Wikia

Het Herstellen van een Geknakt Zelfvertrouwen! (折れた小枝、折れた心!テールナーの強い思い!!)
XY085
Seizoen: Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos Karakter van de dag: Woodward
Uitgezonden: JapanFlag 20 augustus 2015 Terugkerende Karakters: Jessie, James, Zuster Joy
UnitedStatesFlag 17 oktober 2015
DutchFlag 12 december 2015
Intromuziek: ゲッタバンバン Bij Karakters: James's Moeder (flashback)
Be a Hero
EindLied: ガオガオ・オールスター
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Rumble Badge Plant Badge Voltage Badge Fairy Badge Locatie: Kalos Route 17
Pokémon: Ash's Pikachu, Clemont's Dedenne, Team Rocket's Meowth, Jessie's Wobbuffet, Serena's Braixen, Serena's Pancham, Woodward's Gallade, Sawsbuck (Zomer vorm; foto)
Serena wint haar eerste officiële Pokémon gevecht. Serena's Braixen leert Fire Blast. Braixen krijgt een nieuwe tak met een rode strik.
Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos
Het Herstellen van een Geknakt Zelfvertrouwen! (Japans: 折れた小枝、折れた心!テールナーの強い思い!! Een gebroken Tak en een gebroken Hart! Heftige Gevoelens van Braixen!!)(Engels: Mending a Broken Spirit!) is de 85ste aflevering van de XY Serie en is de 36ste aflevering van het 18de seizoen, Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos.

PlotEdit

Wanneer Ash en zijn vrienden tijdens hun reis naar Anistar City bij een Pokémon Center aankomen besluit Serena om met haar Pokémon te gaan trainen. Maar tijdens deze training gaat er iets goed fout. Wanneer Pancham zijn Stone Edge gebruikt, raakt hij per ongeluk Braixen. Alhoewel het goed gaat met Braixen gaat het niet zo goed met de geliefde tak van Braixen, deze is namelijk door midden gebroken. Kan Braixen's tak nog gerepareerd worden?

SamenvattingEdit

XY085-Samenvatting Foto-1

James vertelt aan Serena waarom Braixen weggerend is.

Tijdens hun reis naar Anistar City besluiten Ash en zijn vrienden om eventjes uit te rusten in een Pokémon Center. Terwijl de groep in het Pokémon Center is besluit Serena om voor haar volgende Pokémon Show te gaan trainen. Serena vertelt Braixen en Pancham hoe ze hun demonstratie voor de volgende Pokémon Show gaan aanpassen. Ondertussen kijkt Team Rocket naar Serena, Jessie vindt dat Serena beter niet kan oefenen, omdat Jessie de volgende keer de Pokémon Show toch gaat winnen, maar James en Meowth zijn hier nog helemaal niet zo zeker van. Wanneer Pancham tijdens de training zijn Stone Edge gebruikt, raakt hij per ongeluk Braixen. Gelukkig is Braixen niet gewond geraakt, maar de tak van Braixen blijkt wel doormidden gebroken te zijn.

Braixen is boos op Pancham dat hij haar tak gebroken heeft, daarom besluit Pancham om in het bos naar een nieuwe tak voor Braixen opzoek te gaan. Maar wanneer Pancham terugkomt met een tak wijst Braixen deze gelijk af. Daarop besluit de groep om nog meer takken te zoeken. Wat later heeft de groep een hoop takken verzamelt, maar Braixen wil er geen één hebben en rent vervolgens het bos in, waarop Serena en Pancham besluiten om achter Braixen aan te rennen. Team Rocket kijkt nog steeds naar de groep en Jessie en Meowth vinden dat Braixen zich aanstelt, omdat het maar een stomme tak is. Maar James is het niet eens met Jessie en Meowth en vertelt aan hen dat hij vroeger een kroonkurken verzameling had en zijn moeder deze had weggegooid en hij daar helemaal kapot van was. James zegt dat dit hetzelfde was als bij Braixen, omdat het niet gaat om het voorwerp dat wordt weggegooid of kapot gaat maar om hoe gehecht je aan dat voorwerp bent.

Terwijl Braixen door het bos heen rent vraagt Serena zich af waarom Braixen zo boos is. Opeens ziet Serena dat er een man bij Braixen staat. De man introduceert zichzelf als Jeeves, maar eigenlijk is hij James in vermomming. James vertelt dat Braixen met de gebroken tak veel heeft meegemaakt en dat Braixen door deze herrieneringen de tak niet zomaar kan vervangen. Serena herinnert zich opeens dat zij en Braixen hebben belooft om met behulp van deze tak Koning van Kalos te worden en dat Braixen door die belofte geen nieuwe tak wil. James vertelt Serena dat ze naar het Pokémon Center moeten toegaan, omdat Zuster Joy de tak misschien kan repareren. In het Pokémon Center vertelt Zuster Joy dat zij de tak niet kan repareren, maar dat er wel een boomchirurg genaamd Woodward in de buurt woont die ooit de hoorn van een Sawsbuck heeft gerepareerd en hij misschien de tak van Braixen kan repareren.

Wat later in het huis van Woodward vraagt Serena of Woodward de tak van Braixen kan repareren net zoals hij ooit bij de hoorn van Sawsbuck heeft gedaan. Woodward vertelt dat hij Serena en Braixen niet kan helpen, omdat de enige reden dat Sawsbuck's hoorn gerepareerd kon worden was omdat Sawsbuck dit heel graag wou. Serena vertelt dat Braixen ook heel graag haar tak gerepareerd wil hebben. Woodward wil dit graag testen en besluit om met zijn Gallade tegen Braixen te vechten en als Braixen wint repareert Woodward de tak. Wanneer Serena en Woodward aan hun gevecht willen beginnen, komen Ash, Clemont en Bonnie eraan lopen, die van Zuster Joy gehoord hebben dat Serena bij Woodward is.

XY085-Samenvatting Foto-2

Serena, Braixen en Pancham maken met deze tak dezelfde belofte als met de vorige tak.

Braixen mag van Woodward als eerst aanvallen, daarop laat Serena Braixen Scratch gebruiken, maar Gallade weet deze aanval te ontwijken. Bonnie is verbaast dat Braixen geen Flamethrower gebruikt, waarop Ash vertelt dat Braixen zonder haar tak vermoedelijk geen Vuur aanvallen kan doen. Ash ziet dat Pancham zich zorgen maakt en vertelt daarom aan Pancham dat alles goed komt. Daarna laat Serena Braixen nog een aantal keren Scratch gebruiken, maar Gallade weet deze aanval keer op keer te ontwijken. Daarna gebruikt Gallade zijn Slash en Braixen weet deze aanval te ontwijken. Maar opdat moment wordt er een elektrisch net naar Pikachu toegegooid, gelukkig weet Pikachu het net net op tijd te ontwijken. Dan zien Ash en zijn vrienden Jessie en Meowth staan, daarop gooit James zijn vermomming af en gaat hij bij zijn vrienden staan. Serena is boos dat Team Rocket haar gevecht verstoord heeft en laat Pancham en Braixen hun Stone Edge en Flamethrower combinatie gebruiken. Maar wanneer Braixen deze aanval met haar tak wil gebruiken, gebruikt ze per ongeluk Fire Blast, waardoor haar tak nogmaals breekt. Daarna gebruikt Pikachu zijn Thunderbolt waardoor Team Rocket er weer vandoor schiet. James is blij dat hij ervandoor geschoten wordt, omdat Braixen op deze manier bewezen heeft hoe graag ze haar tak gerepareerd wil hebben.

De groep vraagt aan Woodward of hij de tak van Braixen nu wil repareren, maar Woodward vertelt dat hij deze tak nooit heeft kunnen repareren. Woodward vertelt aan Braixen dat hij begrijpt dat Braixen haar tak niet kwijt wil, maar dat je uiteindelijk ook moet leren loslaten als je sterker wil worden. Dit was te zien in het gevecht met Team Rocket om Fire Blast goed te kunnen uitvoeren moet Braixen een nieuwe tak hebben. Pancham laat daarop weer de tak zien die hij gevonden had en wil deze weer aan Braixen geven. Daarop legt Serena haar hand ook op de tak en ze vertelt Braixen dat bij deze nieuwe tak ook een nieuw belofte hoort. Daarna legt Braixen haar poot ook op de tak. Vervolgens bindt Serena een rood lint om de tak als bewijs van hun nieuwe belofte. Daarna gaan Serena en Woodward verder met hun gevecht. Gallade begint het gevecht met zijn Psycho Cut, Braixen weet deze aanval te ontwijken en gebruikt vervolgens Fire Blast. Gallade loopt veel schade op en Woodward vertelt dat het gevecht nu voorbij is en Serena het gevecht gewonnen heeft.

Voordat de groep vertrekt plakt Woodward de stukjes van de oude tak van Briaxen aan een nieuwe boompje, zodat de tak weer een nieuw leven zal krijgen en op een dag misschien door iemand anders gebruikt kan worden. Serena belooft Braixen wanneer ze Kalos Koningin is dat ze samen met Braixen naar de tak terugkomt en dat ze de tak dan al hun avonturen zullen vertellen. Wanneer de groep wil vertrekken komen ze er opeens achter dat Jeeves verdwenen is. Daarna gaan Ash en zijn vrienden weer op reis naar Anistar City.

Blurb: Pokémon.nl Edit

Serena werkt aan haar Pokémon show routine als een krachtige aanval van Pancham Braixen raakt en zijn geliefde tak breekt. Iedereen gaat op zoek naar een nieuwe tak voor hem, maar hij is niet geïnteresseerd in vervanging. Zoals gewoonlijk heeft Team Rocket alles gevolgd en James verkleedt zich en voegt zich bij onze helden om hulp te bieden.

Zuster Joy stelt voor om de tak naar een boomchirurg, meneer Woodward, te brengen om hem te laten maken. Hij wil dat Serena en Braixen eerst hun band laten zien en de beste manier om dat te doen is via een gevecht. Braixen gebruikt uiteindelijk zijn gebroken tak om een krachtige nieuwe zet te doen: Vuurschot! Hierdoor wordt de tak onherstelbaar beschadigd, maar het herstelt het zelfvertrouwen van Braixen en hij accepteert eindelijk de tak die Pancham hem aanbiedt. Onze helden trekken weer verder naar Anistar City en de band tussen Serena en Braixen is sterker dan ooit!

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY084

Pokémon Quiz

WTP XY084

Wie is deze Pokémon?

MensenEdit

PokémonEdit

TriviaEdit

Title Card XY Serena V2

Deze aflevering concentreert zich op Serena

FoutenEdit

  • Wanneer het VS scherm te zien is ontbreekt de rugzak van Serena, dit komt vermoedelijk omdat de makers van de Pokémon Anime tijdens de VS schermen steeds dezelfde afbeeldingen gebruiken.

GalerijEdit