Wikia

Een Ruwe Diamant! (メレシーを探せ!ヌメルゴンとデデンネ!!)
XY123
Seizoen: Pokémon de Serie: XYZ Karakter van de dag: Geen
Uitgezonden: JapanFlag 9 juni 2016 Terugkerende Karakters: Jessie, James, Korrina, Alain
UnitedStatesFlag 10 september 2016
DutchFlag 17 december 2016
15 januari 2017
Intromuziek: XY&Z Bij Karakters: Keanan, Gurkinn
Stand Tall
EindLied: プニちゃんのうた
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Rumble Badge Plant Badge Voltage Badge Fairy Badge Psychic Badge Iceberg Badge Locatie: Kalos Route 14
Pokémon: Ash's Pikachu, Team Rocket's Meowth, Clemont's Dedenne, Ash's Greninja (Ash-Greninja), Ash's Talonflame, Ash's Hawlucha, Ash's Noivern, Goodra (vroeger Ash's), Clemont's Bunnelby, Jessie's Gourgeist, James's Inkay, Korrina's Lucario (Mega Lucario), Alain's Charizard (Mega Charizard X), Keanan's Bellsprout, Gompie (Zygarde Core), Floette (Blauwe Bloem), Florges (Blauwe Bloem), Wooper (×2), Lotad (×3), Pinsir, Quagsire, Ariados, Yanmega (×2), Beedrill (×5) Carbink (x7)
Ash en zijn vrienden zijn terug in het drasland om een bezoek aan Goodra te brengen. Alain verslaat Korrina en verdient daarmee de Rumble Badge, waardoor hij mag meedoen aan de Kalos League.
Pokémon de Serie: XYZ
Een Ruwe Diamant! (Japans: メレシーを探せ!ヌメルゴンとデデンネ!! Vind Carbink! Goodra en Dedenne!!)(Engels: A Diamond in the Rough!) is de 123ste aflevering van de XY Serie en is de 30ste aflevering van het 19de seizoen, Pokémon de Serie: XYZ.

Blurb: Pokémon.nlEdit

Onze helden bezoeken het wetland waar Goodra, de vriend van Ash nu woont, als ze een groep Carbink tegenkomen met een probleem: een van hun Carbink vrienden speelt een spelletje met ze. Hij verstopt zich en weigert tevoorschijn te komen.

Iedereen helpt mee met zoeken, maar de Carbink worden in de val gelokt en worden gebruikt als onderdeel van een Team Rocket robot. De baldadige Carbink voelt zich schuldig om de problemen die hij heeft veroorzaakt en werkt samen met Goodra om zijn vrienden te bevrijden en de boeven de lucht in te schieten.

Ondertussen heeft Alain zojuist Gym Leader Korrina verslagen voor zijn achtste badge en hij hoopt om tegenover één tegenstander in het bijzonder te komen staan in de Kalos League...

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY123

Pokémon Quiz

WTP XY123

Wie is deze Pokémon?

PokémonEdit

TriviaEdit

Title Card XY Ash V2

Deze aflevering concentreert zich op Ash

  • Poké TV: Vurige! Pokémon Uitdagingen!: Goodra
  • Een instrumentale versie van Team Rocket's Team Lied is te horen tijdens deze aflevering.
  • Clemont en Bonnie doen de preview voor de volgende aflevering.
  • Deze aflevering is vergelijkbaar met de aflevering Lang Leve de Lapras in beide aflevering bezoekt Ash, nadat hij zijn achtste Gym Badge van de desbetreffende regio heeft gewonnen, een Pokémon die hij wat eerder had vrijgelaten.
    • In Lang Leve de Lapras bezoekt Ash zijn Lapras een IJs type Pokémon nadat hij Clair een Draak type Gym Leider heeft verslagen en in deze aflevering bezoekt Ash Goodra een Draak type Pokémon nadat hij Wulfric een IJs type Gym Leider heeft verslagen.
  • Dit is de eerste aflevering waarin al Ash's Kalos Pokémon te zien zijn.

FoutenEdit

  • Een Lotad gebruikt Psybeam een aanval die hij niet in de games kan leren.
  • Wanneer een Lotad naar de groep toe rent is het bovenste gedeelte van de borst van Noivern wit gekleurd in plaats van paars.
  • Wanneer Ash's Talonflame aan Ash, Bonnie en Goodra vertelt dat hij Carbink gevonden heeft, zijn de pupillen van Talonflame een stuk groter dan normaal gesproken.
    • Dezelfde fout is ook te zien met Bunnelby's ogen, wanneer Noivern het aan Clemont en Serena vertelt.
  • Aan het einde van de aflevering wanneer Ash en zijn vrienden in het water van de grot zitten, loopt in het tweede shot de witte vecht rond de nek van Noivern niet zover door over zijn borst als in het eerste shot.
    • Tijdens deze scene is Noivern's onderkaak zwart gekleurd in plaats van paars.
  • Wanneer Ash en zijn Pokémon juichen ontbreekt de gele cirkel bij de snavel van Talonflame.

GalerijEdit