Wikia

Dus je Hebt een Slechte Dag! (運勢最悪?ユリーカ対ニャース!!)
XY071
Seizoen: Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos Karakter van de dag: Geen
Uitgezonden: JapanFlag 7 Mei 2015 Terugkerende Karakters: Jessie, James
UnitedStatesFlag 11 juli 2015
DutchFlag 25 oktober 2015
Intromuziek: ゲッタバンバン Bij Karakters: Geen
Be a Hero
EindLied: ガオガオ・オールスター
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Rumble Badge Plant Badge Voltage Badge Locatie: Kalos Route 14
Pokémon: Ash's Pikachu, Ash's Fletchinder, Ash's Frogadier, Ash's Hawlucha, Clemont's Dedenne, Team Rocket's Meowth, Jessie's Wobbuffet, Clemont's Luxray, Clemont's Bunnelby, Clemont's Chespin, Serena's Braixen, Serena's Pancham, Jessie's Pumpkaboo, James's Inkay, Pangoro (3x), Foongus (meerdere), Fletchinder (meerdere)
Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos
Dus je Hebt een Slechte Dag! (Japans: 運勢最悪?ユリーカ対ニャース!! De grootste pech? Bonnie VS Meowth!!)(Engels: So You're Having a Bad Day!) is de 71ste aflevering van de XY Serie en is de 22ste aflevering van het 18de seizoen, Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos.

PlotEdit

Tijdens hun reis naar Laverre City besluiten Ash en zijn vrienden om eventjes uit te rusten. Opeens verschijnt Team Rocket en stelen ze Chespin en Pancham. Luxray gebruikt snel zijn Swift, waardoor de luchtballon van Team Rocket neerstoort. Hierdoor worden Pancham en Chespin ook bevrijd. Wanneer Team Rocket op de grond terecht komt, blijken ze bessen geplukt te hebben. Vanuit de bosjes verschijnt ineens een groep Pangoro, die de groep en Team Rocket begint aan te vallen. Hierdoor moeten de groep en Team Rocket vluchten, waardoor Ash, Serena, Clemont en Bonnie elkaar kwijtraken. Kunnen Ash, Serena, Clemont en Bonnie elkaar terugvinden?

SamenvattingEdit

XY071-Samenvatting Foto-1

Bonnie en Meowth zijn door een liaan aan elkaar vastgebonden.

Tijdens hun reis naar Laverre City besluiten Ash en zijn vrienden om eventjes uit te rusten. Terwijl iedereen aan het eten en aan het drinken is, kijkt Serena in haar elektronische gids naar haar horoscoop, in Serena's horoscoop staat dat er problemen op haar pad zullen komen. Daarna vraagt Bonnie aan Serena of ze ook naar haar horoscoop wil kijken, in Bonnie's horoscoop staat dat het vandaag de slechtste dag van het jaar voor haar gaat worden en ze moet oppassen voor gouden voorwerpen. Bonnie maakt zich hierdoor een beetje zorgen, maar Serena vertelt haar dat horoscopen toch onzin zijn. Ondertussen zit Team Rocket in hun luchtballon nadat ze een hoop bessen gestolen hebben. Opeens zijn ze de ettertje en besluiten ze om hun Pokémon te stelen. Team Rocket weet Chespin en Pancham te vangen in een net. Pikachu gebruikt snel zijn Thunderbolt op het net om Chespin en Pancham te bevrijden, maar het net blijkt bestand te zijn tegen Elektrische aanvallen. Maar Luxray gebruikt vervolgens Swift op de luchtballon, waarmee hij de luchtballon lek prikt. De luchtballon komt met een harde klap op de grond terecht, waardoor Chespin en Pancham worden bevrijd. De bessen van Team Rockt rollen ook over het grasveld heen.

Opeens verschijnen vanuit de bosjes drie boze Pangoro, die de groep en Team Rocket beginnen aan te vallen. Ash vertelt de rest dat ze nog maar één ding kunnen doen en dat is rennen. Iedereen begint keihard weg te rennen, waardoor de groep, Team Rocket en hun Pokémon van elkaar worden gescheiden. Wanneer Bonnie eventjes kan rusten, komt ze er al snel achter dat alleen Meowth en Dedenne nog bij haar zijn. Als snel verschijnt er weer een Pangoro achter hen, Bonnie en Meowth beginnen weer keihard te rennen, waardoor ze per ongeluk van een klif afvallen. Gelukkig worden ze opgevangen door een liaan, maar wanneer deze liaan breekt en Bonnie en Meowth op de grond vallen, komen ze erachter dat verschillende lianen ze aan elkaar hebben vastgebonden. Al snel verschijnt er een andere Pangoro, waardoor Bonnie en Meowth weer moeten vluchten. Ondertussen komt Ash erachter dat hij en Pancham van de rest van de groep gescheiden zijn, Serena komt erachter dat zij met Chespin en Frogadier van de rest van de groep gescheiden is, Clemont komt erachter dat hij met Bunnelby, Pikachu en Braixen van de rest van de groep gescheiden is en Hawlucha, Fletchinder en Luxray zijn samen ook van de rest van de groep gescheiden. Fletchinder besluit om vanuit de lucht naar de rest van de groep op zoek te gaan. Terwijl Ash, Clemont, Serena en Fletchinder druk opzoek zijn, zijn Jessie en James boos op Meowth omdat hij hen is kwijt geraakt.

Bonnie en Meowth proberen, nadat ze Pangoro zijn kwijtgeraakt, de lianen door te snijden, echter zonder succes. Daarna praten Bonnie en Meowth een tijdje. Opeens komt Bonnie erachter dat Meowth een gouden amulet op zijn hoofd heeft en dat haar horoscoop zei dat ze uit de buurt moest blijven van gouden voorwerpen. Ondertussen besluiten Ash en Pancham om het wat hoger op te zoeken, terwijl Clemont een nieuwe uitvinding gemaakt heeft. De machine van Clemont blijkt een thermograaf te zijn, waarom hij de warmte van levende wezens kan waarnemen. Clemont merkt op dat er momenteel iemand naar hen toeloopt. Het blijkt een Pangoro te zijn, waardoor Clemont, Bunnelby, Pikachu en Braixen weer op de vlucht moeten slaan. Ondertussen is Frogadier de bodyguard van Serena, Chespin is jaloers op Frogadier en besluit om ook Serena's bodyguard te worden. Maar wanneer een Pangoro hen wil aanvallen, verstopt Chespin zich snel achter de benen van Serena. Maar Frogadier gooit snel wat frubbles in Pangoro's gezicht, waardoor ze kunnen vluchten. Ondertussen zijn Meowth en Dedenne Nanab Bessen aan het plukken, Meowth en Bonnie maken nog steeds ruzie, waardoor Dedenne Meowth uiteindelijk aanvalt met zijn Nuzzle, maar door de lianen wordt Bonnie ook geraakt door deze aanval. Hierdoor besluiten Bonnie en Meowth om te stoppen met ruziën omdat ze elkaar nodig hebben en Bonnie besluit om de laatste Nanab Bes met Meowth te delen.

XY071-Samenvatting Foto-2

Pangoro valt Team Rocket aan omdat hun de bessen gestolen hebben.

Wanneer Ash en Pancham bovenop een klif staan, zien ze al snel Fletchinder boven het bos vliegen. Die daarop Hawlucha en Luxray naar de klif toebrengt. Een tijdje later vinden ze Serena, Frogadier en Chespin ook. Ondertussen zijn Bonnie en Meowth nog steeds opzoek naar de rest van de groep. Opeens zien ze een slapende Pangoro op de grond liggen en ze besluiten om langs hem heen te sluipen. Maar Meowth struikelt waardoor de Pangoro waker wordt. Daarop rennen Meowth en Bonnie van de Pangoro weg, waardoor ze weer van een klif afvallen, ditmaal landen ze op een groep Foongus. De Foongus zijn boos dat Meowth en Bonnie op hen geland zijn en ze gebruiken daarom hun Spore op hen. Meowth weet aan de Spore aanval te ontkomen, maar Bonnie valt in slaap. Omdat Dedenne niet weet wat Chesto Bessen zijn, besluit Meowth om Bonnie te tillen. Maar dit blijk al snel niet te werken, waardoor Meowth met een stok in het zand een Chesto Bes natekent. Hierdoor kan Dedenne een Chesto Bes vinden en kan Meowth Bonnie weer wakker maken. Ondertussen ziet Clemont Fletchinder boven het bos vliegen, waardoor Ash en Serena met Clemont worden herenigd. Dit betekent dat ze alleen Bonnie en Dedenne nog moeten vinden.

Wanneer Bonnie en Meowth langs een rivier lopen, vallen ze per ongeluk in het water. Terwijl ze door de stroming worden meegenomen, blijven de lianen achter een steen haken, waardoor de lianen breken en Bonnie niet meer aan Meowth vast zit. Bonnie weet uiteindelijk een liaan te pakken, waarmee ze zichzelf en Meowth uit het water haalt. Op het droge komen Bonnie en Meowth erachter dat ze niet meer aan elkaar vastzitten, waardoor ze besluiten om ieder z'n eigen kant op te gaan. Maar wanneer ze een Pangoro horen grommen besluiten ze om bij elkaar te blijven. Een tijde later zien Bonnie en Meowth Fletchinder vliegen, waardoor Bonnie al weer snel wordt herenigd met Clemont, Serena en Ash. Opeens verschijnen de drie Pangoro. Wanneer ze de groep willen aanvallen, loopt Pancham naar hen toe om met hen te praten. Bonnie zegt dat Meowth de Pangoro moet vertalen. De Pangoro zeggen dat ze boos zijn omdat hun bessen zijn gestolen. Opeens komen Jessie en James er aanlopen en wanneer de Pangoro erachter komen dat hun de bessen gestolen hebben, vallen ze Team Rocket aan waardoor ze er weer vandoor schieten. De bessen vallen op de grond, wanneer de groep de Pangoro helpt met het oprapen van de bessen besluiten de Pangoro om hun bessen met de groep te delen. Wanneer de zon ondergaat nemen Ash en zijn vrienden afscheid van de Pangoro en gaan ze weer op reis naar Laverre City.

Blurb: Pokémon.nl Edit

Onderweg naar Laverre City, bekijken Serena en Bonnie hun horoscoop in de reisgids van Serena. Er wordt een slechte dag voor hen beide voorspeld. Ondertussen ziet Team Rocket onze helden, terwijl ze net een berg bessen hebben gevonden, en slaan ze toe! Bij het gevecht dat volgt komen een paar bessen in handen van onze helden. Dan vallen drie boze Pangoro vanuit het bos aan en zoekt iedereen dekking. Daarbij raken ze elkaar kwijt en Bonnie komt bij Meowth terecht!

Eerst maken de twee ruzie maar uiteindelijk besluiten ze samen te werken. Nadat Bonnie wordt geraakt door Spoor wat haar in slaap brengt, werken Meowth en Dedenne samen om de bes te vinden die haar zal genezen en voelt zij zich al snel weer goed.

Als onze helden eindelijk weer bij elkaar zijn, verschijnen de boze Pangoro weer. Volgens de vertaling van Meowth denken de Pangoro dat onze helden hun eten hebben gestolen en daarom hebben aangevallen. Maar als Jessie en James opduiken (nog steeds met een grote zak vol bessen) wordt het al snel duidelijk wie de daders zijn! De Pangoro schieten de boeven de lucht in, onze helden geven de bessen terug en Bonnie vertelt Serena dat haar dag uiteindelijk toch niet zo slecht was.

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY071

Pokémon Quiz

WTP XY071

Wie is deze Pokémon?

Er waren geen debuten in deze aflevering.

TriviaEdit

Title Card XY Bonnie V2

Deze aflevering concentreert zich op Bonnie

FoutenEdit

  • Wanneer de Pangoro voor de vijfde keer aanvallen, verdwijnt Fletchinder.
  • In verschillende scenes van deze aflevering zijn de kleuren van Pangoro's handen en voeten grijs in plaats van zwart.
  • Wanneer Bonnie en Moewth op een groep Foongus vallen, zit het Pokébal patroon op hun hoofd verkeert om.

GalerijEdit