Pokémon Wiki
Advertisement

Alder (jap. アデク Adeku) jest Czempionem Ligi Pokémon regionu Unova w Pokémon Black i White.

W grach rdzennej serii

Pokémony

Pokémon Black i White

Pokémon Black 2 i White 2

Miasteczko Floccesy
Światowy Turniej Pokémon

Alder używa trzech z poniżej wymienionych Pokémonów w Pojedynczych Walkach, cztery w Podwójnych i Rotacyjnych Walkach oraz wszystkie sześć w Potrójnych Walkach. Zawsze zacznie od swojego osobistego Pokémona, Volcarony.

Zmarłe

637 VIII.png
Larvesta → Volcarona

Grafika

Sprite'y

Spr BW Alder.png Spr B2W2 Alder.gif Alder OD.png VSAlder.png
Sprite z
Black i White
Sprite z
Black 2 i White 2
Sprite overworld z
Generacji V
Sprite VS z
Generacji V

Cytaty

Główny artykuł: Alder/Cytaty

W anime

W głównej serii

Alder w anime

Alder zadebiutował w Trzecia walka Asha i Tripa! podczas retrospekcji dzieciństwa Tripa. Walczył z Trenerem w małym miasteczku przy użyciu swojego Bouffalanta, podczas gdy Trip patrzył z podziwem. Gdy walka się zakończyła, Czempion podszedł do młodego chłopca i pozwolił mu pogłaskać i nakarmić Bouffalanta. Zapytał Tripa, jaki jest jego cel, na co Trip odpowiedział, że jest nim zostanie Czempionem. Alder, będąc pod wrażeniem, zainspirował Tripa, by ten ciężko trenował gdy będzie starszy, po czym obiecał, że będzie czekał na jego wyzwanie. Trip zapieczętował obietnicę pewnym uściskiem dłoni.

Alder fizycznie zadebiutował w Ash kontra Wielki Mistrz!. Ash i Trip spotkali go na Trasie 5, i po spotkaniu ich zwracał się do nich kolejno Ashton (jap: サンタロ Santaro) i Tristan (jap: シュータロ Shootaro). Chciał z nimi walczyć obydwoma w walce dwóch-na-jednego, ale Trip odmówił walki u boku Asha, więc Alder zgodził się walczyć z nimi pojedynczo. Trip pozwolił Ashowi iść pierwszy, myśląc, że szybkie pokonanie przez Czempiona dobrze mu zrobi.

Podczas bitwy Alder po prostu stał spokojnie i pozwolił swojemu Bouffalantowi przyjąć wielokrotne ataki Pikachu Asha. Ash i jego przyjaciele zdali sobie wtedy sprawę, że Alder tak naprawdę śpi podczas stania. Trip obudził Aldera, podczas gdy Bouffalant wyraził swoje zakłopotanie i rozczarowanie swoim Trenerem. Po wyjaśnieniu, dlaczego spał, Alder nakazał Bouffalantowi użyć Czołowej Szarży, ale Bouffalant nadal był na niego zły i powoli odpowiadał. Aby przekonać Bouffalanta do zaprzestania marnowania czasu i ataku, Alder klepnął go w zad, wysyłając go do szarży. Bouffalant ruszył w kierunku Pikachu, ale szybko się zatrzymał, zawrócił i zamiast tego zaatakował Aldera.

Później, ku rozczarowaniu Tripa, i pomimo tego, że jego Bouffalant wciąż był gotowy do walki, Alder przyznał się do porażki Ashowi i zdecydował, że zakończył walkę na ten dzień. Trip następnie zapytał Aldera o radę, którą otrzymał jako dziecko. Alder wydawał się być tym zdezorientowany, a następnie zaprzeczył pierwotnej radzie, którą dał Tripowi, mówiąc, że bycie najsilniejszym nie było najważniejszą częścią walki. Trip natychmiast odszedł, zirytowany, mówiąc Ashowi, że będzie kontynuował kroczenie drogą, w którą wierzył.

Alder flirtujący z Cynthią

Później Alder powstrzymał szalejącego Gigalitha gołymi rękami. Po tym usunął z jego stopy gwóźdź, który był przyczyną bólu, i nakarmił go paroma minerałami, dzięki czemu Gigalith był tak wdzięczny, że nawet ocalił Sierżant Jenny przed upadającym monumentem.

Pojawił się w retrospekcji w Wspinaczka na Wieżę Sukcesu!.

Alder przyznający Tripowi Puchar Juniorów Tripa

W Walka o Puchar Świata Juniorów! Alder był jednym z gospodarzy Pokémonowego Pucharu Świata Juniorów z Freddy'm Sensacją. Zwycięzca turnieju miałby możliwość zmierzenia się z Alderem w pojedynku. W Ash, Iris i Trip: Ostateczne starcie! Trip wygrał turniej, pokonując Asha, i co za tym idzie, zyskał prawo do walki z Alderem. Chociaż Serperior Tripa okazał się być bardzo silny, nie miał szans z Bouffalantem. Potem po rozmowie z Tripem i pogłaskaniu jego Serperiora, Alder był widziany z Cynthią, Caitlin i Freddy'm Sensacją, rozmawiając z konkurentami i żegnając się.

Pojawił się epizodycznie w napisach końcowych filmu Genesect i objawiona legenda!.

W JN065 Iris została potwierdzona jako obecna Czempionka Ligi Unovy, co wskazuje na to, że Alder nie posiada już tego tytułu.

Osobowość i cechy charakteru

Charakteryzowany jako silny i mądry, Alder jest szanowany jako Czempion Ligi Unovy. Zwraca szczególną uwagę na dzieci, mając nadzieję, że zainspiruje je do bycia Trenerami. Alder też jest lekkomyślny, często wkracza do akcji, aby opanować sytuację, jak w Ash kontra Wielki Mistrz!, w którym podszedł do szalejącego Gigalitha.

W wolnym czasie Alder jest zazwyczaj beztroski i zrelaksowany. Rozciąga się to do punktu, w którym ma nawyk spania i zapominania o rzeczach. Podobnie jak Brock, często flirtuje z kobietami, takimi jak Siostra Joy, Sierżant Jenny i Cynthia.

Pokémony

Ta lista dotyczy znanych Pokémonów Aldera w anime:

Bouffalant
Bouffalant Aldera
Bouffalant zadebiutował w retrospekcji dzieciństwa Tripa w Trzecia walka Asha i Tripa!, w którym z łatwością pokonał Herdiera Czołową Szarżą. Po walce Alder dał trochę karmy dla Tripa, by ten mógł nakarmić Bouffalant.

W Ash kontra Wielki Mistrz! Alder użył Bouffalanta w walce przeciwko Pikachu Asha. Jednak nie otrzymał żadnych poleceń, a Pikachu uderzył go wszystkimi swoimi atakami. Sfrustrowany zwrócił się do Aldera, który zasnął. Z tego powodu, kiedy Alder kazał Bouffalantowi zaatakować, ten zaatakował go zamiast Pikachu. Alder następnie zaoferował mu jabłko w ramach przeprosin. Później Alder wysłał Bouffalanta, by stawił czoła szalejącemu Gigalithowi, ale potem postanowił sam poradzić sobie z sytuacją.

Pojawił się ponownie w fantazji w Wspinaczka na Wieżę Sukcesu!.

W Ash, Iris i Trip: Ostateczne starcie! Bouffalant był użyty w walce przeciwko Serperiorowi Tripa i kontynuował walkę w Żegnaj, Pucharze Juniorów – witaj przygodo!, w którym ujawnił iż posiada Zdolność Wchłaniacza Soków, co uczyniło Promień Solarny Serperiora bezużytecznym. Chociaż Bouffalant został wysłany w górę przez Smoczy Ogon Serperiora, szybko się pozbierał i pokonał swojego przeciwnika Czołową Szarżą.

Jedyny znany ruch Bouffalanta to Czołowa Szarża, a jego Zdolnością jest Wchłaniacz Soków.

Debiut Trzecia walka Asha i Tripa!

Aktorzy głosowi

Japonia: 石塚運昇 Unshō Ishizuka
Stany Zjednoczone: Scottie Ray
Polska: Piotr Bąk
Leszek Zduń (BW069)

W GOTCHA!

Alder na krótko się pojawił w GOTCHA!.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Alder w Pokémon Adventures

Historia

Rozdział Black & White
Rozdział Black 2 & White 2

Pokémony

Ciekawostki

  • W japońskiej wersji Pokémon Black i White Alder mówił staroświeckim japońskim językiem.
  • Alder jest jedynym regionalnym Czempionem, z którym gracz nie walczy podczas głównej fabuły. Wynika to z działań Zespołu Plazma, które powstrzymują gracza przed walką z Alderem po pokonaniu Elitarnej Czwórki za pierwszym razem.
  • Chociaż nie twierdzi, że specjalizuje się w jakimkolwiek konkretnym typie, trzy z jego sześciu Pokémonów są typu Robaczego w drużynach, których używa poza Światowym Turniejem Pokémon.

Notki

Liga Unovy
VSShauntal.png
Elitatna Czwórka
Shauntal
VSMarshal.png
Elitatna Czwórka
Marshal
VSGrimsley.png
Elitatna Czwórka
Grimsley
VSCaitlin.png
Elitatna Czwórka
Caitlin
VSAlder.png
Czempion
AlderBW
VSIris cropped.png
Czempionka
IrisB2W2

Postacie niezależne w grach rdzennej serii
Unova Profesor JuniperMama (BW)Mama (B2W2)CherenBiancaOjciec BianciHughCedric JuniperFennelAmanita
CilanChiliCressLenoraHawesLoblollyCharlesIrisDraydenAlderBengaCurtisYancyBrycenSabrinaTata Roxie
HilbertHildaNateRosaIngoEmmetCynthiaMorimotoNishinoLookerNColressGhetsisPrezes Fanklubu Pokémonów
Zespół PlazmaClydeLiderzy SalElitarna CzwórkaUczestnicy PWTKrytyk ImionPara z Centrum Opieki DziennejSędziaSprzedawca Magikarpi