Wikia

De Boskampioen! (森のチャンピオン!ルチャブル登場!!)
XY035
Seizoen: Pokémon de Serie: XY Karakter van de dag: Keaton
Uitgezonden: JapanFlag 10 juli 2014 Terugkerende Karakters: Geen
UnitedStatesFlag 13 september 2014
DutchFlag 18 april 2015
Intromuziek: メガV(メガボルト) Bij Karakters: Geen
Pokémon Theme Song (XY)
EindLied: ピースマイル!
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Locatie: Kalos Route 11
Pokémon: Ash's Pikachu, Clemont's Dedenne, Ash's Froakie, Ash's Hawlucha, Machamp, Ursaring, Sentret, Patrat, Pachirisu, Conkeldurr, Pidgeotto (meerdere)

Pokémon die alleen in fantasie voorkomen:
Mienshao, Gurdurr, Throh, Mienfoo (x2), Poliwrath, Sawk, Scraggy, Makuhita, Machop, Croagunk, Heracross, Oddish, Hoppip, Watchog, Weepinbell, Diglett (x2), Hariyama, Staravia, Hoothoot, Bidoof, Marill, Swinub, Zigzagoon, Bunnelby, Nidoran♂ Pidgey (x2)

Ash vangt een Hawlucha. Ash's Hawlucha kent High Jump Kick, Karate Chop en Flying Press.
Pokémon de Serie: XY
De Boskampioen! (Japans: 森のチャンピオン!ルチャブル登場!! Kampioen van het Bos! Hawlucha Verschijnt!!)(Engels: The Forest Champion!) is de 35ste aflevering van de XY Serie en is de 35ste aflevering van het 17de seizoen, Pokémon de Serie: XY.

PlotEdit

Wanneer Ash en zijn vrienden door een bos heen lopen ontmoeten ze een Pachirisu, Patrat en Sentret die bessen aan het verzamelen zijn. Maar deze drie Pokémon worden lastiggevallen door een Ursaring die de bessen van hun steelt, Ash wil de Pokémon helpen en de Ursaring wegjagen, maar opdat moment verschijnt er een Hawlucha. Hawlucha heeft Ursaring al snel op de grond gegooid, maar door zijn gevechtsstijl kan hij Ursaring niet de genadeklap geven. Waardoor Ursaring de kans krijgt om een steen op Hawlucha's hoofd te gooien, Ash besluit om Hawlucha te helpen en laat Pikachu Iron Tail gebruiken op de steen van Ursaring. Hierdoor slaat Ursaring op de vlucht en daarna verdwijnt Hawlucha al weer snel. Ash is onder de indruk van Hawlucha en wil hem graag helpen bij het verbeteren van zijn gevechtsstijl. Zal het Ash lukken om Hawlucha sneller te laten aanvallen?

SamenvattingEdit

XY035-Samenvatting Foto-1

Ash en Hawlucha na het gevecht met Ursaring.

Wanneer Ash en zijn vrienden door een bos heen lopen, ziet Dedenne een Pachirisu die samen met een Patrat en een Sentret bessen aan het verzamelen is. Ash en zijn vrienden zijn blij om te zien dat deze Pokémon zo goed samenwerken en lopen daarna verder. Maar opeens horen ze een geschreeuw, ze rennen gelijk terug naar de Pokémon en zien dat een Ursaring hun bessen aan het stelen is. Ash en Bonnie eisen dat Ursaring de bessen meteen teruggeeft, dan verschijnt er ineens een Pokémon. Het is een Hawlucha, die een masker gemaakt van bladeren van zich af gooit. Hawlucha rent op Ursaring af en gebruikt zijn Karate Chop, daarna gebruikt hij zijn High Jump Kick en valt Ursaring op de grond. De groep is verbaast wanneer ze zien dat Hawlucha een boom ingaat en een aantal poses begint te maken.

Een man vertelt hen dat die poses bij Hawlucha's gevechtsstijl horen. Wanneer Hawlucha zijn Flying Press op Ursaring gebruikt, ontwijkt Ursaring deze aanval, de man vertelt de groep dat de tegenstanders van Hawlucha dankzij de poses een kans krijgen om Hawlucha's laatste aanval te ontwijken. Toch is Ash onder de indruk van Hawlucha. Ondertussen merkt Clemont op dat de Pokémon hun bessen hebben teruggepakt. Opeens verschijnt Ursaring achter Hawlucha met een rotsblok in zijn handen, wanneer Ash dit ziet laat hij Pikachu Iron Tail gebruiken op het rotsblok, de rotsblok breekt en Pikachu raakt Ursaring met zijn Iron Tail op het hoofd, waardoor Ursaring ervandoor gaat. Ash helpt Hawlucha bij het opstaan en daarna verdwijnt Hawlucha. De man vertelt dat hij de boswachter van dit bos is en neemt de groep mee naar zijn huis. Daar stelt de man zichzelf voor als Keaton. Het bos wordt door veel Vecht type Pokémon bewoont en de sterkste onder hen wordt de boskampioen genoemd, op een dag verschijn Hawlucha en versloeg hij alle Vecht type Pokémon en werd hij de boskampioen. Momenteel vecht Hawlucha alleen nog maar tegen Pokémon die ander Pokémon pesten, maar zijn gevechtsstijl zorgt er alleen voor dat hij sommige gevechten verliest. Keaton vertelt Ash dat hij weet waar Hawlucha traint en dat hij Ash er wel wil heenbrengen, Ash vindt dit goed. Ondertussen vertelt Ursaring en een Conkeldurr aan een Machamp dat Hawlucha de bessen van Pachirisu, Patrat en Sentret heeft gestolen, Machamp besluit om met Hawlucha te gaan vechten om de zwakkere Pokémon te beschermen.

XY035-Samenvatting Foto-2

Machamp is verbaast dat Ursaring en Conkeldurr Hawlucha aanvallen.

Wat later komen Ash en zijn vrienden aan bij een waterval waar Hawlucha zijn Flying Press aan het trainen is. Ash loopt op Hawlucha af en introduceert zichzelf en vraagt aan Hawlucha of hij samen met hem mag trainen, Hawlucha vindt dit goed. Hawlucha moet met zijn Flying Press een blokhout raken dat Ash vasthoudt. Ash zorgt ervoor dat Hawlucha heb blokhout steeds mist in de hoop dat Hawlucha zijn snelheid verhoogt. Uiteindelijk raakt Hawlucha het blokhout en vertelt Ash dat hij een idee heeft hoe hij de gevechtsstijl van Hawlucha kan bewaren en Hawlucha's snelheid kan verhogen. Opeens hoort Serena geritsel vanuit de bosjes, het blijken Machamp, Ursarin en Conkeldurr te zijn. Keaton is verbaast dat hij Machamp ziet, omdat Machamp het bos het verlaten nadat hij door Hawlucha was verslagen. Machamp daagt Hawlucha uit voor een gevecht en Hawlucha neemt deze uitdaging aan. Machamp gebruikt zijn Karate Chop op Hawlucha en daarna gebruikt Hawlucha meerdere keren Karate Chop op Machamp. Alleen richt Hawlucha's Karate Chop weinig schade aan bij Machamp.

Opeens beginnen Ursaring en Conkeldurr Hawlucha aan te vallen. Machamp is boos omdat dit zijn gevecht was en niet het gevecht van Ursaring en Conkeldurr. Wanneer Conkeldurr Hawlucha de genadeklap wil geven slaat Machamp Ursaring en Conkeldurr op het hoofd, waardoor ze beide flauwvallen. Daarna loopt Machamp weg met Ursaring en Conkeldurr op zijn schouder en vertelt Hawlucha dat ze nog een keer zullen vechten. Ash daagt Hawlucha uit voor een Pokémon gevecht en als hij wint gaat Hawlucha met hem mee op reis. Tijdens het gevecht tegen Hawlucha gebruikt Ash zijn Froakie. Froakie begint het gevecht met zijn Water Pulse, maar Hawlucha ontwijkt deze aanval. Daarna gebruikt Hawlucha High Jump Kick, maar Fraokie weet deze aanval te ontwijken dankzij zijn Double Team. Daarna gebruikt Froakie Bubble, maar Hawlucha ontwijkt deze aanval door te springen, Froakie besluit om achter Hawlucha aan te springen. Froakie probeert Hawlucha te pakken, maar mist waardoor hij in de rivier valt. Froakie gebruikt daarna in het water Double Team en gebruikt vervolgens Pound op Hawlucha. Maar Hawlucha gebruikt High Jump Kick waardoor Froakie op de grond valt. Daarna gebruikt Hawlucha Flying Press, met de nieuwe techniek van Ash waardoor hij een stuk sneller is. Ash laat Froakie Pound gebruiken, de aanvallen botsen tegen elkaar op waardoor beide Pokémon worden uitgeschakeld en het gevecht eindigt in gelijkspel.

Ash vertelt Hawlucha dat Hawlucha gewonnen heeft, omdat hij een stuk sterker was. Keaton ziet dat Hawlucha met Ash mee op reis wil, dan verschijnt Machamp bovenaan de waterval en vertelt Keaton aan Hawlucha dat hij met Ash mee kan omdat Machamp in zijn plaats over het bos zal waken. Daarna gaat Hawlucha vrijwillig in de Pokébal van Ash. Daarna nemen Ash en zijn vrienden afscheid van Keaton en gaan ze samen met hun nieuwe vriend Hawlucha op weg naar Shalour City.

Blurb: Pokémon.nlEdit

Wanneer onze helden op weg zijn naar Sharlour City en door een bos lopen, zien ze drie Bos-Pokémon die elkaar helpen met het verzamelen van bessen. Plotseling verschijnt er een nijdige Ursaring, die hun bessen afpakt en ze wegjaagt! En dan verschijnt er net zo plotseling een moedige Hawlucha die het tegen Ursaring opneemt, waardoor de Bos-Pokémon de tijd hebben hun bessen terug te pakken. Doordat Hawlucha een artistieke pose maakt, voordat hij zijn laatste zet doet, lukt het Ursaring om te ontsnappen. Onze helden hebben een gesprek met een boswachter genaamd Keaton en komen er achter dat Hawlucha de “Boskampioen” is en de zwakkere Bos-Pokémon tegen de meer agressieve Pokémon beschermt. Ash is onder de indruk van Hawlucha en wil hem helpen de pauze voor zijn laatste zet te verbeteren zonder zijn gevechtskunst te veranderen. Dan verschijnt de oorspronkelijke Boskampioen, Machamp, op het toneel en hij daagt Hawlucha uit. Machamp wil een één tegen één gevecht, maar zijn partners Ursaring en Conkledurr hebben een ander plan! Gelukkig worden Ursaring en Conkledurr verslagen en Machamp spreekt met Hawlucha af om een andere keer het gevecht te houden. Ash wil met Froakie tegen Hawlucha vechten, want hij wil hem laten zien hoe hij de pauze van zijn laatste zet kan verbeteren zonder zijn vechtstijl te veranderen en het werkt! Ash vraagt aan Hawlucha om met hem mee te gaan en Hawlucha gaat daarmee akkoord! Dus gaan onze helden op weg naar de Sharlour City Gym samen met hun nieuwe Pokémon-vriend: Hawlucha!

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY035

Pokémon Quiz

WTP XY035

Wie is deze Pokémon?

MensenEdit

PokémonEdit

AanvalEdit

TriviaEdit

Title Card XY Ash

Deze aflevering concentreert zich op Ash

FoutenEdit

GalerijEdit