Wikia

Een Onderzoekend Gevecht met een Kampioen! (サトシ対チャンピオン・カルネ!VSメガサーナイト!!)
XY118
Seizoen: Pokémon de Serie: XYZ Karakter van de dag: Geen
Uitgezonden: JapanFlag 5 mei 2016 Terugkerende Karakters: Jessie, James, Lysandre, Xerosic, Professor Sycamore (flashback)
UnitedStatesFlag 6 augustus 2016
DutchFlag 26 september 2016
Intromuziek: XY&Z Bij Karakters: Diantha, Olympia, Kathi Lee, Sophie (flashback), Cosette (flashback), Charlene (flashback), Carrie (flashback)
Stand Tall
EindLied: プニちゃんのうた
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Rumble Badge Plant Badge Voltage Badge Fairy Badge Psychic Badge Locatie: Kalos Route 19
Pokémon: Ash's Pikachu, Clemont's Dedenne, Team Rocket's Meowth, Jessie's Wobbuffet, Ash's Greninja (Ash-Greninja), Ash's Frogadier (flashback), Diantha's Gardevoir (Mega Gardevoir), Olympia's Meowstic (X2; Mannetje en Vrouwtje), Gompie (Zygarde Core), Z2 (Zygarde Core en 50%, flashback)
Olympia vertelt Diantha over de Kalos crisis. Diantha vertelt Ash en zijn vrienden over het eiland waarop Team Flare hun experimenten uitvoerde. Greninja bereikt de laatste fase van de Ash-Greninja vorm. Ash heeft een rematch met Diantha, maar het gevecht wordt vroegtijdig beëindigd, omdat Ash zich te veel heeft ingespannen.
Pokémon de Serie: XYZ
Een Onderzoekend Gevecht met een Kampioen! (Japans: サトシ対チャンピオン・カルネ!VSメガサーナイト!! Ash VS Kampioen Diantha! VS Mega Gardevoir!!)(Engels: Championing a Research Battle!) is de 118de aflevering van de XY Serie en is de 25ste aflevering van het 19de seizoen, Pokémon de Serie: XYZ.

Blurb: Pokémon.nlEdit

Na het horen van de dreigende voorspelling van Gym Leader Olympia, bezoekt Diantha onze helden, terwijl Ash en Greninja net bezig zijn met een speciale training. Om meer te weten te komen over de band die zij hebben in een gevecht, daagt Diantha ze uit en Ash neemt het aanbod gretig aan.

Diantha’s Gardevoir ontwijkt met gemak elke aanval, totdat Ash en Greninja samen beginnen te smelten. Gardevoir moet Mega Evolueren om hen bij te houden en de band tussen Ash en Greninja wordt sterker dan ooit tevoren, tot ze beiden flauwvallen!

Diantha belooft meer te ontdekken over deze band en wat die te maken kan hebben met de voorspelling van Olympia. Na zijn gevecht met de Kampioen, heeft Ash nog meer zin in de Kalos League!

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY118

Pokémon Quiz

WTP XY118

Wie is deze Pokémon?

Er waren geen debuten tijdens deze aflevering.

TriviaEdit

Title Card XY Ash V2

Deze aflevering concentreert zich op Ash

FoutenEdit

  • Wanneer Serena, Clemont en Bonnie op Ash en Greninja staan te wachten, staan Serena en Clemont links van Bonnie, maar wanneer Ash en Greninja het bos uit komen lopen staan Serena en Clemont rechts van Bonnie.
  • Wanneer Greninja op het punt staat om de laatste fase van de Ash-Greninja vorm te bereiken, is de ster op de benen van Greninja roomkleurig in plaats van blauw.
  • Wanneer Team Rocket Gardevoir uitlacht, ontbreekt de lippenstift van Jessie.
  • In één van de laatste scenes zijn de bruine strepen op Pikachu's rug kleiner dan normaal gesproken.

GalerijEdit