Pokémon Wiki
Advertisement

Agatha (jap. キクコ Kikuko) jest Trenerką typów Duchowych.

W Generacjach I, III i VII jest starszą kobietą, która jest trzecią i najstarszą członkinią Elitarnej Czwórki Indigo.

W grach rdzennej serii

Tropiciel Sław

Pokémony

Pokémon Red i Blue

Jest 7,8125% szans, że Agatha zmieni swojego obecnego Pokémona. Dodatkowo ma dwa Super Mikstury dla każdego swojego Pokémona, aby wykorzystać je w 42,1875% przypadku, gdy HP spadnie poniżej 25%.

Pokémon Yellow

Pokémon FireRed i LeafGreen

Pierwsza walka
Rewanż

Pokémon Let's Go, Pikachu! i Let's Go, Eevee!

Pierwsza walka
Rewanż

Grafika

FireRed LeafGreen Agatha.png LGPE Elite Four.png
Oficjalna grafika z
FireRed i LeafGreen
Podczas konfrontacji z
Chase'm i Elaine

Sprite'y

Spr RG Agatha.png Spr Y Agatha.png Spr FRLG Agatha.png VSAgatha PE.png
Sprite z
Red i Blue
Sprite z
Yellow
Sprite z
FireRed i LeafGreen
Model VS z
Let's Go, Pikachu! i Let's Go, Eevee!
Agatha I OD.png Agatha OD.png
colspan=2 Sprite overworld z
Generacji I
Sprite overworld z
FireRed i LeafGreen

Cytaty

Główny artykuł: Agatha/Cytaty

W anime

W głównej serii

Agatha w anime

Agatha pojawiła się w Rutynowy zespół. Ash spotkał ją podczas podróży przez Miasto Viridian podczas swojej podróży do domu do Miasteczka Pallet. Scott oficjalnie przedstawił ją Ashowi, a Agatha wyjaśniła, że działała jako tymczasowa Liderka Sali dla Sali Viridian, dopóki nie zjawi się prawdziwy nowy Lider Sali. Do walk w Sali używa Pokémonów typu Duchowego.

Ash następnie wyzwał Agathę do walki Sali, chcąc zademonstrować swoją siłę Scottowi. Pomimo bycia w pierwszej ósemce ostatniej Konferencji Ever Grande i dobrej walki z Agathą, Ash przegrał z jej Gengarem. Mimo to, zarówno Agatha, jak i Scott byli pod wrażeniem techniki Asha, a Agatha wyjawiła Ashowi, że jest członkinią Elitarnej Czwórki. Ona i Scott polecili Ashowi rzucić wyzwanie Strefy Walk i Mistrzom Walk.

Wkrótce przybył Zespół R, mając nadzieję porwać Pikachu, ale Ash współpracował z Agathą i jej Golbatem, aby wysłać trio w przestworza. Następnie życzyła Ashowi wszystkiego najlepszego w nadchodzącym wyzwaniu Strefy Walki powiedziała, że ​​będzie mu kibicować.

Osobowość i cechy charakteru

Agatha jest pewna siebie w walce i zawsze czeka na wyzwanie silnego Trenera. W swoim pojedynku z Ashem poświęciła swój czas na obserwowanie ruchów Pikachu przed zadeklarowaniem ataku Gengara. Z biegiem czasu opracowała szereg strategii przeciwdziałania przeciwnika, na przykład gdy użyła Ultradźwięków swojego Golbata do odbicia Szpilo Pocisku Cacnei zamiast oszołomić go .

Pokémony

Ta lista dotyczy znanych Pokémonów Agathy w anime:

Gengar
Gengar Agathy
Główny artykuł: Gengar Agathy

Gengar jest głównym Pokémonem Agathy, którego pierwszy raz użyła w walce przeciwko Pikachu Asha.

Debiut Rutynowy zespół

Golbat
Golbat Agathy
Agatha użyła Golbata do uratowania Pikachu Asha z rąk Zespołu R. Po tym współpracował z Pikachu, aby wysłać trio w przestworza.

Znane ruchy Golbata to Cięcie Wiatru i Ultradźwięki.

Debiut Rutynowy zespół

Aktorzy głosowi

Język Aktor głosowy
Japoński 杉山佳寿子 Kazuko Sugiyama
Angielski Allyson Johnson
Lisa Ortiz (F20)
Polski Anna Szymańczyk (F20)

Wybieram cię!

Agatha w Wybieram cię!

Agatha na krótko się pojawiła w Wybieram cię!, który jest umieszczony na osi czasu innej niż główna seria. Pojawiła się w koszmarze Asha, w którym żył w świecie w którym Pokémony nigdy nie istniały i uczęszczał do szkoły jako normalnie dziecko. W tym koszmarze była widziana jak uczyła klasę Asha.

W Pokémon Origins

Agatha W Pokémon Origins

Agatha pojawiła się na krótko w Plik 4: Charizard. Widziano jak została wyzwana i pokonana przez Reda, co umożliwiło Redowi przejście, aby mógł wyzwać na pojedynek Lance'a.

Pokémony

Gengar
Gengar Agathy
Główny artykuł: Gengar Agathy

Gengar jest jedynym znanym Pokémonem Agathy. Był widziany, jak walczył z Dodrio Reda, ostatecznie przegrywając poza ekranem.

Debiut Plik 4: Charizard

W Pokémon Generations

Agatha w Pokémon Generations

Agatha pojawiła się w Pretendent, w którym razem z resztą Elitarnej Czwórki Kanto rozmawiała o Blue, pierwszym Trenerze od dłuższego czasu, który zdołał zebrać osiem Odznak Sali. Później była trzecią członkinią Elitarnej Czwórki, wyzwaną przez Blue. Gdy jej Arbok padł pokonany, Agatha przyznała się Blue, że spodziewała się, że jako wnuk Profesora Oaka skupi się na ukończeniu Pokédexu, ale Blue odpowiedział, że ​​wypełnienie Pokédexu było dla niego tylko narzędziem do stania się silniejszym. Blue zdołał pokonać Agathę i jej Gengara poza ekranem, co pozwoliło mu przejść do pokoju Lance'a.

Pokémony

Arbok
Arbok Agathy
Arbok jest pierwszym znanym Pokémonem Agathy. Był widziany, jak walczył z Rhydonem Blue, ale ostatecznie przegrał.

Żaden z ruchów Arboka nie jest znany.

Debiut Pretendent

Gengar
Gengar Agathy
Główny artykuł: Gengar Agathy

Gengar jest drugim znanym Pokémonem Agathy. Był to ostatni Pokémon użyty przez Agathę w jej walce z Blue, najpierw został wysłany przeciwko jego Rhydonowi i ostatecznie przegrał poza ekranem. Agatha trzyma Poké Ball Gengara na swojej lasce.

Debiut Pretendent

W GOTCHA!

Agatha na krótko pojawiła się w GOTCHA!.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Agatha w Pokémon Adventures

Historia

Przeszłość

Kiedy Agatha i Oak byli młodsi, Oak pokonał ją w finale Mistrzostw Pokémonów, a Agatha spotkała go po bitwie i zapytała, dlaczego opuścił ich "grupę badawczą". Wyjaśnił, że chce stworzyć Pokédex, który uważała za głupi pomysł, gdyż nigdy nie będzie kompletny, i rozpoczęła się bitwa. Oak ledwo wygrał po bitwie, która trwała kilka godzin, a Agatha przysięgała osobistą zemstę na nim i na każdym, kto jest z nim związany.

Rozdział Red, Green & Blue

Agatha zadebiutowała na krótko, kiedy Profesor Oak mówił o swojej pierwszej wygranej w mistrzostwach, podczas których zmierzył się w z nią w finałach.

Rozdział Yellow

Pokémony

Ta lista dotyczy Pokémonów Agathy w mandze Pokémon Adventures.

Ciekawostki

Notki

Liga Indigo
Generacje I, III i VII
VSLorelei PE.png
Elitarna Czwórka
Lorelei
VSBruno PE.png
Elitarna Czwórka
Bruno
VSAgatha PE.png
Elitarna Czwórka
Agatha
VSLance PE.png
Elitarna Czwórka
Lance
Blue Trace
Czempion
Blue Trace
Generacje II i IV
VSWill.png
Elitarna Czwórka
Will
VSKoga.png
Elitarna Czwórka
Koga
VSBruno.png
Elitarna Czwórka
Bruno
VSKaren.png
Elitarna Czwórka
Karen
VSLance.png
Czempion
Lance
Advertisement