Wikia

Het Moment van de Lumiose Waarheid! (ミアレジム戦!サトシVSシトロン!!)
XY067
Seizoen: Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos Karakter van de dag: Geen
Uitgezonden: JapanFlag 9 april 2015 Terugkerende Karakters: Jessie (flashback), James (flashback)
UnitedStatesFlag 13 juni 2015
DutchFlag 4 oktober 2015
Intromuziek: ゲッタバンバン Bij Karakters: Meyer, Clembot
Be a Hero
EindLied: ドリドリ
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Rumble Badge Plant Badge Voltage Badge Locatie: Lumiose City, Lumiose City Gym, Prism Tower
Pokémon: Ash's Pikachu, Ash's Goodra, Ash's Hawlucha, Clemont's Dedenne, Clemont's Bunnelby, Clemont's Chespin, Clemont's Heliolisk, Clemont's Luxray, Serena's Braixen, Serena's Pancham
Pokémon in flashbacks

Team Rocket's Meowth, Jessie's Wobbuffet, Ash's Goomy

Clemont's Bunnelby kent Wild Charge. Clemont's Heliolisk kent Flash en Thunder Wave. Ash's Goodra's gave blijkt Hydration te zijn. Ash verslaat Celmont en wint de Voltage Badge. Ash komt erachter dat de volgende Gym in Laverre City is.
Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos
Het Moment van de Lumiose Waarheid! (Japans: ミアレジム戦!サトシVSシトロン!! Lumiose Gym Gvecht! Ash VS Clemont!!)(Engels: Moment of Lumiose Truth!) is de 67ste aflevering van de XY Serie en is de 18de aflevering van het 18de seizoen, Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos.

PlotEdit

Nu Clembot's naam gezuiverd is kunnen Ash en Clemont aan hun Gym Gevecht beginnen. Ash en Clemont hebben er allebei heel veel zin in en ze zijn allebei niet van plan om te verliezen. Clembot is de scheidsrechter tijdens het gevecht. Ash begint het gevecht met zijn Pikachu en Clemont begint het gevecht met zijn Bunnelby. Wie wint dit gevecht Ash of Clemont?

SamenvattingEdit

XY067-Samenvatting Foto-1

Clemont's Laatste Pokémon, Luxray, gebruikt Electric Terrain.

Het is vandaag de dag waar Ash en Clemont al zolang naar hebben uitgekeken. Het is de dag van het Gym Gevecht van Ash en Clemont. Serena en Bonnie gaan samen met hun Pokémon Braixen, Pacham en Dedenne naar het gevecht kijken. Chespin komt ook bij hun zitten, maar hij is wel teleurgesteld dat hij niet mee mag vechten. Meyer komt er ook bijzitten, hij heeft zich al heel lang verheugt op het gevecht van zijn zoon en Ash.

Clembot, de scheidsrechter van het Gym Gevecht, vertelt aan Ash en Clemont dat het Gym Gevecht nu gaat beginnen. Daarop stuurt Ash Pikachu het strijdveld op en haalt Clemont Bunnelby uit zijn Pokébal. Pikachu begint het gevecht met zijn Thunderbolt, maar Bunnelby houdt deze aanval tegen door zand in de lucht te gooien en gebruikt vervolgens Dig. Pikachu begint over het strijdveld te rennen in de hoop dat Bunnelby hem niet te pakken kan krijgen. Maar Bunnelby weet Pikachu te raken met zijn Dig aanval, waardoor Pikachu wat schade oploopt. Vervolgens gebruikt Pikachu zijn Quick Attace op Bunnelby, waardoor Bunnelby een flinke klap te verduren krijgt. Daarna laat Clemont Bunnelby Double Slap gebruiken, Bunnelby weet Pikachu te raken. Vervolgens gebruikt Pikachu zijn Iron Tail op Bunnelby, maar Bunnelby houdt deze aanval tegen met zijn oren. Bonnie vertelt Serena dat Bunnelby Pikachu's Iron Tail ook tegenhield met zijn oren tijdens Ash en Clemont's eerste gevecht. Meyer vertelt haar dochter dat dit Gym Gevecht vanaf die dag al begonnen is.

De vorige keer heeft Pikachu uit de greep van Bunnelby weten te ontsnappen met behulp van zijn Electro Ball, maar Clemont heeft deze keer hiermee rekening gehouden en laat Bunnelby Wild Charge gebruiken. Daarna laat Clemont Bunnelby Dig gebruiken. Meyer merkt op dat Clemont Wild Charge en Dig als combinatie gebruikt, omdat je door Wild Charge terugslag schade oploopt en als je gelijk naar Wild Charge Dig gebruikt voorkom je dat de tegenstander snel een tegenaanval kan inzetten. Dig weet de ernstig vermoeide Pikachu uiteindelijk te raken. Ash merkt op dat Clemont zeer sterk geworden is en Clemont weet hoe hij Ash moet verslaan omdat hij een heel goede strategie heeft bedacht. Ash laat Pikachu vervolgens Quick Attack gebruiken, maar Bunnelby weet deze aanval te ontwijken met behulp van Dig. Daarop laat Ash Pikachu Iron Tail op de grond gebruiken, waardoor Bunnelby de lucht invliegt, daarop gebruikt Pikachu nog een keer zijn Iron Tail, waarmee hij Bunnelby weet uit te schakelen.

Clemont moet nu zijn tweede Pokémon Heliolisk uit zijn Pokébal halen en Ash wisselt zijn Pikachu om voor zijn Goodra. Goodra gebruikt zijn Dragon Pulse op Heliolisk maar Heliolisk weet deze aanval gemakkelijk te ontwijken. Vervolgens blijft Heliolisk rondjes om Goodra heen rennen, zodat een trage Pokémon zoals Goodra hem nooit kan raken. Uiteindelijk gebruikt Heliolisk zijn Flash, waardoor Goodra wordt verblind, en gebruikt vervolgens zijn Dragon Tail. Ash laat Goodra vervolgens nogmaals Dragon Pulse gebruiken, maar Heliolisk ontwijkt deze aanval gemakkelijk en gebruik vervolgens Thunder Wave, waardoor Goodra wordt Verlamd. Ash besluit om Goodra te wisselen omdat hij nooit kan winnen van een snelle Pokémon zoals Heliolisk.

Ash wisselt zijn Goodra om voor Hawlucha. Heliolisk wil zijn Thunder Wave op Hawlucha gebruiken, maar Hawlucha houdt deze aanval tegen met zijn Karate Chop. Heliolisk raakt Hawlucha vervolgens met zijn Parabolic Charge, waardoor Hawlucha schade oploopt en Heliolisk herstelt. Hawlucha gebruikt vervolgens zijn Flying Press, maar hij weet Heliolisk niet te raken omdat Heliolisk Flash gebruikt. Daarna raakt Heliolisk Hawlucha nogmaals met zijn Parabolic Charge. Ash merkt op dat Heliolisk steeds stilstaat voordat hij aanvalt. Vervolgens probeert Heliolisk Hawlucha te verblinden met zijn Flash, maar Ash laat Hawlucha snel High Jump Kick gebruiken, waardoor Heliolisk wordt uitgeschakeld. Clemont is verbaast dat Ash gewonnen heeft. Ash vertelt Clemont dat hij zag dat Heliolisk stilstond voordat hij aanviel, waardoor Hawlucha een schot voor open doel kreeg. Clemont vertelt Ash dat het gevecht nog niet klaar is en haalt vervolgens zijn laatste Pokémon uit zijn Pokébal.

XY067-Samenvatting Foto-2

Ash, Serena, Clemont, Bonnie, Pikachu en Dedenne beloven elkaar om weer samen door Kalos te gaan reizen.

Het blijkt Luxray te zijn. Hawlucha begint het gevecht door Flying Press te gebruiken en weet Luxray hiermee te raken. Vervolgens gebruikt Luxray Electric Terrain om zijn Elektrische krachten te vergroten. Hawlucha gebruikt vervolgens zijn Karate Chop, maar Luxray gebruikt zijn Wild Charge als tegenaanval, waarmee hij Hawlucha weet uit te schakelen. Vervolgens laat Ash zijn Pikachu weer op het strijdveld komen. Pikachu begint het gevecht met zijn Thunderbolt, maar Luxray houdt deze aanval tegen met zijn Thunder Fang. Vervolgens laat Clemont Luxray Wild Charge gebruiken, Pikachu krijgt een harde klap te verduren. Daarna gebruikt Luxray zijn Swift, maar Pikachu weet deze aanval tegen te houden met Iron Tail. Daarna gebruikt Luxray Wild Charge waarmee hij Pikachu weet uit te schakelen. Nu komt het erop aan Ash en Clemont hebben allebei nog maar één Pokémon, de strijd om de Badge begint nu pas echt.

Ash haalt zijn laatste Pokémon Goodra uit zijn Pokébal. Ash herinnert zich opeens zijn eerste ontmoeting met Goomy en laat Goodra daarom Rain Dance gebruiken. Hiermee heeft het Electric Terrain van Luxray geen effect meer en dankzij de gave van Goodra, Hydration, is hij niet meer verlamd. Clemont laat zijn Luxray Swift gebruiken, maar Goodra houdt deze aanval tegen met zijn staart. Daarna gebruikt Luxray Thunder Fang, waarop Ash Goodra Bide laat gebruiken, Goodra weet Luxray van zich af te gooien met behulp van zijn staart. Daarna raakt Luxray Goodra met zijn Wild Charge. Vervolgens laat Clemont Luxray Swift gebruiken, maar Goodra blijft staan en blijft zichzelf opladen. Opeens is Goodra helemaal opgeladen en kan hij de energie die hij heeft opgeladen loslaten. Er ontstaat een hele grote explosie en Luxray is uitgeschakeld waardoor Ash de Voltage Badge heeft gewonnen.

Meyer vraagt aan Ash waar hij nu heen gaat, waarop Serena voorstelt om naar Laverre City toe te gaan. Clemont besluit om weer met Ash mee op reis te gaan, waardoor Clembot weer de Gym Leider van de Lumiose Gym wordt. Vervolgens leggen Ash, Serena, Clemont, Bonnie, Pikachu en Dedenne de handen op elkaar en beloven ze samen te blijven reizen als goede vrienden.

Blurb: Pokémon.nl Edit

Na een valse start, gaat het Lumiose Gym gevecht tussen Ash en Clemont eindelijk beginnen. Eerst wisselen de Bunnelby van Clemont en Pikachu van Ash een paar zetten uit die ze ook gebruikten toen ze elkaar voor het eerst hadden ontmoet, op de eerste dag dat Ash in de Kalos regio was. Bunnelby heeft inmiddels wat nieuwe trucs geleerd, maar hij kan niet op tegen de IJzerstaart van Pikachu.

Vervolgens kiest Clemont voor Heliolisk en Ash gaat over op Goodra. Maar Heliolisk beweegt met indrukwekkende snelheid, sneller over het strijdveld springend dan Goodra kan volgen. Goodra raakt verlamd. Ash roept Goodra terug en stuurt de snelle Hawlucha de ring in, maar Heliolisk lijkt nog steeds niet te stuiten, totdat Ash opmerkt dat hij even stopt om zijn kraag op te zetten voor elke aanval. Hawlucha kiest het juiste moment om aan te vallen en schakelt Heliolisk uit.

De laatste Pokémon van Clemont is Luxray die Elektrisch Veld gebruikt om het strijdveld op te laden en al snel zowel Hawlucha als Pikachu weet uit te schakelen. Ash stuurt Goodra terug het veld in en gebruikt Regendans om de stroom van het elektrische strijdveld uit te schakelen. Dan zorgt een slim gebruik van Wacht af ervoor dat Goodra een indrukwekkende kracht vrij laat komen waardoor Ash wint en de Voltage Badge krijgt.

Serena stelt als volgende bestemming Laverre City voor en onze helden maken zich klaar om op weg te gaan, met Clemont weer aan hun zijde!

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY067

Pokémon Quiz

WTP XY067

Wie is deze Pokémon?

ItemsEdit

TriviaEdit

Title Card XY Ash V2

Deze aflevering concentreert zich op Ash

GalerijEdit