Wikia

Vastberadenheid Schiet ons de Toekomst in! (サイエンスの未来を守れ!電気の迷宮!!)
XY062
Seizoen: Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos Karakter van de dag: Jolt, Jules, A.C.
Uitgezonden: JapanFlag 26 februari 2015 Terugkerende Karakters: Jessie, James, Korrina (flashback)
UnitedStatesFlag 9 mei 2015
DutchFlag 19 september 2015
Intromuziek: ゲッタバンバン Bij Karakters: Gurkinn (flashback), Lumiose City Inwoners
Be a Hero
EindLied: ドリドリ
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Rumble Badge Plant Badge Locatie: Kalos Power Plant, Kalos Route 13
Pokémon: Ash's Pikachu, Team Rocket's Meowth, Ash's Frogadier, Ash's Hawlucha, Serena's Pancham, Clemont's Dedenne, Clemont's Bunnelby, Clemont's Luxio → Luxray, Pachirisu (meerdere), Emolga (meerdere), Magnemite (meerdere), Magneton (4x), Electrike (meerdere), Magnezone (meerdere), Plusle (meerdere), Minun (meerdere), Helioptile (4x), Voltorb (meerdere), Stunfisk (4x), Electrode (4x), Mareep (4x), Swirlix, Espurr
Flashback Pokémon

Ash's Froakie, James's Inkay, Jessie's Pumpkaboo, Jessie's Wobbuffet, Professor Sycamore's Garchomp, Korrina's Lucario, Chester's Fletchling, Pangoro, Pancham (2x), Drifloon (meerdere), Drifblim (meerdere)

Clemont's Luxio evolueert in Luxray en leert Electric Terrain. Clemont vertrekt met een helikopter naar Lumiose City om te trainen voor zijn gevecht tegen Ash.
Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos
Vastberadenheid Schiet ons de Toekomst in! (Japans: サイエンスの未来を守れ!電気の迷宮!! Bescherm de Toekomst van de Wetenschap! Het Elektrische Labyrint!!)(Engels: The Future Is Now, Thanks to Determination!) is de 62ste aflevering van de XY Serie en is de 13de aflevering van het 18de seizoen, Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos.

PlotEdit

Ash en zijn vrienden reizen nog steeds door het Lumiose Braakland om bij Lumiose City te komen voor het vijfde Gym gevecht van Ash. Terwijl ze door het Braakland reizen komen ze aan bij de Kalos Power Plant, Clemont vertelt dat hij geholpen heeft bij het programmeren van de energiecentrale. Wanneer de groep naar de energiecentrale toe loopt, gebeurt er ineens iets heel raars met Pikachu, Dedenne en Luxio. Wat zou er aan de hand zijn met de Elektrisch type Pokémon van de groep?

SamenvattingEdit

XY062-Samenvtting Foto-1

Er gebeurt iets heel raars met de Elektrisch type Pokémon van de groep.

Ash en zijn vrienden zijn nog steeds in het Lumiose Braakland tijdens hun reis naar Lumiose City. Clemont is het eten aan het klaarmaken voor de lunch terwijl hij dat doet moet hij denken aan zijn aankomende gevecht tegen Ash. Hierdoor dwalen de gedachten van Clemont af waardoor hij vergeet dat hij aan het koken is en het eten laat aanbranden, ten ongenoegen van Bonnie. Tijdens de lunch vraagt Serena aan Clemont of alles wel goed gaat omdat hij normaal gesproken het eten nooit laat aanbranden, Clemont vertelt Serena dat hij met zijn gedachten ergens anders was en zich niet op het eten concentreerde. Na de lucht komt de groep aan bij de Kalos Power Plant. Bonnie vertelt gelijk dat haar broer de energiecentrale gemaakt heeft, maar Clemont corrigeert haar en vertelt dat hij alleen heeft geholpen bij het programmeren. Clemont vertelt aan zijn vrienden dat de kerncentrale zonne-energie opvangt en deze vervolgens gebruikt om de huishoudens van Lumiose City van stroom te voorzien.

Wanneer de groep naar de energiecentrale aan het kijken is, merkt Clemont op dat de paraboolantenne van de energiecentrale naar beneden staat gericht in plaats van naar boven. De groep besluit om naar de energiecentrale toe te lopen om te kijken wat er aan de hand is. Terwijl ze naar de energiecentrale toe lopen, krijgen Pikachu, Dedenne en Luxio ineens heel veel pijn en beginnen hun ogen te gloeien. De Pokémon besluiten om van de groep weg te lopen, Ash probeert Pikachu tegen te houden, maar de Pokémon gebruiken daarop hun Elektrische aanvallen op de groep. Nadat de groep is bijgekomen van de Elektrische aanvallen van hun Pokémon, besluiten ze om hun Pokémon te achtervolgen naar de energiecentrale. Wanneer de groep bij de deur van de energiecentrale aankomt, staan er een hoop Elektrisch type Pokémon voor de deur met allemaal een rode gloed in hun ogen. De deur gaat open en de Pokémon lopen de energiecentrale in, waarop Clemont voorstelt om via de ventilatieschacht de energiecentrale te betreden. Wanneer ze bij de ventilatieschacht aankomen gebruikt Frogadier zijn frubbles op de ventilator om deze stil te zetten, waardoor de groep de energiecentrale kan binnengaan.

Wanneer de groep via de ventilatieschacht de energiecentrale betreedt, komen ze drie werknemers van de energiecentrale tegen, die met een touw aan elkaar zijn vastgebonden. Ash en zijn vrienden vallen via de ventilatieschacht in de kamer en maken vervolgens de werkers los en vragen wat er aan de hand is. De werkers vertellen dat ze door twee mensen en een pratende Meowth in de val zijn gelokt, hierdoor komen Ash en zijn vrienden erachter dat Team Rocket de werkers heeft vastgebonden. Daarna bedenken Ash en zijn vrienden samen met de werkers een plan om Team Rocket te verslaan en de Elektrisch type Pokémon in veiligheid te brengen. De werkers vertellen dat hun ervoor gaan zorgen dat Ash en zijn vrienden in de centrale controlekamer kunnen komen, wanneer de supergeleidende ring rood gaat gloeien moet Clemont de stroom omkeren waardoor er een overbelasting in het systeem wordt veroorzaakt, waardoor Team Rocket de macht over de Pokémon verliest.

XY062-Samenvatting Foto-2

Ash, Serena en Bonnie nemen afscheid van Clemont.

Uiteindelijk komen Ash en zijn vrienden aan bij de controlekamer waar ze zich verstoppen achter een balk. Maar Team Rocket ziet hen al snel en laat de groep zien dat ze de elektriciteit in Lumiose City kunnen uitschakelen waardoor er chaos in de stad zal ontstaan. Ash en zijn vrienden kunnen niks doen om de Pokémon te helpen omdat ze bang zijn dat Team Rocket de burgers van Lumiose City wat zal aandoen. Team Rocket laat Pikachu zijn Thunderbolt gebruiken op Ash, Ash probeert dichterbij zijn vriendje te komen om te kijken of hij Pikachu zo kan redden. Daarop laat Team Rocket Luxio Ash tackelen, maar Clemont springt ervoor om zijn vriend tegen te houden. Luxio valt Clemont meerdere keren aan, maar Clemont geeft niet op en wil zijn vriend hoe dan ook terug krijgen. Clemont vertelt Luxio dat hij nu weet dat Luxio pijn heeft en dat hij deze ook voelt. Opeens kan Luxio zijn trainer weer horen en opdat moment begint de supergeleidende ring rood te gloeien. Clemont gebruikt daarop zijn Aipom-arm om de elektriciteit van Luxio naar de supergeleidende ring te geleiden. Clemont vertelt Luxio dat hij zijn Discharge moet blijven gebruiken en dat alles dan goed komt. Het systeem raak uiteindelijk overbelast waardoor Team Rocket tijdelijk de controle verliest over Pikachu, Dedenne, Luxio en de andere Elektrisch type Pokémon. Wanneer Clemont bijna flauwvalt vanwege de elektriciteit die hij te verduren heeft gehad, evolueert Luxio in een Luxray. Vervolgens gebruikt Luxray Electric Terrain om de machine van Team Rocket kapot te maken, waardoor Team Rocket de controle over de Elektrisch type Pokémon niet meer kan terugkrijgen. Daarna gebruiken alle Elektrisch type Pokémon een Elektrische aanval waardoor Team Rocket er weer vandoor schiet.

Die avond vertrekt één van de werkers met een helikopter naar het hoofdkantoor in Lumiose City om te vertellen wat er allemaal gebeurt is in de energiecentrale. Clemont vraagt aan de werker of hij met hem mee mag naar Lumiose City, tot verbazing van Ash, Serena en Bonnie. Clemont vertelt aan zijn vrienden dat hij wil trainen voor zijn gevecht tegen Ash. Clemont vraagt ook aan Serena of zij voor Bonnie wil zorgen wanneer hij in Lumiose City is. Terwijl de helikopter wegvliegt zegt Ash tegen Clemont dat hij de Voltage Badge gaat winnen, maar Clemont zegt tegen Ash dat hij niet van Ash gaat verliezen. Daarna zwaaien Ash, Serena en Bonnie Clemont uit.

Blurb: Pokémon.nl Edit

Terwijl onze helden door het Lumiose Braakland trekken, herinnert Clemont zich zijn belofte om tegen Ash te vechten in de Lumiose Gym voor zijn vijfde Gym badge. Maar Clemont twijfelt nu of hij wel klaar is om de uitdaging aan te gaan.

Als ze de Energiecentrale van Kalos bereiken, ontdekken onze helden dat die wordt bezet door Team Rocket! Zij hebben ook de controle over alle Elektrisch soort Pokémon in het gebied, inclusief Pikachu, Dedenne en Luxio en ze dreigen de stroom naar Lumiose City af te sluiten.

Het is een zwaar gevecht, maar onze helden tonen buitengewone moed bij het redden van de Pokémon uit de klauwen van Team Rocket. En nadat hij heeft geholpen met het platleggen van de systemen van de energiecentrale, evolueert de Luxio van Clemont in een Luxray!

Als de manager van de centrale zich voorbereid op een vlucht naar Lumiose City om verslag te doen, vraagt Clemont of hij met hem mee mag. Hij heeft tijd nodig om zijn vaardigheden te verbeteren voor zijn Gym gevecht met Ash, dus neemt hij voorlopig afscheid van onze helden.

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY062

Pokémon Quiz

WTP XY062

Wie is deze Pokémon?

MensenEdit

PokémonEdit

AanvallenEdit

TriviaEdit

Title Card XY Clemont V2

Deze aflevering concentreert zich op Clemont

FoutenEdit

  • In deze aflevering gebruikt Helioptile Discharge terwijl hij deze niet in de games kan leren.
  • In één van de scenes zijn Luxio's oren zwart in plaats van blauw.
  • Wanneer Ash en zijn vrienden met de werknemers van de Kalos Power Plant praten, ontbreekt het polsbandje van één van de werkers.

GalerijEdit