FANDOM

Alakazam (jap: フーディン Foodin) jest Pokémonem typu Psychicznego, wprowadzonym w Generacji I.

Ewoluuje z Kadabry poprzez wymianę. Jest to finalna forma Abry. Może Mega Ewoluować w Mega Alakazama przy użyciu Alakazitu.

Biologia

Alakazam to Pokémon charakteryzujący się człekokształtną strukturą i dużymi wąsami. Samica Alakazama ma znacznie krótsze wąsy niż samiec. Ma długi, cienki pysk, wąskie oczy, przypominające uszy kolce wystające z czubka głowy oraz dodatkowy kolec wystający z każdego policzka. Jego żółte, szkieletowe ciało pokrywa brązowe, podobne do zbroi sekcje na piersi, ramionach, przedramionach i kolanach. Na każdej stopie są trzy palce, z których każdy ma biały pazur. Dwa palce są skierowane do przodu, a jeden do tyłu. W każdej ręce trzyma srebrną łyżkę, która działa jak wzmacniacz jego zdolności parapsychicznych. Łyżki są tworzone przy użyciu jego mocy psychicznych i może dać jedną komuś, komu ufa. Alakazam jest w stanie obniżyć celność swoich przeciwników, zginając łyżki, którymi włada, używając swojego osobistego ruchu, Kinezy.

Jako Mega Alakazam, wąsy stają się białe, stają się dłuższe i bardziej krzaczaste. Rośnie mu też długa, biała broda. Opancerzone sekcje stają się bardziej obszerne, a górna część ciała nieco krótsza, że odsłania jego cienki brzuch. Kolce podobne do ucha stają się nieco krótsze, a na jego głowie tworzy się większy kolec. Dodatkowo zyskuje owalny, czerwony narząd na środku czoła. Mówi się, że ten narząd wydziela moc psychiczną. Jego dolne nogi stają się dłuższe i szczuplejsze, a stopy stają się chudsze i przypominają szpony. Zyskuje trzy dodatkowe łyżki, w sumie pięć lewituje w powietrzu. Kosztem już i tak niskiej siły mięśniowej moc Mega Alakazama jest całkowicie przekształcona w czystą energię psychiczną. Potrafi odczytać przebieg całego życia człowieka jednym spojrzeniem.

Alakazam jest w stanie wykorzystywać wszystkie formy zdolności psychicznych. Przelew mocy psychicznych może powodować bóle głowy u osób w pobliżu. Te moce są używane do poruszania jego ciałem, w przeciwieństwie do jego słabych mięśni. Używa również swoich mocy parapsychicznych, aby podnieść głowę, która jest zbyt ciężka, aby mogła być podtrzymywana przez szyję. Z powodu stale rosnącego mózgu jego głowa staje się większa z wiekiem. Mówi się, że ma doskonałą pamięć i może zapamiętać wszystko, czego doświadczył od czasu wyklucia się jako Abra, i posiada IQ przekraczający 5,000. Można go znaleźć w obszarach miejskich.

W anime

W mandze

Dane w grach

Występy NPC

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Red Jego mózg potrafi przewyższyć superkomputer. Mówi się, że jego iloraz inteligencji wynosi 5,000.
Blue
Yellow Pokémon, który może zapamiętać wszystko. Nigdy nie zapomina tego, czego się uczy - dlatego ten Pokémon jest inteligentny.
Gold Zamknięcie obu oczu potęguje wszystkie inne zmysły. Dzięki temu może maksymalnie wykorzystać swoje umiejętności.
Silver Jego komórki mózgowe stale się mnożą, aż do śmierci. W rezultacie pamięta wszystko.
Crystal Ma iloraz inteligencji 5000. Oblicza wiele rzeczy, aby zyskać przewagę w każdej bitwie.
Ruby Mózg Alakazama stale się powiększa, przez co jego głowa jest zbyt ciężka, aby utrzymać ją na szyi. Ten Pokémon podnosi głowę, używając zamiast tego swojej mocy psychokinetycznej.
Sapphire Mózg Alakazama stale rośnie, nieskończenie mnożąc komórki mózgowe. Ten niesamowity mózg daje temu Pokémonowi zadziwiająco wysokie IQ 5000. Ma dokładną pamięć wszystkiego, co wydarzyło się na świecie.
Emerald Chociaż ma silne zdolności psychiczne i wysoką inteligencję, mięśnie Alakazama są bardzo słabe. Używa mocy psychicznej do poruszania ciałem.
FireRed Nie lubi bardzo ataków fizycznych. Zamiast tego swobodnie używa mocy pozazmysłowych do pokonania wrogów.
LeafGreen Jego mózg potrafi przewyższyć superkomputer. Mówi się, że jego IQ (iloraz inteligencji) wynosi 5,000.
Diamond Jego doskonała pamięć pozwala mu przypomnieć sobie wszystko, czego doświadczył od urodzenia. Jego IQ przekracza 5000.
Pearl Jego wysoko rozwinięty mózg jest na równi z superkomputerem. Może używać wszystkich form zdolności psychicznych.
Platinum Mówi się, że łyżki trzymane w rękach zostały stworzone przez jego moce psychiczne.
HeartGold Zamknięcie obu oczu potęguje wszystkie inne zmysły. Dzięki temu może maksymalnie wykorzystać swoje umiejętności.
SoulSilver Jego komórki mózgowe stale się mnożą, aż do śmierci. W rezultacie pamięta wszystko.
Black Mówi się, że łyżki trzymane w rękach zostały stworzone przez jego moce psychiczne.
White
Black 2 Mówi się, że łyżki trzymane w rękach zostały stworzone przez jego moce psychiczne.
White 2
X Jego komórki mózgowe stale się mnożą, aż do śmierci. W rezultacie pamięta wszystko.
Y Jego mózg potrafi przewyższyć superkomputer. Mówi się, że jego iloraz inteligencji wynosi 5,000.
Omega Ruby Mózg Alakazama stale się powiększa, przez co jego głowa jest zbyt ciężka, aby utrzymać ją na szyi. Ten Pokémon podnosi głowę, używając zamiast tego swojej mocy psychokinetycznej.
Alpha Sapphire Mózg Alakazama stale rośnie, nieskończenie mnożąc komórki mózgowe. Ten niesamowity mózg daje temu Pokémonowi zadziwiająco wysokie IQ 5000. Ma dokładną pamięć wszystkiego, co wydarzyło się na świecie.
Sun Mówi się, że ma iloraz inteligencji około 5000. Przepełnione moce psychokinetyczne powodują bóle głowy u wszystkich w pobliżu.
Moon Liczba jego komórek mózgowych rośnie aż do śmierci. Im starszy Alakazam, tym większa głowa.
Ultra Sun Alakazam używa swoich mocy parapsychicznych do robienia łyżek, które trzyma. Każda łyżka jest oryginałem, którego jest tylko jedna na całym świecie.
Ultra Moon Jeśli komuś głęboko ufa, pozwoli mu mieć jedną ze swoich łyżek. Wszystko, co jesz tą łyżką, jest najwyraźniej pyszne.
Let's Go Pikachu Pokémon, który może zapamiętać wszystko. Nigdy nie zapomina tego, czego się uczy - dlatego ten Pokémon jest inteligentny.
Let's Go Eevee
Sword Ma niesamowicie wysoki poziom inteligencji. Niektórzy twierdzą, że Alakazam pamięta wszystko, co się z nim dzieje, od narodzin do śmierci.
Shield Alakazam włada potężnymi mocami psychicznymi. Mówi się, że ten Pokémon użył tych mocy do stworzenia posiadanych łyżek.
Mega Alakazam
Sun W wyniku Mega Ewolucji jego moc została całkowicie przekształcona w energię psychiczną i stracił całą siłę w mięśniach.
Moon Jego ukryta moc psychiczna została uwolniona. Rzut oka na kogoś daje mu wiedzę o przebiegu życia tej osoby, od narodzin do śmierci.
Ultra Sun Wysyła moc psychiczną z czerwonego narządu na czole, aby przewidzieć każdy ruch przeciwnika.
Ultra Moon Po wymianie mięśni prawdziwa moc Alakazama została uwolniona. Dzięki swoim zdolnościom psychicznym potrafi przewidzieć wszystkie rzeczy.
Let's Go Pikachu Jest biegły w zakresie wstępnego jasnowidzenia. Kiedy ataki całkowicie nie trafiają w Alakazama, dzieje się tak dlatego, że widzi przyszłość.
Let's Go Eevee

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Red Ewoluowanie Kadabry
Blue
Blue (japoński) Ewoluowanie Kadabry
Yellow Ewoluowanie Kadabry
Gold Ewoluowanie Kadabry
Silver
Crystal Ewoluowanie Kadabry
Ruby Ewoluowanie Kadabry
Sapphire
Emerald Ewoluowanie Kadabry
FireRed Ewoluowanie Kadabry
LeafGreen
Colosseum Wymiana
XD Wymiana
Diamond Ewoluowanie Kadabry
Pearl
Platinum Ewoluowanie Kadabry
HeartGold Ewoluowanie Kadabry
SoulSilver
Pal Park Ląd
Black Wymiana
White Ewoluowanie Kadabry
Black 2 Wymiana za Hippowdona w Miasteczku Accumula
White 2
X Ewoluowanie Kadabry
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Kadabry
Alpha Sapphire
Sun Ewoluowanie Kadabry
Moon
Ultra Sun Ewoluowanie Kadabry
Ultra Moon
Let's Go Pikachu Ewoluowanie Kadabry
Let's Go Eevee
Sword WymianaWersja 1.2.0+
Shield
Edycja Rozszerzona Pętlowa Laguna

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Ewoluowanie Kadabry
MD Blue
MD Time Wieczny Las (10F-20F)
MD Darkness
MD Sky Wieczny Las (10F-20F)
Ranger: SoA Wieża Altru
Conquest Evolve Kadabra

W eventach

Gry Event Język Lokalizacja Poziom Czas wydania
RSEFRLG Journey Across America Alakazam angielski Stany Zjednoczone 70 25 lutego - 23 lipca, 2006
RSEFRLG Party of the Decade Alakazam angielski Stany Zjednoczone 70 8 sierpnia, 2006

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Red* Blue* Złota Jagoda (100%)
Yellow*
Emerald* Bag TwistedSpoon Sprite SkręconaŁyżka (5%)

Wymiany w grze

Gra Trzymane przedmioty
Black 2 White 2 Bag Lum Berry Sprite Lum Jagoda (100%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Generacje I-V
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
55
115 - 162 220 - 314
A:
50
49 - 112 94 - 218
O:
45
45 - 106 85 - 207
135
126 - 205 247 - 405
85
81 - 150 157 - 295
S:
120
112 - 189 220 - 372
Suma:
490
Inne Pokémony z tą sumą

Począwszy od Generacji VI
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
55
115 - 162 220 - 314
A:
50
49 - 112 94 - 218
O:
45
45 - 106 85 - 207
135
126 - 205 247 - 405
95
90 - 161 175 - 317
S:
120
112 - 189 220 - 372
Suma:
500
Inne Pokémony z tą sumą

Mega Alakazam
Generacja VI
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
55
115 - 162 220 - 314
A:
50
49 - 112 94 - 218
O:
65
63 - 128 121 - 251
175
162 - 249 319 - 493
95
90 - 161 175 - 317
S:
150
139 - 222 274 - 438
Suma:
590
Inne Pokémony z tą sumą

Generacja VII
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
55
115 - 162 220 - 314
A:
50
49 - 112 94 - 218
O:
65
63 - 128 121 - 251
175
162 - 249 319 - 493
105
99 - 172 193 - 339
S:
150
139 - 222 274 - 438
Suma:
600
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
3/4 ★★★
Moc
1/1
Talent
5/5 ★★★★★
Upór
1/1
Skoczność
2/2 ★★
Suma
12/13 ★★

Efektywność typów

normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Alakazam/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Abra
Niewyewoluowany
Abra
psychiczny
Bag Rare Candy Sprite
Poziom 16
Kadabra
Pierwsza ewolucja
Kadabra
psychiczny
Link Trade icon SwSh
Wymiana

Alakazam
Druga ewolucja
Alakazam
psychiczny

Formy

Mega Ewolucja

Domyślny
Alakazam
Alakazam
Alakazam
psychiczny

Bag Alakazite Sprite
Alakazit

Trzymając Alakazit
Mega Alakazam
Mega Alakazam
Alakazam
psychiczny

Sprite'y

Ciekawostki

  • Alakazam może być uważany za odpowiednik Machampa. Oboje są ostatnim stadium trój-etapowej rodziny ewolucyjnej, osiągają swoją finałową formę poprzez wymianę, zyskują poziom Średnio Wolny, i oboje mają wskaźnik płci w 75% jako samce. Ponadto Alakazam przoduje w statystyce Specjalnego Ataku, podczas gdy Machamp przoduje w Ataku. Ich rodziny ewolucyjne w Narodowym Pokédexie są również obok siebie. Ponadto, dziewczynka w Mieście Oreburgh chętnie wymieni swojego Abrę za Machopa. Dodatkowo ich podstawowy wskaźnik przyjaźni jest taki sam, wynoszący 70, i wszystkie Pokémony z obydwóch ich przynależnych linii ewolucyjnych należą do Grupy Hodowli Antropoidów.
    • Alakazam może też być postrzegany za odpowiednik Gengara. Oboje są ostatnim stadium trój-etapowej rodziny ewolucyjnej, który może być osiągnięty tylko poprzez wymianę, oboje mogą Mega Ewoluować, Gengar jest słaby na Psychiczne ruchy a Alakazam jest słaby na Duchowe ruchy, więc oboje są słabi i jednocześnie silni przeciwko sobie. Mają ten sam wzrost i oboje stają się mniejsi w wyniku Mega Ewolucji. Ich podstawowy wskaźnik przyjaźni jest taki sam, wynoszący 70. W Starożytne miasto Pokémopolis, Gengar i Alakazam są wrogo do siebie nastawieni. Od Generacji VI oboje mają sumę podstawowych statystyk wynoszącą 500. Oboje są słabi przeciwko Pokémonom typu Mrocznego. Mają również tę samą strukturę statystyk podczas ewolucji, zawsze mają wysoką Szybkość i Specjalny Atak, a także bardzo niską Specjalną Obronę, HP i Atak Fizyczny.
  • Mega Alakazam ma najwyższy Specjalny Atak ze wszystkich nie-legendarnych Pokémonów.
  • W Generacji VI, Alakazam był jedynym Pokémonem którego suma podstawowych statystyk nie zwiększa się o dokładne 100 punktów po Mega Ewolucji; zyskiwał tylko 90 punktów.
    • Mega Alakazam otrzymał dodatkowe 10 punktów w Generacji VII, co czyni z niego jedynego Pokémona w alternatywnej formie który otrzymał dodatkową moc do swoich podstawowych statystyk.
    • Ponieważ pewna forma Alakazama podniosła swój Specjalny Atak zarówno w Generacji VI jak i VIII, Alakazam jest jedynym Pokémonem którego podstawowe statystyki uległy zmianie więcej niż raz po Generacji II.
  • Alakazam ma najniższą przeciętną Wydajność ze wszystkich w pełni wyewoluowanych Pokémonów.
  • W HeartGold i SoulSilver, Alakazam jest tego samego wzrostu co Ethan.

Pochodzenie

Alakazam jest oparty na magiku i na wyginaczu łyżek. Ma również podobieństwa z kozami i lisami, dwoma zwierzętami mitologicznie związanymi z magią. Rogi, szpony i długie wąsy również dają do myślenia o chińskich smokach, które podobnie są uważane za cudowne istoty.

Mega Alakazam jest oparty na czarnoksiężniku lub czarodzieju, lub prawdopodobnie sadhu z psychicznymi mocami.

Etymologia

Alakazam jest częścią zaklęcia stosowanego w magii scenicznej, podobnego do Abrakadabra.

Foodin można wymawiać jako Houdin i prawdopodobnie jest nawiązaniem takich jak Jean Eugène Robert-Houdin lub Harry Houdini, którzy byli znanymi magikami, ponieważ japońskie nazwy linii Abry są oparte na znanych mistykach.

Powiązane artykuły

064MS #064: Kadabra
Pokémony
#066: Machop 066MS