Wikia

Onder de Boom der Belofte! (サトシとセレナの初デート!誓いの樹とプレセント!!)
XY059
Seizoen: Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos Karakter van de dag: Geen
Uitgezonden: JapanFlag 5 februari 2015 Terugkerende Karakters: Jessie, James, Zuster Joy, Grace
UnitedStatesFlag 18 april 2015
DutchFlag 6 september 2015
Intromuziek: ゲッタバンバン Bij Karakters: Ramos
Be a Hero
EindLied: ドリドリ
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Rumble Badge Plant Badge Locatie: Coumarine City
Pokémon: Ash's Pikachu, Clemont's Dedenne, Team Rocket's Meowth, Jessie's Wobbuffet, Ash's Frogadier, Ash's Fletchinder, Ash's Hawlucha, Ash's Goomy, Clemont's Bunnelby, Clemont's Chespin, Clemont's Luxio, Serena's Fennekin, Serena's Pancham, Jessie's Pumpkaboo, James's Inkay, Zuster Joy's Wigglytuff, Ramos's Gogoat, Dunsparce, Skiddo (flashback)
Pokémon van andere trainers:
Weepinbell, Foongus, Jumpluff, Vileplume, Hoppip, Skiploom, Budew, Victreebel, Oddish, Gloom, Roserade, Bellsprout, Simisage, Lotad, Pansage, Lombre
Ash probeert weer een Dunsparce te vangen, maar dit lukt niet omdat hij geen Pokéballen bij zich heeft. Serena krijgt een blauw lint van Ash en een jurk van haar moeder voor haar Pokémon Show.
Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos
Onder de Boom der Belofte! (Japans: サトシとセレナの初デート!誓いの樹とプレセント!! Serena en Ash's eerste date?! De boom van geloftes en cadeaus!!)(Engels: Under the Pledging Tree!) is de 59ste aflevering van de XY Serie en is de 10de aflevering van het 18de seizoen, Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos.

PlotEdit

Nadat Serena zich heeft ingeschreven voor de Coumarine City Pokémon Show, ontmoeten Ash en zijn vrienden Ramos die hen vertelt dat er vandaag een Festival wordt gehouden in Coumarine City ten eren van de Belofte Boom. Tijdens het Festival is het de bedoeling dat Pokémon Trainers cadeautjes kopen voor hun Pokémon. Ash en Serena besluiten om wat cadeautjes voor hun Pokémon te gaan kopen, terwijl Clemont in het Pokémon Center een cadeautje voor zijn Pokémon gaat maken. Zullen de Pokémon van Ash, Serena en Clemont blij zijn met de cadeautjes die hun trainers voor hen gekocht hebben?

SamenvattingEdit

XY059-Samenvatting Foto-1

Serena vertelt Ash dat Ash een cadautje moet kopen dat hij zou willen hebben, omdat zijn Pokémon op hem lijken.

Nadat Serena zich in het Pokémon Center heeft ingeschreven voor de Coumarine City Pokémon Show, lopen Ash en zijn vrienden het Pokémon Center uit en zien ze dat de inwoners van Coumarine City de straten aan het versieren zijn. Opdat moment komen Ramos en Gogoat eraan lopen, Ramos vertelt de groep dat de inwoners van Coumarine City de straten aan het versieren zijn, omdat het Belofte Boom Festival vandaag wordt gehouden. Dit is een Festival waarbij een trainer tijdens zonsondergang een cadeautje aan zijn Pokémon geeft. Dit Festival is ontstaan ten eren van een man en zijn Gogoat, die na een lange reis op het land dat later Coumarine City werd ging wonen, als cadeau gaf de man een klein boompje aan zijn Gogoat, wat zal uitgroeien tot de Boom der Belofte.

Ash en zijn vrienden willen graag meedoen aan het Festival, daarom besluiten Ash en Serena om cadeautjes te gaan kopen voor hun Pokémon, Clemont gaat liever naar het Pokémon Center om daar zelf een cadeautje voor zijn Pokémon te maken. Bonnie besluit om in het Pokémon Center voor de Pokémon van Ash, Serena en Clemont te zorgen, wanneer Ash en Serena cadeautjes voor de Pokémon aan het kopen zijn. Serena voelt zich een beetje ongemakkelijk nu ze alleen met Ash aan het winkelen is, omdat dit haar doet denken aan een date. Team Rocket besluit ondertussen om de cadeautjes van het Festival en de Pokémon te stelen. Nadat Ash een aantal winkels samen met Serena heeft bekeken, besluit Ash om in zijn eentje opzoek te gaan naar een cadeautje voor zijn Pokémon. Ash spreekt met Serena af dat ze op elkaar wachten bij het monorail station. Ondertussen in het Pokémon Center heeft Bonnie het niet gemakkelijk, wanneer ze de Pokémon wil gaan borstelen komt ze erachter dat ze vergeten is om Goomy wat water te geven en terwijl de Pokémon aan het wachten zijn tot ze geborsteld worden, krijgen Pancham en Chespin ruzie waardoor Bonnie ze uit elkaar moet halen.

Wat later die middag staat Ash bij het monorail station op Serena te wachten. Wanner Serena eraan komt lopen, vertelt ze aan Ash dat ze mooie cadeautjes voor Fennekin en Pancham heeft gekocht, maar Ash heeft nog steeds geen cadeautjes voor zijn Pokémon. Wanneer Ash en Serena het monorail station inlopen, blijkt Ash ineens de miljoenste bezoeker van de monorail te zijn en omdat Ash de miljoenste bezoeker is krijgt hij een blauw lintje. Terwijl Ash en Serena in de monorail zitten, vertelt Ash Serena dat hij het moeilijk vindt om een goed cadeautje te vinden voor zijn Pokémon, waarop Serena Ash vertelt dat Ash opzoek moet gaan naar een cadeautje dat hij zou willen hebben, omdat zijn Pokémon op hem lijken. Wanneer de monorail bij het volgende station aankomt, rent Ash de monorail uit en gaat hij naar het bos om daar een cadeautje voor zijn Pokémon te vinden. Terwijl Ash aan het zoeken is ontmoet Ash een Dunsparce, Ash wil de Dunsparce heel graag vangen, maar komt er al gauw achter dat hij geen Pokéballen bij zich heeft, daarna besluit Ash om verder te gaan met zijn zoektocht naar het perfect cadeau.

XY059-Samenvatting Foto-2

Ash geeft Serena het blauw lintje dat hij eerdere die dag gekregen heeft.

Ondertussen komt Serena aan bij het Pokémon Center, ze gaat gelijk bij Clemont aan tafel zitten om haar cadeautjes nog wat aan te passen. Terwijl Clemont en Serena druk bezig zijn besluit Bonnie dat zij ook een cadeautje aan de Pokémon wil geven en besluit daarom een tekening voor de Pokémon te maken. Wanneer Serena, Clemont en Bonnie het Pokémon Center uitlopen omdat het Festival bijna begint, komt Ash eraan lopen met zijn cadeau. Daarna gaat de groep naar de Belofte boom, waar ze hun cadeautjes moeten neerleggen. Net wanneer Ramos aan de ceremonie wil beginnen, steelt een reuze stofzuiger ineens de cadeautjes van het Festival. Frogadier reageert heel snel en gebruikt zijn Water Pulse op de stofzuiger, waardoor Team Rocket uit de boom valt. Ash en zijn vrienden willen dat Team Rocket de cadeautjes meteen teruggeeft, maar Team Rocket weigert dit en besluit om de stofzuiger weer aan te doen om de Pokémon te stelen. Ash laat zijn Pikachu Iron Tail gebruiken op de stofzuiger slang, waardoor de machine van Team Rocket niet meer werkt. Daarop haalt Jessie haar Pumpkaboo uit haar Pokébal en laat haar Shadow Ball gebruiken op de ettertjes, maar Frogadier houdt deze aanval tegen met Water Pulse. Vervolgens haalt James zijn Inkay uit zijn Pokebal en laat hem Psybeam gebruiken op de ettertjes, maar Bunnelby houdt deze aanval tegen met Mud Shot. Daarna gebruiken Fennekin, Pikachu en Chespin Flamethrower, Thunderbolt en Pin Missile op Team Rocket, waardoor Team Rocket er weer vandoor schiet.

Nu alle cadeautjes weer veilig onder de boom liggen, kunnen de trainers hun cadeautjes aan hun Pokémon geven. Bonnie laat haar tekening aan de Pokémon van de groep zien, Serena geeft een roze lintje aan Fennekin en ze geeft Pancham een nieuwe zonnebril, Clemont geeft aan Bunnelby, Chespin en Luxio een muziekdoosje en Ash geeft zijn Pokémon een zak vol met zelf geplukte bessen. Ondertussen geven Jessie en James Meowth, Wobbuffet, Pumpkaboo en Inkay ook een cadeautje.

Wanneer alle cadeautjes zijn uitgepakt, merkt Serena ineens op dat er nog een cadeautje onder de Belofte Boom ligt. Clemont kijkt voor wie het cadeautje is en het cadeautje blijkt voor Serena te zijn. Het cadeau blijkt een prachtige jurk te zijn voor de Coumarine Pokémon Show. Zuster Joy vertelt dat dit pakketje al een aantal dagen voor Serena klaar lag, maar dat dit het best moment was om het aan haar te geven. Zuster Joy vertelt ook dat Serena de jurk gekregen heeft van haar moeder. Wat later in het Pokémon Center bedankt Serena haar moeder voor het cadeau. Opeens horen Ash en zijn vrienden vuurwerk en rennen ze naar buiten om naar het vuurwerk te kijken. Terwijl Ash en zijn vrienden naar het vuurwerk aan het kijken zijn, besluit Ash om Serena een cadeautje te geven, het blauw lintje dat hij vandaag gekregen heeft.

Blurb: Pokémon.nl Edit

Nadat Serena zich heeft ingeschreven voor de Pokémon-show, zien onze helden de plaatselijke bevolking bezig met het ophangen van versieringen en het inpakken van cadeautjes. Ramos legt uit dat Coumarine City een jaarlijks festival houdt, waarbij Trainer hun Pokémon cadeautjes geven onder de enorme Boom der Belofte. Ash en Serena gaan shoppen en terwijl Serena veel succes heeft, kan Ash niets vinden. Op de terugweg vraagt Serena welk soort cadeautje hem blij zou maken, wat hem op een idee brengt.

Die avond, als het festival begint, duikt Team Rocket op om alle cadeautjes te stelen. Onze helden werken direct samen en schieten Team Rocket de lucht in. Daarna delen ze de cadeautjes uit aan degenen voor wie ze bedoeld waren. Het blijkt dat Ash vooral blij wordt van eten, en hij heeft een enorme hoeveelheid bessen verzameld voor alle Pokémon. Serena heeft een paar mooie accessoires voor haar Fennekin en Pancham versierd, die ze op het podium kunnen dragen. Clemont heeft een muziekdoosje gemaakt met daarop kleine figuurtjes van Bunnelby, Chespin en Luxio en Bonnie heeft een tekening gemaakt van alle Pokémon bij elkaar. Er is nog een cadeautje over onder de boom, en dat is voor Serena: haar moeder heeft een schitterende jurk gestuurd die ze kan dragen tijdens haar komende Demonstratie!

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY059

Pokémon Quiz

WTP XY059

Wie is de Pokémon?

ItemsEdit

TriviaEdit

Title Card XY Serena

Deze aflevering concentreert zich op Serena

GalerijEdit