Wikia

Dansfeestplezier! (サトシとセレナ!ダンスパーティでゲットだぜ!!)
XY105
Seizoen: Pokémon de Serie: XYZ Karakter van de dag: Geen
Uitgezonden: JapanFlag 28 januari 2016 Terugkerende Karakters: Jessie, James, Miette, Aria, Monsieur Pierre, Palermo, Zuster Joy
UnitedStatesFlag 7 mei 2016
DutchFlag 5 juli 2016
Intromuziek: XY&Z Bij Karakters: Lily, Blanche, Concetta
Stand Tall
EindLied: プニちゃんのうた
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Rumble Badge Plant Badge Voltage Badge Fairy Badge Psychic Badge Locatie: Kalos Route 19
Pokémon: Ash's Pikachu, Clemont's Dedenne, Team Rocket's Meowth, Jessie's Wobbuffet, Clemont's Bunnelby, Serena's Braixen, Serena's Pancham, Serena's Eevee → Sylveon, Jessie's Gourgeist, James's Inkay, Miete's Slurpuff, Aria's Delphox, Monsieur Pierre's Klefki, Zuster Joy's Wigglytuff, Blanche's Meowsitc (Vrouwtje), Lily's Pansage, Concetta's Scraggy, Gompie (Zygarde Core)
Pokémon van andere Pokémon-Artiesten:
Munchlax, Jigglypuff, Emolga, Flaaffy, Lilligant, Mime Jr., Cubchoo, Gothorita, Purrloin, Heliolisk, Kirlia, Psyduck, Snubbull, Furret, Teddiursa, Sneasel, Azurill, Panpour, Pansear, Pachirisu, Watchog, Smeargle, Plusle, Minun, Espurr, Ralts, Meowstic (Mannetje)
Serena en Ash hebben een koppelgevecht tegen Miette en James en winnen. Serena's Eevee evolueert in Sylveon en leert Fairy Wind. Serena komt erachter dat er een Pokémon Show wordt gehouden in Frey City.
Pokémon de Serie: XYZ
Dansfeestplezier! (Japans: サトシとセレナ!ダンスパーティでゲットだぜ!! Ash en Serena! Pak Elkaar Vast op het Dansfeest!!)(Engels: Party Dancecapades!) is de 105de aflevering van de XY Serie en is de 12de aflevering van het 19de seizoen, Pokémon de Serie: XYZ.

PlotEdit

Wanneer de groep aan het uitrusten is in een Pokémon Center krijgt Serena een uitnodiging voor het dansfeest van Monsieur Pierre. Serena besluit om er heen te gaan, maar voor het feest heeft ze zowel een partner Pokémon nodig als een mannelijke partner. Serena besluit om Eevee mee te nemen als haar partner en omdat Eevee zich op haar gemak voelt bij Bunnelby wordt Clemont Serena's partner. Wanneer de groep wat later bij het feest aankomt ontmoeten ze Miette die vraagt of Ash haar partner wil zijn. Ash accepteert haar uitnodiging wat Serena heel jaloers maakt. Dan is het tijd voor het feest. Zullen Serena en Eevee door dit feest nog dichter bij elkaar komen?

SamenvattingEdit

XY105-Samenvatting Foto-1

Serena is niet blij dat Miette vraagt of Ash haar partner wil zijn voor het dansfeest.

Tijdens hun reis naar Snowbelle City besluiten Ash en zijn vrienden om even uit te rusten in een Pokémon Center. Terwijl Bonnie met Gompie aan het spelen is, zijn Zuster Joy en Wigglytuff klaar met het controleren van de Pokémon van de groep. Nadat de groep hun Pokémon terug hebben, discussiëren Ash en Clemont wat ze vandaag gaan doen. Ondertussen is Serena haar Eevee aan het borstelen. Pancham stapt op Serena af, omdat hij na Eevee geborsteld wil worden, maar Braixen wil als eerst geborsteld worden. Pancham geeft Braixen een duw, waardoor ze al snel ruzie krijgen. Serena ergert zich aan het gedrag van haar Pokémon en vertelt hen dat ze meteen moeten stoppen als ze nog geborsteld willen worden. Braixen en Pancham houden gelijk op, waardoor Serena en Eevee moeten lachen. Nadat Serena klaar is met het borstelen van haar Pokémon, besluit ze om op een computer te kijken of er nieuwe PokéVision video's zijn. Wanneer Serena inlogt merkt ze op dat ze een bericht heeft gekregen. Het bericht blijkt een video van Monsieur Pierre te zijn die alle Pokémon-Artiesten uitnodigt voor zijn dansfeest.

Wanneer de rest van de groep over het dansfeest hoort komen ze bij Serena staan. Monsieur Pierre legt uit dat hij het feest geeft om alle Pokémon-Artiesten te verblijden. Pierre vertelt echter wel dat een Artiest en hun Pokémon met een partner naar het dansfeest moeten komen. Serena moet hierdoor blozen terwijl ze naar Ash kijkt. Pierre vertelt dat Aria ook op het feest zal komen en hoopt dat iedereen op zijn feest zal verschijnen. Serena besluit dat ze naar het dansfeest zal gaan en vraagt aan Eevee of ze met haar mee wil gaan, omdat dit een goede ervaring voor haar zal zijn. Clemont herinnert Serena eraan dat Eevee een partner mee moet nemen, waarop Ash op het idee komt dat Eevee met Bunnelby moet gaan. Clemont haalt vervolgens Bunnelby uit zijn Pokébal die graag met Eevee naar het dansfeest toegaat. Daarop vertelt Bonnie dat Serena en Clemont dus met elkaar naar het feest toegaan. Clemont raakt gelijk in paniek, waarop Ash vertelt dat het vast wel goed zou komen. Dan pakt Serena Eevee vast en vertelt ze dat iedereen op het feest gek van Eevee zal zijn.

Wat later arriveren Serena en haar vrienden bij het kasteel waar het dansfeest gehouden wordt. De groep ziet als snel dat er veel mensen bij het kasteel zijn, waardoor Clemont weer in paniek raakt. Dan verschijnt Miette die gelijk in Serena's oor fluistert dat Ash dus niet haar danspartner is. Serena moet schrikken en de groep wordt vervolgens begroet door Miette en Slurpuff. Miette vertelt dat ze blij is dat hun ook naar het feest gaan en vraagt Ash of hij haar partner wil zijn. Serena is in shock door Miette's voorstel en raakt nog meer in shock wanneer Ash Miette's aanbod accepteert. Miette sleept vervolgens Ash mee naar binnen, waarop Slurpuff Pikachu mee neer binnen neemt. Miette knipoogt nog een keer naar Serena, Serena is hier niet blij mee en besluit om met Clemont en Bonnie ook naar binnen te gaan. Team Rocket, in vermomming, is ook bij het kasteel gearriveerd. James en Meowth willen tijdens het feest Pikachu stelen, maar Jessie wil graag aan het dansfeest meedoen met James als haar partner. In het kasteel meldt de groep zich aan waarop ze een kaart krijgen, die tijdens het feest nog van pas kan komen.

Dan komt de groep bij de kledingkamer aan, Serena en Miette zijn verbaast wanneer ze zoveel schitterende jurken zien. Slurpuff bindt gelijk een aantal strikken vast een haar oor. Ondertussen geeft Miette Ash een hoop jurken die zij wil gaan passen. Een tijdje later staan Serena, Clemont en Bonnie met hun Pokémon netjes aangekleed in de danszaal. Dan komt Miette eraan lopen met Ash en complimenteert ze Serena vanwege haar jurk. Ash, Clemont en Pikachu vinden echter dat hun kleding veel te strak zit. Dan worden de lichten gedimd en verschijnen Monsieur Pierre en Aria met Klefki en Delphox. Pierre bedankt iedereen voor het komen en vervolgens groet Aria iedereen, die blij is om Serena te zien. Jessie is niet blij om Aria te zien, omdat zij de Koningin van Kalos hoort te zijn. Dan beginnen Aria en Pierre met hun Pokémon aan de openingsdans. Miette en Serena zijn onder de indruk van de mooie dans van Aria. Dan eindigen Aria en Pierre de openingsdans en mag iedereen gaan dansen. Miette neemt Ash gelijk mee naar de dansvloer, terwijl Serena de hele nerveuze Clemont naar de dansvloer brengt.

Terwijl iedereen aan het dansen is, rent Eevee vrolijk om Bunnelby heen. Serena is ondertussen de stappen aan het tellen, zodat Clemont kan leren dansen. Bonnie vertelt haar broer dat hij zijn best moet doen. Terwijl Slurpuff Pikachu bijna de zaal door gooit, probeert Ash de danspasjes van Miette bij te houden, maar hij stapt per ongeluk op haar jurk. Miette probeert door te dansen, maar Ash en Miette knallen keihard met hun hoofden tegen elkaar, waardoor hun Pokémon zich voor hun trainers schamen. Ash verontschuldigd zich daarop aan Miette. Serena merkt ondertussen op dat Eevee het heel erg naar haar zin heeft. Jessie is ondertussen ook met James aan het dansen, maar James heeft er totaal geen zin in. Dan begint Jessie heel raar te dansen, waardoor ze James bijna door de zaal heen gooit. Terwijl Serena naar alle gasten kijkt die plezier aan het maken zijn, stopt Monsieur Pierre het dansen. Hij wil dat de Trainers en hun Pokémon in een cirkel gaan staan en dat ze van partner gaan wisselen. Serena maakt zich zorgen om Eevee, maar ze is opgelucht wanneer ze ziet dat Eevee vrolijk met een Furret aan het dansen is. Het lukt Ash nog steeds niet om goed te dansen, wanneer Aria zijn partner is vertelt ze aan Ash dat hij rustig moet blijven. James vindt het dansfeest, maar zinloos omdat hij met Serena één van de ettertjes aan het dansen is.

XY105-Samenvatting Foto-2

Eevee staat op het punt te evolueren.

Dan ziet Serena Ash staan en moet ze blozen. Serena benadert Ash die haar uitnodigt met hem te dansen, maar net wanneer Serena Ash's hand wil vast pakken wordt de muziek gestopt. Serena is in shock en wanneer Ash vraagt of ze het naar haar zin heeft gehad, vertelt ze dat ze nog iets langer wou dansen. Pierre vertelt dat het volgende gedeelte van het feest een koppelgevecht zal zijn. Hij vraagt iedereen om hun kaarten te pakken die ze gekregen hebben en deze in het licht te houden, wanneer er een symbool op je kaart verschijnt mag je meedoen aan het gevecht. Bij Ash, Serena, Miette en James verschijnen er symbolen op hun kaart, waardoor ze mogen meedoen. Ash en Serena moeten tegen Miette en James, die nu zelfs nog minder zin heeft, vechten. Jessie en Meowth vertellen James dat hij maar beter niet kan verliezen. Pikachu begint het gevecht met zijn Quick Attack, waarmee hij Slurpuff weet te raken. Daarna gebruikt Slurpuff Energy Ball op Pikachu, maar Eevee houdt deze aanval tegen met Swift. Dan laat James Inkay Psybeam gebruiken op Pikachu, maar Pikachu weet deze aanval te ontwijken en raakt Inkay vervolgens met Iron Tail. Clemont merkt op dat Eevee helemaal niet meer bang is voor het publiek en dat ze zelfs zin heeft in het gevecht. Miette is onder de indruk van Serena en Ash, maar ze vertelt James dat ze een plan heeft. Inkay gebruikt vervolgens Psybeam op Pikachu en Eevee, die deze aanval weten te ontwijken. Maar dan gebruikt Slurpuff Cotton Spore, waardoor Pikachu en Eevee niet meer kunnen bewegen.

James laat Inkay dan Psybeam gebruiken, waardoor Pikachu en Eevee gewond op de grond terecht komen. Jessie moedigt James aan om de genadeklap te geven, waarop James Inkay Eevee laat aanvallen met Tackle. Maar Pikachu springt voor Eevee, waardoor hij veel schade oploopt. Wanneer Eevee ziet wat Pikachu voor haar gedaan heeft gebruikt ze Swift om de Energy Ball van Slurpuff tegen te houden. Dan laat James Inkay Psybeam op Eevee gebruiken, waardoor Eevee gewond op de grond komt te liggen. Terwijl Serena met Eevee bezig is, gebruikt Pikachu Electro Ball. Ondertussen maakt Aria zich ernstig zorgen om Serena en Eevee. Ondertussen gebruikt Pikachu Thunderbolt om Slurpuff's Energy Ball tegen te houden. Serena vertelt aan Eevee dat ze nooit wat heeft kunnen doen in dit soort situaties, maar dat iemand haar ooit vertelt heeft dat haar lach andere moed kan geven. Dan lacht Serena naar Eevee en opeens pakt een gloeide voelspriet de arm van Serena vast. Dan staat Eevee op en evolueert ze in een Sylveon. Serena is geraakt door de evolutie en herinnert iedereen eraan dat het gevecht nog niet klaar is, vervolgens bedankt ze Ash en Pikachu voor hun hulp. Dan valt Slurpuff aan met Energy Ball, maar Sylveon houdt deze aanval tegen met Fairy Wind. James heeft het gevoel dat dit slecht gaat aflopen, waarop hij Inkay Tackle laat gebruiken op Sylveon, maar Sylveon weet deze aanval vol gratie te ontwijken. Dan gebruikt Sylveon Fairy Wind waarmee ze Inkay en Slurpuff weet uit te schakelen. Monsieur Pierre bekroond Serena en Ash tot de winnaars van het gevecht en het publiek begint voor hen te klappen.

Dan feliciteren Ash, Clemont en Bonnie Serena en Sylveon. Clemont is onder de indruk dat Eevee in Sylveon is geëvolueerd wat betekend dat Eevee en Serena een heel goede band hebben. James loopt ondertussen naar een boze Jessie en Meowth toe. Jessie en Gourgeist zijn zo teleurgesteld dat ze beginnen te eten. Dan vertelt Monsieur Pierre dat de volgende Pokémon Show wordt gehouden in Fleurrh City. Serena is vastbesloten om deze Pokémon Show te winnen. Wat later wanneer Aria een strik in haar haren bindt, vertelt ze aan Palermo over Serena en Sylveon. Palermo vertelt dat zij ook iemand met potentie heeft gezien, die haar aan Aria doet denken. Aria vraag zich af wie het is, maar dan wordt Aria weggeroepen en sluit ze het gesprek met Palermo af. Terwijl de groep de stad uitloopt herinnert Serena Sylveon eraan hoe prachtig Aria eruit zag. Bonnie roept tegen Serena dat ze moet opschieten, waarop Serena met de voelspriet van Sylveon om haar arm naar de rest toe rent.

Blurb: Pokémon.nlEdit

Serena ontvangt een uitnodiging voor een dansfeest van presentator Pierre van de Pokémon-show’s! Iedereen wil gaan, maar iedere genodigde moet een date meenemen. Serena vraagt Clemont mee, maar Serena’s rivaal, Miette vraagt Ash mee! Jessie en James zijn er ook bij, evenals Aria, de Koningin van Kalos. Het feest bereikt zijn hoogtepunt tijdens een Koppelgevecht: Serena en Ash tegen Miette en James!

Wanneer Eevee wordt uitgeschakeld, probeert Serena hem aan te moedigen en dankzij hun sterke band, evolueert Eevee in Sylveon en winnen ze het gevecht! Na het gevecht belt Aria het Pokémon-show-jurylid Palermo om haar te vertellen over de fantastische uitvoering van een meisje en haar Sylveon...

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY105

Pokémon Quiz

WTP XY105

Wie is deze Pokémon?

PokémonEdit

TriviaEdit

Title Card XY Serena V2

Deze aflevering concentreert zich op Serena.

FoutenEdit

  • Tijdens deze aflevering zijn er veel fouten met betrekking op de sleutels van Monsieur Pierre's Klefki:
    • Wanneer Klefki zijn ring opent tijdens de Pokévision, veranderen de sleutels volgorde.
    • Wanneer Monsieur Pierre en Aria klaar zijn met dansen, zit de autosleutel aan de rechterkant in plaats van aan de linkerkant van de ring van Klefki.
    • Wanneer Monsieur Pierre aankondigt dat er een koppelgevecht gehouden gaat worden, zijn de tanden van de autosleutel van Klefki naar buiten gericht.
    • Wanneer Monsieur Pierre vertelt waar de volgende Pokémon Show gehouden gaat worden, zijn de sleutels van Klefki omgewisseld.
  • Wanneer Ash en zijn vrienden bij het gebouw aankomen waar het dansfeest wordt gehouden, verdwijnt Eevee een aantal keer.
  • Wanneer Ash en zijn vrienden voor het gebouw staan waar het dansfeest wordt gehouden, houdt Miette Ash's linkerhand vast, maar een scene later houdt Miette Ash's rechterhand vast.
  • Na het koppelgevecht verdwijnt de kraag van Pancham.
  • Wanneer Pikachu naar een nieuwe danspartner zoekt, ontbreekt de tiara op het hoofd van Snubbull.
  • Jigglypuff draagt tijdens deze aflevering een stropdas, maar wanneer Ash, Serena, James en Miette worden gekozen als deelnemers voor het koppelgevecht draag Jigglypuff een tiara.
  • Wanneer Monsieur Pierre de locatie van de volgende Pokémon Show bekend maakt, dragen Minum en Pansage een stropdas in plaats van een tiara en draagt een Munchlax een tiara in plaats een stropdas.
  • Wanneer Eevee in Sylveon is geëvolueerd, hebben de strepen op de rug van Pikachu een verschillende kleur bruin.
  • Wanneer Sylveon Inkay's Tackle voor de laatste keer ontwijkt, verdwijnt haar staart.
  • Wanneer iedereen applaudisseert na het koppelgevecht, is de kraag van Heliolisk zwart gekleurd in plaats van wit.
  • Wanneer Ash naar Serena toe rent na hun overwinning, verdwijnen de schaafwonden van Pikachu.
    • In de daarop volgende scene, wanneer Bonnie en Clemont en de Pokémon er aan komen lopen, verdwijnt Pikachu van de schouder van Ash.
      • In de daarop volgende scene ontbreekt de tiara van een Purrloin.

GalerijEdit