Wikia

Een Glibberige Ontmoeting! (最弱のドラゴン!?ヌメラ登場!!)
XY055
Seizoen: Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos Karakter van de dag: Geen
Uitgezonden: JapanFlag 8 januari 2015 Terugkerende Karakters: Jessie, James
UnitedStatesFlag 21 maart 2015
DutchFlag 28 juni 2015
Intromuziek: ゲッタバンバン Bij Karakters: Geen
Be a Hero
EindLied: ドリドリ
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Rumble Badge Locatie: Kalos Route 12
Pokémon: Ash's Pikachu, Team Rocket's Meowth, Clemont's Dedenne, James's Inkay, Jessie's Pumpkaboo, Jessie's Wobbuffet, Ash's Goomy (Gevangen), Ash's Frogadier, Ash's Fletchinder, Clemont's Chespin, Swanna, Ariados, Gulpin (meerdere; flashback), Wooper (flashback), Lotad (flashback), Pinsir (flashback), Swanna (meerdere; flashback), Yanmega (meerdere; flashback), Ariados (meerdere; flashback)}
Ash vangt een Goomy. Goomy kent Rain Dance en Bide.
Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos
Een Glibberige Ontmoeting! (Japans: 最弱のドラゴン!?ヌメラ登場!! De zwakste draak!? Goomy verschijnt!!)(Engels: A Slippery Encounter!) is de 55ste aflevering van de XY Serie en is de 6de aflevering van het 18de seizoen, Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos.

PlotEdit

Wanneer Ash en zijn vrienden op weg zijn naar Coumarine City, laat een Swanna een Goomy uit de lucht vallen. Goomy blijkt uitgedroogd te zijn daarom neemt Ash hem mee naar een riviertje, nadat Goomy weer helemaal beter is, maakt hij kennis met Dedenne. Goomy is heel bang voor Dedenne omdat Dedenne een Fee type Pokémon is. Wat later steelt Team Rocket Goomy en Pikachu. Kunnen Ash en zijn vrienden Pikachu en Goomy terugkrijgen?

SamenvattingEdit

XY055-Samenvatting Foto-1

De groep is blij dat Goomy weer helemaal beter is.

Bonnie en Serena zijn vrolijk aan het rennen, omdat ze Coumarine City zo snel mogelijk willen bereiken. Clemont ziet dat Serena zin heet in haar eerste Pokémon Show en daarom zo snel mogelijk in Courmarine City wil aankomen. Wat later is Serena niet meer zo vrolijk, maar is ze samen met Clemont uitgeput van het rennen. Wanneer Bonnie de top van de berg bereikt zegt ze dat de ze nu weer naar beneden moeten. Bonnie ziet een Swanna in de lucht vliegen en ineens laat de Swanna iets vallen op het hoofd van Ash. Nadat Ash de slijmerige Pokémon van zijn hoofd heeft gehaald, pakt hij zijn Pokédex. De slijmerige Pokémon blijkt een Goomy te zijn, Goomy blijkt de zwakste Draak Pokémon te zijn. Clemont herinnert zich ineens dat Goomy's lichaam vooral uit water bestaat en dat de Goomy die voor hen staat vast uitgedroogd moet zijn. Serena gooit een flesje water over Goomy heen waardoor Goomy langzaam zijn ogen opent.

Goomy blijkt nog meer water nodig te hebben, daarom besluit Ash om naar een dichtstbijzijnd riviertje toe te rennen. Terwijl Ash naar beneden loopt, verliest hij ineens zijn evenwicht waardoor hij naar beneden begint te glijden. Ash moet allemaal rotsblokken ontwijken en Pikachu moet zelfs een rotsblok vernietigen met zijn Iron Tail, maar uiteindelijk valt Ash samen met Pikachu en Goomy in de rivier. Zelfs in de rivier voelt Goomy zich nog niet helemaal goed, daarom besluit de groep om water op Goomy's hoofd te gooien. Na een tijdje is Goomy helemaal genezen. Dedenne komt uit de tas van Bonnie om Goomy te begroeten, maar Goomy springt daarop gelijk bang op het hoofd van Ash. Clemont vertelt de groep dat Goomy vermoedelijk bang is voor Dedenne omdat Dedenne een Fee type Pokémon is en Fee type aanvallen zijn supereffectlief op een Draak type Pokémon zoals Goomy. Bonnie vindt Goomy een beetje raar omdat hij bang is voor Dedenne, daarop probeert Goomy Bonnie te slaan, maar Bonnie zegt dat Goomy haar niet moet kietelen. Clemont vertelt dat de steeltjes van Goomy zeer gevoelig en hij daarom misschien flauwviel. Serena denkt dat Goomy teleurgesteld was omdat Bonnie om zijn aanvallen moest lachen. Goomy springt naar Serena toen en begint op haar oren te sabbelen, wat betekend dat hij het eens is met Serena. Serena vindt het leuk dat Goomy haar knuffelt maar vindt het wel een beetje vies dat hij zo slijmerig is, hierdoor kwetst Serena de gevoelens van Goomy. Opeens gebruikt Goomy zijn Rain Dance, waardoor het boven het hoofd van Serena begint te regen. Serena biedt haar excuses aan en daarop stopt Goomy met zijn Rain Dance, maar Goomy voelt zich nog steeds niet helemaal goed. Bonnie zegt dat Goomy hetzelfde gezicht trekt als Ash wanneer hij honger heeft, Goomy vertelt de groep dat Bonnie gelijk heeft. Ondertussen kijkt Team Rocket naar de groep en besluiten ze dat ze Pikachu gaan vangen, omdat Goomy een nutteloze Pokémon is.

In het bos begint Goomy vrolijk van de bladeren van een struik te eten. Opeens springt Chespin uit zijn Pokébal en gebruikt hij zijn Pin Missile op een fruitboom waardoor de fruit op de grond valt. Maar Chespin heeft een Ariados die in de fruitboom woont boos gemaakt. Goomy verstop zich achter Pikachu. Ariados gebruikt vervolgens zijn String Shot, maar Pikachu houdt deze aanval tegen met zijn Electro Ball. Daarna biedt Chespin zijn excuses aan Ariados aan, alhoewel hij nog wel boos is besluit Ariados om de groep met rust te laten.

Goomy is ondertussen heel erg aan het zweten omdat hij bang is. Ash vraagt zich af waarom Goomy bang is en daarop pakt Clemont één van zijn uitvindingen, de Pokémon-vertaler 2.0, een apparaat dat de gedachten van een Pokémon omzet tot een video op de televisie. Clemont zet de machine aan en de groep ziet dat Goomy's woonplaats door een groep Insect Type Pokémon werd aangevallen. Opeens slaat de machine vast, Clemont probeert de machine te repareren, maar deze ontploft uiteindelijk. Clemont vertelt dat Goomy gevlucht is na een soort Insect type Pokémon invasie, Goomy begint daarop op Clemont's oor te sabbelen. Serena zegt dat Goomy daarom vermoedelijk zo bang was voor Ariados, Goomy begint daarop op Serena's oor te sabbelen. Opeens wordt er een apparaatje naar beneden gegooid, waardoor Ash, Clemont, Serena en Bonnie worden vastgebonden aan een boom. Vervolgens verschijnt Team Rocket en vangen ze Pikachu en Goomy in een kooi, Pikachu gebruikt zijn Thunderbolt op de kooi, maar deze aanval heeft geen effect. Daarna gooit James een rookbom en weet Team Rocket te ontsnappen. Ash haalt daarna Frogadier uit zijn Pokébal en laat hem Cut gebruiken om hen te bevrijden. Vervolgens haalt Ash Fletchinder uit zijn Pokébal om hem naar Team Rocket te laten zoeken.

Wat later komt Team Rocket erachter dat ze Goomy ook hebben gevangen, maar dat vinden ze niet erg een Pokémon extra betekent een blijere baas. Team Rocket is heel blij met hun vangst en ze besluiten het te vieren. Pikachu besluit ondertussen om een andere tactiek te proberen om uit de kooi te ontsnappen. Pikachu neemt en aanloopje en knalt keihard tegen het tralies van de kooi op, nadat hij dit een aantal keer gedaan heeft, buigt de tralies van de kooi. Goomy weet door het gat te ontsnappen, maar Pikachu is te groot om uit de kooi te ontsnappen. Daarop besluit Goomy Pikachu te helpen en hem helemaal glibberig te maken. Team Rocket komt eraan lopen omdat ze heel veel lawaai horen, ze zien dat Pikachu een beetje glimt, maar besluiten dit te negeren en door te feesten. Daarna ontsnappen Pikachu en Goomy uit de kooi en rennen ze ervandoor. Ondertussen zijn Jessie en James grappen aan het maken over hoe je als je glibberig bent zo uit de tralies van een kooi kunt ontsnappen, opeens stoppen ze met lachen er realiseren ze zich dat Pikachu en Goomy proberen te ontsnappen.

XY055-Samenvatting Foto-2

James rent achter Goomy en Pikachu aan.

James ziet Pikachu en Goomy rennen en besluit ze te achtervolgen, terwijl Jessie en Meowth besluiten om de luchtballon op te halen. Ondertussen ziet Fletchinder James achter Pikachu en Goomy aanrennen en vliegt hij terug naar de groep om hen te locatie van Goomy en Pikachu te vertellen. James is een stuk sneller dan Pikachu daarom gebruikt Goomy zijn Rain Dance waardoor James uitglijdt. Opdat moment komt de luchtballon eraan vliegen en springt James erin. Jessie haalt daarna Pumpkaboo uit haar Pokébal en laat haar Shadow Ball gebruiken op Goomy en Pikachu, maar Ash springt voor Goomy en Pikachu om hen te beschermen. Jessie gooit vervolgens een apparaatje, waarmee ze Clemont, Serena en Bonnie aan elkaar vastbindt. Meowth gooit daarna nog een kooi op Pikachu, maar Pikachu sloopt deze met behulp van zijn Iron Tail. Daarna haalt James zijn Inkay uit zijn Pokébal. Vervolgens gebruiken Pumpkaboo en Inkay Shadow Ball en Tackle. Pikachu houdt Shadow Ball tegen met behulp van zijn Electro Ball en Fletchinder gebruikt zijn Peck voordat Inkay kan aanvallen.

Daarna raakt Inkay Pikachu en Fletchinder met zijn Psybeam waardoor Pikachu en Fletchinder worden verward. Pikachu en Fletchinder beginnen elkaar aan te vallen, waarop Ash ze allebei beetpakt en vertelt dat ze in het zelfde team zitten en rustig moeten worden. Goomy moet huilen omdat hij ziet hoeveel Ash om zijn Pokémon geeft, maar Team Rocket vindt Ash's gepraat maar tijdverspilling. Daarna gebruiken Pumpkaboo en Inkay hun Dark Pulse en Psybeam op Ash, maar Goomy springt voor Ash om hem te beschermen. Daarna gebruiken Pumpkaboo en Inkay nog een keer Dark Pulse en Psybeam op Goomy, maar Goomy heeft ondertussen genoeg energie geabsorbeerd om Bide te gebruiken, waardoor Inkay en Pumpkaboo heel veel schade oplopen. Ash is heel trots op Goomy omdat hij Bide heeft gebruikt. Ondertussen is de verwarring uitgewerkt en kunnen Pikachu en Fletchinder weer verder vechten. Daarop laat Ash Pikachu zijn Thunderbolt gebruiken, waardoor Team Rocket er weer vandoor schiet.

Wat later vertelt Ash tegen Goomy dat hij helemaal niet zwak is. Dedenne probeert Goomy ook een compliment te geven, maar Goomy springt daarop gelijk achter Pikachu. Clemont denkt dat er misschien een dieper oorzaak is waarom Goomy bang is voor Fee type Pokémon. Ash ziet dat Goomy net zo sterk wil worden als Pikachu, wanneer Ash dat zegt begint Goomy aan zijn oor te sabbelen. Daarna vangt Ash Goomy in een Pokébal, daarna haalt Ash Goomy weer uit zijn Pokábal en vertelt hij Goomy dat ze er samen voor gaan zorgen dat hij even sterk als Pikachu wordt. Goomy is heel blij en begint weer aan het oor van Ash te sabbelen.

Blurb: Pokémon.nl Edit

Wanneer onze helden omhoog lopen op een rotsachtige heuvel, valt er plotseling een bewusteloze Goomy uit de lucht en belandt op het hoofd van Ash! Clemont komt erachter dat Goomy zich niet lekker voelt omdat hij uitgedroogd is en Ash moet met hem een steile afdaling maken om hem naar de rivier te brengen. Maar zodra hij opgeknapt is, duikt Team Rocket op om Pikachu te stelen en Goomy komt ook in de kooi terecht!

Terwijl Jessie, James en Meowth hun laatste vangst vieren, werken de twee Pokémon samen en combineren ze Pikachu’s kracht en Goomy’s slijm om uit de kooi te ontsnappen en vluchten ze. Wanneer ze weer herenigd zijn met Ash en de anderen zit Team Rocket hen op de hielen!

De schurken lijken in het voordeel te zijn, totdat Goomy voor zijn nieuwe vrienden gaat staan en Wacht Af doet. Team Rocket’s aanvallen worden geabsorbeerd en dan schieten ze er vandoor. Ash bewondert Goomy’s onverwachte kracht en de kleine Draak-soort besluit met hem mee te gaan naar Coumarine City!

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY055

Pokémon Quiz

WTP XY055

Wie is deze Pokémon?

PokémonEdit

TriviaEdit

Title Card XY Ash

Deze aflevering concentreert zich op Ash

FoutenEdit

  • In sommige Scenes zijn de kleuren van Pinsir's mond omgedraaid.
  • Wanneer Pikachu samen met Goomy uit het hok probeert te komen, zit Pikachu onder de schaafwonden, maar wanneer Goomy Pikachu helemaal glibberig maakt zodat hij door de tralies heen kan, zijn de schaafwonden weg.
  • Wanneer Ash Pikachu en Goomy beschermt tegen de Shadow Ball van Jessie's Pumpkaboo, richt de camera zich op James's Inkay dit is raar omdat de Shadow Ball niet van hem afkomstig was.
  • Goomy's Bide had effect op Pumpkaboo ook al hebben Normaal type aanvallen geen effect op Geest Type Pokémon.

GalerijEdit