Wikia

Dromen over een Leven als Artiest! (セレナ、初ゲット!?ヤンチャムVSフォッコ!!)
XY047
Seizoen: Pokémon de Serie: XY Karakter van de dag: Kayleigh
Uitgezonden: JapanFlag 16 oktober 2014 Terugkerende Karakters: Jessie, James, Shauna, Aria
UnitedStatesFlag 6 december 2014
DutchFlag 30 mei 2015
Intromuziek: メガV(メガボルト) Bij Karakters: Monsieur Pierre
Pokémon Theme Song (XY)
EindLied: ドリドリ
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Rumble Badge Locatie: Lagoon Town, Kalos Route 12
Pokémon: Ash's Pikachu, Clemont's Dedenne, Clemont's Chespin, Team Rocket's Meowth, Jessie's Wobbuffet, Jessie's Pumpkaboo, James's Inkay, Aria's Braixen, Ash's Fletchinder, Serena's Fennekin, Serena's Pancham (Gevangen), Kayleigh's Furfrou (Dandy Kapsel), Shauna's Bulbasaur, Monsieur Pierre's Klefki, Psyduck, Pancham (Silhouet), Flabébé (Silhouet), Marill, Delcatty, Farfetch'd, Furret, Gallade, Gulpin, Bellossom (2x), Abra, Kecleon
Serena vangt haar eerste Pokémon, Pacham. Pancham kent Stone Edge, Dark Pulse en Arm Thrust.
Pokémon de Serie: XY
Dromen over een Leven als Artiest! (Japans: セレナ、初ゲット!?ヤンチャムVSフォッコ!! Serena Vangt Haar Eerste Pokémon?! Pancham VS Fennekin!!)(Engels: Dreaming a Performer's Dream!) is de 47ste aflevering van de XY Serie en is de 47ste aflevering van het 17de seizoen, Pokémon de Serie: XY.

PlotEdit

Serena gaat samen met haar vriendin Shauna en de rest van de groep naar een Pokémon Show in Lagoon Town, tijdens de Pokémon Show geeft de Koningin van Kalos Aria een demonstratie. Na de demonstratie van Aria begint de Debutanten Klasse van de Pokémon Show, maar tijdens het optreden van Kayleigh verstoort een Pancham de Pokémon Show. Na het einde van de Pokémon Show nemen Ash en zijn vrienden afscheid van Shauna. Wanneer Shauna weg is geeft Chespin een klein optredentje voor de groep, maar na het optreden gooit Pancham een tak naar het hoofd van Chespin. Chespin wordt hierdoor heel kwaad en achtervolgt Pancham. Uiteindelijk raakt de groep Chespin kwijt, waardoor de groep naar hem opzoek moet gaan, maar in het bos steelt Pancham de bril van Clemont en de pet van Ash. Zullen Ash en zijn vrienden Chespin en Pancham vinden en hun spullen terugkrijgen?

SamenvattingEdit

XY047-Samenvatting Foto-1

Pancham maakt Chespin belachelijk.

Serena is de staart van Fennekin aan het borstelen en Bonnie wil haar graag helpen. Wanneer Bonnie de staart van Fennekin aan het borstelen is springt Chespin uit zijn Pokébal, omdat hij ook geborsteld wil worden. Dan komen Shauna en Bulbasaur eraan lopen. Shauna vertelt Serena dat tijdens de Pokémon Show in Lagoon Town Aria ook een demonstratie zal geven, Serena is heel enthousiast om de Koningin van Kalos te zien optreden. Wat later in het theater kijken de groep en Team Rocket naar de Pokémon Show. James vertelt Meowth dat Pokémon-Artiesten tijden een Pokémon Show verschillende demonstraties moeten geven, Jessie vindt Pokémon Shows erg interessant, maar ze denkt niet dat de Pokémon-Artiesten tijdens deze show beter dan haar zijn. Daarna verschijnt de presentator van de Pokémon Show Monsieur Pierre en kondigt hij de Koning van Kalos Aria aan.

Aria's Braixen verschijnt op het podium en laat het publiek zien hoe elegant ze is. Braixen gebruikt vervolgens haar Fire Spin, wanneer de vlammen zijn weggetrokken verschijnt Aria. Aria en Braixen beginnen de tak van Braixen over te gooien, uiteindelijk Balanceert Braixen de tak op haar hoofd. Daarna sluit Braixen de demonstratie af met haar Fire Blast. Iedereen is onder de indruk van het optreden van Aria, behalve Jessie die denkt dat ze het veel beter kan. Daarna geven Kayleigh en haar Furfrou een demonstratie, ze laat haar Furfrou door een hoepel springen. Shauna vertelt Serena dat je in de algemene Free-style ronde komt als je de Thema Demonstratie ronde gewonnen hebt. Ondertussen laat Kayleigh haar Furfrou Double Team gebruiken en laat hem vervolgens door de hoepel springen, daarna laat ze Furfrou rondjes draaien. Dan springt ineens een Pancham het podium op die ook rondje begint te draaien.

Pancham grijpt daarna één van de studiolampen vast, maar Pancham is te zwaar waardoor de lamp naar beneden valt en Pancham hard op de grond terecht komt. Vervolgens komen er twee bewakers aan rennen om Pancham van het podium af te halen, maar Pancham duwt gauw een trolley naar de bewakers toe, waardoor hij weet te ontsnappen. Wat later buiten het theater spreekt de groep vol lof over het optreden van Aria en Braixen. Shauna vertelt dat ze ook aan een Pokémon Show gaat meedoen, maar daarvoor eerst nog moet trainen, daarna vertrekt Shauna samen met haar Bulbasaur. Wanneer Shauna weg is probeert Chespin het optreden van Aria na te doen, maar helaas mislukt het. Dan gooit Pancham een stok naar het hoofd van Chespin en begint hem daarna uit te lachen. Wanneer Pancham wegrent, rent Chespin achter Pancham aan. Wanneer de groep Chespin aan het achtervolgen is komen ze aan bij een splitsing en besluiten ze te splitsen. Ash vindt Pancham uiteindelijk, maar Pancham steelt de Pet van Ash en rent er daarna vandoor. Wat later steelt Pancham ook de bril van Clemont, hierdoor kan Clemont niks meer zien, waardoor hij tocht een rots aanloopt en zijn excuses aan de rots aanbiedt. Bonnie vertelt Clemont daarna dat hij tegen een rost aangelopen is en niet tegen een persoon.

Ondertussen heeft Fennekin Pancham gevonden en brengt ze Serena naar hem toe. Serena ziet hoe Pancham aan het optreden is en loopt op hem af. Pancham rent gelijk naar een grot, waar hij allemaal spullen heeft verzamelt voor zijn optredens. Serena wil Pancham haar favoriete zonnebril geven, maar Pancham rent ervandoor. Ondertussen hebben Clemont en Bonnie Chespin gevonden. Clemont vraagt zich af waar Pancham is omdat hij zonder bril niks kan zien. Dan komt Ash eraan lopen en ziet dat Clemont's bril gestolen is. Clemont vertelt Ash dat hij bang is dat hij weer met rotsen en bomen gaat praten. Wat later zien ze Pancham slapen op een open veld. Chespin maakt Pancham wakker en daarna vragen Ash en Clemont hun spullen terug. Dan komt Serena eraan lopen en vertelt de groep dat ze Pancham wil vangen.

XY047-Samenvatting Foto-2

Pancham beschermt Serena tegen de aanval van Pumpkaboo

Serena vertelt dat Pancham van optreden houdt en ze hem daarom wil vangen, daarna geeft ze Ash en Clemont hun spullen terug. Serena vertelt dat Pancham de show verstoord had omdat hij wou laten zien hoe goed hij was, hierdoor moet Pancham blozen. Serena vertelt de groep dat ze een Pokémon-Artiest wil worden met Pancham als haar partner. Wat later begint het gevecht van Pancham en Fennekin, maar wanneer Fennekin Scratch wil gebruiken wordt ze gevangengenomen door Team Rocket. Team Rocket heeft gehoord dat Serena een Pokémon-Artiest wil worden en Jessie vertelt haar dat alleen knappe mensen een Pokémon-Artiest kunnen worden zoals zijzelf. Wanneer ze er met hun luchtballon vandoor willen vliegen, haalt Ash zijn Fletchinder uit zijn Pokébal. Daarna gebruikt Fletchinder Razor Wind op de ballon, waardoor de ballon neerstort. Pancham gebruikt gelijk zijn Stone Edge op Team Rocket. Meowth vertelt dat Pancham boos is omdat Team Rocket zijn gevecht tegen Fennekin verstoort heeft.

Jessie en James halen daarna Pumpkaboo en Inkay uit hun Pokéballen. Inkay gebruikt zijn Psybeam, maar Pancham weet deze aanval te ontwijken. Pumpkaboo gebruikt daarna Shadow Ball, maar Pancham houdt deze aanval tegen met zijn Dark Pulse. Daarna raakt Pancham Inkay met zijn Dark Pulse. Vervolgens raakt Chespin Pumpkaboo met zijn Pin Missile. Pikachu, Dedenne en Pancham proberen Fennekin te bevrijden. Ondertussen draagt Jessie Pumpkaboo op om Pikachu, Dedenne en Pancham aan te vallen met zijn Shadow Ball, maar Serena komt eraan rennen en duwt Pumpkaboo omver. Daarna wil Jessie dat Pumpkaboo Leech Seed gebruikt op Serena. Ondertussen hebben Pikachu, Dedenne en Pancham Fennekin bevrijdt, vervolgens gebruikt Pancham zijn Dark Pulse op Pumpkaboo. Vervolgens geeft Chespin Inkay en Pumpkaboo een klap met zijn Vine Whip. Daarna gebruikt Pikachu zijn Thunderbolt op Team Rocket, waardoor Team Rocket er weer vandoor schiet.

Serena bedankt Pancham voor zijn hulp en vraagt of hij nog steeds tegen Fennekin wil vechten. Pancham vindt dit goed en wat later wordt het gevecht van Pancham en Fennekin hervat. Pancham begint het gevecht met zijn Dark Pulse, maar Fennekin weet deze aanval te ontwijken en gebruikt vervolgens zijn Flamethrower. Pancham gebruikt vervolgens zijn Arm Thrust op Fennekin, waardoor Fennekin schade oploopt. Daarna gebruikt Fennekin haar Flamethrower nog een keer, maar Pancham ontwijkt deze aanval en gebruikt daarna Arm Thrust, maar Fennekin raakt Pancham met haar Hidden Power. Daarna gooit Serena een Pokébal op Pancham, maar Pancham springt er weer uit. Daarna raakt Fennekin Pancham met haar Hidden Power en Flamethrower, waarop Serena nog een keer een Pokébal op Pancham gooit. Dit keer vangt ze Pancham. Ash, Clemont en Bonnie feliciteren Serena met haar vangst. Daarna haalt Serena Pancham uit zijn Pokébal en vertelt ze hem dat zij ooit de Koningin van Kalos wordt en geeft Pancham vervolgens haar favoriete zonnebril. Hierop zeggen Ash en Clemont dat ze hun dromen ook laten uit komen. Daarna zegt Serena tegen Pancham en Fennekin dat ze hun uiterste best gaan doen.

Blurb: Pokémon.nlEdit

Onze helden ontmoeten Shauna, hun vriendin die ze op het zomerkamp hebben leren kennen, en zij neemt de groep mee naar hun eerste Pokémon-show!

Aria, de Koningin van Kalos trapt af met een fantastische demonstratie die ze samen met haar Braixen uitvoert.Zodra de competitie is begonnen komt er plotseling een wilde Pancham het podium opgestormd die met zijn dolle sprongen alles kapot maakt. Ash is teleurgesteld, maar Shauna en Serena zijn blij dat ze Aria nog hebben zien optreden en Shauna heeft plannen om aan de volgende Pokémon-show mee te doen!

Later steelt dezelfde Pancham de pet van Ash en Clemont’s bril, waarna hij er snel vandoor gaat. Serena vindt Pancham vlakbij zijn grot, waar hij aan het oefenen is. Zijn grot ligt vol gestolen spullen en ze realiseert zich dat hij die gebruikt als rekwisieten, want hij is net zo verzot op optreden als zijzelf! Als ze hem wil vangen komt Team Rocket het gevecht verstoren. De geïrriteerde Pancham laat zijn kracht zien door het tegen de schurken op te nemen. Daarna vergezelt hij Serena op haar reis met de bedoeling een Pokémon Artiest te worden!

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY047

Pokémon Quiz

WTP XY047

Wie is deze Pokémon?

MensenEdit

PokémonEdit

TriviaEdit

Title Card XY Serena

Deze aflevering concentreert zich op Serena

  • De titel kaart van deze aflevering concentreert zich op Serena.
  • Professor Oak's Pokémon Holo Caster: Heliolisk
  • Mairin's Mega Evolutie Dagboek: Mega Slowbro
  • Vredes Lach! wordt verplaats door DroomDroom als Japans Eindlied.
  • Alhoewel Jessie's Wobbuffet wel voorkomt in de aflevering komt hij niet voor tijdens het Team Rocket Motto.
  • In deze aflevering vangt Serena haar eerste Pokémon, Pacham. Dankzij deze vangst heeft het Serena 43 afleveringen gekost om een Pokémon te vangen, dit zorgt ervoor dat Serena er het langst over heeft gedaan om haar eerste Pokémon te vangen.
  • Wanneer Serena's Pokébal dichtgaat is er een andere schitteringseffect gebruikt.

FoutenEdit

  • Wanneer Pancham met een lamp naar beneden valt, is de stip op zijn linkerpoot wit gekleurd in plaats van bruin.
  • Tijdens sommige Scenes in de pluk haar op Pancham's rug zwart gekleurd in plaats van grijs.
  • Tijdens één van de scenes lijkt Bonnie ineens groter te zijn.

GalerijEdit