Wikia

Een Vurig Overgangsritueel! (シシコとカエンジシ!炎の旅立ち!!)
XY097
Seizoen: Pokémon de Serie: XYZ Karakter van de dag: Geen
Uitgezonden: JapanFlag 19 november 2015 Terugkerende Karakters: Jessie, James
UnitedStatesFlag 12 maart 2016
DutchFlag 27 mei 2016
23 juni 2016
Intromuziek: XY&Z Bij Karakters: Geen
Stand Tall
EindLied: プニちゃんのうた
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Rumble Badge Plant Badge Voltage Badge Fairy Badge Psychic Badge Locatie: Kalos Route 18
Pokémon: Ash's Pikachu, Clemont's Dedenne, Team Rocket's Meowth, Jessie's Wobbuffet, Ash's Frogadier, Clemont's Chespin, Gompie (Zygarde Core), Litleo (x4), Pyroar (x4; 1 Mannetje, 3 Vrouwtjes)
Pokémon de Serie: XYZ
Een Vurig Overgangsritueel! (Japans: シシコとカエンジシ!炎の旅立ち!! Litleo en Pyroar! Een Vurige Reis!!)(Engels: A Fiery Rite of Passage!) is de 97ste aflevering van de XY Serie en is de 4de aflevering van het 19de seizoen, Pokémon de Serie: XYZ.

PlotEdit

Om volwassen te worden moet Litleo een tocht ondernemen om te laten zien dat hij zichzelf kan redden in de buitenwereld. Pyroar en Ash en zijn vrienden houden hem in de gaten en helpen hem waar nodig zonder dat Litleo het merkt. Kan Litleo zijn tocht met succes afleggen?

SamenvattingEdit

XY097-Samenvatting Foto-1

Litleo begint aan zijn tocht.

Wanneer Ash en zijn vrienden onderweg naar Snowbelle City zijn, lopen ze door een steppe gebied. Clemont is buitenadem van het lopen, maar Ash zegt dat hij nog even moet doorzetten. Waarop Bonnie zegt dat Clemont moet doorlopen want anders laten ze hem achter. Clemont is niet erg blij met deze opmerking van zijn zusje. Opeens horen Ash en zijn vrienden een raar geluid en besluiten ze een kijkje te nemen. Ash en zijn vrienden vinden uiteindelijk een groep Pyroar en Litleo, waarvan de mannelijk Pyroar naar een Litleo aan het grommen is. Litleo rent op Pyroar af en begint zijn been te knuffelen, maar Pyroar smijt Litleo weg. Ash scant vervolgens Pyroar en Litleo met zijn Pokédex, waardoor de groep erachter komt dat Litleo vandaag zijn groep moet verlaten. Litleo probeert nog een keer naar Pyroar toe te rennen, maar Litleo struikelt en valt op de grond. Wanneer Litleo begint te zeuren gebruikt Pyroaar Flamethrower op Litleo. Wanneer Pyroar Litleo nog een keer wil aanval, rennen Ash en Pikachu van de heuvel af om hem tegen te houden.

Ash vraagt aan Pyroar waarom Litleo niet nog wat langer kan blijven. Dan waarschuwen Serena, Clemont en Bonnie Ash, omdat Pyroar niet blij is dat Ash zich ermee bemoeid, maar Ash is niet van plan om Litleo gewond te laten raken. Pyroar gebruikt vervolgens Flamethrower op Pikachu die deze aanval tegenhoudt met Thunderbolt. In de rookwolk die ontstaat door deze aanvallen laat Pyroar Litleo achter. Ash pakt vervolgens Litleo vast, die gewond is aan zijn poot. Clemont probeert Litleo te kalmeren, maar hij bijt uit angst in de arm van Clemont. Clemont doorstaat de pijn en gebruikt een Potion op de poot van Litleo. Litleo voelt zich gelijk beter en begint uit spijt de arm van Clemont te likken. Litleo heeft ook honger, maar wanneer Serena hem een Poké Puff wil geven neemt hij deze niet aan. Dan verlaat Litleo de groep en gaat hij op zijn tocht naar zelfstandigheid. Bonnie maakt zich zorgen om Litleo, daarom stelt Clemont voor om Litleo van een afstandje te volgen. Team Rocket heeft dit allemaal gezien en Jessie vindt dat Litleo maar een zwakke Pokémon is. Hierop vertelt James dat Litleo wel de moeite waart is, omdat hij in een Pyroar evolueert.

Wanneer Litleo naar achteren kijkt wanneer hij door de steppe loopt, valt hij van een heuvel af. Wat later ruikt Litleo een bes en het is niet zomaar een bes het is een zwevende bes. Maar de bes zweeft natuurlijk niet echt, want Team Rocket gebruikt een vishengel om Litleo binnen te halen. Wanneer Meowth zich omdraait, ziet hij opeens een boze Pyraoar achter zich staan. Pyroar is boos dat ze Litleo lastigvallen en valt Team Rocket aan, waardoor ze ervandoor schieten. Dan gaat Litleo weer verder op zijn reis gevolgd door de groep, die is opgemerkt door Pyroar. Wanneer Litleo een heuvel beklimt en zijn evenwicht verliest en weer naar beneden valt, wil Bonnie de Pokémon helpen. Ash houdt Bonnie echter tegen omdat dit Litleo's reis is en ze hem alleen in echte nood mogen helpen. Wat later beukt Litleo met zijn poten tegen een boom aan om een paar druppels water te drinken. Pyroar kijkt ondertussen van achter naar Litleo, wanneer Litleo een wind van achter voelt, draait hij zich om, maar Pyroar is allang weg. Litleo wil het opgeven, maar dan herinnert hij zich Pyroar en besluit hij om toch door te zetten.

XY097-Samenvatting Foto-2

Litleo loopt door de vlammenzee om Pyroar te redden.

De groep achtervolgt Litleo nog steeds en ze merken op dat hij opeens een stuk zelfverzekerder is. Wanneer Litleo op een rots springt, breekt deze af en glijdt Litleo van de berg af. Ash haalt gelukkig snel zijn Frogadier uit zijn Pokébal, die zijn frubbels gebruikt om de rots van Litleo tegen te houden. Litleo is verrast dat hij gered is en besluit om verder te gaan. Litleo probeert vervolgens een rivier over te steken, maar de stroming is veel te sterk, waardoor Litleo wordt meegesleurd. Clemont haalt daarop snel Chespin uit zijn Pokébal, die Vine Whip gebruikt zodat Litleo zich naar de overkant kan trekken. Clemont bedankt Chespin voor zijn hulp en dan ziet Pikachu Pyroar staan. Waardoor de groep er achterkomt dat Pyroar Litleo niet alleen laat, voordat hij zijn tocht voltooid heeft. Litleo beklimt vervolgens een heuvel op en op deze heuvel staan een aantal bessenbomen. Dan merkt Clemont op dat dit vermoedelijk de reden is waarom Litleo Serena's Poké Puff niet wou eten, omdat hij voor zijn eigen eten moet kunnen zorgen.

Terwijl Litleo een bes aan het eten is ziet hij Pyroar staan. Pyroar is trots op Litleo en besluit dat het tijd is dat hij Litleo verlaat. Maar opeens staat er een vreemde machine in de weg. De machine is van Team Rocket en ze gebruiken de zuigkracht van de machine om Pyroar gevangen te nemen. Ash, Serena, Clemont, Bonnie en Litleo zien de machine van Team Rocket en besluiten Pyroar te helpen. Team Rocket wil echter Pikachu ook vangen, waardoor ze met hun machine bijna de groep aanrijdt. Pikachu is nu echter wel gescheiden van de groep, waardoor Team Rocket Pikachu met de zuigkracht van de machine probeert te vangen. Maar wanneer Team Rocket Pikachu bijna gevangen heeft, valt Litleo Team Rocket aan met zijn Flamethrower. Daarop slaat Team Rocket Litleo met de staart van de machine. Wanneer Pyroar ziet dat Team Rocket zijn zoon tegen een rots aan smijt, wordt hij furieus en gebruikt hij Overheat om te kunnen ontsnappen. Team Rocket had hier echter rekening mee gehouden en gebruikt de aanval van Pyroar op de groep. De groep en Litleo schuilen snel achter een rotsblok, waardoor ze niet gewond raken. Ash laat zijn Frogadier vervolgens Water Pulse gebruiken, maar de kracht van Pyroar's Overheat is te sterk.

Litleo wil Pyroar redden en rent de vlammenzee in. Litleo weet uiteindelijk de machine in te komen en Pyroar te kalmeren. De groep is blij dat Litleo Pyroar heeft kunnen kalmeren. Dan laat Ash Frogadier Cut gebruiken om Pyroar en Litleo te bevrijden. Dan gebruikt Pikachu Thunderbolt en tegelijkertijd gebruiken Litleo en Pyroar Flamethrower op Team Rocket. Dan machine van Team Rocket kan niet op tegen zoveel Pokékracht, waardoor de machine ontploft en ze er weer vandoor schieten. Ash en zijn vrienden zijn blij dat alles goed gekomen is. Litleo kijkt vol trots naar Pyroar en de groep want zijn tocht is geslaagd, hij is zelfstandig. Dan neemt Litleo afscheid van Pyroar en de groep en ze zijn overtuigd dat Litleo ooit een goede Pyroar zal zijn.

Blurb: Pokémon.nlEdit

Terwijl onze helden een uitgestrekt grasveld oversteken, horen ze een krachtige brul in de verte! Het is de leider van een Pyroar troep, die een jonge Litleo commandeert de troep te verlaten om op zichzelf te gaan wonen. Ash’s eerste instinct is om in te grijpen, maar nadat hij beseft dat dit een noodzakelijk overgangsritueel is, overtuigt hij zijn vrienden ervan om Litleo op een afstandje te gaan volgen.

Litleo’s reis wordt onderbroken wanneer Team Rocket opduikt en Pyroar vangt. Litleo is vastbesloten om ze tegen te houden, en vindt de moed en kracht om tegen de schurken in opstand te komen. Met een beetje hulp van onze helden, wordt Team Rocket al snel verslagen en wordt Pyroar bevrijd!

Het ziet er naar uit dat Litleo zich prima in z’n ééntje kan redden, dus nemen onze helden afscheid van hun nieuwe vrienden om vervolgens weer op weg te gaan naar Snowbelle City!

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY096

Pokémon Quiz

WTP XY097

Wie is deze Pokémon?

PokémonEdit

TriviaEdit

Title Card XY Ash V2

Deze aflevering concentreert zich op Ash

GalerijEdit