Wikia

Een Dartelende Vondst tussen de Bloemen! (イーブイはひとみしり!?お花畑でつかまえて!!)
XY089
Seizoen: Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos Karakter van de dag: Geen
Uitgezonden: JapanFlag 24 september 2015 Terugkerende Karakters: Jessie, James, Monsieur Pierre (video)
UnitedStatesFlag 14 november 2015
DutchFlag 26 december 2015
Intromuziek: ゲッタバンバン Bij Karakters: Geen
Be a Hero
EindLied: ガオガオ・オールスター
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Rumble Badge Plant Badge Voltage Badge Fairy Badge Locatie: Kalos Route 17
Pokémon: Ash's Pikachu, Clemont's Dedenne, Team Rocket's Meowth, Jessie's Wobbuffet, Ash's Frogadier, Ash's Talonflame, Ash's Hawlucha, Ash's Noibat, Clemont's Bunnelby, Clemont's Bunnelby, Clemont's Chespin, Clemont's Luxray, Serena's Braixen, Serena's Pancham, Serena's Eevee (gevangen), Jessie's Gourgeist, James's Inkay, Vivillon (×3), Hoppip (×2), Budew, Skiploom (×2), Oddish, Burmy (×2), Pidgey (×3), Teddiursa (scherm; silhouet), Fennekin (scherm; silhouet), Braixen (scherm; silhouet), Ursaring (scherm; silhouet)
Serena komt erachter dat er een Pokémon Show wordt gehouden in Anistar City. Serena vangt een Eevee.
Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos
Een Dartelende Vondst tussen de Bloemen! (Japans: イーブイはひとみしり!?お花畑でつかまえて!! De Eevee die Bang is voor Vreemden!? Vangst in de Bloementuin!!)(Engels: A Frolicking Find in the Flowers!) is de 89ste aflevering van de XY Serie en is de 40ste aflevering van het 18de seizoen, Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos.

PlotEdit

Tijdens hun reis naar Anistar City komt Serena erachter dat er een Pokémon Show wordt gehouden in Anistar City. Daarom besluit de groep om even uit te rusten zodat Serena haar demonstratie kan oefenen en Ash kan trainen voor zijn aankomende Gym gevecht in de Anistar City Gym. Uiteindelijk komt Serena een dasende Eevee tegen. Serena is erg onder de indruk van het dansje van Eevee, maar wanneer Eevee erachter komt dat Serena naar haar kijkt, rent ze er vandoor. Serena wil deze Eevee graag aan haar team toevoegen en vraagt aan Ash, Clemont en Bonnie of ze haar willen helpen. Kan Serena de verlegen Eevee vangen?

SamenvattingEdit

XY089-Samenvatting Foto-1

Serena, Bonnie, Braixen, Pancham en Dedenne kijken naar het optreden van Eevee.

Tijdens hun reis naar Anistar City voor het zevende Gym Gevecht van Ash, komt Serena erachter dat er ook een Pokémon Show in Anistar City wordt gehouden. Serena begint iets zachter te lopen, waarop Bonnie vraagt of er iets aan de hand is. Serena antwoord dat ze haar demonstratie nog moet verbeteren voordat ze in Anistar City aankomen. Ash vertelt daarop dat hij en zijn Pokémon ook nog wel wat training kunnen gebruiken. Al snel komen Ash en zijn vrienden aan bij een prachtige bloemenweide waar ze besluiten om uit te rusten. Bonnie rent gelijk weg om te gaan spelen, terwijl Clemont wat thee gaat maken. Ash, Serena en Clemont halen ook al hun Pokémon uit hun Pokéballen zodat ze ook van de bloemenweide kunnen genieten. Ondertussen bespioneert Team Rocket de groep, James en Meowth vinden dat het een goed idee is om wat uit te rusten. Maar Jessie wil helemaal niet uitrusten, omdat ze wil trainen om Serena te verslaan tijdens de Anistar City Pokémon Show en haar eerste Prinsessen Sleutel te winnen.

Terwijl Clemont druk bezig is met het maken van thee, is Ash samen met zijn Pikachu in de rivier aan het spelen. Serena is ondertussen een paar bloemenkronen aan het maken voor haarzelf, Bonnie en Dedenne. Dedenne is zo blij met zijn bloemenkroon dat hij de lucht inspringt, maar hierdoor valt de bloemenkroon van zijn hoofd af en rolt hij van het grasheuveltje af. Dedenne en Pancham rennen achter Dedenne's bloemenkroon aan en Pancham weet Dedenne's bloemenkroon uiteindelijk op te vangen. Opdat moment zien Pancham en Dedenne dat er een Eevee op een soort rots podium aan het dansen is. Vervolgens komen Serena, Bonnie en Braixen er ook aan lopen en samen kijken ze vol verwondering naar de danspasjes van Eevee. Opeens roept Ash Serena omdat de thee klaar is, daarop ziet Eevee dat Serena, Bonnie, Braixen, Pancham en Dedenne naar haar kijken, waarop Eevee heel hard wegrent. Terwijl de groep thee aan het drinken is, vertelt Serena dat ze met behulp van Eevee misschien wel een heel nieuw demonstratie kan bedenken voor de Pokémon Show. Daarop besluit de groep om Serena te helpen om Eevee te vinden.

Team Rocket bespioneert de groep nog steeds en Jessie wil Eevee vangen omdat ze met behulp van Eevee de volgende Pokémon Show kan winnen. Meowth vertelt dat hij zelf ook een heel goede danser is en begint vervolgens te dansen, maar hij wordt compleet genegeerd door Jessie en James. Clemont heeft ondertussen een vierde versie van zijn levendewezensopspoorder gemaakt en stelt de machine zo in dat hij opzoek gaat naar kleine Pokémon. Maar in plaats van Eevee vindt Clemont een Vivillon en een Budew. Hierna gaat het al snel fout en ontploft de machine van Clemont. Daarop besluit de groep om te splitsen en op de ouderwetse manier Eevee te zoeken. Serena gaat in het hoge gras opzoek naar Eevee. Eevee kijkt ondertussen vanuit een boom naar Serena. Serena ziet door het hoge gras niet dat ze bijna van een klif oploopt, daarop roept Eevee naar Serena. Daarop stopt Serena en ziet ze dat ze bijna van een klif afgelopen was en Eevee haar dus gered heeft. Vervolgens rent Eevee er weer vandoor, maar Serena besluit haar niet te volgen en legt in plaats daarvan haar bloemenkroon op een rots voor Eevee.

Clemont en Bonnie hebben ondertussen een plan bedacht om Eevee te vinden. Ze leggen de Poké Puffs van Serena op verschillende plekken neer in de hoop dat Eevee er eentje komt ophalen. Eevee komt er al snel aanlopen om aan van de Poké Puffs op te eten, maar alleen Bunnelby merkt Eevee op en besluit haar te laten gaan. Clemont, Bonnie, Luxray en Dedenne komen erachter dat een Poké Puff weg is en geven Chespin hiervoor de schuld. Een tijdje later heeft de groep Eevee nog steeds niet gevonden en na het avondeten besluiten ze te gaan slapen. Maar Serena kan die nacht niet slapen en besluit om samen met Braixen en Pancham door de bloemenweide te lopen. Opeens zien Serena en haar Pokémon dat Eevee weer op het rots podium aan het dansen is, met het bloemenkroontje van Serena op haar hoofd. Serena wil heel graag vrienden met Eevee worden, maar vraagt zich af hoe ze vriendschap met Eevee kan sluiten.

XY089-Samenvatting Foto-2

Serena heeft Eevee opgevangen nadat Eevee uit het net van Team Rocket ontsnapt is.

De volgende Dag vertelt Serena aan de groep dat ze op een andere manier bevriend met Eevee wil raken, door Eevee te laten zien hoeveel plezier Serena en haar Pokémon hebben tijdens een demonstratie. Tijdens de demonstratie gebruiken Braixen en Pancham een combinatie van Flamethrower en Dark Pulse. De demonstratie trekt de aandacht van Eevee en Eevee besluit de demonstratie van wat dichterbij te bekijken. Serena merkt Eevee op en vraagt aan haar of Eevee niet samen met Serena en haar Pokémon zou willen meedoen aan een Pokémon Show. Maar opeens wordt Eevee gevangengenomen in een net en dit net blijkt van Team Rocket te zijn. Serena wil dat Team Rocket Eevee vrijlaat, maar Jessie en James halen daarop Gourgeist en Inkay uit hun Pokéballen. Inkay gebruikt zijn Psybeam, maar Pikachu houdt deze aanval tegen met zijn Electro Ball. Daarna gebruikt Gourgeist haar Shadow Ball, maar Braixen houdt deze aanval tegen met haar Flamethrower. Inkay gebruikt vervolgens Tackle, Pikachu probeert deze aanval tegen te houden met Iron Tail, maar Inkay ontwijkt deze aanval en raakt Pikachu vervolgens met Foul Play.

Serena laat haar Pancham vervolgens Stone Edge gebruiken op Team Rocket, hierdoor wordt Eevee bevrijdt uit het net, maar schiet ze wel de lucht in. Serena rent gelukkig richting Eevee en weet Eevee op te vangen, ondanks dat Gourgeist haar tegen probeerde te houden met haar Seed Bomb. Eevee rent vervolgens weg voor zowel Serena als Team Rocket. Team Rocket probeert achter Eevee aan te rennen, maar ze worden tegengehouden door Serena. Jessie laat daarop haar Gourgeist Seed Bomb gebruikt op Serena, Braixen en Pancham, maar Eevee rent snel voor het drietal en gebruikt haar Protect om het drietal te beschermen. Daarna gebruikt Eevee Swift op Team Rocket, vervolgens gebruikt Pikachu zijn Thunderbolt, waardoor Team Rocket er weer vandoor schiet.

Daarna vraagt Serena nog een keer aan Eevee of ze met Serena mee op reis wil gaan. Eevee vindt het goed en ze laat zich vangen door Serena. Daarna halen Ash en Clemont hun Pokémon uit hun Pokéballen om Eevee te ontmoeten, maar Eevee is heel verlegen en kruipt snel achter Serena. Dan loopt Bonnie naar Eevee toe, maar Dedenne springt uit de tas van Bonnie, waardoor Eevee schrikt en achter Bunnelby gaat staan. Chespin is jaloers en begint achter Eevee aan te rennen, daarna springt Eevee in de armen van Serena en vertelt Serena aan haar hoe blij ze is dat ze vrienden zijn geworden.

Blurb: Pokémon.nl Edit

Wanneer onze helden tijdens hun reis naar Anistar City een pauze houden in een prachtige wei, komen Serena en Bonnie een Eevee tegen die in het zonlicht aan het dansen is! Serena is meteen gecharmeerd van de Evolutie Pokémon, maar als Ash de meisjes roept rent Eevee weg.

Serena is vastbesloten om Eevee weer te vinden en besluit een demonstratie te geven om zijn aandacht te trekken. Al snel komt Eevee tevoorschijn om te kijken, maar dan wordt hij plotseling gevangen genomen door Team Rocket! Tijdens het gevecht dat volgt, gebruikt Eevee Bescherm om Serena te beschermen en door Pikachu’s Bliksemstraal schieten ze er weer snel vandoor.

Serena vraagt Eevee of hij zich wil aansluiten bij haar Pokémon Show team. Na een korte verlegen aarzeling stemt Eevee toe en gaan onze helden weer op weg – met een nieuwe vriend aan hun zijde.

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY088

Pokémon Quiz

WTP XY088

Wie is deze Pokémon?

PokémonEdit

TriviaEdit

Title Card XY Serena V2

Deze aflevering concentreert zich op Serena.

FoutenEdit

  • Wanneer Team Rocket naar de groep kijkt terwijl ze aan het lunchen zijn, heeft Serena haar hoed op haar hoofd terwijl ze paar scenes daarvoor haar hoed had afgedaan.
  • Wanneer Clemont zijn nieuwste uitvinding laat zien is zijn haar ins spiegelbeeld getekend.
  • In één van de scenes ontbreekt de frubble sjaal van Frogadier.
    • Tijdens dezelfde scene is het haar van Bonnie in spiegelbeeld getekend.
  • Wanneer Serena met Braixen en Pancham de tent verlaat, loopt Serena op blote voeten maar een scene later draagt Serena sandalen.
  • Wanneer Serena naar haar optreden naar Eevee kijkt, is het gedeelte van Serena's jurk boven het blauw lintje blauw gekleurd.
  • Tijdens verschillende scenes tijdens deze aflevering ontbreekt de paardenstaart van Bonnie.

GalerijEdit