Wikia

Een Estafette in de Lucht! (挑戦ポケモンスカイリレー!飛べ、オンバット!!)
XY077
Seizoen: Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos Karakter van de dag: Ornitholl, Orson
Uitgezonden: JapanFlag 18 juni 2015 Terugkerende Karakters: Jessie, James
UnitedStatesFlag 29 augustus 2015
DutchFlag 15 november 2015
Intromuziek: ゲッタバンバン Bij Karakters: Commentator
Be a Hero
EindLied: ガオガオ・オールスター
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Rumble Badge Plant Badge Voltage Badge Fairy Badge Locatie: Kalos Route 15
Pokémon: Ash's Pikachu, Clemont's Dedenne, Team Rocket's Meowth, Jessie's Wobbuffet, Ash's Fletchinder, Ash's Hawlucha, Ash's Noibat, Orson's Starly, Orson's Staravia, Orson's Staraptor, Ornithol's Noctowl, James's Inkay, Jessie's Pumpkaboo
Pokémon van andere Trainers:
Combee, Ledyba, Altaria, Hydreigon, Ninjask, Swanna, Hydreigon, Honchkrow, Emolga, Butterfree, Crobat, Shedinja, Hoppip, Pidgeotto, Beautifly, Skarmory
Ash doet mee aan de Pokémon Lucht Estafette samen met zijn Fletchinder, Hawlucha en Noibat en wordt tweede. Noibat leert goed vliegen.
Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos
Een Estafette in de Lucht! (Japans: 挑戦ポケモンスカイリレー!飛べ、オンバット!! De Pokémon Lucht Estafette Uitdaging! Vlieg, Noibat!!)(Engels: A Relay in the Sky!) is de 77ste aflevering van de XY Serie en is de 28ste aflevering van het 18de seizoen, Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos.

PlotEdit

Na een vliegtraining van Noibat zien Ash en zijn vrienden een Starly, Staravia en Staraptor overvliegen. Een tijdje later zien Ash en zijn vrienden dat er een evenement voor Vliegend type Pokémon wordt gehouden. Een man genaamd Ornithol vertelt dat dit evenement een Lucht Estafette is. Wanneer Ornitol ziet dat Ash drie Vliegend type Pokémon heeft stelt hij voor dat Ash ook aan de Lucht Estafette gaat meedoen. Kunnen Ash en zijn Pokémon de Lucht Estafette winnen?

SamenvattingEdit

XY077-Samenvatting Foto-1

Ornithol vertelt Ash alles over de Lucht Estafette.

Ash en zijn vrienden nemen een pauze tijdens hun reis naar Dendemille Town, zodat Fletchinder en Hawlucha Noibat een vliegtraining kunnen geven. Noibat kan al aardig goed vliegen, maar hij heeft alleen nog moeite met plotspellingen windstoten, maar met wat hulp Van Hawlucha lukt het Noibat om zelfs in die situatie goed te blijven vliegen. De groep is heel trots dat Noibat heeft leren vliegen, door al die complimenten van de groep moet Noibat huilen en gebruikt hij zijn Supersonic. Gelukkig weet Ash Noibat te troosten, opdat moment vliegen een Starly, Staravia en Staraptor over.

Wanneer Ash en zijn vrienden wat later door een vallei heenlopen, zien ze ineens dat er een evenement voor Vliegend type Pokémon wordt gehouden. Wanneer Ash en zijn vrienden zich afvragen wat voor evenement het is, komen er een oude man en een Noctowl aanlopen. De oude man, genaamd Ornithol, vertelt dat er een Lucht Estafette wordt gehouden. Ornithol vertelt dat iedere trainer tijdens de Lucht Estafette drie vliegende Pokémon moet gebruiken. Opeens zien Ash en zijn vrienden de Starly, Staravia en Staraptor van daarnet zitten. Ornithol vertelt dat Starly, Staravia en Staraptor van Orson zijn en dat Orson de winnaar van de vorige Lucht Estafette is. Daarna stelt Ornithol voor dat Ash samen met zijn Fletchinder, Hawlucha en Noibat aan de Lucht Estafette gaat meedoen. Ash besluit om op het aanbod van Ornithol in te gaan omdat deze wedstrijd een goede training voor Noibat is. Ondertussen besluit Team Rocket om ook mee te doen aan de Lucht Estafette, zodat ze Noibat kunnen stelen wanneer hij tijdens de race in een Noivern evolueert.

Daarna neemt Ornithol Ash en zijn vrienden mee naar zijn huis, waar hij hun precies gaat uitleggen hoe een Lucht Estafette werkt. De drie Pokémon van de trainer beginnen allemaal op een andere plek van het parcour, wanneer de startende Pokémon de tweede Pokémon tegenkomt moet hij het lintje doorgeven. De Pokémon die aan de buurt is moet zijn parcour zo goed mogelijk afleggen en de obstakels die in de weg staan ontwijken. Ash besluit om met Fletchinder te beginnen, gevolgd door Hawlucha en hij besluit te eindigen met zijn Noibat. Wanneer Serena en Clemont aan Ornithol vragen hoe vaak Ornithol al aan de Lucht Estafette heeft meegedaan, vertelt Ornithol dat hij nog nooit heeft meegedaan aan een Lucht Estafette omdat hij naast Noctowl nooit een vliegende Pokémon heeft weten te vangen. Daarom heeft Ornithol besloten om andere trainers te helpen zodat hij dankzij die trainers nog steeds zijn droom kan waarmaken.

XY077-Samenvatting Foto-2

Ash is super trots op zijn kleine Noibat.

Voordat de race begint staan Fletchinder en de andere eerst startende Pokémon op het startsignaal te wachten, terwijl de trainers in hun luchtballon klimmen zodat ze hun Pokémon kunnen achtervolgen. Clemont en Bonnie staan samen met Hawlucha op de tweede positie en Serena staat samen met Noibat op de derde positie. Wanneer het startsignaal klinkt, neemt Fletchinder al snel de leiding. Al snel komen de vliegede Pokémon aan bij het bos, waar ze de bomen moeten ontwijken. Door een roekeloze Hydreigon weet een Altaria de leiding over te nemen, Fletchinder wordt ook nog ingehaald door Staravia, Fletchinder staat nu derde. Maar opeens springt Pumpkaboo uit de veren van Altaria en neemt ze de leiding over en geeft ze vervolgens het lintje door aan Pelipper, maar dit is geen gewone Pelipper dit is een Pelipper robot die bestuurt wordt door Meowth. Niet lang daarna geven Staravia en Fletchinder hun lintjes door aan Staraptor en Hawlucha.

Tijdens de tweede gedeelte van de race gebruikt Meowth de raketaandrijving van de robot Pelipper om dwars door de rotsobstakels heen te vliegen. Het lukt Staraptor niet om Meowth bij te houden, maar Hawlucha gebruikt de rotsblokken om zichzelf af te zetten en super snel achter robot Pelipper aan te vliegen. Hawlucha haalt al snel Staraptor en de robot Pelipper in, maar Meowth is niet van plan dit te accepteren en beukt met de robot Pelipper tegen Hawlucha aan. Maar Hawlucha beukt terug waardoor de machine uit elkaar valt en Team Rocket de wedstrijd verliest. Een tijdje later geeft Hawlucha het lintje door aan Noibat die aan de laatste gedeelte van de race mag beginnen, maar hij wordt gevolgd daar Starly die van Staraptor het lintje heeft gekregen. Noibat loopt een hele tijd voor op Starly, maar door een harde windstoot verliest Noibat de controle. Hierdoor kan Starly Noibat inhalen. Noibat herinnert zich de aanmoedigende woorden van Ash, Fletchinder, Hawlucha en de rest en kan hierdoor uiteindelijk een manier vinden om de controle terug te krijgen en hij gebruikt zelfs de wind in zijn voordeel. Hierdoor komt Noibat weer in de buurt van Starly en wordt het een nek-aan-nek race, maar uiteindelijk wint Starly met een neuslengte de Lucht Estafette voor Orson.

Noibat is eerst heel teleurgesteld omdat hij de wedstrijd verloren heeft. Maar Ash komt heel blij op hem aflopen en vertelt Noibat dat hij super trots op hem is. Serena vertelt daarna ook aan Noibat hoe goed hij het gedaan heeft en hierdoor kan Noibat weer lachen. Ook al heeft Ash de wedstrijd niet gewonnen Noibat heeft echter wel heel veel geleerd en de reis naar Dendemille Town en Anistar City gaat weer verder.

Blurb: Pokémon.nlEdit

Tijdens de luchttraining met Noibat spotten onze helden drie Pokémon die met een indrukwekkende snelheid langs vliegen. Ze doen mee aan de Pokémon Luchtestafette, een luchtwedstrijd tussen drie-koppige teams van Vliegende Pokémon die het tegen elkaar opnemen. Een oude man met de naam Ornithol biedt zijn kennis over Pokémon luchtestafette aan, wanneer hij ziet dat Ash drie Vliegende Pokémon heeft. Dus besluiten ze samen te werken!

Fletchinder doet de eerste etappe. Tijdens de tweede etappe ontmoet Hawlucha een agressieve Pelipper die heb uit de lucht probeert te botsen. Dan blijkt dat het een robot is die aangestuurd wordt door Meowth! Team Rocket wordt net op tijd gediskwalificeerd wanneer Hawlucha door Noibat wordt afgelost. Helaas wordt de race op een haar na door Starly gewonnen. Onze helden zijn blij met Noibat’s prestatie en Ornithol is dolblij, omdat hij aan de Pokémon Luchtestafette heeft meegedaan!

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY077

Pokémon Quiz

WTP XY077

Wie is deze Pokémon?

MensenEdit

PokémonEdit

TriviaEdit

Title Card XY Ash V2

Deze aflevering concentreert zich op Ash

FoutenEdit

  • Wanneer Team Rocket ervandoor schiet zijn er twee schitteringen te zien in plaats van één.

GalerijEdit