Wikia

Een Epische Strijd! (ライバル決戦!サトシゲッコウガVSメガジュカイン!!)
XY128
Seizoen: Pokémon de Serie: XYZ Karakter van de dag: Geen
Uitgezonden: JapanFlag 28 juli 2016 Terugkerende Karakters: Jessie, James, Sawyer, Tierno, Trevor, Shauna, Alain, Professor Sycamore
UnitedStatesFlag 15 oktober 2016
DutchFlag 20 januari 2017
4 februari 2017
Intromuziek: XY&Z Bij Karakters: Diantha, Malva, Trainers, Omroeper, Scheidsrechter
Stand Tall
EindLied: プニちゃんのうた
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Rumble Badge Plant Badge Voltage Badge Fairy Badge Psychic Badge Iceberg Badge Locatie: Lumiose City
Pokémon: Ash's Pikachu, Clemont's Dedenne, Team Rocket's Meowth, Ash's Greninja (Ash-Greninja), Ash's Noivern, Ash's Goodra, Clemont's Chespin, Sawyer's Sceptile (Mega Sceptile), Sawyer's Salamence, Sawyer's Slurpuff, Sawyer's Aegislash
Sawyer's Shelgon blijkt in Salamance geëvolueerd te zijn. Ash verslaat Sawyer in de halve finale, waardoor hij tegen Alain moet vechten in de finale.
Pokémon de Serie: XYZ
Een Epische Strijd! (Japans: ライバル決戦!サトシゲッコウガVSメガジュカイン!! Beslissende Rivalen Gevecht! Ash-Greninja VS Mega Sceptile!!)(Engels: A Riveting Rivalry!) is de 128ste aflevering van de XY Serie en is de 35ste aflevering van het 19de seizoen, Pokémon de Serie: XYZ.

Blurb: Pokémon.nlEdit

De halve finale van de Kalos League is begonnen en Ash’s Pikachu neemt het op tegen Sawyer’s Aegislash! Sawyer heeft een tactiek en laat Aegislash alle bomen op het strijdveld omhakken, maar Ash en Pikachu bedenken iets waardoor ze het omgehakte hout in hun voordeel kunnen gebruiken. Aegislash wordt verslagen.

Dan gebeurt er iets ongewoons, want Ash’s Noivern en Sawyer’s Salamence schakelen elkaar uit en daarna gebeurt het nog een keer met Ash’s Goodra en Sawyer’s Slurpuff! Sawyer’s Sceptile verslaat Pikachu en uiteindelijk nemen Ash-Greninja en Mega Sceptile het tegen elkaar op. Het gevecht is heftig en snel, maar uiteindelijk wint Ash-Greninja en gaat Ash door naar de finale waarin hij het tegen Alain moet opnemen.

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY128

Pokémon Quiz

WTP XY128

Wie is deze Pokémon?

PokémonEdit

AanvallenEdit

TriviaEdit

Title Card XY Ash

Deze aflevering concentreert zich op Ash

FoutenEdit

  • Wanneer Pikachu contact maakt met King's Shield, wordt de animatie gebruikt dat Pikachu's attack stat omhoog gaat terwijl deze eigenlijk omlaag gaat.
  • Wanneer Sawyer Aegislash opdraagt om Sacred Sword te blijven doen, is Aegislash in Shield vorm in plaats van Blade vorm.
  • Wanneer Pikachu uit het gevecht haalt nadat hij Aegislash heeft verslagen, zijn de wonden van het voorgaande gevecht verdwenen.
  • Wanneer Ash's Greninja Cut gebruikt om Sceptile's Leaf Blade tegen te houden, staan Noivern en Salamence op het scorebord als de actieve Pokémon.
  • Wanneer Mega Sceptile Frenzy Plant gebruikt op Ash-Greninja, is Greninja's gigantische werpster donker blauw gekleurd voor een paar frames.
  • Voordat Ash Greninja opdraagt om Cut te gebruiken tegen Mega Sceptile's Frenzy Plant, is Pikachu op twee verschillende plekken naast Ash te zien.

GalerijEdit