto. Ma krótkie, masywne nogi z łapami i gruby ogon.

Appletun wytwarza podobny do nektaru zapach, który przyciąga Pokémony typu Robaczego, na które poluje. Jego ciało jest pokryte słodkim nektarem, który gęstnieje pod wpływem energii Gigantamax. Podobno skóra na plecach jest smaczna, a dzieci jadły ją jako przekąskę.

Kiedy Appletun zostaje wystawiony na działanie energii Gigantamax, zmienia się w kształt olbrzymiego jabłka z zielonym smoko-podobnym Pokémonem wewnątrz. Jego gałki oczne przypominające liście stoją prosto, a na głowie ma wierzchołek jabłka z żółtymi rzeźbami przypominającymi nozdrza. Jego ogon jest wydłużony i owija się wokół podstawy jabłka. Pokémon ma zaokrąglone policzki i otwiera usta, pozwalając czerwonemu językowi wystawać z pyska. Wokół szyi unoszą się trzy czerwone chmury.

Słodki nektar, który pokrywa jego ciało, zwiększa swoją grubość, dzięki czemu może wchłonąć więcej uszkodzeń niż zwykle. Potrafi wystrzelić nektar na tyle, by móc utopić przeciwników w podmuchu nektaru.

Appletun jest jedynym znanym Pokémonem, który może używać ruchu Kwas Jabłkowy i ekskluzywnego Ruchu Giga Maks., Giga Maks. Słodkość.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VIII.
Sword Zjedzenie słodkiego jabłka spowodowało jego ewolucję. Nektarny zapach unosi się z jego ciała, zwabiając Pokémony-robaki, na których żeruje.
Shield Jego ciało pokryte jest słodkim nektarem, a skóra na plecach jest szczególnie smaczna. Dzieci uważały ją za przekąskę.
Gigantamax Appletun
Sword Trafia przeciwników ogromnymi ilościami słodkiego, lepkiego nektaru, topiąc ich potopem.
Shield Ze względu na energię Gigantamax, nektar tego Pokémona stał się gęstszy. Zwiększona lepkość pozwala nektarowi absorbować więcej obrażeń niż wcześniej.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sword Wymiana
Shield Oko Axew, Mostowe Pole, Pstrokaty Gaj, Lustro Olbrzymów, Kamienna Dzicz (DynaMaxowa Walka)
Pstrokaty Gaj (DynaMaxowa Walka) Czynnik Gigantamax
Edycja Rozszerzona Odskoczniowe MorzeSh
Pętlowa Laguna (DynaMaxowa Walka)Sh
Pętlowa Laguna (DynaMaxowa Walka)Sh Czynnik Gigantamax

W pobocznych grach

W eventach

Wieści z Dzikiego Obszaru
Gry Event Gigantamax Lokalizacja Poziom Czas wydania
Sh Wieści z Dzikiego Obszaru Nie hide 30, 40, 50, 60 9 stycznia - 31 stycznia, 2020
Sh Wieści z Dzikiego Obszaru Tak hide 40, 50, 60 9 stycznia - 31 stycznia, 2020
Sh Wieści z Dzikiego Obszaru Tak hide 40, 50, 60 31 stycznia - 6 lutego, 2020
Sw Wieści z Dzikiego Obszaru Tak hide 40 2 czerwca - 29 czerwca, 2020
Sw Wieści z Dzikiego Obszaru Tak hide 30, 40, 50, 60 1 września - 30 września, 2020

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
110
170 - 217 330 - 424
A:
85
81 - 150 157 - 295
O:
80
76 - 145 148 - 284
100
94 - 167 184 - 328
80
76 - 145 148 - 284
S:
30
31 - 90 58 - 174
Suma:
485
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ¼×
trawiasty ¼×
elektryczny ¼×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ¼×
trawiasty ¼×
elektryczny ¼×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ¼×
trawiasty ¼×
elektryczny ¼×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ¼×
trawiasty ¼×
elektryczny ¼×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:
  • Jeśli ten Pokémon ma Zdolność Otyłości, efektywność ruchów typu Ognistego wynosi ½× a efektywność ruchów typu Lodowego wynosi 2×.

Lista ruchów

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Applin.png
Niewyewoluowany
Applin
trawiastysmoczy
Słodkie Jabłko
Słodkie Jabłko

Appletun.png
Pierwsza ewolucja
Appletun
trawiastysmoczy

Formy

Gigantamax

Dynamax icon.png
Czynnik Gigantamax
Appletun.png
Appletun
Appletun
trawiastysmoczy

Opaska Dynamax
Opaska Dynamax

Działa na trzy tury
Appletun.png
Gigantamax Appletun
Appletun
trawiastysmoczy

Sprite'y

Sword Shield
842 VIII.png 842 s VIII.png
Normalny Lśniący
Sword Shield
842Gi VIII.png 842Gi s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

  • Appletun i Flapple są jedynymi Pokémonami, które mają fizycznie identyczne formy Gigantamax, chociaż wciąż są traktowane jako różne Pokémony, jako że mają oddzielne wpisy w Pokédexie, Ruchy Giga Maks. i odgłosy.
    • Jest to również jedyny przypadek dwóch różnych gatunków Pokémonów, które mogą być fizycznie identyczne bez użycia Transformacji, Impostora czy Iluzji.
  • Appletun i jego rodzina ewolucyjna są jedynymi Pokémonami, które są w Grupach Hodowli Roślin i Smoczych.

Pochodzenie

Appletun może być oparty na Ladonie, smoku z greckiej mitologii, który strzeże złotych jabłek w Ogrodzie Hesperyd. Może również czerpać inspirację z biblijnych węży, czasami nazywanych smokami, z których jeden przekonuje Ewę do zjedzenia zakazanego owocu z Drzewa wiedzy, najczęściej przedstawianego jako jabłko. Appletun może być także oparty na powieści Bel i smok, o smoku, który pęka po nakarmieniu ciastem. Inspiracją mogą być również szarlotki i żółwie lądowe. Jego forma Gigantamax wydaje się być oparta na karmelkowym jabłku.

Flapple i Appletun posiadające identyczne formy Gigantamax mogą być odniesieniem do ewolucji konwergencyjnej, która może prowadzić do oddzielnych organizmów niezależnie rozwijających identyczne cechy i konstrukcje ciała.

Etymologia

Appletun może pochodzić od Appleton, toponimu oznaczającego "sad" lub "miejsce, w którym rosną jabłka". Appletun może być również połączeniem apple i ton (odnosząc się do jego masy). Może być również grą słów od apple turnover lub under.

Tarupple może być kombinacją tart, 怠い tarui (powolny), たっぷり tappuri (onomatopoetyczne słowo oznaczające dużo) i apple.

Powiązane artykuły

Notki

  1. Model Appletuna, ściągnięty z Pokémon Sword i Shield.
Flapple #841: Flapple
Pokémony
#843: Silicobra Silicobra