Wikia

Wat Respect Openen! (レフトとライト!揺れる心のカメテテ!!)
XY111
Seizoen: Pokémon de Serie: XYZ Karakter van de dag: Locke, Ed
Uitgezonden: JapanFlag 10 maart 2016 Terugkerende Karakters: Jessie, James, Xerosic, Zuster Joy, Agent Jenny
UnitedStatesFlag 18 juni 2016
DutchFlag 13 juli 2016
Intromuziek: XY&Z Bij Karakters: Team Flare Admins, Team Flare Grunts
Stand Tall
EindLied: プニちゃんのうた
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Rumble Badge Plant Badge Voltage Badge Fairy Badge Psychic Badge Locatie: Jacore Town
Pokémon: Ash's Pikachu, Clemont's Dedenne, Team Rocket's Meowth, Jessie's Wobbuffet, Ash's Greninja, Jessie's Gourgeist, James's Inkay, Locke's Binacle (Linkssie), Ed's Binacle (Rechtssie), Gompie (Zygarde Core), Z2 (Zygarde Core), Zigzagoon, Oddish, Patrat, Bibarel, Teddiursa (flashback)
Xerosic begint aan zijn experimenten op Z2.
Pokémon de Serie: XYZ
Wat Respect Openen! (Japans: レフトとライト!揺れる心のカメテテ!! Links en Rechts! Het Slingerend Hart van Binacle!!)(Engels: Unlocking Some Respect!) is de 111de aflevering van de XY Serie en is de 18de aflevering van het 19de seizoen, Pokémon de Serie: XYZ.

PlotEdit

Wanneer Ash en zijn vrienden in Jacore Town aankomen besluiten ze een juwelententoonstelling te bezoeken. Maar omdat het avond is wordt hun bezoek uitgesteld naar de volgende dag. Die avond wordt echter het slot van één van de diamanten stolpen opgebroken door Meestersdief Sloten. Wie is Meestersdief Sloten en waarom is hij alleen geïnteresseerd in het openbreken van sloten?

SamenvattingEdit

XY111-Samenvatting Foto-1

Bonnie met Rechtssie op haar hoofd.

In een laboratorium beginnen Xerosic en een Team Flare Admin met hun experimenten op Z2. Een groene straal wordt op Z2 gericht, waardoor hij het uitschreeuwt van de pijn. Xerosic is onder de indruk van de krachten van Z2. Gompie voelt Z2 en raakt hierdoor verdrietig en gaat vervolgens op Bonnie's hoofd zitten. Dan pakt Bonnie Gompie van haar hoofd af en begint voor hem te zingen, waardoor hij weer wat vrolijker wordt. Wanneer de groep verder door Jacore Town loopt ziet Serena een advertentie voor een juwelententoonstelling, dat wordt gehouden in een hotel. Ash en Clemont vinden het goed dat ze naar de juwelententoonstelling toe gaan, waardoor Serena en Bonnie er gelijk zin in krijgen. Wat later komen Ash en zijn vrienden bij het hotel aan terwijl een mysterieuze man op het dak van het hotel staat. In het hotel komt de groep erachter dat de juwelententoonstelling momenteel gesloten is. Ash stelt daarop voor om vannacht in het hotel te slapen en morgen naar de tentoonstelling toe te gaan.

De mysterieuze man sluipt de kamer van de tentoonstelling is en gebuikt vervolgens een lockpick en zijn Binacle om het slot van een stolp waaronder een diamant zit te openen. Wanneer Ash en zijn vrienden naar hun kamer toelopen, gaat ineens het alarm af. Dan rennen er twee bewakers voorbij die naar de juwelententoonstelling toegaan. De groep besluit achter de bewakers aan te gaan. Wanneer ze daar aankomen horen ze de bewakers zeggen dat er niks gestolen is, maar dat alleen het slot gekraakt is. De mysterieuze man staat op het dak en vertelt aan iedereen dat hij de dader is en dat ze hem Meestersdief Sloten mogen noemen. Vervolgens gooit Meestersdief Sloten een speelkaart van zichzelf naar beneden toe en daarna gaat hij ervandoor. Wat later arriveert Agent Jenny in het hotel om het plaats delict te onderzoeken. Vanachter een stolp kijkt een Binacle naar de groep, die zich afvraagt wat er aan de hand is. Dan komt er een man aanlopen die vertelt dat hij dit slot gemaakt heeft. Agent Jenny vertelt dat de man Ed heet en dat hij een slotenmaker is. Agent Jenny vertelt dat Meestersdief Sloten alleen de sloten van Ed openbreekt en voor de rest niks steelt, hierdoor denkt Agent Jenny dat Meestersdief Sloten een hekel aan Ed heeft.

Team Rocket kijkt van boven naar de groep en ze besluiten dat ze Meestersdief Sloten goed kunnen gebruiken, want met hem kunnen ze alle sloten kraken. Wanneer de groep weer naar hun kamer loopt, is Serena niet blij met Sloten, omdat de tentoonstelling voorlopig niet meer geopend gaat worden. Dan komt de groep een Binacle tegen die op Bonnie's hoofd gaat zitten. Ash en Clemont weten Binacle van Bonnie's hoofd af te trekken, maar de Pokémon begint hen vervolgens te slaan en gaat daarna doodleuk weer op het hoofd van Bonnie zitten. Dan scant Ash Binacle met zijn Pokédex en komt erachter dat Binacle normaal gesproken met zijn tweeën in één rotsblok wonen. Clemont vertelt dat dit vermoedelijk te maken heeft met waarom Binacle op Bonnie's hoofd is gaan zitten. Dan komt Ed eraan lopen en ziet zijn Binacle Rechtssie, waarmee hij ruzie heeft gehad, op het hoofd van Bonnie zitten. Ed wil dat Rechtssie met hem mee naar huis gaat, maar Rechtssie weigert, waardoor Ed tegen hem begint te sschreeuwen. Ed vertelt dat Rechtssie opzoek is naar zijn leerling Locke en de andere Binacle Linkssie. Ed vertelt dat hij niet tevreden was met de manier waarop Locke sloten openmaakte en dat sloten net mensen zijn en als je wil dat sloten opgaan moet je er voorzichtig mee omgaan. Ed vertelde dat Locke meer training nodig had en die nacht ging Locke ervandoor met Linkssie.

Ed vertelt dat hij helemaal klaar is met Locke en dat Rechtssie best naar hen mocht zoeken, maar nu is het tijd om naar huis te gaan. Rechtssie maakt vervolgens Ed belachelijk die kwaad wordt op Rechtssie. Clemont en Bonnie kalmeren Ed en stellen voor dat Rechtssie vanavond bij hen blijft slapen. Ed vindt het goed en vertelt aan Rechtssie dat hij geen problemen moet veroorzaken. Ash besluit dat ze morgen opzoek gaan naar Locke en Linkssie. Wat later in zijn winkel kijkt Ed naar het slot en hij weet dat zijn leerling Locke het slot geopend heeft, omdat hij de enige persoon naast hem is die dit soort sloten kan openen. Wat verderop denkt Locke dat Ed zijn talent nu wel erkent als hij zijn laatste gekraakte slot heeft gezien. Wat verderop kijkt Team Rocket naar Locke en James gooit een kubus naar hem en neemt Locke gevangen. Team Rocket nadert Locke, die vertelt dat hij geen dief is en dus niks steelt. Waarop Jessie antwoordt dat ze hem nodig hebben voor hun plannen.

XY111-Samenvatting Foto-2

Locke en Ed proberen het slot samen te openen.

De volgende ochtend verlaat de groep het hotel om opzoek te gaan naar Locke en Linkssie. Maar omdat ze geen idee hebben waar ze heen moeten gaan, introduceert Clemont een nieuwe machine die hij aan Rechtssie bevestigd zodat ze naar Linkssie opzoek kunnen gaan. Clemont activeert de machine en ze komen als snel de locatie van Linkssie te weten. Bij het Pokémon Center wil Team Rocket dat Locke en Linkssie een slot openen, zodat ze de Pokémon van het Pokémon Center kunnen stelen. Meowth maakt Locke los, omdat hij anders niet de deur kan openen. Team Rocket is blij dat ze veel Pokémon zullen krijgen, maar Locke is het hier niet met hem eens en laat Linkssie Brick Break op het hoofd van Meowth gebruiken. Terwijl Locke en Linkssie wegrennen, halen Jessie en James Gourgeist en Inkay uit hun Pokéballen en laten ze vervolgens Seed Bomb en Psybeam op Locke en Linkssie gebruiken. Locke ziet dan Zuster Joy lopen en vraagt aan haar of ze Agent Jenny wil bellen, omdat Team Rocket alle Pokémon wil stelen. Dan herhalen Inkay en Gourgeist hun aanvallen, maar ze missen Locke en Linkssie. Maar Team Rocket raakt wel een machine, waardoor deze explodeert en ze er weer vandoor schieten. Maar door de explosie staat het gebouw waarin de Pokéballen worden bewaard in de fik en door de explosie heeft Zuster Joy de sleutel van het gebouw kwijtgeraakt.

De groep ziet de rook en Clemont vertelt dat dit ook de locatie is waar Linkssie en Locke zijn. Zuster Joy is in paniek omdat in dat gebouw alle Pokéballen liggen. Dan komt de groep eraan lopen. Rechtssie ziet dan Linkssie en Locke en de groep vertelt daarop dat Rechtssie naar hen opzoek is geweest. Terwijl Zuster Joy op verzoek van Locke de brandweer gaat bellen, gaat Locke het slot openbreken om zo de Pokémon te kunnen redden. Ash haalt Greninja uit zijn Pokébal en laat hem Water Shuriken gebruiken om de vlammen te doven. Ondertussen gooien Ash, Serena en Clemont ook emmers water op het vuur, terwijl Rechtssie Water Gun op het vuur gebruikt. Gompie kijkt ondertussen geconcentreerd naar Locke en Linkssie die druk bezig zijn met het slot openen. Locke en Liinkssie weten het slot te openen en rennen het gebouw in en laden de Pokémon in een karretje. Dan valt er een brandende balk naar beneden die het slot beschadigd. Wanneer ze klaar zijn proberen Locke en Linkssie het gebouw uit te lopen, maar het lukt niet. Locke en Linkssie schreeuwen dat ze vastzitten, waarop Rechtssie Bonnie ergens naar toe wil brengen. Wanneer de brandweer bij het Pokémon Center arriveert, arriveren Bonnie en Rechtssie bij Ed, die gelijk Bonnie en Rechtssie naar het Pokémon Center volgt wanneer hij het nieuws hoort.

Eenmaal bij het Pokémon Center vertelt Ed dat hij het nieuws gehoord heeft en zijn leerling moet redden. Ed rent naar de deur toe, ook al willen de brandweermannen niet dat Ed dit doet. Ed vertelt dat hij er voor Locke is en dat ze nu het slot moeten kraken. Ed en Rechtssie gebruiken een lockpick om Locke en Linkssie te helpen terwijl hun het slot moeten kraken. Wanneer de brandende balken naar beneden vallen, vertelt Locke aan Ed dat hij Meestersdief Sloten werd om gewaardeerd te worden door hem. Ed vertelt dat hij dit allang wist, omdat hij en Locke de enige zijn met de kennis om deze sloten te openen en dat hij vindt dat Locke een goede slotenmaker is. Na een tijdje in de vuurzee weten Locke en Ed de deur te openen en de Pokémon te redden. Terwijl Agent Jenny het gebouw aan het inspecteren is, vertelt Ed aan Locke dat Locke zijn straf moet nemen als een man. Locke is het met Ed eens en Linkssie springt vervolgens op Locke's schouder omdat hij bij hem wil blijven. Ed vertelt dat hij op Locke zal wachten en dat hij nog steeds zijn leerling is. Terwijl Agent Jenny en Locke wegrijden in een politieauto vertelt Ed dat Locke alleen een waarschuwing van Agent Jenny zal krijgen, omdat hij niks gestolen heeft, maar dat hij hem alsnog wou laten schrikken. De groep is hier blij mee en neemt wat later afscheid van Ed en Rechtssie en ze gaan weer op reis naar Gloire City.

Blurb: Pokémon.nlEdit

Onze helden gaan naar een juwelententoonstelling, maar die wordt afgelast wanneer Meesterdief Sloten het slot kraakt. Hij richt zich vaak op het werk van Ed de slotenmaker, wiens leerling kort geleden is vertrokken. Ed heeft zo zijn verdenkingen...

Als er vuur ontstaat in het Pokémon Center, raakt Locke, de leerling van Ed, binnen opgesloten. Ed schiet te hulp en de twee slotenmakers en hun Binacle vrienden, werken samen om het lastige slot te kraken. Locke bekent dat hij Meesterdief Sloten is geworden om het respect van Ed te krijgen en Ed zegt dat hij dat allang wist!

Het slot gaat open en Agent Jenny arresteert Locke, maar laat hem gaan met een waarschuwing. Ed, Locke en hun Binacle zijn herenigd en alles is weer goed!

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY111

Pokémon Quiz

WTP XY111

Wie is deze Pokémon?

MensenEdit

PokémonEdit

TriviaEdit

Title Card XY Bonnie V2

Deze aflevering concentreert zich op Bonnie

FoutenEdit

  • Wanneer Team Rocket Ash en zijn vrienden aan het bespioneren is, ontbreekt de mond van Jessie wanneer ze lacht voor een paar frames.

GalerijEdit