Wikia

De Wens van Rotom! (時をかけるサトシ!ロトムの願い!!)
XY081
Seizoen: Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos Karakter van de dag: Weston, Mantle
Uitgezonden: JapanFlag 9 juli 2015 Terugkerende Karakters: Geen
UnitedStatesFlag 19 september 2015
DutchFlag 28 november 2015
Intromuziek: ゲッタバンバン Bij Karakters: Subordinate A, Subordinate B, Scheidsrechter
Be a Hero
EindLied: ガオガオ・オールスター
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Rumble Badge Plant Badge Voltage Badge Fairy Badge Locatie: Kalos Route 16, Lost Hotel
Pokémon: Ash's Pikachu, Clemont's Dedenne, Weston's Rotom, Mantle's Krookodile, Pangoro
Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos
De Wens van Rotom! (Japans: 時をかけるサトシ!ロトムの願い!! Ash gaat dwars door de tijd! Rotom's Wens!!)(Engels: Rotom's Wish!) is de 81ste aflevering van de XY Serie en is de 32ste aflevering van het 18de seizoen, Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos.

PlotEdit

Wanneer Ash en zijn vrienden tijdens hun reis naar Anistar City aan het praten zijn over waar ze vanavond gaan slapen, begint het opeens te regenen. Gelukkig is er een hotel in de buurt waar ze die avond kunnen slapen. Wanneer Ash en zijn vrienden het hotel inlopen komen ze erachter dat het hotel heel slecht onderhouden is. In het hotel is ook een strijdveld en Ash neemt maar al te graag een kijkje. Op het strijdveld blijkt de hotelmanager Mantle tegen gasten te vechten en als de gasten verliezen, verliezen ze ook hun Pokémon. Ash is heel boos wanneer Mantle een Pangoro van een gast afpakt en eist dat Mantle de Pangoro onmiddellijk teruggeeft, maar Mantle is meer geïnteresseerd in Pikachu. Hij wil dat Ash tegen hem vecht, maar wanneer Ash weigert, laat Mantle een paar mannen op hem aflopen, zodat Ash wel moet vechten. Gelukkig worden ze gered door een Rotom. Rotom vertelt de groep dat Weston eerst de hotelmanager was en dat Weston een gevecht met Mantle om het hotel verloren heeft, omdat Rotom gevlucht is. Rotom wil het goed maken en stuurt de groep daarom terug in de tijd. Kunnen Ash en zijn vrienden het verleden, heden en de toekomst veranderen?

SamenvattingEdit

XY081-Samenvatting Foto-1

Mantle vertelt Ash dat hij niet van plan is om Pangoro terug te geven.

Wanneer Ash en zijn vrienden tijdens hun reis naar Anistar City aan het praten zijn over waar ze die avond gaan slapen, begint het opeens te regenen. Gelukkig komt Serena met behulp van haar reisgids erachter dat er en hotel in de buurt is. Maar wanneer Ash en zijn vrienden bij het hotel aankomen, zien ze dat het hotel ernstig verwaarloost is. Daarna loopt de groep naar de receptie, waar ze de receptionist Weston ontmoeten. Er blijkt nog kamer beschikbaar te zijn in het hotel en Weston begeleid de groep naar hun kamer. Wanneer Weston de groep naar hun kamer toebrengt begint het licht opeens te flikkeren, Weston denkt dat het flikkeren van de lampen wordt veroorzaakt door Rotom. Daarna lopen Ash en zijn vrienden langs een foto, Weston vertelt dat die foto tijdens de opening is gemaakt, op de foto staat een man met zijn Krookodile.

Wanneer de groep bij hun kamer is aangekomen, wil Ash gelijk naar het strijdveld van het hotel toegaan. Wanneer de groep bij het strijdveld aankomt is de eigenaar van het hotel, Mantle, al met een gast aan het vechten. Mantle weet de Pangoro van de gast met zijn Krookodile te verslaan. Maar tot verbazing van Ash en zijn vrienden, pakt Mantle de Pokébal met Pangoro erin af van zijn gast. De protesterend gast wordt gelijk door een paar handlangers van Mantle de kamer uitgezet. Ash is heel boos op Mantle en eist dat Mantle Pangoro aan de gast teruggeeft. Maar Mantle is niet van plan om Pangoro terug te geven, behalve als Ash met zijn Pikachu tegen hem vecht, als Mantle verliest krijgt Ash Pangoro, maar als Ash verliest krijgt Mantle Pikachu. Ash weigert, maar opdat moment komen Mantle's handlangers op Ash aflopen om Ash te dwingen om te vechten. Gelukkig verschijnt er een Rotom die Mantle en zijn handlanger afleidt en daarna Ash en zijn vrienden naar een veilige plek toebrengt.

Rotom brengt de groep naar een opslagruimte, waar Ash en zijn vrienden Rotom gelijk bedanken, maar ze vragen zich wel af hoe het hotel zo in verval geraakt is. Daarop gaat Rotom een TV in en laat hij de groep beelden uit het verleden zien. Weston blijkt eerst de eigenaar van het hotel te zijn, maar tijdens de opening van het hotel werd hij uitgedaagd door Mantle. Mantle zou de gasten van het hotel met rust laten als Weston won, maar als Weston verloor was het hotel voor hem. Weston besloot om met Rotom tegen Mantle en Krookodile te vechten, maar Rotom was bang voor Krookodile en besloot te vluchten. Hierdoor werd het hotel van Mantle en zijn handlangers. Weston werd de receptionist en heeft zijn vriend Rotom daarna nooit meer gezien, omdat Rotom zich schaamde omdat hij zijn vriend in de steek gelaten heeft.

De groep leeft heel erg mee met Rotom en Weston, daarom vraagt Bonnie aan Clemont of hij Rotom en Weston kan helpen. Maar Clemont vertelt Bonnie dat de enige manier om Weston te helpen is met behulp van een tijdmachine en die kan hij niet maken. Rotom zweeft daarop de kamer uit en brengt de groep naar een lift. Wanneer de groep de lift ingaat, neemt Rotom de lift over, waardoor er ineens negatieve getallen op het scherm in de lift verschijnen. Opeens gaat de lift heel hard naar beneden toe, Ash, Serena en Clemont zijn doodsbang, maar Bonnie, Pikachu en Dedenne vinden het wel leuk. Wanneer de lift weer tot stilstand komt, komt de groep erachter dat Rotom ze terug de tijd in heeft gestuurd naar de dag van de opening. Ash en zijn vrienden lopen naar het strijdveld en ze zien Rotom vluchten. Daarop wil Mantle zichzelf als winnaar van het gevecht kronen, maar Ash loopt op hem af en vertelt dat je een gevecht niet kunnen winnen voordat deze begonnen is. Ash belooft dat hij opzoek gaat naar Rotom en er voor zorgt dat het gevecht alsnog kan plaatsvinden. De gasten van het hotel zijn het met Ash eens en daarom besluit Mantle om op Rotom te wachten.

XY081-Samenvatting Foto-2

Rotom gebruikt zijn verschillende vormen om Krookodile te verslaan.

Ash en zijn vrienden nemen vervolgens Weston mee naar de opslagruimte waar Rotom hen in het heden al een keer had heengebracht. Hier leggen Ash en zijn vrienden uit dat ze Weston gaan helpen om het gevecht te winnen. Daarna roept de groep Rotom en daarop verschijnt Rotom vanuit zijn verstop plaats. Rotom biedt zijn excuses aan omdat hij gevlucht is en Weston biedt zijn excuses aan omdat hij in zijn boosheid met het gevecht heeft ingestemd. Weston vertelt dat hij een Rotom helemaal geen ervaring met Pokémon gevechten hebben, daarop vraagt Bonnie aan Clemont of hij misschien kan helpen. Clemont vertelt dat Krookodile een Grond en Duister type Pokémon duidelijk in het voordeel is tegenover Rotom een Elektrisch en Geest type Pokémon. Maar wanneer Clemont de wasmachine ziet staan, heeft hij ineens een idee.

Wat later op het strijdveld, beginnen Rotom en Weston aan het gevecht tegen Mantle en Krookodile. Rotom begint het gevecht met zijn Electro Ball, maar deze aanval heeft helemaal geen effect op Krookodile. Serena vertelt de rest van de groep dat Weston in paniek het plan vergeten is, waarop de groep naar Weston schreeuwt dat hij wat vergeten is. Daarop draagt Weston Rotom op om via het stopcontact uit de kamer te verdwijnen. Daarop maakt Mantle Weston belachelijk omdat Rotom alweer gevlucht is. Maar Rotom is via het stopcontact naar de opslagruimte toegegaan, om daar de wasmachine over te nemen. Wat later verschijnt Wash Rotom op het strijdveld, tot verbazing van Mantle en de hotelgasten. Op Clemont's advies laat Weston Rotom zijn Hydro Pump op Krookodile gebruiken, waardoor Krookodile veel schade oploopt. Mantle vertelt Weston dat hij zich niet aan de regels houdt van een één tegen één gevecht, maar Weston vertelt Mantle dat Rotom nog steeds dezelfde Pokémon is, maar alleen van vorm verandert is en hij zich dus gewoon aan de regels houdt. Daarna gebruikt Krookodile Hyper Beam, waardoor de wasmachine kapot gaat en Rotom uit de wasmachine moet vluchten. Daarop vertelt Serena aan Weston dat het nu tijd is voor Plan B. Rotom vlucht weer het stopcontact in en ditmaal gaat hij in de opslagruimte een koelkast in. Frost Rotom verschijnt vervolgens op het strijdveld en gebruikt zijn Blizzard op Krookodile, hierdoor bevriest Krookodile. Maar Krookodile weet te ontsnappen en gebruik Crunch op de koelkast, waardoor deze kapot gaat en het tijd is voor plan C. Rotom gaat weer terug naar de opslagruimte en neemt deze keer een grasmaaier over. Mow Rotom verschijnt vervolgens op het strijdveld en hij schakelt Krookodile uit met behulp van zijn Leaf Storm. Hierna vraagt Weston aan Mantle of hij nu het hotel wil verlaten, maar Mantle vertelt dat hij het hotel nu wel met geweld gaat overnemen. Wanneer Mantle en zijn handlangers klaar zijn om van het hotel een puinzooi te maken, besluit Ash om Weston te helpen Mantle tegen te houden. Pikachu en Rotom gebruiken allebei hun Thunderbolt op Mantle en zijn handlangers. Hierdoor moet Mantle het opgeven, de gasten juichen voor Weston en Weston bedankt vervolgens Ash en zijn vrienden. Wanneer Weston Ash een hand geeft, wordt er een foto van hen gemaakt. Daarna gaan Ash en zijn vrienden ervandoor en brengt Rotom ze weer terug naar het heden.

Wanneer de groep de in het heden de lift uitgaat, zien ze dat het hotel er in het heden nu even mooi uitziet als in het verleden. Wanneer Ash en zijn vrienden gejuich bij het strijdveld vandaan horen komen, besluiten ze een kijkje te nemen. Bij de deur die naar het strijdveld leidt, staan drie werknemers van het hotel. Dit blijken Mantle en zijn handlangers te zijn. Mantle vertelt dat Weston ondanks alles wat Mantle en zijn handlangers hem hebben aangedaan, Weston ze toch een baan heeft aangeboden. Daarna lopen Ash en zijn vrienden de kamer van het strijdveld in en zien ze dat er een feestje wordt gegeven ten eren van het tiende verjaardag van het hotel. Rotom herkent Ash en zijn vrienden en zweeft gelijk naar hen toe. Ondertussen vertelt Weston dat hij die tien mooie jaren te danken heeft aan een mysterieuze jongen en zijn vrienden. Wat later gaat de groep naar de lobby van het hotel. Daar laat Rotom hen een foto van de opening van het hotel zien. Ash, Serena, Clemont en Bonnie staan samen met Weston en Rotom op deze foto, hierdoor weten Ash en zijn vrienden het zeker het tijdreizen was zeker geen droom.

Blurb: Pokémon.nl Edit

In een armoedig hotel brengt een verlegen balie medewerker, genaamd Weston, onze helden naar hun kamer. Ash wil het strijdveld dat bij het hotel hoort uitproberen en treft daar Mantle, de eigenaar, die andere Trainers uitdaagt tot een gevecht en hun Pokémon inpikt als ze verliezen!

De Rotom van Weston komt uit zijn schuilplaats en onthult dat zijn Trainer ooit de eigenaar was, maar dat Mantle hem heeft uitgedaagd tot een gevecht bij de opening van het hotel, tien jaar geleden. Toen de onervaren Rotom weg rende, riep Mantle zichzelf uit tot winnaar van het gevecht en het hotel! Om het kwaad recht te zetten stuurt Rotom onze helden terug in de tijd naar dat noodlottige gevecht. Dit keer helpen Clemont en de anderen Weston en Rotom om de boef te verslaan.

Als ze terugkeren in het heden ontdekken onze helden een grote verandering: het hotel is blinkend schoon, Weston is de rechtmatige eigenaar en Mantle en zijn handlangers werken voor hem. En een ingelijste foto van de openingsdag van het hotel bewijst dat onze helden daar werkelijk bij waren!

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY080

Pokémon Quiz

WTP XY080

Wie is deze Pokémon?

MensenEdit

PokémonEdit

TriviaEdit

Title Card XY Ash V2

Deze aflevering concentreert zich op Ash

FoutenEdit

  • Wanneer de lift op de derde verdieping staat, ontbreekt het minteken bij de min één.
  • Wanneer de foto aan het einde van de aflevering te zien is heeft Bonnie haar armen omlaag, maar wanneer de foto een scene later te zien is heeft Bonnie ineens haar rechterarm omhoog.

GalerijEdit