Wikia

Als Licht en Donker Botsen! (ルチャブルとダークルチャブル!)
XY051
Seizoen: Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos Karakter van de dag: Carl
Uitgezonden: JapanFlag 27 november 2014 Terugkerende Karakters: Jessie, James, Zuster Joy
UnitedStatesFlag 7 februari 2015
DutchFlag 13 juni 2015
Intromuziek: メガV(メガボルト) Bij Karakters: Geen
Be a Hero
EindLied: ドリドリ
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Rumble Badge Locatie: Kalos Route 12
Pokémon: Ash's Pikachu, Team Rocket's Meowth, Jessie's Wobbuffet, Clemont's Dedenne, Ash's Hawlucha, James' Inkay, Carl's Snubbull, Carl's Hawlucha, Carl's Gallade, Jessie's Pumpkaboo, Zuster Joy's Wigglytuff, Machop (flashback), Machamp (flashback), Simipour, Spritzee
Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos
Als Licht en Donker Botsen! (Japans: ルチャブルとダークルチャブル! Hawlucha en Donkere Hawlucha!)(Engels: When Light and Dark Collide!) is de 51ste aflevering van de XY Serie en is de 2de aflevering van het 18de seizoen, Pokémon de Serie: XY Ontdekkingsreis door Kalos.

PlotEdit

Wanneer Ash en zijn vrienden door het bos lopen, horen ze ineens een schreeuw. Wanneer ze naar het geluid toe rennen, zien ze dat een Shiny Hawluchua een Snubbull aan het bedreigen is, Ash laat zijn Pikachu gelijk Thunderbolt op Hawlucha gebruiken, wanneer Pikachu dat doet komt een Gallade eraan lopen die door de Thunderbolt van Pikachu achteruit moet springen en aan zijn been gewond raakt. De Pokémon zijn heel boos op Ash en Pikachu en een man genaamd Carl vertelt de groep dat ze de repetitie van de Super Pokémon Vechtshow hebben verpest. Wat later in het Pokémon Center komt de groep erachter dat Gallade voorlopig niet kan optreden, Bonnie heeft een idee waardoor de Super Pokémon Vechtshow toch kan doorgaan, ze moeten Ash's Hawlucha de rol van Gallade laten spelen. Zal de Super Pokémon Vechtshow een succes worden nu Hawlucha de rol van Gallade moet overnemen?

SamenvattingEdit

XY051-Samenvatting Foto-1

Ash en Hawlucha zijn aan het oefenen voor de Super Pokémon Vechtshow.

Wanneer Ash en zijn vrienden door het bos lopen, horen ze ineens een schreeuw. Ash en zijn vrienden rennen naar het geschreeuw toe en ze komen uit bij een theater. Daar is een Shiny Hawluchua een Snubbull aan het bedreigen. Wanneer Pikachu zijn Thunderbolt op Hawlucha wil gebruiken, komt er een Gallade aanrennen. Gallade ontwijkt de aanval, maar raakt hierdoor gewond aan zijn been. Snubbull is heel boos en gebuikt daarom zijn Thunder Fang op Ash. Opeens gaan de lichten van het theater aan en een man vertelt de groep dat ze hun repetitie verpest hebben. Wat later in het Pokémon Center vertelt de man dat hij Carl heet en de regisseur van de Super Pokémon Vechtshow is. Ash biedt Carl zijn excuses aan, omdat Gallade gewond geraakt is. Daarna vertelt Carl dat een Super Pokémon Vechtshow een combinatie van toneelspel en een Pokémon Gevecht is. Deze Super Pokémon Vechtshow gaat over de held Stralend (Gallade) en de schurk Donker (Hawlucha).

Dan komt Gallade eraan lopen met zijn been in het verband, Zuster Joy vertelt Carl dat Gallade twee à drie dagen moet rusten zodat zijn been kan genezen. Carl zegt dat de Super Pokémon Vechtshow nu niet door kan gaan. Bonnie heeft ineens een idee en stelt voor dat ze Ash's Hawlucha de rol van Gallade laten overnemen. Carl vindt dit een goed idee en loopt weg om het script te herschrijven. De volgende dag haalt Ash zijn Hawlucha uit zijn Pokébal. Carl vertelt dat stalende Hawlucha tegen donkere Hawlucha moet vechten om Lady Snubbull te redden, alhoewel donkere Hawlucha eerst aan de winnende hand is, verslaat stralende Hawlucha hem uiteindelijk toch nog dankzij de aanmoediging van het publiek.

De repetitie begint, donkere Hawlucha en stralende Hawlucha beginnen aan hun krachtmeting, maar wanneer donkere Hawlucha stralende Hawlucha tegen de muur aan moet gooien, wringt stralende Hawlucha zich los. De groep vertelt stralende Hawlucha dat hij moet acteren en zich tegen de muur aan moet laten gooien. Vervolgens gebruikt stralende Hawlucha zijn High Jump Kick op donkere Hawlucha. Iedereen is teleurgesteld in Ash's Hawlucha omdat hij zich niet aan het script houdt en denkt dat hij in een echt Pokémon gevecht zit. Daarna oefenen ze de scene nog een keer, deze keer gaat bijna alles goed, maar stralende Hawlucha en donkere Hawlucha krijgen ineens ruzie en beginnen met elkaar te vechten. Een paar mensen moeten de Hawlucha uiteindelijk uit elkaar halen, donkere Hawlucha loopt boos weg en Carl maakt zich ondertussen zorgen of alles wel goed gaat komen.

Team Rocket bespioneert de groep en besluit de Pokémon van de Super Pokémon Vechtshow te stelen voor de baas, ze kunnen met deze Pokémon zelf ook een Show geven waarmee Team Rocket veel geld kan verdienen. Ash's Hawlucha is verdrietig omdat het niet lukt met de Super Pokémon Vechtshow, maar Ash en zijn vrienden moedigen hem aan en vertellen hem dat dit pas de eerste keer is dat hij acteert en dat hij gewoon moet doorzetten. Dan zien Ash en zijn vrienden donkere Hawlucha van een boom naar beneden springen, Clemont denkt dat hij aan het oefenen is voor de Vechtshow. Carl komt eraan lopen en vertelt de groep dat donkere Hawlucha vroeger een toernooi voor Vecht type Pokémon gewonnen heeft. Uiteindelijk raakte donkere Hawlucha tijdens één van zijn gevechten ernstig gewond, daarna heeft hij nooit meer meegedaan aan een echt Pokémon gevecht. Daarom bedacht Carl de Vechtshow zodat donkere Hawlucha nog kon vechten zonder een al te grote inspanning te hoeven leveren, sindsdien haalt donkere Hawlucha zijn trots uit de Vechtshows en niet meer uit de reguliere Pokémon gevechten.

Wat later is Ash samen met zijn Hawlucha aan het trainen voor de Vechtshow, terwijl donkere Hawlucha hen bespioneert. Wat later zit de laatste repetitie voor de Super Pokémon Vechtshow erop. Clemont maakt zich zorgen dat het Ash's Hawlucha misschien niet gaat lukken, maar Ash zegt dat hij vertrouwen heeft in zijn Pokémon. De volgende dag is het tijd voor de Super Pokémon Vechtshow, Team Rocket zit ook in het publiek. Wanneer Jessie het spotlicht ziet wil ze het podium oprennen, James en Meowth vertellen Jessie dat ze zich aan het plan moet houden, maar Jessie rent toch naar het podium toe. Wat later verschijnt Team Rocket in vermomming op het podium, wanneer de groep en Carl dit zien rennen ze het podium op. Wanneer de Hawlucha verschijnen wil Jessie dat ze weggaan omdat ze in haar spotlicht staan, maar James herinnert haar eraan dat ze hier zijn om de Pokémon te stelen. Vervolgens halen Jessie en James Inkay en Pumpkaboo uit hun Pokéballen. Inkay gebruikt zijn Psybeam en raakt daarmee Pikachu.

XY051-Samenvatting Foto-2

De Hawlucha besluiten om te gaan samenwerken.

Daarna gebruikt Pumpkaboo Shadow Ball op de Hawlucha, maar hun weten deze aanval te ontwijken. Vervolgens gebruikt Inkay Psybeam op Ash's Hawlucha, maar hij weet deze aanval te ontwijken. Daarna raakt Pumpkaboo donkere Hawlucha met haar Shadow Ball. Daarna besluiten de Hawlucha om met elkaar samen te werken. De Hawlucha draaien samen een paar rondjes in de lucht en daarna vuurt donkere Hawlucha Ash's Hawlucha af. Vervolgens gebruikt Ash's Hawlucha High Jump Kick op Inkay waarmee hij Inkay en Pumpkaboo uitschakelt, daarna gebruikt hij Flying Press, waardoor Team Rocket ervandoor schiet. Het publiek begint te klappen omdat ze denken dat dit allemaal bij de show hoort. Hierna begint de hoofdact, de echte Super Pokémon Vechtshow. Wanneer donkere Hawlucha Lady Snubbull bedreigt, verschijnt stralende Hawlucha. Maar Ash's Hawlucha is nerveus en valt op de grond, donkere Hawlucha helpt stralende Hawlucha opstaan en daarna begint de show pas echt.

Het gevecht begint en de Hawlucha raken elkaar een paar keer met hun Karate Chop. De groep is boos op de Hawlucha, omdat dit niet in het script staat, maar Carl is blij omdat het publiek de Hawlucha begint aan te moedigen. Carl ziet dat donkere Hawlucha weer aan het Vecht type toernooi moet denken. Stralende Hawlucha gebruikt zijn High Jump Kick en gooit donkere Hawlucha op de grond. De Hawlucha gebruiken daarna hun High Jump Kick tegen elkaar. De groep is onder de indruk omdat donkere Hawlucha dankzij Ash's Hawlucha weer helemaal is opgeleefd. Stralende Hawlucha gebruikt zijn Flying Press, maar donkere Hawlucha houdt deze aanval tegen. Carl is blij dat donkere Hawlucha eindelijk weer van een echt Pokémon gevecht kan genieten. Daarna geeft stralende Hawlucha donkere Hawlucha de genadeklap.

De groep is blij dat de Super Pokémon Vechtshow een succes was. Stalende Hawlucha helpt donkere Hawlucha bij het opstaan en ze zijn goede vrienden van elkaar geworden. De volgende dag bedankt de groep Carl omdat ze hebben mogen helpen bij zijn Super Pokémon Vechtshow, maar Carl bedankt de groep omdat zijn Hawlucha van een echt Pokémon gevecht heeft kunnen genieten. Nu Gallade's been bijna genezen is, kunnen ze weer op reis gaan om in andere steden Super Pokémon Vechtshows te geven. Daarna nemen Ash en zijn vrienden afscheid van Carl, ondertussen nemen de Hawlucha ook afscheid van elkaar. Daarna rijdt de vrachtwagen van Carl weg.

Blurb: Pokémon.nlEdit

Als Ash en Pikachu proberen om een Snubbull te redden van een sinistere Hawlucha, verwonden zij per ongeluk Gallade, die hem probeerde te beschermen. Dan ontdekken ze dat ze een repetitie hebben verstoord van een Super Pokémon Vechtshow! De regisseur, Carl, legt uit dat de show een combinatie is van een Pokémon gevecht met een verhaallijn in een script, maar nu een van zijn hoofdrolspeler gewond is, zal hij de show van de volgende dag af moeten gelasten.

Bonnie heeft een beter idee: zij stelt voor dat de Hawlucha van Ash de plaats opvult van de stralende held! Hawlucha heeft wat moeite met het idee om een toneelstrijd te voeren, maar de show moet doorgaan. Als het doek opgaat, probeert Team Rocket de show te stelen, maar dan werken Hawlucha en Donkere Hawlucha samen en schieten ze de lucht in. Vervolgens barst er een intens gevecht tussen hen los over ‘Lady Snubbull’ en is de Super Pokémon Vechtshow is een enorm succes!

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY051

Pokémon Quiz

WTP XY051

Wie is deze Pokémon?

MensenEdit

PokémonEdit

TriviaEdit

Title Card XY Ash

Deze aflevering concentreert zich op Ash

GalerijEdit