Wikia

Een Feestelijke Ruil! Een Feestelijk Vaarwel? (パンプジンフェスティバル!さよならバケッチャ!?)
XY082
Seizoen: Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos Karakter van de dag: Graaf Pumpka, Graaf Pumpka's Butler
Uitgezonden: JapanFlag 23 juli 2015 Terugkerende Karakters: Jessie, James, Zuster Joy
UnitedStatesFlag 26 september 2015
DutchFlag 29 november 2015
Intromuziek: ゲッタバンバン Bij Karakters: Kinderen
Be a Hero
EindLied: ガオガオ・オールスター
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Rumble Badge Plant Badge Voltage Badge Fairy Badge Locatie: Kalos Route 16
Pokémon: Ash's Pikachu, Clemont's Dedenne, Team Rocket's Meowth, Ash's Fletchinder, Clemont's Bunnelby, Clemont's Chespin, Serena's Braixen, Serena's Pancham, Zuster Joy's Wigglytuff, Jessie's Wobbuffet, Jessie's Pumpkaboo → Gourgeist, James's Inkay, Graaf Pumpka's Pumpkaboo, Graaf Pumpka's Mawile, Graaf Pumpka's Butler's Gourgeist (x3)
Jessie ruilt Pumpkaboo voor de Mawile van de Graaf, maar besluit later de ruil ongedaan te maken. Wanneer Jessie Pumpkaboo met de Graaf ruilt, evolueert Pumpkaboo in Gourgeist en leert Gourgeist Bullet Seed.
Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos
Een Feestelijke Ruil! Een Feestelijk Vaarwel? (Japans: パンプジンフェスティバル!さよならバケッチャ!? Het Gourgeist Festival! Vaarwel, Pumpkaboo!?)(Engels: A Festival Trade! A Festival Farewell?) is de 82ste aflevering van de XY Serie en is de 33ste aflevering van het 18de seizoen, Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos.

PlotEdit

Wanneer Ash en zijn vrienden in een dorpje aankomen, blijkt hier het Gourgeist Festival aan de gang te zijn. Dit is een speciaal festival waarbij iedereen zich verkleed als een Pokémon en snoepjes met elkaar uit wisselt. Ash en zijn vrienden besluiten om aan dit festival mee te doen. Ondertussen wil Team Rocket Pikachu stelen, maar wanneer ze dat willen doen worden ze door iemand meegenomen naar een kasteel. Het kasteel blijkt van Graaf Pumpka te zijn die zijn Butler naar Team Rocket heeft toegestuurd, omdat hij iets met hen wou bespreken. Graaf Pumpka wil graag Jessie's Pumpkaboo hebben omdat zijn Pumpkaboo verliefd is op Jessie's Pumpkaboo. Zal Jessie haar Pumpkaboo bij Graaf Pumpka achterlaten?

SamenvattingEdit

XY082-Samenvatting Foto-1

Ash en zijn vrienden worden aangevallen door de Butler van Graaf Pumpka.

Wanneer Ash en zijn vrienden een dorpje in komen lopen zien ze dat twee kinderen als Pumpkaboo en Gourgeist verkleed zijn. Wanneer Ash en zijn vrienden wat later bij het Pokémon Center aankomen zien ze dat Zuster Joy en Wigglytuff als elkaar verkleed zijn. Zuster Joy vertelt de groep dat vandaag het Pumpkaboo Festival wordt gehouden, dit is een festival waarbij mensen en Pokémon zich verkleden. De groep besluit om aan het festival mee te doen, waarop Serena aan de slag gaat om kostuums voor iedereen te maken. Ondertussen is Team Rocket van plan om Pikachu tijdens het festival te stelen, terwijl Team Rocket vanaf een dak naar de groep kijkt, wordt er vanuit een kasteel ook naar hun gekeken. Deze man blijkt Graaf Pumpka te zijn en hij en zijn Pumpkaboo zijn erg onder de indruk van Jessie's Pumpkaboo, daarom draagt hij zijn Butler op om Team Rocket naar hem toe te brengen.

Wanneer Ash en zijn vrienden door een straat van het dorpje lopen, komen ze er door twee kinderen achter dat naast het verkleden het ruilen van snoepgoed ook een onderdeel van het festival is. Serena ruilt daarop wat snoepgoed met de kinderen, daarop besluiten Ash en Pikachu om zoveel mogelijk snoepgoed te gaan ruilen. Wanneer Team Rocket hun plannetje om Pikachu te stelen wil gaan uitvoeren, worden ze in een steegje omsingeld door drie Gourgeist. De butler van Graaf Pumpka komt eraan lopen en vertelt dat Team Rocket is uitgenodigd voor een diner in het kasteel van Graaf Pumpka. Jessie, James en Meowth besluiten om Pikachu later te vangen en met de butler mee naar het kasteel te gaan.

In het kasteel vertelt Graaf Pumpka dat zijn prins Pumpkaboo verliefd is geworden op Jessie's speciale Pumpkaboo en dat hij Team Rocket daarom heeft laten ophalen. James vertelt dat Graaf Pumpka gelijk heeft en dat Jessie's Pumpkaboo inderdaad bijzonder is omdat deze super groot is en tevens een vrouwtje. Jessie wist helemaal niet dat Pumpkaboo super groot is en ze wist ook niet dat Pumpkaboo een vrouwtje is. Jessie besluit om van deze situatie gebruik te maken en ze vertelt Graaf Pumpka dat ze achterna worden gezeten door een groep criminele kinderen, die hun Pikachu hebben gestolen. Daarop stuurt Graaf Pumpka zijn butler het dorp in om Pikachu terug te krijgen. Wat later wanneer Ash en zijn vrienden door de straten van het dorpje lopen, worden ze omsingeld door een aantal Gourgeist en de butler van Graaf Pumpka die eist dat Ash en zijn vrienden de Pikachu van Team Rocket teruggeeft. Ash heeft geen flauw idee waar de butler het over heeft, maar hij is zeker niet van plan zijn Pikachu af te geven. Daarop laat de butler de Gourgeist Ash en zijn vrienden aanvallen. Pikachu, Pancham en Bunnelby leveren een zeer goed gevecht tegen de Gourgeist, maar uiteindelijk worden ze verslagen. Daarna gebruikt één van de Gourgeist Bullet Seed waardoor er een rookwolk ontstaat en vervolgens steelt de butler Pikachu. Maar de groep komt er al snel achter dat de butler Pikachu niet heeft meegenomen, maar Chespin die als een Pikachu verkleed is.

Wat later in het kasteel is Team Rocket super blij dat Graaf Pumpka Pikachu gevangen heeft, Team Rocket heeft ook niet door dat het Chespin is. Nu wil Graaf Pumpka dat Jessie haar Pumpkaboo met hem ruilt, zodat Jessie's Pumpkaboo met Prins Pumpkaboo kan trouwen. Jessie is niet van plan om haar geliefde Pumpkaboo aan de Graaf te geven. Opeens komen Ash en zijn vrienden het kasteel in lopen en eisen ze dat Graaf Pumpka Chespin vrijlaat. Maar wanneer Ash en zijn vrienden de Gourgeist van de butler verslagen hebben, sluit Graaf Pumpka Ash en zijn vrienden op in een groot van ijzer gemaakte kooi. Daarna vertelt Graaf Pumpka aan Jessie dat hij zijn Mawile een Pokémon die kan Mega Evolueren wil ruilen tegen Pumpkaboo, daarop besluit Jessie haar Pumpkaboo met de Graaf te ruilen omdat ze altijd al een Mega Pokémon heeft willen hebben. Pumpkaboo is heel boos op Jessie omdat ze dacht dat Jessie echt om haar gaf. Wat later ruilt Jessie haar Pumpkaboo voor de Mawile van de Graaf. Ondertussen is Clemont druk bezig om via het besturingspaneel van de kooi de kooi te openen.

XY082-Samenvatting Foto-2

Jessie en Gourgeist zijn weer herenigd.

Graaf Pumpka haalt vrolijk zijn nieuwe Pumpkaboo uit haar Pokébal, maar wanneer hij Pumpkaboo uit haar Pokébal haalt begint Pumpkaboo te evolueren in een Gourgeist. De Graaf vertelt dat door de ruil Pumpkaboo in een Gourgeist is geëvolueerd, maar Prins Pumpkaboo wil helemaal niet trouwen met een super grote Gourgeist. Jessie is super boos op Prins Pumpkaboo, omdat hij haar oude vriendin heeft afgewezen, omdat Gourgeist altijd voor haar klaarstond in goede en in slechte tijden. Door de lieve woorden van Jessie vergeeft Gourgeist dat Jessie haar geruild heeft en Jessie en Gourgeist geven elkaar een knuffel. Daarop eist Jessie aan Graaf Pumpka dat ze Mawile en Gourgeist weer gaan omruilen. Graaf Pumpka vindt het goed omdat hij toch niks aan een Gourgeist heeft.

Wanneer Team Rocket wil weggaan worden ze tegengehouden door Ash en zijn vrienden die eisen dat Team Rocket Chespin teruggeeft, maar Jessie vertelt dat Chespin nu van Team Rocket is. Wanneer Bonnie de Pikachu (James's Inkay) van Team Rocket ziet vliegen en vervolgens Meowth's Banette kostuum uittrekt, komt de groep erachter dat Team Rocket hun Pokémon weer heeft proberen te stelen. Graaf Pumpka en zijn butler zijn shock omdat ze een stel criminele hebben geholpen. Daarop laat Jessie Gourgeist tegen de ettertjes vechten. Gourgeist valt Pikachu aan met haar Shadow Ball, maar Pikachu weet deze aanval te ontwijken. Vervolgens gebruikt Gourgeist Leech Seed, maar Pikachu houdt deze aanval tegen met Iron Tail. Nadat Bunnelby de Psybeam van Inkay heeft ontweken, gebruikt hij zijn Double Slap om Chespin te bevrijden. Nu Clemont zijn Chespin weer terug heeft, laten Ash en Serena Pikachu en Braixen Flamethrower en Thunderbolt gebruiken waardoor Team Rocket er weer vandoor schiet. Maar Jessie is nog steeds heel blij omdat ze haar Gourgeist weer terug heeft.

Graaf Pumpka biedt Ash en zijn vrienden gelijk zijn excuses aan en nodigt ze daarop uit om wat de komen eten op het balkon. Wanneer de groep soep aan het eten is op het balkon, zien ze opeens een hoop vuurwerk. Graaf Pumpka vertelt dat het festival altijd wordt afgesloten door vuurwerk. Daarop besluiten Ash en zijn vrienden om naar het vuurwerk te kijken.

Blurb: Pokémon.nl Edit

Ash, Serena, Clemont en Bonnie zijn op het Gourgeist Festival, waar iedereen verkleed gaat als een Pokémon. Uiteraard doen onze helden mee!

Intussen heeft Team Rocket zich ook verkleed en worden ze in het kasteel uitgenodigd door Graaf Pumpka. Prins Pumkaboo heeft namelijk een oogje laten van op Jessie’s Pumkaboo. Jessie maakt van de gelegenheid gebruik en vertelt de graaf dat een paar verschrikkelijke schurken haar Pikachu hebben gestolen – namelijk onze helden! Ze stelt voor dat ze haar Pumkaboo misschien wel wil ruilen als de graaf haar helpt Pikachu terug te krijgen.

De hofmeester van de graaf gaat naar Ash en de anderen toe en eist dat ze Pikachu aan zijn eigen Trainer teruggeven, maar omdat Pikachu een Psyduck uniform aan heeft en Chespin verkleed is als Pikachu neemt hij per ongeluk Chespin mee!

Terug in het kasteel gaat Jessie met tegenzin met de ruil akkoord. Maar als de ruil voltooid is, evolueert Jessie’s Pumpkaboo in een Gourgeist en is Prins Pumkaboo plotseling niet meer geïnteresseerd! Jessie krijgt haar Gourgeist terug en Team Rocket is opgelucht, maar wordt dan toch plotseling de lucht ingeschoten. Chespin en Clemont worden weer met elkaar herenigd en alles is weer goed en zoals het hoort.

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY081

Pokémon Quiz

WTP XY081

Wie is deze Pokémon?

MensenEdit

PokémonEdit

TriviaEdit

Title Card XY Team Rocket V2

Deze aflevering concentreert zich op Team Rocket.

FoutenEdit

  • Wanneer Ash en zijn vrienden door Graaf Pumpka gevangengenomen worden, is de Psyduck snavel van Pikachu wit gekleurd in plaats van beige.
  • Mud Shot van Bunnelby heeft effect op Gourgeist. Dit is raar omdat Normaal type aanvallen geen effect hebben op Geest type Pokémon.
  • In de flashback waarin Pumpkaboo Jessie een taartje geeft zijn de laarzen van Jessie dezelfde kleur als haar huid
  • Wanneer Serena Braixen Flamethrower laat gebruiken, voert Braixen de aanval al uit voor dat Serena is uitgesproken.

GalerijEdit