Wikia

Confrontatie met het Duistere! (ミアレシティ走査線!シトロイド対ブラック・シトロイド!!)
XY066
Seizoen: Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos Karakter van de dag: Duistere Clembot, Belmondo
Uitgezonden: JapanFlag 2 april 2015 Terugkerende Karakters: Jessie, James, Agent Jenny, Zuster Joy, Meyer/Gemaskerde Blaziken, Alexa
UnitedStatesFlag 6 juni 2015
DutchFlag 3 oktober 2015
Intromuziek: ゲッタバンバン Bij Karakters: Clembot
Be a Hero
EindLied: ドリドリ
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Rumble Badge Plant Badge Locatie: Lumiose City, Lumiose City Gym, Prism Tower, Lumiose Museum
Pokémon: Ash's Pikachu, Team Rocket's Meowth, Ash's Goodra, Serena's Braixen, Serena's Pancham, Clemont's Dedenne, Clemont's Luxray, Clemont's Chespin, Clemont's Heliolisk, Belmondo's Magneton, Meyer's Blaziken, Alexa's Helioptile, Belmondo's Magnezone
Pokémon van andere trainers:
Pansear, Pidgeotto, Swablu, Purrloin, Skitty, Manectric, Lillipup, Furfrou, Panpour, Psyduck, Swirlix
Clemont is weer herenigt met Ash, Serena en Bonnie. Clemont komt erachter dat Fennekin en Sliggoo zijn geëvolueerd.
Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos
Confrontatie met het Duistere! (Japans: ミアレシティ走査線!シトロイド対ブラック・シトロイド!! Het Lumiose City Onderzoek! Clembot VS Zwarte Clembot!!)(Engels: Confronting the Darkness!) is de 66ste aflevering van de XY Serie en is de 17de aflevering van het 18de seizoen, Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos.

PlotEdit

Ash, Serena en Bonnie komen aan in Lumiose City voor het vijfde Gym Gevecht van Ash tegen Clemont. Wanneer de groep bij de Prism Tower aankomt, staat Clemont al op hen te wachten. Nadat ze elkaar begroet hebben, gaat de groep naar binnen voor het Gym Gevecht. Wanneer Ash en Clemont aan het gevecht willen beginnen, komt Agent Jenny opeens binnenlopen. Agent Jenny vertelt aan Clemont dat ze Clembot aanhoudt, omdat hij chaos in de stad heeft veroorzaakt. In het politiebureau vertelt Clemont dat Clembot onschuldig is, maar Agent Jenny vertelt dat ze genoeg bewijs heeft om Clembot op te pakken. Nadat Agent Jenny een filmpje van de misdaad laat zien, ziet Clemont dat het niet Clembot is maar een Duistere Clembot. Wie zou deze Robot gemaakt hebben?

SamenvattingEdit

XY066-Samenvatting Foto-1

Agent Jenny laat Clemont en Clembot het aanhoudingsbevel zien.

Ash, Serena en Bonnie komen aan in Lumiose City voor het vijfde Gym Gevecht van Ash tegen Clemont. Wanneer ze naar de Prism Tower toegaan, staan Clemont, Chespin en Clembot buiten op hen te wachten. Bonnie vertelt heel trots aan haar broer dat ze goed voor haarzelf gezorgd heeft en Clemont niet meer nodig heeft, maar ze is toch heel blij om haar broer terug te zien. Daarna laten Ash en Serena hun net geëvolueerde Pokémon Braixen en Goodra aan Clemont zien. Daarna gaat de groep naar binnen voor het Gym Gevecht van Ash en Clemont.

Een tijdje later staan Clemont en Ash op het strijdveld en staan ze op het punt om aan hun gevecht te beginnen. Maar wanneer ze hun Pokémon uit hun Pokéballen willen halen, komt Agent Jenny de Gym inlopen. Agent Jenny vertelt de groep dat ze naar de gym is toegekomen om Clembot te arresteren. Wat later in het politiebureau stopt Agent Jenny Clembot in een cel, de groep belooft Clembot dat ze hem weer vrij krijgen, omdat ze zeker zijn dat hij onschuldig is. Agent Jenny laat de groep daarna wat beelden van een beveiligingscamera zien, waarop een robot te zien is die heel erg op Clembot lijkt. Maar Clemont merkt op dat de robot op de beelden geen deuk in zijn hoofd heeft en Clembot dit wel heeft en Clembot daarom onschuldig is. Agent Jenny zegt dat de beelden onscherp zijn en dat ze daarom de deuk op het hoofd van Clembot niet kunnen zien, daarom besluit Agent Jenny om Clembot niet vrij te laten.

Buiten het politiebureau ontmoet de groep Meyer, die heel blij is om Bonnie weer te zien. Wat later komt Alexa er ook aanlopen, ze vertelt de groep dat zij de zaak van Clembot ook onderzocht heeft en dat ze er zeker van is dat de gemaskerde Blaziken er iets mee te maken heeft. Meyer voelt zich een beetje ongemakkelijk omdat Alexa over de gemaskerde Blaziken praat en hij vertelt de groep dat hij nog nooit van de gemaskerde Blaziken heeft gehoord. Een tijdje later gaan Clemont en zijn vrienden terug naar de Prism Tower om te kijken of de blauwdrukken van Clembot van Clemont's computer zijn gestolen. Vanaf zijn computer in de Prism Tower komt Clemont erachter dat zijn computer is gehackt vanaf een computer op de Universiteit van Lumiose City. Vanaf zijn computer komt Clemont erachter dat de dief zijn blauwdrukken wat heeft aangepast en een Duistere Clembot heeft gecreëerd. Via zijn computer komt Clemont er ook achter dat de volgende doelwitten van de Duistere Clembot een pakhuis voor elektronische apparatuur zal zijn of het Lumiose Museum. Clemont ziet in zijn computer ook de naam Belmondo langskomen, maar hij weet niet wie dat is. De groep besluit daarna om naar Agent Jenny toe te gaan om haar deze informatie te geven.

Ondertussen ergens anders in Lumiose City breekt een Magneton samen met de Duistere Clembot in bij een pakhuis voor elektronische apparatuur en vervolgens vernietigt de Duistere Clembot de elektronische apparatuur in het pakhuis. Niet lang na deze gebeurtenis komen Clemont, Ash, Serena en Bonnie aan bij het politiebureau. Agent Jenny vertelt de groep dat ze het beeld van het filmpje hebben verscherpt en erachter zijn gekomen dat Clembot onschuldig is. Wanneer Clemont aan Agent Jenny vraagt wie Belmondo is, vertelt Agent Jenny dat er een Professor Belmondo werkt op de universiteit en dat hij gespecialiseerd is in robotica. Daarna laat Clemont Agent Jenny de plattegrond van het elektronica pakhuis zien, daarop vertelt Agent Jenny dat de Duistere Clembot een paar minuten eerder de elektronica in het pakhuis heeft vernietigd. Clemont vertelt vervolgens dat het volgende doelwit van Belmondo en Duistere Clembot het Lumiose Museum is. Clemont vraagt daarna aan Agent Jenny om Clemont onmiddellijk vrij te laten omdat er maar één iemand is die Duistere Clembot kan stoppen, Clembot.

XY066-Samenvatting Foto-2

Clembot is in gevecht met de Duistere Clembot.

Die nacht wanneer Belmondo en Duistere Clembot proberen in te breken in het museum, valt Clembot Duistere Clembot aan. Vervolgens confronteren Ash en zijn vrienden Belmondo met zijn misdaden. Clemont wil dat Belmondo hem vertelt waarom hij deze misdaden pleegt. Belmondo vertelt dat hij Clembot gezien had en dat hij dacht dat hij een stuk betere robot zou kunnen maken dan Clembot. Daarom besloot hij om Duistere Clembot te maken en door hem te laten lijken op het origineel, kon hij ongestraft misdaden plegen omdat Clembot de schuld zou krijgen. Clemont is heel boos op Belmondo omdat hij de wetenschap voor kwaadaardig doeleinden heeft gebruikt. Daarom besluit Clemont om Clembot tegen Duistere Clembot te laten vechten om erachter te komen wie de beste robot heeft gemaakt. De robots beginnen gelijk aan het gevecht Duistere Clembot gebruikt Magneton en Clembot gebruikt de Heliolisk van Clemont. Clembot blijkt al gauw een stuk sterker te zijn omdat Clembot rekening houdt met de krachten en de gevoelens van zijn Pokémon en Duistere Clembot alleen aan winnen kan denken en daarom alleen aanvalt en niet verdedigd. Wanneer Clemont Balmondo vertelt dat hij gaat verliezen omdat hij zijn robot niet goed geprogrammeerd heeft, worden de robots opeens de lucht in getrokken.

De robots blijken aangetrokken te worden door een magneet van Team Rocket. Al snel verschijnt de gemaskerde Blaziken op het dak van het museum, gevolgd door Alexa, die zijn Mega Blaziken gebruikt om Team Rocket uit te schakelen, waardoor Team Rocket er weer vandoor schiet. De robots vallen weer op de grond, maar ze zijn wel heel erg beschadigd. Daarom besluit Belmondo om het gevecht zelf af te maken, door zijn Magnezone te gebruiken. Daarop haalt Clemont zijn Luxray uit zijn Pokébal. Clemont en Luxray weten Belmondo en Magnezone gemakkelijk te verslaan, omdat Belmondo precies dezelfde gevechtsstijl gebruikt als zijn creatie de Duistere Clembot. Clemont vertelt Belmondo dat hij nooit een gevecht kan winnen zolang hij zijn Pokémon niet met respect behandelt. Daarna arresteert Agent Jenny Belmondo. De Gemaskerde Blaziken wenst Clemont en Ash succes met hun Gym Gevecht en loopt vervolgens weg, Alexa probeert de Gemaskerde Blaziken nog te achtervolgen maar hij blijkt al verdwenen te zijn.

De volgende dag is de groep aan het ontbijten in het huis van Meyer. Tijdens het ontbijt ziet Clemont dat Clembot in de krant staat. Vervolgens zegt Ash dat het vandaag tijd is voor hun Gym Gevecht.

Blurb: Pokémon.nl Edit

Ash, Serena en Bonnie zijn eindelijk herenigd met Clemont in Lumiose City! Ash kan niet wachten om met hun Gym Gevecht te beginnen, maar ze worden onderbroken door Agent Jenny, die Clembot arresteert! Beveiligingsbeelden laten zien dat een robot die precies op Clembot lijkt allerlei vernielingen in de stad heeft aangericht. Clemont is vastbesloten om Clembot’s onschuld aan te tonen en dat doet hij samen met journaliste Alexa die de mysterieuze man de Blaziken Mask probeert op te sporen die mogelijk getuige is geweest.

Alexa adviseert Clemont de computer in de Prisma Toren te onderzoeken. Hierin staan de bouwplannen van Clembot. Al snel blijkt dat de robotica-onderzoeker Dokter Belmondo de computer heeft gehackt en de plannen heeft gestolen om een Duistere Clembot voor zichzelf te maken! Onze helden betrappen het paar op heterdaad in het Lumiose Museum, waar Clembot de Duistere Clembot tijdens een Pokémon Gevecht verslaat en Belmondo alles toegeeft.

Nadat Clembot’s naam weer gezuiverd is, is het eindelijk tijd voor het Gym Gevecht tussen Ash en Clemont!

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY066

Pokémon Quiz

WTP XY066

Wie is deze Pokémon?

MensenEdit

PokémonEdit

TriviaEdit

Title Card XY Clemont V2

Deze aflevering concentreert zich op Clemont

FoutenEdit

GalerijEdit