Wikia

En Toen was er Water! (荒野のブリガロン!木を植えるロボン!!)
XY108
Seizoen: Pokémon de Serie: XYZ Karakter van de dag: Henny, Robon, Chapman (flashback)
Uitgezonden: JapanFlag 18 februari 2016 Terugkerende Karakters: Jessie, James
UnitedStatesFlag 28 mei 2016
DutchFlag 8 juli 2016
Intromuziek: XY&Z Bij Karakters: Geen
Stand Tall
EindLied: プニちゃんのうた
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Rumble Badge Plant Badge Voltage Badge Fairy Badge Psychic Badge Locatie: Kalos Route 19
Pokémon: Ash's Pikachu, Clemont's Dedenne, Team Rocket's Meowth, Jessie's Wobbuffet, Ash's Greninja, Ash's Noibat, Clemont's Bunnelby, Clemont's Chespin, Clemont's Luxray, Serena's Braixen, Serena's Sylveon, Jessie's Gourgeist, James's Inkay, Chapman's Chesnaught, Gompie (Zygarde Core), Zigzagoon (flashback), Oddish (×2; flashback), Pidgey (flashback), Diglett (flashback), Nidoran♂ (flashback), Nidoran♀ (flashback), Hoothoot (flashback), Hoppip (flashback), Weedle (flashback), Masquerain (flashback), Swinub (flashback), Bidoof (flashback)
Pokémon de Serie: XYZ
En Toen was er Water! (Japans: 荒野のブリガロン!木を植えるロボン!! De Chesnaught uit de Woestijn! De Bomen Plantende Robot!!)(Engels: A Watershed Moment!) is de 108ste aflevering van de XY Serie en is de 15de aflevering van het 19de seizoen, Pokémon de Serie: XYZ.

PlotEdit

Wanneer Ash en zijn vrienden door een woestijn landschap lopen komen ze een robot genaamd Robon tegen. De robot is zaadjes aan het planten zodat de woestijn weer een levendig landschap wordt. Wanneer de groep Robon benadert worden ze aangevallen door een Chesnaught. Wanneer ze aan Chesnaught ontsnapt zijn, vindt Chespin een verlaten laboratorium. In het laboratorium ontmoet de groep Henny de kleinzoon van Chapman, de uitvinder van Robon en de trainer van Chesnaught. Nadat Chapman is gestorven zijn Robon en Chesnaught doorgegaan met het beplanten van de woestijn in de hoop dat het ooit weer een levendig landschap wordt. Ash en zijn vrienden besluiten Henny, Robon en Chesnaught te helpen. Zal het de groep lukken om het woestijn gebied weer levendig te maken?

SamenvattingEdit

XY108-Samenvatting Foto-1

Clemont repareert de oplader van Robon.

Ash en zijn vrienden reizen door een woestijn om het volgende Pokémon Center te bereiken. Serena vertelt dat het nog even duurt voordat ze bij het Pokémon Center zijn aangekomen. Clemont is niet blij met dit nieuws, omdat hij helemaal kapot is. Bonnie zegt dat zij zich echter nog fantastisch voelt. Clemont zegt daarop dat hij wou dat hij Dedenne of Gompie was, zodat hij in een tas meegedragen zou worden. Dan begint Clemont flauw te vallen, waarop Chespin hem probeert omhoog te houden. Dan ziet de groep een vreemde robot die de grond aan het omploegen is. Clemont is opeens helemaal enthousiast, omdat hij een mooi stukje technologie ziet. Bonnie vindt het maar gewoon een oude machine, waarop Serena zich afvraagt wat die machine hier precies doet. Dan vraagt de robot of de groep aan de kant wil gaan. Clemont is onder de indruk dat zo oude robot al kustmatige intelligentie heeft. Clemont merkt op dat de robot zaadjes aan het planten is, waarop hij zich afvraagt wie hem hiervoor het commando heeft gegeven.

Opeens verschijnt er een Chesnaught die klaar is om de groep aan te vallen. Chespin probeert hem tegen te houden, maar hij rent al snel weg wanneer hij ziet dat hij geen partij is voor Chesnaught. Dan begint de groep ook voor Chesnaught weg te rennen, terwijl hij Seed Bomb gebruikt. Vanaf een afstandje kijkt een jongetje naar de gebeurtenis. Wanneer de groep zich achter een steen verstopt heeft, merken ze op dat Chesnaught de robot probeerde te beschermen. Dan wijst Chespin opeens naar een raar verlaten huis in de woestijn. Wanneer de groep het huis inloopt blijkt het een laboratorium te zijn die gewijd is een plantkunde. Dan ziet Bonnie een foto van een onderzoeker, Chapman, met de robot en Chesnaught. Het jongetje van daarnet komt binnen en vraagt aan de groep wat ze aan het doen zijn. De groep introduceert zichzelf, maar het jongetje wil nog steeds weten waarom de groep in Chapman's laboratorium is. Clemont vertelt dan dat ze meer te weten willen komen over de robot. Het jongetje vertelt dat hij Henny heet en de kleinzoon van Chapman is. Henny vertelt dat ze meer over de Robot, Robon, te weten kunnen komen als ze deze video bekijken en vervolgens drukt hij een computer aan.

In de video vertelt Chapman dat hij opzoek is naar gebieden waar mensen en Pokémon gelukkig kunnen samenleven. Chapman vertelt dat op deze plek een bos was waar dat kon, maar op een dag begon het bos uit te sterven. Chapman probeerde het bos in zijn oude glorie te herstellen, maar hij werd ernstig ziek. Daarom bouwde Chapman Robon om het bos opnieuw te beplanten wanneer hij dat niet meer zou kunnen doen. Chapman wil dat mensen die Robon en Chesnaught zien hen helpen als ze in de problemen zijn. Dan rijdt Robon het laboratorium in om zichzelf op te laden. Henny gelooft dat Robon veel te hard moet werken, omdat het steeds langer duurt voordat hij opgeladen is. Clemont besluit daarop de oplader te repareren, waarop Henny zegt dat hij hoopt dat Robon een keer ophoudt, omdat hij al zolang bezig is zonder resultaat. Clemont vertelt Henny dat je alleen vooruitgang kan boeken als je niet opgeeft. Ash, Serena en Bonnie zijn het met Clemont eens, daarom besluit Henny om het nog een keer te proberen. Dan weet Clemont Robon te repareren zodat hij zich sneller kan opladen.

Wanneer de groep naar de werkende Robon aan het kijken zijn, verschijnt Chesnaught die niet erg blij is met deze indringers. Henny vertelt dat de groep hun vrienden zijn en Robon willen helpen, daarop besluit Chesnaught om de groep te vertrouwen. Als eerst wil Clemont weten af bomen überhaupt kunnen groeien in dit gebied. Dan pakt Clemont één van zijn uitvinding, die de grond begint te analyseren. De machine komt tot de conclusie dat de grond veel te droog is. Clemont besluit dat ze dus eerst naar een waterbron moeten zoeken en haalt vervolgens Luxray uit zijn Pokébal, waarop Ash Noibat uit zijn Pokébal haalt om een waterbron te vinden. Chespin gebruikt zijn roede in de grond in de hoop een waterbron te vinden, waarop Chesnaught hetzelfde besluit te doen. Team Rocket bekijkt van een afstandje de groep en ze besluiten Chesnaught te stelen. Na een tijdje voelt Chespin wat water, waarna Chesnaught ook water voelt. Luxray en Noibat bevestigen dat daar een waterbron zit. Ash en Clemont zijn hierdoor heel blij, waarna Ash Noibat weer in zijn Pokébal stopt.

XY108-Samenvatting Foto-2

Robon doet onderzoek naar de rotsblok dat het water tegenhoudt.

Clemont haalt vervolgens Bunnelby uit zijn Pokébal en laat hem Dig gebruiken om de waterbron op te graven. Dan besluiten de groep en Henny om Bunnelby te helpen. Na een tijdje stopt Bunnelby, omdat hij een rotsblok heeft bereikt. Clemont analyseert het rotsblok en komt erachter dat het rotsblok het water tegenhoudt. Dan gebruiken Chespin en Chesnaught Pin Missile op het rotsblok, maar het heeft geen enkel effect. Clemont denkt dat ze het rotsblok moeten verwarmen en daarna laten afkoelen en dan het rotsblok moeten kapot maken door een combinatie aanval. Daarop haalt de groep verschillende Pokémon uit hun Pokéballen. Braixen verwarmt het rotsblok met Flamethrower, waarna Greninja Water Shuriken gebruikt om het rotsblok af te koelen. Dan gebruiken Chespin, Luxray, Bunnelby, Pikachu, Sylveon en Chesnaught Pin Missile, Swift, Mud Shot, Electro Ball, Swift en Seed Bomb op het rotsblok. Maar deze aanvallen hebben bijna geen effect, waarop Clemont een andere manier verzint. Clemont bindt twee touwen vast aan het rotsblok en wil dat iedereen samen het rotsblok de grond uittrekt. Dan worden er opeens een aantal kubussen naar de groep gegooid, waardoor Team Rocket iedereen heeft vastgebonden. Team Rocket besluit om alle Pokémon te stelen, omdat er toch niemand is die hen kan tegenhouden. Dan verschijnt Robon die aan Team Rocket vraagt af ze aan de kant willen, omdat daar zaadjes gepland zijn. Jessie raakt geïrriteerd door Robon waarop ze Gourgeist uit haar Pokébal haalt en Robon laat aanvallen met Shadow Ball.

Chesnaught probeert zichzelf los te maken, maar Meowth houdt dit tegen door de ringen nog strakker te maken. Nu Robon ziet dat Chesnaught vastgebonden is, herinnert hij zich dat Chapman wou dat Robon en Chesnaught elkaar zouden helpen. Dan willen Gourgeist en Inkay Chesnaught aanvallen met Shadow Ball en Psybeam. Robon gaat echter snel voor Chesnaught staan waardoor hij de aanvallen te verwerken krijgt en uit elkaar knalt. Chesnaught wordt hierdoor zo kwaad dat hij zichzelf weet te bevrijden. Dan gebruikt Chesnaught Pin Missile op Team Rocket. Hierdoor laat Meowth de afstandbediening uit zijn klauwen vallen, waarna Chesnaught op de afstandbediening gaat staan en iedereen weet te bevrijden. Dan gebruiken alle Pokémon van de groep en Chesnaught Water Shuriken, Thunderbolt, Fire Blast, Pin Missile, Swift en Pin Missile op Team Rocket, waardoor ze er weer vandoor schieten. Henny en Chesnaught moeten huilen wanneer ze zien dat Robon vernietigd is. Clemont vertelt dat de voortgang stopt als je opgeeft, maar als je dit niet doet is alles mogelijk. Wat later begint Clemont Robon te repareren en na een tijdje is Robon weer helemaal heel. Wanneer Robon zichzelf weer activeert zijn Henny en Chesnaught super blij.

Wat later bij het rotsblok begint Robon het rotsblok te analyseren. Wanneer hij klaar is gebruikt hij zijn drilboor om het rotsblok te vernietigen. Dan begint een grote hoeveelheid water uit het gat te spuiten, de groep is super blij. Dan activeert Clemont zij machine dat de grond weer begint te analyseren. De machine komt tot de conclusie dat de grond nu wel geschikt is voor begroeiing. Iedereen begint te juichen. Clemont merkte op toen hij Robon in elkaar zette dat Chapman Robon's onderdelen met liefde in elkaar heeft gezet en dat hij op een dag net zoals Chapman een groot uitvinder wil worden. Henny wil dat ook, omdat hij Robon wil kunnen repareren als hij kapot gaat. Aan het einde van de dag neemt de groep afscheid van Henny, Chesnaught en Robon en gaan ze weer op weg naar Fleurrh City. Een aantal dagen later ziet Robon dat een plantje is gaan groeien.

Blurb: Pokémon.nlEdit

Onze helden stuiten op een ouderwetse robot die zaden plant in een onherbergzaam gebied. En zijn beschermer, een krachtige Chesnaught. Ze ontmoeten de grootvader van de uitvinder en horen van de missie van Robon de robot om het bos weer aan te planten dat hier ooit groeide.

Maar tot op dit moment wil er niets groeien en Robon is aan het slijten. Clemont doet zijn best Robon weer in vorm te krijgen. En alle pokémon werken samen om een ondergrondse waterbron te vinden. Maar hij wordt geblokkeerd door een enorme rots. Robon drilt door de rots heen en de bron kan weer rijkelijk stromen. Terwijl onze vrienden verder reizen naar Snowbelle City zien ze het eerste groen ontkiemen.

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY108

Pokémon Quiz

WTP XY108

Wie is deze Pokémon?

MensenEdit

PokémonEdit

TriviaEdit

Title Card XY Clemont V2

Deze aflevering concentreert zich op Clemont

FoutenEdit

  • Wanneer Henny uitlegt waarom hij wil dat Chesnaught en Robon stoppen, beweegt Ash achter Henny terwijl hij zijn benen niet beweegt.
  • Wanneer Chesnaught en de Pokémon van de groep Team Rocket tegelijk aanvallen, is de enige aanval die zichtbaar Team Rocket raakt de Thunderbolt van Pikachu.

GalerijEdit