FANDOM

Agatha (jap. キクコ Kikuko) – jest mistrzynią w typie Duch. To starsza kobieta, która jest trzecim i najstarszym członkiem Elitarnej Czwórki Kanto.

W grze

Artwork

W mandze

W anime

W głównej serii

Agatha debiutuje w odcinku Rutynowy zespół, działając jako tymczasowy Lider Sali w Wertanii.

Podczas gdy Ash przybył do Wertanii na drodze do Alabastii, spotkał się ze Scottem. Chcąc pokazać mu, że jest silny, Ash wyzwał Agathę do walki w Sali. Pomimo tego, że był w top ósemce w Konferencji Ever Grande, Ash dostał lanie od jej Gengara.

Mimo że przegrał z Agathą, Scott był pod wrażeniem. To wtedy objawił, że Agatha jest członkinią Elitarnej Czwórki. Ona i Scott zalecili Ashowi przejść przez Battle Frontier i wyzwać Mózgi Frontiera.

Pokémony

Gengar
Agatha's Gengar

Osobny artykuł: Gengar Agathy

Gengar jest głównym Pokémonem Agathy, którego użyła w walce z Pikachu Asha. Pikachu pierw użył Szybkiego Ataku, który okazał się nieskuteczny przeciwko Pokémonowi Duchowi. Pikachu udało się trafić Gengara Stalowym Ogonem dwa razy i pokonać jego Podwójny Zespół Elektrowstrząsem. Pikachu prawie wykończył Gengara Piorunem, ale Agatha uruchamia Hipnozę i Pożeracz Snów, pokonując Pikachu.

Golbat
Agatha's Golbat

Agatha użyła Golbata do uratowania Pikachu Asha z rąk Zespołu R, a także użyła go, wraz z Pikachu, aby pokonać ich.

Elitarna Czwórka z Błękitnego Wzgórza
FL Lorelei
Elitarna Czwórka
Lorelei
FL Bruno
Elitarna Czwórka
Bruno
FRLG Agatha
Elitarna Czwórka
Agatha
FL Lance
Elitarna Czwórka
Lance

?

Mistrz Nieznany