Wikia

Liefde Slaat Toe! Eevee Schrikt, en Hoe! (熱血ハリボーグ!狙われたプニちゃん!!)
XY095
Seizoen: Pokémon de Serie: XYZ Karakter van de dag: Geen
Uitgezonden: JapanFlag 5 november 2015 Terugkerende Karakters: Jessie, James, Professor Sycamore
UnitedStatesFlag 27 februari 2016
DutchFlag 13 mei 2016
21 juni 2016
Intromuziek: XY&Z Bij Karakters: Geen
Stand Tall
EindLied: プニちゃんのうた
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Rumble Badge Plant Badge Voltage Badge Fairy Badge Psychic Badge Locatie: Kalos Route 18
Pokémon: Ash's Pikachu, Clemont's Dedenne, Team Rocket's Meowth, Jessie's Wobbuffet, Ash's Talonflame, Ash's Noibat, Clemont's Bunnelby, Clemont's Chespin, Serena's Pancham, Serena's Eevee, Jessie's Gourgeist, James's Inkay, Gompie (Zygarde Cell en Core), Quilladin, Flareon, Taillow
Ash en zijn vrienden vertellen Professor Sycamore over Gompie. Serena's Eevee kan Double Team.
Pokémon de Serie: XYZ
Liefde slaat toe! Eevee schrikt, en hoe! (Japans: 熱血ハリボーグ!狙われたプニちゃん!! Heetgebakerde Quilladin! Gompie is het Doelwit!!)(Engels: Love Strikes! Eevee, Yikes!) is de 95ste aflevering van de XY Serie en is de 2de aflevering van het 19de seizoen, Pokémon de Serie: XYZ.

PlotEdit

Wanneer een Quilladin smoorverliefd wordt op Eevee, voelt Eevee zich daar heel ongemakkelijk bij. Quilladin is echter niet van plan om het op te geven. Zal het Quilladin lukken om het hart van Eevee te veroveren?

SamenvattingEdit

XY095-Samenvatting Foto-1

Eevee schrikt wanneer Quilladin haar bloemen wil geven.

In een Pokémon Center contacteren Ash en zijn vrienden Professor Sycamore om hem te vragen naar Gompie. Professor Sycamore vertelt de groep dat hij deze Pokémon nog nooit gezien heeft en hij gaat ervan uit dat het een nieuwe soort is. Professor Sycamore wil Gompie graag een keer onderzoeken. Ondertussen wordt de groep afgeluisterd door Team Rocket. Team Rocket gaat ervan uit dat Gompie de Z Pokémon is die Team Flare wil hebben en ze besluiten daarom om zelf Gompie te stelen. In het Pokémon Center kruipt Gompie in de tas van Bonnie, maar Dedenne wil ook in Bonnie's tas gaan zitten en er is niet genoeg ruimte voor beide Pokémon. Daarom besluit Serena om Bonnie te helpen.

Wat later in het bos gaat Gompie op een rotsblok liggen om zichzelf met zonlicht op te laden. Clemont vertelt aan Ash dat Gompie vermoedelijk zonlicht gebruikt om zichzelf op te laden en Ash herinnert zich dat Gompie dit al eerder heeft gedaan. Team Rocket is onder de indruk dat Gompie geen voedsel nodig heeft, maar het zou niks voor hun zijn omdat ze dan geen lekker voedsel zoals taart kunnen eten. Terwijl Bonnie Eevee aan het borstelen is, heeft Serena een extra zak aan de tas van Bonnie genaaid speciaal voor Gompie. Bonnie is zo blij met de tas dat ze gelijk naar Gompie toe rent. Gompie en Dedenne gaan vervolgens samen in de tas van Bonnie zitten. Serena besluit, nu ze klaar is met de tas van Bonnie, dat ze met Eevee gaat trainen voor de Pokémon Show. Ondertussen kijkt er vanuit de bosjes een Quilladin naar Eevee die een oogje op haar heeft. Tijdens de training rent Quilladin ineens uit de bosjes en gebruikt hij zijn Vine Whip in de vorm van een hartje om zijn liefde aan Eevee te verklaren. Eevee gebruikt snel Protect om zichzelf tegen Quilladin te beschermen. Ash pakt daarop zijn Pokédex en komt erachter dat Quilladin de geëvolueerde vorm van Chespin is.

Quilladin gebruikt vervolgens nog veel meer aanvallen om Eevee zijn liefde te bewijzen, maar Chespin en Pancham besluiten Eevee tegen Quilladin te beschermen. Daarop gebruikt Quilladin zijn Vine Whip op Chespin en Pancham die deze aanval tegenhouden met Pin Missile en Stone Edge. Opeens verschijnt Quilladin uit de rook van de aanvallen en schakelt hij Chespin en Pancham uit met Rollout. Dan rent Quilladin weer naar Eevee toe. Eevee schrikt en gebruikt haar Double Team. Quilladin is zo onder de indruk van al de Eevee dat hij flauwvalt. Wat later wordt Quilladin weer wakker en bedankt hij Serena voor haar hulp. Dan rent Quilladin weg en komt hij weer terug met een bosbloemen voor Eevee, maar Eevee is bang voor Quilladin en rent snel achter Serena. Quilladin's hart is gebroken en krijgt al snel ruzie met Pancham en Chespin. Opeens bedenkt Quilladin zich wat, als hij Pancham kan verslaan in een gevecht zal Eevee stapel verliefd op hem worden. Ash en zijn vrienden zien dat Quilladin aan Eevee wil laten zie hoe sterk hij is, maar Serena denkt niet dat Eevee zo verliefd op hem wordt.

Wat later wanneer het gevecht tussen Quilladin en Pancham op het punt staat te beginnen, is Quilladin jaloers op Bunnelby, maar Serena verzekert Quilladin dat Bunnelby hier alleen maar is omdat Eevee zich dan veiliger voelt. Quilladin begint het gevecht met zijn Vine Whip. Pancham ontwijkt deze aanval door in de lucht te springen en gebruikt vervolgens Stone Edge. Quilladin ontwijkt door in de lucht te springen en gebruikt vervolgens Rollout, waarmee hij Pancham weet te raken. Daarna raakt Pancham Quilladin met zijn Dark Pulse. Maar Quilladin heeft de meeste schade weten te voorkomen met Needle Arm en gebruikt deze aanval vervolgens op Pancham. Pancham probeert deze aanval tegen te houden met Arm Thrust, maar hij wordt keihard terug geblazen omdat Quilladin sterker is. Quilladin kijkt vervolgens naar Eevee om te kijken of ze onder de indruk is, maar Eevee is in slaap gevallen. Daarop besluit Quilladin om het gevecht te stoppen en met Chespin te gaan vechten.

Quilladin begint het gevecht door op Chespin af te rennen, maar Chespin ontwijkt en gebruikt vervolgens Tackle op Quilladin, maar Quilladin ontwijkt deze aanval. Ash is onder de indruk dat Quilladin zo snel is ondanks dat hij zo groot is. Vervolgens laat Clemont Chespin Pin Missile gebruiken, maar door het harde schild van Quilladin heeft deze aanval nauwelijks effect. Quilladin gebruikt vervolgens Needle Arm, maar Chespin weet deze aanval te ontwijken. Chespin en Quilladin zijn onder de indruk van elkaars gevechtskunsten, maar Eevee is niet geïnteresseerd in Chespin en Quilladin. Terwijl Gompie vanaf zijn rots naar het gevecht kijkt, verschijnt er opeens een knuffel in de vorm van hem op zijn rotsblok. Dedenne vindt de knuffel heel mooi en begint achter deze knuffel aan te rennen. Gompie, Eevee en Bunnelby volgen Dedenne en opeens verschijnt er een net uit de knuffel en worden ze gevangengenomen.

Wanneer Quilladin Chespin raakt met Rollout en naar Eevee kijkt, merkt de groep op dat Eevee weg is en dat ze in een net gevangengenomen is samen met Gompie, Dedenne en Bunnelby. Wanneer de groep achter de luchtballon van Team Rocket aanrent, gooit James snel een rookbom waardoor ze kunnen ontsnappen. Ash haalt snel Talonflame en Noibat uit hun Pokéballen om naar Team Rocket opzoek te gaan. Ondertussen zijn Quilladin, Chespin en Pancham weer aan het vechten. Ash vertelt ze dat daar nu geen tijd voor is en dat ze naar Eevee opzoek moeten gaan. Terwijl Team Rocket aan het discussiëren is over de naam die ze Gompie moeten geven, knaagt Bunnelby het net kapot. Vervolgens springen Bunnelby, Eevee, Gompie en Dedenne vanuit de lucht in de rivier, waardoor ze aan Team Rocket zijn ontsnapt. Jessie krijgt echter al snel door dat de Pokémon weg zijn en Team Rocket zet de achtervolging in.

XY095-Samenvatting Foto-2

Chespin, Quilladin en Pancham besluiten samen te werken.

Ondertussen keren Talonflame en Noibat terug bij Ash en vertellen ze dat ze Team Rocket niet hebben gevonden. Chespin, Pancham en Quilladin zijn ook weer ruzie aan het maken, waarop Ash hen vertelt dat ze moeten leren samenwerken als ze hun vrienden willen redden. Ondertussen worden Eevee, Bunnelby, Gompie en Dedenne gevonden door Team Rocket die snel Gourgeist en Inkay uit hun Pokéballen halen. Bunnelby raakt snel Gourgeist met Wild Charge, waarop James Inkay Tackle laat gebruiken, maar deze aanval wordt tegengehouden door Dedenne's Nuzzle. Vervolgens gebruikt Gourgeist Shadow Ball op Dedenne waardoor hij wordt uitgeschakeld. Bunnelby probeert nog tegen Gourgeist te vechten, maar wordt uiteindelijk uitgeschakeld door Gourgeist's Seed Bomb. Team Rocket stelt voor dat Gompie rustig met hun meegaat nu Dedenne en Bunnelby zijn uitgeschakeld. Gompie maakt zich klaar om van vorm te veranderen, maar stopt snel wanneer Ash en zijn vrienden verschijnen.

Quilladin, Chespin en Pancham beginnen weer te ruziën. Opeens realiseert Quilladin zich dat Ash gelijk heeft en hij besluit om met Chespin en Pancham samen te werken om Gompie, Eevee, Bunnelby en Dedenne te redden. Chespin en Pancham zijn het met Quilladin eens en ze gaan samen de strijd tegen Team Rocket aan. Inkay begint het gevecht met Psybeam die wordt tegengehouden door Chespin's Pin Missile. Inkay gebruik daarna snel Tackle, maar Pancham raakt Inkay snel met zijn Arm Thrust. Gourgeist gebruikt daarna Seed Bomb, maar deze aanval wordt tegengehouden door Quilladin's Rollout. Quilladin gebruikt vervolgens Vine Whip om Chespin en Pancham naar Inkay en Gourgeist toe te gooien. Chespin gebruikt vervolgens zijn Vine Whip op Gourgeist en Pancham gebruikt Dark Pulse op Inkay. Daarna gebruikt Quilladin Rollout op Team Rocket, waardoor Team Rocket er weer vandoor schiet.

Quilladin rent vervolgens weer de bosjes in en wil weer een bosje bloemen aan Eevee geven, maar Eevee is nog steeds niet geïnteresseerd in Quilladin. Quilladin's hart is gebroken en hij begint te huilen. Serena probeert Quilladin op te vrolijken door te vertellen dat Eevee heel verlegen is en niet goed contact kan leggen met vreemde Pokémon. Opeens ziet Quilladin in de bosjes een Flareon lopen en Quilladin wordt spontaan verliefd op haar. Daarna neemt Quilladin afscheid van Ash en zijn vrienden en gaat hij achter Flareon aan. Serena stelt voor om weer te gaan trainen voor de Pokémon Show en Ash vertelt Pikachu dat het ook tijd is dat zij gaan trainen en Clemont stelt voor dat hij en Bonnie ondertussen de lunch gaan maken. Wat later in het bos geeft Quilladin Flareon een bosje bloemen, maar Flareon gebruikt Flamethrower op hem en laat Quilladin met een gebroken hart achter.

Blurb: Pokémon.nlEdit

Onderweg naar Snowbelle City, vragen Ash en de anderen informatie aan professor Sycamore over Gompie, de nieuwe vriend van Bonnie. Team Rocket wordt opgewonden als het hoort dat het misschien om een nieuw soort Pokémon gaat en begint een plan uit te broeden.

Later, als Serena en Eevee aan het oefenen zijn, stormt een wilde Quilladin het bos uit en biedt Eevee een roede-aanval aan in de vorm van een hart, en daarna een bos bloemen. Pancham en Chespin treden naar voren om hun vriendin te beschermen en Quilladin daagt hen uit tot een gevecht, in een poging om indruk te maken op Eevee.

Het gevecht wordt al snel onderbroken als Team Rocket op de proppen komt en Eevee, Dedenne, Gompie en Bunnelby in een net vangt! Quilladin, Pancham en Chespin besluiten hun meningsverschillen opzij te zetten en samen te werken om de boeven de lucht in de schieten en nadat een wilde Flareon de aandacht van Quilladin trekt, neemt hij zonder problemen afscheid van onze helden.

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY094

Pokémon Quiz

WTP XY095

Wie is deze Pokémon?

PokémonEdit

TriviaEdit

Title Card XY Pikachu V2

Deze aflevering concentreert zich op Pikachu.

  • De titelkaart van deze aflevering concentreert zich op Pikachu.
  • Poké TV: Poké Liefdes TV: Eevee en zijn Evoluties
  • Ash en Zuster Joy doen de preview voor de volgende aflevering.
  • Dit is de eerste keer dat "Wordt Vervolgd" niet te zien is tijdens de laatste scene van de aflevering.
  • Dit is de eerste keer dat het VS scherm te zien is tijdens een gevecht met een wilde Pokémon.
  • Serena's Eevee blijkt een vrouwtje te zijn.

FoutenEdit

  • De Zygarde Cell uit deze aflevering heeft een rood gekleurde hexagoon op zijn lichaam terwijl deze donkergroen moet zijn.
  • Wanneer Pancham de Vine Whip van Quilladin ontwijkt, springt hij in de lucht, maar wanneer hij een paar seconde later Stone Edge gebruikt, gebruikt hij deze niet in de lucht, maar op de grond.
  • Tijdens het gevecht van Pancham tegen Quilladin, slaapt Eevee aan de linkerkant van Bunnlby alhoewel Eevee in de scenes daarna en de scenes daarvoor aan de linkerkant van Bunnelby staat. Deze fout is ook te zien wanneer Team Rocket Gompie, Dedenne, Bunnelby en Eevee lokt met een nep Gompie.

GalerijEdit