Absol (jap: アブソル Absol) jest Pokémonem typu Mrocznego, wprowadzonym w Generacji III.

Chociaż nie wiadomo czy ewoluuje w lub z innego Pokémona, Absol może Mega Ewoluować w Mega Absola przy użyciu Absolitu.

Biologia

Absol jest czworonożnym, ssaczym Pokémonem z ciemnoniebieskim lub czarnym ciele pokrytym białym futrem. Ma kryzę wokół szyi i klatki piersiowej oraz kępkę na czubku głowy ozdobioną pojedynczym niebiesko-czarnym owalem. Ma kocią twarz z czerwonymi oczami w kształcie migdałów, ogonem przypominającym kosę i rogiem w kształcie półksiężyca z boku głowy. Jego szerokie stopy są wyposażone w trzy pazury, a z pięt tylnych nóg i łokci przednich wystają kolce podobne do wilczych pazurów. Porusza się chodem niczym wielbłąd.

Jako Mega Absol, jego futro jest ogólnie dłuższe, a zwiększona energia przepływająca przez jego ciało sprawia, że ​​futro z tyłu grzywy stoi, tak że wydaje się mieć skrzydła.[1] Kolce na piętach i łokciach rosną, a futro w tych miejscach również się wydłuża. Jego sierpowaty róg rozszerza się, a po przeciwnej stronie głowy pojawia się dodatkowy, mniejszy róg. Jego ogon ma teraz kształt przypominający piłę, a owalne oznaczenie na czole jest teraz zaokrąglonym trójkątem.

Absol żyje w górach z dala od cywilizacji i rzadko zapuszcza się w dół ze swojego wysokogórskiego domu. Używając swojego rogu, Absol jest w stanie wyczuć nawet subtelne zmiany na niebie i ziemi, aby przewidzieć, kiedy nastąpi katastrofa, i będzie próbował ostrzec ludzi, gdy tylko jeden się zbliży. Skutkuje to często niefortunnym skutkiem, że za katastrofę obwinia się samego Absola, zwłaszcza przez osoby starsze. Mega Absol emituje przerażającą aurę, o której wiadomo, że potrafi sprawić że ludzie o słabych nerwach mdleją z szoku. Kieruje tę aurę na swoich przeciwników, uderzając swoimi "skrzydłami", które nie są w stanie latać. Jednak Absol najwyraźniej nienawidzi przyjmowania takiej formy, ponieważ zwykle nie lubi walczyć.

W anime

Ważniejsze występy

Absol pierwszy raz pojawił się w filmie Jirachi: Spełnione Marzenia. Katastroficzny Pokémon pojawił się, by wziąć Jirachi z powrotem do Foriny. Jednak Absol nie był zły i pomógł Jirachi wrócić do domu.

Katastroficzny Pokémon pojawił się również w odcinku Absol-utna katastrofa. Mieszkańcy miasta obwiniali Absola za wszystkie złe rzeczy, które działy się w ich mieście w ciągu ostatniego miesiąca. Ash i przyjaciele (wraz z chłopcem o imieniu Nicky) postanowili sprawdzić, czy zarzuty były prawdziwe. Odkryli, że Absol faktycznie ostrzegał miasto przed powodzią.

Wpisy Pokédexa

W mandze

Dane w grach

Występy NPC

  • Pokémon Mystery Dungeon: Absol śledzi ekipę ratowniczą po Oszronionym Lesie i mierzy się z nimi po pokonaniu Articuno. Absol początkowo jest podejrzliwy wobec gracza i partnera ale ostatecznie decyduje się dołączyć do ekipy ratowniczej i pomaga im w podróży na Górę Mrozu.
  • Pokémon Super Mystery Dungeon: Absol powraca jako przyjaciel Ninetalesa, który zostanie zrekrutowany w tym samym czasie co Ninetales. Absol nawiązuje do gracza i jego partnera z Red Rescue Team i Blue Rescue Team jak i również wspomina "przygodę" z nimi.

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją III.
Ruby Za każdym razem, gdy Absol pojawia się przed ludźmi, następuje katastrofa, taka jak trzęsienie ziemi lub ogromna fala. W rezultacie stał się znany jako Pokémon nieszczęście.
Sapphire Absol ma zdolność przepowiadania nadchodzących katastrof naturalnych. Żyje w trudnym, chropowatym górskim środowisku. Ten Pokémon bardzo rzadko opuszcza góry.
Emerald Ostro wyczuwa nawet subtelne zmiany na niebie i ziemi, aby przewidzieć katastrofy naturalne. Jest to długowieczny Pokémon, którego żywotność wynosi 100 lat.
FireRed Pojawia się, gdy wyczuwa zbliżającą się klęskę żywiołową. W rezultacie myli się go z nosicielem zagłady.
LeafGreen
Diamond Wyczuwa nadchodzące katastrofy i pojawia się przed ludźmi, aby ich ostrzec przed zbliżającym się niebezpieczeństwem.
Pearl
Platinum Ze względu na plotki mówiące, że wyczuwa niebezpieczeństwo za pomocą rogu, stał się celem. Uciekł głęboko w góry.
HeartGold Ma zdolność przepowiadania klęsk żywiołowych. Jego żywotność wynosi ponad sto lat.
SoulSilver
Black Ze względu na plotki mówiące, że wyczuwa niebezpieczeństwo za pomocą rogu, stał się celem. Uciekł głęboko w góry.
White
Black 2 Z głębi gór pojawia się, aby ostrzec ludzi przed nadchodzącymi katastrofami, które wyczuł za pomocą rogu.
White 2
X Wyczuwa nadchodzące katastrofy i pojawia się przed ludźmi, aby ich ostrzec przed zbliżającym się niebezpieczeństwem.
Y Pojawia się, gdy wyczuwa zbliżającą się klęskę żywiołową. W rezultacie myli się go z siewcą zagłady.
Omega Ruby Za każdym razem, gdy Absol pojawia się przed ludźmi, następuje katastrofa, taka jak trzęsienie ziemi lub ogromna fala. W rezultacie stał się znany jako Pokémon nieszczęście.
Alpha Sapphire Absol ma zdolność przepowiadania nadchodzących katastrof naturalnych. Żyje w trudnym, chropowatym górskim środowisku. Ten Pokémon bardzo rzadko opuszcza góry.
Sun Dawno temu przesądy były o tym przesądzone, mówiąc, że przynosi on katastrofę. To podsycało nienawiść do niego i został wygnany głęboko w góry.
Moon Chociaż podobno przynosi katastrofę, w rzeczywistości ten Pokémon ma spokojne usposobienie i ostrzega ludzi przed nadchodzącymi kryzysami.
Ultra Sun Jedyną nieszczęściem w Absolu jest jego wygląd. Chroni pola i ostrzega ludzi przed katastrofą, dlatego należy być za to wdzięcznym.
Ultra Moon Starsi nazywają to Pokémonem nieszczęściem i nie cierpią go, ale zainteresowanie jego mocą przewidywania katastrof rośnie.
Sword Szybki jak wiatr, Absol pędzi przez pola i góry. Jego zakrzywiony, łukowaty róg jest bardzo wrażliwy na sygnały ostrzegawcze przed klęskami żywiołowymi.
Shield Ze względu na zdolność tego Pokémona do wykrywania niebezpieczeństwa, ludzie mylą Absola z zwiastunem zagłady.
Mega Absol
Sun Kiedy ten Pokémon uderza skrzydło-podobnym futrem na grzbiecie, to w rzeczywistości waleniem skrzydłami wysyła zastraszającą aurę lecącą na przeciwników.
Moon Gdy energia Mega Ewolucji wypełnia go, jego futro się stroszy. To, co widzisz na plecach, nie jest prawdziwymi skrzydłami, a ten Pokémon nie jest w stanie latać.
Ultra Sun Zwykle nie lubi walczyć, więc naprawdę nie lubi przechodzić do tej formy w czasie bitew.
Ultra Moon Przekształca energię z Mega Ewolucji w zastraszającą aurę. Ludzie o słabych nerwach mdleją z szoku na jego widok.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Ruby Trasa 120
Sapphire
Emerald Trasa 120
FireRed Wymiana, Event
LeafGreen
Colosseum Wieża Realgam (Cienisty)
XD Wymiana
Diamond Trasa 213 (Rój)
Pearl
Platinum Góra Coronet (szczyt)
HeartGold Studnia Slowpoke'a, Jaskinia Więzi, Góra Moździerzowa, Mroczna Jaskinia, Wyspy Wirów, Srebrna Góra, Lodowa Ścieżka, Jaskinia Klifowa, Jaskinia Digletta, Księżycowa Góra, Jaskinia Cerulean, Kamienny Tunel, Wyspy Morskiej Piany, Droga Zwycięstwa, Wodospady Tohjo (Dźwięki Hoenn)
SoulSilver
Pal Park Góra
Black Trasa 13, Wielka Rozpadlina
White
Black 2 Trasy 13 i 14
Trasa 23 (Ukryta Grota)
White 2
Dream World Chropowata Góra
X Trasa 8, Przyjacielskie Safari (Mroczne)
Y
Omega Ruby Trasa 120
Alpha Sapphire
Sun Góra Lanakila, Wioska Tapu
Moon
Ultra Sun Góra Lanakila, Wioska Tapu
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword WymianaWersja 1.3.0+
Shield
Edycja Rozszerzona Pole Mroźnego Punktu, Łoże Olbrzymów, Stary Cmentarz, Stary Cmentarz, Lawinowe Zbocze, Ścieżka na Szczyt, Stopa Olbrzymów, Zmarznięte Morze, Trójstronna Przełęcz
Pole Mroźnego Punktu, Łoże Olbrzymów, Lawinowe Zbocze, Zmarznięte Morze (DynaMaxowa Walka)

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Oszroniony Las*, Pole Północnego Wiatru (28F-29F), Zachodnia Jaskinia (40F-49F)
MD Blue
Ranger Jaskinia Panula
MD Time Kryształowe Przejście (B8F-B13F)
MD Darkness
MD Sky Kryształowe Przejście (B8F-B13F)
Ranger: SoA Budynek Altru, Wieża Altru
Ranger: GS Grota Zgrzytu, Świątynia Mroku

W eventach

Gry Event Język Lokalizacja Poziom Czas wydania
RS Pokémon Center 5th Anniversary Spite Absol japoński Japonia 5 25 kwietnia - 18 maja, 2003
RS Pokémon Center 5th Anniversary Wish Absol japoński Japonia 5 25 kwietnia - 18 maja, 2003
RS Pokémon Stamp Ruby and Sapphire Absol japoński Japonia 5 9 września, 2003
RS Pokémon Center New York Pokémon Box Ruby & Sapphire Promotion Spite Absol angielski Stany Zjednoczone 35 10 lipca - 11 lipca, 2004
RS Pokémon Center New York Pokémon Box Ruby & Sapphire Promotion Wish Absol angielski Stany Zjednoczone 35 10 lipca - 11 lipca, 2004
RSEFRLG Journey Across America Absol angielski Stany Zjednoczone 70 25 lutego - 23 lipca, 2006
RSEFRLG Party of the Decade Absol angielski Stany Zjednoczone 70 8 sierpnia, 2006

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Omega Ruby Alpha Sapphire Life Orb Kula Życia (5%)
Eventy* Ganlon Berry Ganlon Jagoda (50%) Salac Berry Salac Jagoda (50%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Absol
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
65
125 - 172 240 - 334
A:
130
121 - 200 238 - 394
O:
60
58 - 123 112 - 240
75
72 - 139 139 - 273
60
58 - 123 112 - 240
S:
75
72 - 139 139 - 273
Suma:
465
Inne Pokémony z tą sumą

Mega Absol
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
65
125 - 172 240 - 334
A:
150
139 - 222 274 - 438
O:
60
58 - 123 112 - 240
115
108 - 183 211 - 361
60
58 - 123 112 - 240
S:
115
108 - 183 211 - 361
Suma:
565
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
3/5 ★★★☆☆
Moc
3/4 ★★★
Talent
3/3 ★★★
Upór
3/4 ★★★
Skoczność
3/3 ★★★
Suma
15/19 ★★★

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Absol/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Absol.png
Niewyewoluowany
Absol
mroczny

Formy

Mega Ewolucja

Domyślny
Absol.png
Absol
Absol
mroczny

Absolit
Absolit

Trzymając Absolit
Absol.png
Mega Absol
Absol
mroczny

Sprite'y

Sword Shield
359 VIII.png 359 s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

Pochodzenie

Absol najprawdopodobniej jest oparty na Bai Ze (白澤) z mitologii chińskiej, którego nazwa dosłownie oznacza "białe bagno". Jest ogólnie opisywany jako biała bestia, wyróżniająca się jednym lub dwoma rogami na głowie. Uważany za inteligentną bestię, Bai Ze jest obdarzony zdolnością rozumienia ludzkiej mowy oraz wiedzą o formach i zwyczajach 11,520 rodzajów istot nadprzyrodzonych na świecie. W legendzie Bai Ze podzielił się swoją wiedzą z Żółtym Cesarzem, która została następnie zebrana w książce zatytułowanej Bai Ze Tu. Niewiele z jego rzekomych fragmentów przetrwało do dziś. W Japonii znany jest jako hakutaku (白沢). W podobnej legendzie podobna istota znana jako kutabe przewidziała że przez Prefekturę Toyama w Japonii przejdzie zaraza. Czasami mówi się również, że ma dodatkowe oko na głowie lub plecach, co może być reprezentowane przez owal, który pojawia się na czole Absola.

Głowa Absola jest wzorowana na symbolu Taijitu. Człekokształtna twarz Absola i koci wygląd mogą być odniesieniem do sfinksa. Jego ogon i róg w kształcie kosy sugerują podobieństwo do zachodniego uosobionego przedstawienia Śmierci, która jest związana z przeznaczeniem i katastrofą. Wydaje się być również inspirowany przesądem o czarnym kocie. Ze względu na swój koci wygląd i górskie środowisko Absol może również czerpać inspirację z kuguara.

Skrzydła i wydłużone włosy Mega Absola nadają mu wygląd anioła, a jego skrzydła również przypominają greckie portrety sfinksów i wzmacniają połączenie ze sfinksami wspomnianymi powyżej.

Etymologia

Absol może pochodzić od 物騒 bussō (niebezpieczny). Może to też być kombinacja ab- ("z dala od") i sol (z łacińskiego od słońce), co symbolizuje jego Mroczną naturę. Druga część może być także nawiązaniem do zaćmienia słońca, ponieważ wiele kultur uważało zaćmienie słońca za znak końca czasów lub katastrofy.

Może również pochodzić z absolute, odnoszącej się do jego zdolności do przepowiadania zbliżających się katastrof; lub od absolve, co znaczy "uwolnić kogoś od kary lub winy" lub "uznanie go za niewinnego za oskarżony występek", w odniesieniu do tego, że jest źle rozumiany i nie zasługuje na swoją reputację jako zwiastuna zagłady.

Ewentualnie może pochodzić od Absalom, nazwy, o której mówi się, że przynosi pecha, zgodnie z żydowską tradycją.

Powiązane artykuły

Notki

Chimecho #358: Chimecho
Pokémony
#360: Wynaut Wynaut