Wikia

Een Cellulaire Connectie! (ユリーカとプニちゃん!)
XY103
Seizoen: Pokémon de Serie: XYZ Karakter van de dag: Geen
Uitgezonden: JapanFlag 14 januari 2016 Terugkerende Karakters: Jessie, James, Celosia, Bryony, Zuster Joy
UnitedStatesFlag 23 april 2016
DutchFlag 1 juli 2016
Intromuziek: XY&Z Bij Karakters: Team Flare Grunts
Stand Tall
EindLied: プニちゃんのうた
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Rumble Badge Plant Badge Voltage Badge Fairy Badge Psychic Badge Locatie: Kalos Route 19
Pokémon: Ash's Pikachu, Clemont's Dedenne, Team Rocket's Meowth, Jessie's Wobbuffet, Ash's Greninja, Bunnelby, Serena's Braixen, Jessie's Gourgeist, James's Inkay, Celosia's Drapion (flashback), Bryony's Bisharp (flashback), Zuster Joy's Wigglytuff, Gompie (Zygarde Core), Z2 (Zygarde Core), Zygarde (Zygarde Cell; meerdere), Toxicroak (meerdere), Scolipede (x3)
Gompie en Bonnie worden herenigd.
Pokémon de Serie: XYZ
Een Cellulaire Connectie! (Japans: ユリーカとプニちゃん! Bonnie en Gompie!)(Engels: A Cellular Connection!) is de 103de aflevering van de XY Serie en is de 10de aflevering van het 19de seizoen, Pokémon de Serie: XYZ.

PlotEdit

Tijdens een gevecht met Team Flare in de Terminus Cave zijn Ash en zijn vrienden Gompie kwijtgeraakt. Bonnie wil heel graag Gompie terugvinden, omdat ze had beloofd hem te beschermen. Clemont maakt zich zorgen om zijn zusje, omdat hij bang is dat Bonnie door haar zoektocht in gevaarlijke situatie terecht komt. Wanneer de groep tijdens hun zoektocht door een groep Toxicroak wordt aangevallen, valt Bonnie van een klif af. Bunnelby weet haar te redden, maar raakt hierbij zelf ernstig gewond. Bonnie voelt zich heel schuldig en vraagt zich af of ze niet te ver is gegaan in haar zoektocht naar Gompie...

SamenvattingEdit

XY103-Samenvatting Foto-1

Clemont belooft Bonnie dat ze morgen weer naar Gompie gaan zoeken.

Clemont en Bonnie zijn na de gebeurtenissen in de Terminus Cave opzoek naar Gompie. Bonnie hoort wat ritselen in de struiken en hoopt dat het Gompie is, maar het zij Ash en Serena die Gompie ook niet kunnen vinden. Wanneer de groep wat later aan het eten is, kan Bonnie niet eten, omdat ze zich zorgen maakt om Gompie. Clemont vertelt Bonnie dat het vast wel goed gaat met Gompie en zegt dat ze beter wat kan gaan eten. Clemont denkt aan de cellen van Gompie en vertelt de groep dat Gompie een mysterieuze en zeer krachtige Pokémon is. Bonnie denkt dat Team Flare daarom achter Gompie aanzit en als ze hem te pakken krijgen zullen ze allemaal experimenten op hem uitvoeren. Clemont vertelt dat Bonnie moet kalmeren, omdat het te laat is om nu naar Gompie opzoek te gaan. Bonnie probeert huilende weg te rennen om naar Gompie op zoek te gaan, maar Clemont houdt haar tegen en vertelt haar dat ze zichzelf niet in onnodig gevaar moet brengen. Bonnie vertelt dat ze had beloofd om Gompie te beschermen en hem niet in de steek kan laten. Daarop belooft Clemont dat ze morgen opzoek gaan naar Gompie. Bonnie droogt dan haar tranen en vervolgens brengt Serena Bonnie naar bed. De groep wordt ondertussen in de gatten gehouden door Gompie met behulp van één van zijn cellen.

Wanneer Bonnie ligt te slapen praten Clemont, Serena en Ash over Team Flare. Clemont vertelt de groep dat hij wou dat Bonnie afscheid van Gompie kon nemen als hij heeft besloten dat hij niet meer met hen wil meereizen. Ash is het met Clemont eens, omdat Gompie hun vriend is. De groep wordt ondertussen in de gaten gehouden door een paar Team Flare Grunts, die aan Bryony rapporteren dat de groep Z1 nog niet gevonden hebben. Celosia denkt dat het tijd is dat ze zelf weer op onderzoek uitgaan. Wanneer de groep de volgende dag naar Gompie opzoek gaat, heeft Clemont een verassing voor Bonnie. Clemont heeft een machine gemaakt waarmee hij Gompie kan opsporen. Bonnie is blij met de machine. Ash vraagt vervolgens aan Clemont wanneer hij de machine gemaakt heeft, waarop Clemont antwoord dat hij altijd tijd heeft om iets voor zijn zusje te maken. Dan activeert Clemont de machine die meteen naar Gompie opzoek gaat.

Team Rocket is verderop in het bos aan het uitrusten. Team Rocket denkt dat ze met behulp van Gompie de wereld kunnen veroveren, maar ze moeten eerst uitrusten zodat ze Team Flare kunnen verslaan. Dan komt Clemont's machine eraan rijden, omdat hij een cel ziet. De machine begint al snel Team Rocket lastig te vallen, waardoor Jessie er een schop tegen aan geeft. De machine begint zich hierdoor raar te gedragen en rijdt vervolgens weg. Jessie, James en Meowth denken dat dit nooit goed kan gaan en ze besluiten weg te lopen. Wat later komt de groep de machine weer tegen, maar de machine ontploft bijna direct. Clemont is verbaasd dat dit heeft kunnen gebeuren. Dan verschijnt er een groep Toxicroak en ze zijn duidelijk niet blij met de explosie. Toxicroak gebruikt daarom Mud Bomb op de groep, waarop Clemont snel Bunnelby uit zijn Pokébal haalt om deze aanval tegen te houden met Mud Shot. Dan besluit de groep om het op een lopen te zetten, maar de Toxicroak zijn nog niet klaar met hun. Door de Toxicroak valt de groep van een klif af, Clemont weet met zijn Aipom-arm nog net een tak vast te pakken. Serena en Ash pakken snel Clemont vast, maar Bonnie kan niet op tijd de hand van Serena vastpakken en valt daardoor naar beneden. Bunnelby springt echter achter Bonnie aan en hij weet Bonnie's val te breken, maar Bunnelby raakt hierdoor wel ernstig gewond.

Wanneer de groep Bunnelby naar het Pokémon Center wil brengen, worden ze bespioneert door Team Rocket, die besluit de groep te achtervolgen in de hoop Gompie te vinden of in ieder geval Pikachu te stelen. Maar Team Rocket is niet de enige die de groep achtervolgt, Team Flare zit ze ook op de hielen. Een Team Flare Grunt in het busje neemt de energiegolven van Z1 en Z2 waar, maar Z1 is alleen buiten bereik. Bryony wil dat de Grunt meteen de precieze locatie van Z1 vaststelt. In een grot communiceert Z2 met Gompie. Z2 wil dat Gompie uit de buurt blijft van de mensen, maar Gompie wil meer te weten komen over de mensen. Waarop Z2 vertelt dat de mensen voor de vernietiging van Kalos zullen zorgen, Gompie is het echter niet met Z2 eens. Gompie ziet ondertussen via één van zijn cellen dat de groep bij het Pokémon Center is aangekomen. Zuster Joy vertelt de groep al snel dat alles goed komt met Bunnelby, maar dat ze geen Nicera, een geneeskrachtige plant, meer hebben. Zuster Joy vertelt dat ze deze meteen op de berg zal gaan halen, maar dan moet Zuster Joy snel iemand anders helpen, waardoor ze deze plant niet kan gaan halen.

XY103-Samenvatting Foto-2

Bonnie en Dedenne zijn heel blij dat ze Nicera hebben gevonden.

Ondertussen komen Bryony en Celosia aan bij de locatie waar Z1 met Z2 gepraat heeft, maar Z1 is allang weg. Celosia wil de nieuwe locatie van Z1 weten, maar de Grunt vertelt dat hij geen signaal ontvangt. Ondertussen vertellen de Grunts bij het Pokémon Center aan Bryony dat de groep een gewonde Pokémon naar het Pokémon Center heeft gebracht en dat ze daarom niet opzoek zijn naar Z1. Bryony en Celosia denken dat Z1 niet meer terugkeert bij de groep en daarom mag het observatie team terugkomen. Terwijl de groep aan het wachten is, merkt Clemont opeens op dat Bonnie weg is en vermoedelijk Nicera is gaan halen. Bonnie beklimt ondertussen inderdaad de berg om Nicera te vinden. Bonnie voelt zich schuldig omdat ze zo egoïstisch was en Bunnelby daardoor gewond is geraakt. Bonnie valt bijna naar beneden, waardoor ze besluit om het wat rustiger aan te doen. Ondertussen wordt Bonnie bekeken door Gompie. Wanneer Bonnie de klif opgeklommen is, merkt ze op dat ze nog een heel stuk moet klimmen. Bonnie is echter niet van plan het op te geven en rent het bos in, maar ze komt bijna direct terug achtervolgd door een groep Scolipede. Bonnie struikelt en de Scolipede willen haar aanvallen met Poison Sting, maar gelukkig houden Pikachu en Braixen de aanval tegen met Electro Ball en Flamethrower. Daarop besluiten de Scolipede om ervandoor te gaan.

Clemont is boos en wil gelijk weten waarom Bonnie is weggelopen. Bonnie vertelt dat door haar schuld Bunnelby gewond is geraakt en ze het wou goed maken. Clemont vertelt dat het niet Bonnie's schuld is, maar dat Bunnelby Bonnie alleen maar wou helpen, omdat Gompie ook hun vriend is. Bonnie is blij wanneer ze dat hoort en Ash vertelt dat ze meteen weer opzoek gaan naar de plant. Maar opeens wordt Pikachu vastgepakt door een mechanische arm van Team Rocket. Ash vertelt Clemont en Bonnie dat hun de plant moeten gaan zoeken terwijl hij en Serena met Team Rocket afrekenen. Dan haalt Ash Greninja uit zijn Pokébal en laat hem Water Shuriken op Team Rocket's luchtballon gebruiken, terwijl Braixen Flamethrower gebruikt. Pikachu is hierdoor bevrijd. Dan halen Jessie en James Gourgeist en Inkay uit hun Pokéballen. Ondertussen ziet Bonnie een holle boom en wanneer zij en Clemont de boom inlopen zien ze een Nicera boom. Gompie zit op een tak van de Nicera boom en observeert Clemont en Bonnie. Ondertussen gebruiken Inkay en Gourgeist Psybeam en Dark Pulse, Pikachu ontwijkt deze aanvallen en gebruikt vervolgens samen met Braixen en Greninja Iron Tail, Scratch en Aerial Ace, waardoor Inkay en Gourgeist zijn uitgeschakeld. Dan gebruiken Pikachu, Greninja en Braixen Thunderbolt, Water Shuriken en Fire Blast op Team Rocket waardoor ze ervandoor schieten. Nu alles weer veilig is gaan Ash en Serena naar Bonnie en Clemont opzoek.

Ondertussen staat Bonnie op de schouder van Clemont en Dedenne staat op Bonnie's hand en zo proberen ze de Nicera te plukken. Het lukt ze niet, waardoor ze bijna hun balans verliezen en op de grond vallen. Dan proberen ze het nog een keer, maar dit keer gebruikt Gompie zijn krachten om de plant iets naar beneden te duwen, waardoor Dedenne deze kan plukken. Dan springt Bonnie met de Nicera in haar hand van Clemont's schouders af. Ondertussen komen Ash en Serena er ook aanlopen. Bonnie kan niet wachten om de plant aan Bunnelby te geven. Wat later in het Pokémon Center heeft Zuster Joy Bunnelby genezen en Bunnelby springt daarop gelijk in Clemont's armen. Clemont bedankt Bonnie voor het vinden van de plant, maar Bonnie vertelt dat zij degene is die de rest moet bedanken. Wanneer Ash, Clemont, Serena en Bonnie besluiten om opzoek te gaan naar Gompie, merkt Dedenne op dat er iets in Bonnie's tas zit. Bonnie besluit een kijkje te nemen en wanneer ze haar tas opent, zit haar vriendje Gompie erin. Bonnie geeft Gompie gelijk een grote knuffel. Ash denkt dat Gompie vast ook naar hun opzoek was. Bonnie is heel blij dat Gompie er weer is en belooft dat ze Gompie nooit meer zou laten gaan.

Blurb: Pokémon.nlEdit

Terwijl onze helden verder zoeken naar Gompie na een ontmoeting met Team Flare, vallen ze door een paar boze Toxicroak van een klif af! Bunnelby duikt naar Bonnie om haar val te breken, maar raakt daarbij gewond. Zuster Joy zegt dat ze Nicera nodig heeft, een medicinale plant waarmee ze Bunnelby kan genezen. Bonnie voelt zich schuldig en sluipt weg om die te vinden.

De andere volgen al snel en ze werken samen om de Nicera te vinden in een berg grot, stiekem gadegeslagen door Gompie, die onder de indruk is van de vastbeslotenheid van Bonnie. Al snel voelt Bunnelby zich beter en net als iedereen weer op zoek wil gaan naar Gompie, vinden ze hem veilig en wel in de tas van Bonnie!

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY103

Pokémon Quiz

WTP XY103

Wie is deze Pokémon?

Er waren geen debuten tijdens deze aflevering.

TriviaEdit

Title Card XY Bonnie V2

Deze aflevering concentreert zich op Bonnie

FoutenEdit

GalerijEdit