Wikia

Avonturen tijdens het Boodschappen Doen! (ハリマロン!はじめてのおつかい!!)
XY084
Seizoen: Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos Karakter van de dag: Geen
Uitgezonden: JapanFlag 13 augustus 2015 Terugkerende Karakters: Jessie, James, Zuster Joy
UnitedStatesFlag 10 oktober 2015
DutchFlag 6 december 2015
Intromuziek: ゲッタバンバン Bij Karakters: Geen
Be a Hero
EindLied: ガオガオ・オールスター
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Rumble Badge Plant Badge Voltage Badge Fairy Badge Locatie: Kalos Route 17
Pokémon: Ash's Pikachu, Clemont's Dedenne, Team Rocket's Meowth, Ash's Frogadier, Ash's Fletchinder, Ash's Hawlucha, Ash's Noibat, Clemont's Chespin, Clemont's Bunnelby, Clemont's Luxray, Serena's Braixen, Serena's Pancham, Zuster Joy's Wigglytuff, James's Inkay, Jessie's Wobbuffet, Jessie's Gourgeist, Fearow
Pokémon van andere trainers:
Cubchoo, Helioptile, Furfrou, Jigglypuff, Meowstic (vrouwtje), Swinub, Bonsly, Fletchling, Nidorina, Poliwag, Purrloin, Ducklett, Gothorita, Spewpa (3x)
Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos
Avonturen tijdens het Boodschappen Doen! (Japans: ハリマロン!はじめてのおつかい!! Chespin! Zijn eerst Boodschap!!)(Engels: Adventures in Running Errands!) is de 84ste aflevering van de XY Serie en is de 35ste aflevering van het 18de seizoen, Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos.

PlotEdit

Wanneer Ash en zijn vrienden voor de regen gaan schuilen in een Pokémon Center, valt in het Pokémon Center opeens de stroom uit. Clemont komt erachter dat de kortsluiting is veroorzaakt door een lekkage. Om het Pokémon Center tijdelijk van stroom te voorzien moeten Pikachu, Dedenne en Luxray hun elektrische aanvallen gebruiken. Clemont gaat ondertussen kijken of hij de generator kan repareren. Wat later komt Clemont erachter dat een zekering kapot is, maar omdat hij te druk heeft met de generator repareren, stuurt hij Chespin en Bunnelby op pad om een zekering te halen. Zal het Chespin en Bunnelby lukken?

SamenvattingEdit

XY083-Samevatting Foto-1

Clemont legt Bunnelby en Chespin uit voor ze de zekering kunnen ophalen.

Omdat het heel hard regent besluiten Ash en zijn vrienden om voor de regen te schuilen in een Pokémon Center. Wanneer ze het Pokémon Center inkomen geven ze hun Pokémon aan Zuster Joy, zodat zij kan kijken of de Pokémon gezond zijn. Wanneer Bonnie zich afvraagt wanneer het stopt met regenen, maakt Clemont snel een uitvinding waarmee hij het weer kan voorspellen. Clemont vertelt dat de machine de hele dag nodig heeft om data te verzamelen waarmee hij het weer kan voorspellen, waarop Bonnie zegt dat het dan allang gestopt is met regenen. Hierdoor besluit Clemont het dataverzamelings proces te versnellen, maar hierdoor raakt de machine oververhit en ontploft hij. Wat later komt Zuster Joy eraan lopen met de Pokémon van de groep, maar het is nog niet gestopt met regenen waardoor de groep besluit om nog wat langer in het Pokémon Center te blijven.

Opeens valt de stroom in het Pokémon Center uit, waarop Clemont besluit om de generator van het Pokémon Center te controleren. Clemont komt er al snel achter dat door een lekkage een kortsluiting is veroorzaakt. Clemont besluit om de generator te repareren, maar totdat hij de generator gemaakt heeft moeten Pikachu, Luxray en Dedenne het Pokémon Center van stroom voorzien. Ash besluit om een kijkje op het dak te nemen zodat hij de lekkage kan verhelpen, Serena vertelt Ash dat hij voorzichtig moet zijn omdat door de regen het dak glad geworden is. Terwijl Clemont en Ash druk bezig zijn, deelt Zuster Joy aan de gewonde Pokémon in het Pokémon Center wat bessen. Serena en Bonnie stellen voor dat zij de bessen gaan uitdelen terwijl Zuster Joy zich bezighoudt met de ernstig gewonde Pokémon. Ondertussen op het dak, glijdt Ash uit waardoor hij bijna van het dak afvalt. Daarop haalt Ash Hawlucha en Frogadier uit hun Pokéballen, Frogadier kan met behulp van zijn frubbles ervoor zorgen dat Ash niet uitglijdt en Hawlucha kan de planken vasthouden zodat Ash deze kan vastmaken.

Wat later neemt Zuster Joy een kijkje bij Clemont, die vervolgens aan Zuster Joy vraag of zij misschien een extra zekering heeft, omdat de vorige door het water kapot is gegaan. Zuster Joy vertelt dat ze geen extra zekering heeft, maar een winkel in de buurt deze wel verkoopt. Maar omdat Zuster Joy en Clemont veel te druk zijn, komt Chespin uit zijn Pokébal om Clemont te helpen. Clemont is blij dat Chespin de zekering wil ophalen en vraagt aan Bunnelby of hij met Chespin wil meegaan. Het is momenteel gestopt met regenen en buiten het Pokémon Center geeft Clemont Chespin een klein portemonneetje en een afbeelding van de zekering, zodat de verkooper weet wat Chespin en Bunnelby willen hebben. Daarna gaan Chespin en Bunnelby op pad, maar ze worden bekeken door Team Rocket die besluiten om eerst Chespin en Bunnelby te stelen en hen vervolgens te gebruiken als lokaas zodat ze Pikachu kunnen vangen.

Het was niet al te makkelijk voor Bunnelby om met Chespin naar de winkel toe te gaan. Eerst sprong Chespin in één plas waardoor Bunnelby helemaal nat werd en daarna rende Chespin verliefd achter een Marill aan. Wat later wanneer Chespin het portemonneetje trots de lucht inhoudt, wordt deze gestolen door een Fearow. Bunnelby en Chespin rennen daarop meteen achter Fearow aan. Ondertussen is Ash klaar met het repareren van het dak en wanneer hij het Pokémon Center inkomt lopen, ziet hij dat Serena en Bonnie verkleed zijn als Zuster Joy. Serena en Bonnie vertellen dat ze als Zuster Joy verkleed zijn, zodat iedereen kan zien dat ze Zuster Joy helpen. Serena vraagt vervolgens aan Ash hoe ze eruit ziet en Ash vertelt Serena dat ze er mooi uitziet, waardoor Serena moet blozen. Ondertussen probeert Chespin met zijn Vine Whip bij het portemonneetje te komen, maar Fearow vliegt veel te hoog. Daarom besluit Chespin om Bunnelby met behulp van zijn Vine Whip naar Fearow toe te gooien. Na een klein gevecht met Fearow weet Bunnelby het portemonneetje van Fearow af te pakken en gooit deze vervolgens naar Chespin. Terwijl Chespin voor Fearow wegrent graaft Bunnelby een gat, waardoor hij en Chespin weten te ontsnappen.

XY083-Samevatting Foto-2

Chespin en Bunnelby geven Clemont de zekering.

Ash neemt ondertussen een kijkje bij Clemont, waar Luxray en Pikachu nog steeds al hun kracht gebruiken om het Pokémon Center van stroom te voorzien, terwijl Dedenne in slaap is gevallen. Clemont vertelt Ash dat hij de generator bijna heeft gerepareerd, maar dat hij toch echt de zekering van Chespin en Bunnelby nodig heeft. Ash besluit daarom om zijn Fletchinder en Noibat naar Chespin en Bunnelby opzoek te laten gaan om te kijken of alles goed gaat. Ondertussen zijn Chespin en Bunnelby bijna bij de winkel aangekomen, maar opeens staat Team Rocket voor hen. Team Rocket vertelt dat ze Chespin en Bunnelby gevangen gaan nemen, zodat ze Pikachu in de val kunnen lokken. Daarop laten Chesin en Bunnelby merken dat ze niet bang zijn voor Team Rocket. Jessie haalt daarop haar Gourgeist uit haar Pokébal en laat haar vervolgens Shadow Ball op Bunnelby en Chespin gebruiken. Chespin en Bunnelby worden geraakt door de Shadow Ball van Gourgeist. Daarna haalt James zijn Inkay uit zijn Pokébal. Waarop Meowth Chespin en Bunnelby vertelt dat ze het beter kunnen opgeven, omdat ze niet eens een simpele boodschap kunnen doen. Maar Chespin en Bunnelby geven niet op.

Inkay gebruikt zijn Tackle waardoor Chespin een flinke klap te verwerken krijgt. Daarna gebruikt Inkay Psybeam, maar deze aanval houdt Bunnelby tegen met zijn Mud Shot. Vervolgens gebruikt Gourgeis Seed Bomb, maar Chespin houdt deze aanvalt tegen met zijn Vine Whip. Daarna geven Chespin en Bunnelby elkaar een high-five. Hierdoor is Jessie nog kwader en laat haar Gourgeist Shadow Ball gebruiken, deze aanval wordt net op tijd tegengehouden door Fletchinder. Dan komen Ash en Noibat er ook aanlopen. Team Rocket is verbaast om Ash te zien, omdat Ash in het Pokémon Center zou moeten zijn. Ondertussen hebben Bunnelby en Chespin een plan bedacht. Bunnelby gebruikt daarop zijn Dig. Team Rocket wil Ash gaan aanvallen, maar opeens verschijnt Bunnelby en gebruikt hij zijn Mud Shot op Team Rocket. Nu Team Rocket is afgeleid gebruikt Chespin snel zijn Pin Missile, waardoor Team Rocket er weer vandoor schiet. Ash is opgelucht en vertelt Bunnnelby en Chespin dat hij zich helemaal geen zorgen om hen had moeten maken. Daarna gaan Chespin en Bunnelby naar de winkel om de zekering op te halen.

Een tijdje later in het Pokémon Center geven Chespin en Bunnelby trots de zekering aan Clemont. Vervolgens plaats Clemont de zekering in de generator en zet hij deze weer aan. Hierdoor kunnen Luxray en Pikachu eindelijk uitrusten. Wat later in het Pokémon Center krijgen de Pokémon wat te eten, omdat ze zo hun best hebben gedaan. Clemont vertelt Chespin dat hij zo veel mag eten als hij op kan, maar dat had Clemont beter niet kunnen zeggen want Chespin eet uiteindelijk zoveel dat hij ziek wordt en door Zuster Joy moet worden onderzocht.

Blurb: Pokémon.nl Edit

Onze helden zijn vanwege de regen gestopt bij een druk Pokémon Center, waar de stroom uitvalt! Clemont ontdekt al snel een lek in het dak dat kortsluiting heeft veroorzaakt en zet Luxray, Pikachu en Dedenne in om tijdelijk elektriciteit te verschaffen, terwijl hij het systeem maakt. Ash klimt het dak op om het lek te repareren en Serena en Bonnie helpen Zuster Joy met de Pokémon.

Clemont heeft een nieuwe zekering nodig, maar kan het nog steeds vonkende systeem niet onbeheerd achterlaten, dus stuurt hij Chespin en Bunnelby de stad in, met een briefje voor de winkelbediende! Als ze op weg zijn komen de twee Pokémon Team Rocket tegen… maar als Ash opeens opduikt, omdat hij op zoek is naar Chespin en Bunnelby ziet hij dat ze Team Rocket eigenhandig de lucht in schieten!

Uiteindelijk hebben ze de nieuwe zekering en overhandigen die aan Clemont, die de stroom weer op gang krijgt. Daarna is alles weer in orde, behalve met Chespin, want hij eet teveel en wordt hierdoor de eerste patiënt van het herstelde Pokémon Center!

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY083

Pokémon Quiz

WTP XY083

Wie is deze Pokémon?

Er waren geen debuten tijdens deze aflevering.

TriviaEdit

Title Card XY Clemont V2

Deze aflevering concentreert zich op Clemont

FoutenEdit

  • Wanneer Pikachu op Ash's rug springt heeft Ash zijn rugtas op zijn rug, terwijl hij die een paar scenes eerder had af gedaan, een scene later heeft Ash echter geen rugtas op zijn rug.
  • Tijdens één van de scenes zijn de tanden van Bunnelby grijs gekleurd.

GalerijEdit