Wikia

Het Hagelt op het IJs-Strijdveld! (エイセツジム戦!氷のバトルフィールド!!)
XY120
Seizoen: Pokémon de Serie: XYZ Karakter van de dag: Geen
Uitgezonden: JapanFlag 19 mei 2016 Terugkerende Karakters: Sawyer, Zuster Joy
UnitedStatesFlag 20 augustus 2016
DutchFlag 28 september 2016
Intromuziek: XY&Z Bij Karakters: Wulfric, Leerling
Stand Tall
EindLied: プニちゃんのうた
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Rumble Badge Plant Badge Voltage Badge Fairy Badge Psychic Badge Locatie: Snowbelle City, Snowbelle City Gym, Winding Woods
Pokémon: Ash's Pikachu, Clemont's Dedenne, Ash's Greninja (Ash-Greninja), Ash's Talonflame, Ash's Hawlucha, Wulfric's Abomasnow, Wulfric's Avalugg, Wulfric's Bergmite (meerdere), Zuster Joy's Wigglytuff, Gompie (Zygarde Core)
Ash en zijn vrienden komen aan in Snowbelle City en ontmoeten Wulfric. Ash heeft een Gym gevecht tegen Wulfric, maar hij verliest. Sawyer verlaat de groep. Ash gaat in zijn eentje de Winding Woods in.
Pokémon de Serie: XYZ
Het Hagelt op het IJs-Strijdveld! (Japans: エイセツジム戦!氷のバトルフィールド!! Snowbelle Gym Gevecht! Strijdveld van IJs!!)(Engels: All Hail the Ice Battlefield!) is de 120ste aflevering van de XY Serie en is de 27ste aflevering van het 19de seizoen, Pokémon de Serie: XYZ.

Blurb: Pokémon.nlEdit

Onze helden en Sawyer arriveren in Snowbelle City en Ash is er helemaal klaar voor om zijn laatste badge te winnen in een ijskoude Gym!

Eerst kiest Wulfric Abomasnow, wiens Vaardigheid hagel veroorzaakt die op het strijdveld van ijs valt! Nadat Hawlucha van Wulfric wint, haalt hij zijn Avalugg tevoorschijn die langzaam van zijn schade herstelt wanneer het hagelt. Het is een ijzige combo die erg effectief is, want Avalugg verslaat Hawlucha, Talonflame en daarna zelfs Greninja die Ash-Greninja (zoals Bonnie hem noemt) wordt als hij synchroon met Ash loopt.

Ash is er kapot van en terwijl zijn Pokémon aan het herstellen zijn, gaat hij in zijn eentje weg om zich te hervinden.

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY120

Pokémon Quiz

WTP XY120

Wie is deze Pokémon?

MensenEdit

PokémonEdit

AanvallenEdit

TriviaEdit

Title Card XY Ash V2

Deze aflevering concentreert zich op Ash

FoutenEdit

  • Wanneer Ash Hawlucha's Pokébal vasthoudt is de zwart band en de witte band om de sluiter van de Pokébal een stuk groter dan normaal gesproken.
  • Wanneer Hawlucha uitglijdt over het ijs strijdveld is de zwarte sclera in de ogen van Hawlucha geel gekleurd.
  • Drie keer tijdens het gevecht tussen Ash en Wulfric verdwijnt het staartje van Bonnie.
  • Wanneer de groep opstaat wanneer Zuster Joy de kamer inloopt draagt Ash zijn pet niet, maar wanneer Zuster Joy uitleg geeft over de verwonding van Greninja heeft Ash zijn pet wel op, maar wanneer er een close-up van Ash komt, heeft hij zijn pet weer niet op.

GalerijEdit