Wikia

Een Zomer vol Ontdekkingen! (ポケモン・サマーキャンプ!ライバル三人組登場!!)
XY039
Seizoen: Pokémon de Serie: XY Karakter van de dag: Geen
Uitgezonden: JapanFlag 14 augustus 2014 Terugkerende Karakters: Jessie, James, Professor Sycamore, Zuster Joy, Shauna, Tierno, Trevor
UnitedStatesFlag 11 oktober 2014
DutchFlag 2 mei 2015
Intromuziek: メガV(メガボルト) Bij Karakters: Sophie, Cosette, Madame Catherine, Zomerkamp Trainers, Diantha (fantasie), Korrina (flashback)
Pokémon Theme Song (XY)
EindLied: ピースマイル!
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Locatie: Pokémon Zomerkamp, Kalos Route 11
Pokémon: Ash's Pikachu, Clemont's Dedenne, Team Rocket's Meowth, Jessie's Wobbuffet, Serena's Fennekin, Clemont's Chespin, Ash's Froakie, Zuster Joy's Wigglytuff, Shauna's Bulbasaur, Tierno's Squirtle, Trevor's Charmander, Diantha's Gardevoir (fantasie), Korrina's Lucario (Mega Lucario; flashback), Jessie's Pumpkaboo (flashback), Helioptile (fotp), Gogoat (foto), Noibat (foto)

Pokémon van andere Zomerkamp trainers:
Espurr, Swirlix, Swalot, Electrode, Conkeldurr, Sableye, Skitty, Starly, Pansear, Psyduck, Staryu, Solosis, Manectric, Panpour, Pidgeotto, Purrloin, Sandile, Wooper, Swablu
Pokémon die voorkomen als video icoontjes:
Onix, Diggersby, Magnemite, Skiddo, Quilladin, Aromatisse, Gothita, Furfrou (Pharaoh Kapsel), Swirlix, Flabébé (Oranje bloem)

Ash en zijn vrienden doen mee aan een Pokémon Zomerkamp. Ash en zijn vrienden ontmoeten Shauna, Trevor en Tierno. Serena heeft haar eerste officiële Pokémon Gevecht.
Pokémon de Serie: XY
Een Zomer vol Ontdekkingen! (Japans: ポケモン・サマーキャンプ!ライバル三人組登場!! Pokémon Zomerkamp! Het Rivalen-Trio Verschijnt!!)(Engels: Summer of Discovery!) is de 39ste aflevering van de XY Serie en is de 39ste aflevering van het 17de seizoen, Pokémon de Serie: XY.

PlotEdit

Ash en zijn vrienden doen mee aan het Pokémon Zomerkamp van Professor Sycamore. Ash en zijn vrienden maken samen deel uit van Team Froakie, tijdens het Zomerkamp kan men per goed uitgevoerde opdracht punten verdienen en als je het Pokémon Zomerkamp wint kreeg je een plaatsje in de eregalerij naast Kampioen Diantha. Tijdens het Zomerkamp ontmoeten Ash en zijn vrienden Shauna, Tierno en Trevor die samen deel uitmaken van Team Squirtle. Welke Team gaat het Pokémon Zomerkamp winnen?

SamenvattingEdit

XY039-Samenvatting Foto-1

Shauna vertelt aan Serena dat Bulbasaur haar Poké Puffs lekker vindt.

De aflevering begint met een reclame voor het Pokémon Zomerkamp, in deze reclame vertelt Professor Sycamore dat het zomerkamp een week lang duurt en dat trainers tijdens het zomerkamp andere trainers en nieuwe Pokémon kunnen ontmoeten. Ash en zijn vrienden doen mee aan het zomerkamp van Professor Sycamore. Wanneer Ash en zijn vrienden bij het zomerkamp aankomen zijn ze onder de indruk van de schoonheid van het kamp. Terwijl Ash en zijn vrienden van het uitzicht aan het genieten zijn, roept Professor Sycamore hen. Wat later vertelt Ash aan de Professor dat hij de Mega Lucario van Korrina heeft gezien, Professor Sycamore vindt het jammer dat hij daar niet bij kon zijn. Ondertussen loopt Team Rocket verkleed als chef-koks over het zomerkamp, ze zien Ash en zijn vrienden met Professor Sycamore praten, nu ze weten dat Ash en zijn vrienden aan het zomerkamp meedoen hebben ze een kans om Pikachu te stelen. Terwijl ze over Pikachu praten worden ze onderbroken door Madame Catherine, hun baas, die hen aanmoedigend toespreekt.

Ondertussen brengt Sophie Ash en zijn vrienden naar hun huisje. Ash en zijn vrienden worden naar het Froakie huisje gebracht, dit betekent dat Ash en zijn vrienden in Team Froakie zitten. Daarna gaat de groep het huisje verkennen. Clemont zegt dat het zomerkamp vast herinneringen over Ash en Serena's eerst ontmoeting oproept. Ash zegt dat Clemont gelijk heeft en hoopt dat dit zomerkamp net zo leuk wordt als Professor Oak's zomerkamp. Serena hoopt dat ook. Daarna kijkt Ash uit het raam en ziet hij dat op het strand een gevecht tussen een Squirtle en een Conkeldurr aan de gang is. Ash en zijn vrienden rennen naar buiten om naar het gevecht te kunnen kijken, Ash en zijn vrienden zijn erg onder de indruk van Squirtle's snelheid. De trainer van Squirtle zegt dat hij en Squirtle een dansende gevechtsstijl ontwikkeld hebben, de trainer van Conkeldurr heeft veel moeite met deze gevechtsstijl. Squirtle ontwijkt alle aanvallen van Conkeldurr met behulp van zijn dans gevechtsstijl, daarna geeft Squirtle Conkeldurr de genadeklap met zijn Skull Bash. De trainer van Conkeldurr feliciteert de trainer van Squirtle met zijn overwinning. Daarna rent Ash naar de trainer van Squirtle toe en daagt hij hem uit voor een Pokémon gevecht, de trainer van Squirtle van dit goed. Daarna stelt hij zichzelf voor als Tierno en vertelt hij dat hij in Team Squirtle zit. Daarna stelt Ash zichzelf voor, daarna ziet Tierno Serena en rent hij er ineens vandoor. Tierno komt wat later met een meisje terug rennen en vraagt aan het meisje of ze Serena herkent. Het meisje herkent Serena, hierdoor vraagt Serena zich af hoe het meisje haar kent, het meisje vertelt haar dat ze Serena's PokéVision heeft gezien. Clemont schrikt ineens omdat hij er nu pas achter komt dat iedereen zijn PokéVision ook kan zien, maar Bonnie zegt dat ze daarom toch ook een PokéVision hebben gemaakt. Het meisje vertelt dat ze Shauna heet en dat ze erg onder de indruk van Serena's PokéVision was, Serena bedankt haar voor haar complimenten.

Wat later gaan Ash en zijn vrienden samen met Tierno en Shauna naar het Pokémon Center, waar Tierno zijn Squirtle laat genezen. Ondertussen laat Shauna zien hoe andere mensen naar PokéVision video's kunnen kijken en ze laat zien hoeveel mensen er al naar Serena PokéVision hebben gekeken. Daarna laat Shauna één van haar PokéVisions aan de groep zien deze PokéVision gaat over haar Bulbasaur. Daarna vraagt Shauna aan Serena of ze haar Fennekin mag zien, daarop haalt Serena Fennekin uit haar Pokébal, Shauna is erg onder de indruk van Serena's Fennekin. Daarna haalt Shauna Bulbasaur uit zijn Pokébal, Pikachu en Fennekin proberen hem te begroeten, maar Bulbasaur negeert hen gewoon. Dan springt Chespin ineens uit zijn Pokébal om de andere Pokémon te begroeten, daarop haalt Ash zijn Froakie uit zijn Pokébal. Daarna geeft Serena de Pokémon een paar Poké Puffs alleen Bulbasaur wil de Poké Puff niet van Serena aannemen, maar wanneer Shauna hem Serena's Poké Puff geeft eet hij hem wel op. Shauna vertelt dat Bulbasaur heel verlegen is en daarom geen voedsel van andere trainers aanneemt. Dan komt er een Charmander het Pokémon Center inlopen, hij is zo vrolijk dat hij zijn vlammen in het rond begint te spuwen. Hierdoor beginnen Chespin's stekels te branden, waarop Squirtle de vlammen blust. Clemont vraagt zich af waar Charmander's trainer is. Wat later komt de trainer van Charmander het Pokémon Center inlopen, hij biedt Shauna en Tierno zijn excuses aan omdat hij te laat is. Maar Tierno en Shauna zijn allang blij dat Trevor er is. Trevor herkent Serena en vertelt dat Shauna hem gedwongen heeft om Serena's PokéVision te kijken. Serena moet blozen omdat iedereen haar herkent, Tierno is heel blij omdat Serena bloost, Shauna zegt daarop dat Tierno een beetje raar is. Trevor maak daarna een foto van Pikachu en vertelt aan Ash dat hij een foto van alle Pokémon in de Pokédex wil maken. Ash vertelt daarna dat hij een Pokémon Meester wil worden. Serena ziet dat iedereen dromen heeft en vraagt zich af wat haar droom is.

XY039-Samenvatting Foto-2

Serena tijden haar eerste officiële Pokémon gevecht.

Wat later op het strand introduceert Professor Sycamore de deelnemers van het zomerkamp aan Zuster Joy en Madame Catherine en haar Chef-Koks. Professor Sycamore vertelt dat Diantha vroeger ook aan het Pokémon zomerkamp meedeed en dat ze in de eregalerij terecht kwam. Daarna moeten de deelnemers een één tegen één gevecht houden, zodat ze elkaar beter kunnen leren kennen, vandaag kunnen de teams nog geen punten verdienen. Ash kiest Tierno als zijn tegenstander, Serena kiest Shauna als haar tegenstander en Clemont kiest Trevor als zijn tegenstander. Bonnie besluit om naar het gevecht van Ash en Tierno te kijken. Serena is nerveus voor haar gevecht tegen Shauna omdat dit haar eerst officiële Pokémon gevecht is. Shauna is een beetje verbaast dat dit Serena's eerste officiële Pokémon gevecht is. Fennekin begint het gevecht met haar Flamethrower, maar Bulbsaur houdt deze aanval tegen met zijn Energy Ball en brengt Fennekin schade toe. Serena is verbaast dat Bulbasaur's Gras aanval sterker is dan Fennekin's Vuur aanval. Charmander zorgt er al snel voor dat Chespin's staart in de fik vliegt, waardoor Chespin over het strand begint te rennen in de hoop de vlammen te doven. Ondertussen gebruikt Froakie zijn Water Pulse op Squirtle die deze aanval makkelijk weet te ontwijken. Vervolgens maakt Squirtle het gevecht af met zijn Rapid Spin, Tierno is de winnaar.

Tijdens het avondeten praat de groep over haar dromen, Tierno wil graag een dansschool openen en Shauna wil een goede Pokémon-Artiest worden. Clemont vertelt dat hij een uitvinder is en laat zijn Aipom arm aan Shauna, Tierno en Trevor zien. Ondertussen krijgt Team Rocket opslag van Madame Catherine, omdat ze lekker eten hebben gemaakt.

Die avond zit Serena bij de zee Fennekin's staart te borstelen. Terwijl ze Fennekin's staart aan het borstelen is, denkt ze aan de dromen van haar vrienden en kan ze nog maar aan één vraag denken: Wat is mijn droom?

Blurb: Pokémon.nlEdit

Het is tijd voor Professor Sycamore’s jaarlijkse Pokémon Zomerkamp en Ash, Serena, Clemont en Bonnie zijn uitgenodigd! Tijdens het evenement dat een week duurt is het de bedoeling dat de band tussen Trainers en hun Pokémon nog beter wordt. Natuurlijk is het Team Rocket-trio er ook bij en zijn vermomd als chef-koks. Onze helden maken al snel nieuwe vrienden: danser Tierno en zijn lenige Squirtle, de fotograaf Trevor en zijn pittige Charmander en Artiest Shauna en haar hooghartige Bulbasaur. Na een vriendschappelijk gevecht praten de nieuwe vrienden over hun dromen die ze in de toekomst willen waarmaken, en Serena realiseert zich dat ze niet weet wat haar droom is…

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY039

Pokémon Quiz

WTP XY039

Wie is deze Pokémon?

MensenEdit

PokémonEdit

TriviaEdit

Title Card XY Pikachu

Deze aflevering concentreert zich op Pikachu

GalerijEdit