Wikia

Trek in een Gevecht! (ハリマロンVSマフォクシー!ダイエットバトル!?)
XY015
Seizoen: Pokémon de Serie: XY Karakter van de dag: Wylie, Carrie
Uitgezonden: JapanFlag 6 februari 2014 Terugkerende Karakters: Geen
UnitedStatesFlag 26 april 2014
DutchFlag 8 juni 2014
Intromuziek: V (ボルト) Bij Karakters: Geen
Pokémon Theme Song (XY)
EindLied: X海峡Y景色
Badge(s): Bug Badge Locatie: Kalos Route 5
Pokémon: Ash's Pikachu, Clemont's Dedenne, Serena's Fennekin, Ash's Froakie, Ash's Fletchling, Clemont's Bunnelby, Clemont's Chespin, Wylie's Delphox, Weedle
Ash's Froakie kent Pound. Clemont's Chespin's gaven blijkt Overgrow te zijn.
Pokémon de Serie: XY
Trek in een Gevecht! (Japans: ハリマロンVSマフォクシー!ダイエットバトル!? Chespin VS Delphox! Een Dieet Gevecht!?)(Engels: An Appetite for Battle!) is de 15de aflevering van de XY Serie en is de 15de aflevering van het 17de seizoen, Pokémon de Serie: XY.

PlotEdit

Tijdens de reis naar Cyllage City besluiten Ash en zijn vrienden om te gaan kamperen in een bos, maar voor Serena is het de eerste keer dat ze buiten slaapt. Nadat Ash en zijn vrienden hun avondeten op hebben, heeft Serena macarons gebakken als toetje. Wanneer Clemont in het mandje met de macarons kijkt blijkt deze leeg te zien, Clemont loopt gelijk op Chespin af om te kijken of hij de macarons gestolen heeft en inderdaad, Chespin heeft de macarons gestolen. Later heeft Chespin met een volle maag een gevecht tegen Froakie, maar dit gevecht loopt niet heel goed voor Chespin en hij word al gauw uitgeschakeld. Chespin verliest zelfs een gevecht tegen de onervaren Bonnie en Dedenne. Die nacht maakt Clemont een machine voor Chespin, de machine moet Chespin weer in topvorm krijgen. Terwijl Clemont met de machine bezig is ziet hij niet dat Chespin slaapwandelend wegloopt. De volgende dag gaan Clemont en zijn vrienden opzoek naar Chespin. Zullen Clemont en zijn vrienden Chespin terugvinden?

SamenvattingEdit

Samenvatting-XY015 Foto-1

Chespin eet de macarons van Carrie op.

Ash en zijn vrienden lopen tijdens zonsondergang door een bos heen, wanneer Serena opmerkt dat ze vandaag nooit meer het Pokémon Center gaan halen. Daarop zegt Ash dat ze vandaag in het bos gaan slapen. Serena heeft hier eerst helemaal geen zin in, maar als ze ziet hoe leuk kamperen is trekt ze als weer snel bij. Clemont heeft het avondeten gekookt, dit is de eerste keer dat Clemont voor de groep kookt. Serena heeft macarons gebakken als toetje, maar wanneer Clemont het mandje met de macarons opent, blijkt deze leeg te zijn. Terwijl de groep zich afvraagt waar de macarons zijn gebleven, zit Chespin de macarons in de bosjes op te eten. Clemont merkt dit op en rent gelijk achter Chespin aan, die nog één macaron in zijn hand heeft. Uiteindelijk struikelt Chespin, waardoor de tent omvalt en hij de laatste macaron per ongeluk doorslikt. Wanneer Serena en Ash de tent weer overeind zetten, biedt Clemont zijn excuses aan voor Chespin's gedrag. Daarna zeggen Serena en Ash dat het niet zo erg is en Clemont zich geen zorgen moet maken. Daarna stelt Ash een gevecht tegen Chespin voor, waardoor Chespin weer een beetje lichaamsbeweging krijgt.

Ash gebruikt zijn Froakie tijdens het gevecht tegen Clemont en Chespin. Froakie begint het gevecht met zijn Bubble, Chespin probeert deze aanval te ontwijken, maar doordat hij zich helemaal vol gevreten heeft is hij veel te traag. Chespin deed daarna Tackle op Froakie, maar Chespin was nog steeds erg traag, waardoor Froakie de aanval makkelijk kon ontwijken. Daarna gebruikte Froakie Pound en was Chespin uitgeschakeld. Bonnie plaagt Chespin door te zeggen dat zelfs Dedenne hem nu kan verslaan. Ash wil het gevecht tussen Dedenne en Chespin wel zien. Daarom besluiten Chespin en Clemont om tegen Bonnie en Dedenne te vechten. Chespin begint met zijn Tackle, maar wanneer hij deze aanval uitvoert struikelt hij, waardoor Dedenne Chespin kan uitschakelen met zijn Thunder Shock.

Terwijl de rest van de groep aan het slapen is, maakt Clemont voor Chespin een machine, waarmee hij Chespin weer in topvorm kan krijgen. Terwijl Clemont aan het werk is, loopt Chespin slaapwandelend achter een lekker geur uit het bos aan. Daarna is de machine van Clemont klaar voor gebruik, Clemont besluit om de machine eerst zelf uit te testen voordat hij deze op Chespin gebruikt. Maar tijdens de test wil de machine niet stoppen, waardoor deze uiteindelijk overbelast raakt en ontploft. Door de explosie worden Ash, Serena en Bonnie waker en komen ze uit de tent. Dan ziet Clemont ineens dat Chespin weg is en gaat hij samen met de rest van de groep op zoek naar Chespin. Ondertussen ligt Chespin te slapen bij de deur van een oude vrouw genaamd Carrie, Carrie was macarons aan het maken, de geur die Chespin had gevolgd. Clemont maakt zich ondertussen zorgen dat Chespin hem niet meer aardig vindt, omdat hij hem liet vechten met een volle maag.

Samenvatting-XY015 Foto-2

Mystical Fire maakt meer kapot dan je lief is.

Wanneer Chespin wakker wordt is Carrie net klaar met het bakken van de maccarons. Ze neemt Chespin mee naar buiten, waar hij de macarons op mag eten, opdat moment ziet Clemont Chespin Carrie's macarons opeten vanuit de bosjes. Clemont voelt zich schuldig voor wat hij Chespin heeft aangedaan en loopt weg. Toen Clemont later terugkwam bij de rest van de groep, vertelde hij dat hij Chespin had achtergelaten, omdat hij heel gelukkig was bij Carrie. Ondertussen bij Chespin komt de man van Carrie Wylie thuis. Wylie is vermoeid en wil gelijk een macaron pakken, maar van Carrie mag Wylie geen macaron pakken voordat hun een Pokémon gevecht hebben gehouden. Wylie zeg dat Carrie hem toch niet kan verslaan, maar Carrie zegt daarop dat ze een geheim wapen heeft, Chespin. Wylie wil best wel tegen Carrie vechten, op voorwaarde dat zij hem vergeeft als hij wint, hieraan voegt Carrie toe dat als zij wint Wylie zijn excuses moet aanbieden.

Wylie gebruikt zijn Delphox in zijn gevecht tegen Chespin. Delphox begint met zijn Will-O-Wisp, waardoor er een grote rookwolk ontstaat. Wanneer Ash en zijn vrienden deze rookwolk zien rent Clemont gelijk terug naar het huis waar hij Chespin heeft achtergelaten. Wanneer Ash en zijn vrienden naar het gevecht tussen Chespin en Delphox kijken, pakt Serena haar Pokédex om Delphox te identificeren. Wanneer Delphox Chespin wil aanvallen met zijn Flamethrower, springt Clemont tussen beide en houdt hij met zijn Aipom-arm de Flamethrower van Delphox tegen. Daarna legt Clemont aan Carrie en Wylie uit dat hij de trainer van Chespin is, daarna zegt Wylie dat dit betekent dat hij heg gevecht gewonnen heeft. Chespin wil echter door vechten, alleen deze keer onder het commando van Clemont. Wylie begint net zoals de vorige keer met Will-O-Wisp, Clemont besluit om Chespin rollend de aanval te laten ontwijken. Clemont wil eerst dat het eten een beetje gezakt is bij Chespin, voordat hij op de aanval overgaat. Tijdens het rollend ontwijken van Delphox aanvallen wordt Chespin steeds sneller, waardoor Clemont uiteindelijk besluit om Chespin Tackle te laten doen. Daarna gebruikt Chespin Vine Whip, maar Delphox gebruikt Flamethrower als tegenaanval, hierdoor wordt Chespin bijna uitgeschakeld. Opdat moment activeert Chespin's gave, Overgrow. Chespin slaat met zijn Vine Whip de staf van Delhox uit zijn handen. Wylie wil nu Mystical Fire gebruiken, Carrie waarschuwt hem dat dit ernstige gevolgen kan hebben, maar Wylie besluit het toch te doen. Wanneer hij het commando wil roepen, gaat hij door zijn rug en is het gevecht voorbij.

Wat later legt het echtpaar hun ruzie bij. Wylie pakt vervolgens een taart die hij had gekocht als goedmakertje voor zijn vrouw. Carrie stelt voor dat Ash en zijn vrienden ook een stukje taart mee eten. Wat later vertelt Chespin aan Clemont dat hij niet weggelopen is omdat hij Clemont niet meer aardig vindt. Daarna nemen Ash en zijn vrienden afscheid van Wylie en Carrie. Wat later lopen Ash en zijn vrienden in het bos, wanneer ze erachter komen dat ze het volgende Pokémon Center niet gaan halen, stelt Serena voor om te gaan kamperen.

Blurb: Pokémon.nlEdit

Als onze helden op weg zijn naar Cyllage City besluiten ze om de nacht in hun tenten door te brengen. Clemont maakt een uitstekend avondmaaltje en als toetjes haalt Serena een mand vol eigengemaakte macarons tevoorschijn! Maar de mand is leeg en Clemont ontdekt al snel dat Chespin ze allemaal heeft opgegeten. En dat is niet de eerste keer! Clemont biedt zijn excuses aan en stelt voor dat Chespin een gevecht tegen Ash’s Froakie houdt om wat beweging te krijgen. Maar na al die heerlijkheden zit Chespin helemaal vol en beweegt zich erg traag, en is het voor Froakie een makkie om hem te verslaan. Daarna daagt Bonnie hem uit en Dedenne wint binnen een minuut van hem. Chespin schaamt zich en Clemont is vastbesloten om zijn Pokémon weer in vorm te krijgen. Terwijl Serena en Bonnie in hun tent een Pokémon raadspelletje spelen, is Clemont hard aan het werk aan een nieuwe uitvinding: een trainingsapparaat voor Chespin! Maar hij heeft niet door dat Chespin zich onderwijl laat wegleiden door een heerlijke geur. Chespin volgt zijn neus en komt bij een huis aan waar hij in slaap valt. De volgende ochtend wordt Chespin wakker van een heerlijk geur, namelijk de geur van versgebakken macarons! Carrie de oude vrouw die in het huis woont vindt het geweldig dat Chespin zo van haar macarons geniet en geeft hem er zoveel als hij op kan. Als Clemont op zoek gaat naar zijn weggelopen Pokémon, ziet hij voor het huis een gelukkige en etende Chespin met Carrie zitten en besluit dat hij het daar beter heeft dan bij hem. Als haar man Wylie thuiskomt, vraagt Carrie aan Chespin of hij samen met haar tegen hem en zijn Delphox wil vechten! Chespin is bang om het tegen een sterke Vuursoort op te nemen, en helemaal nu het voor hem moeilijk is om met een volle buik te vechten. Delphox eerste zet is een voltreffer en onze helden zien een rookwolk verschijnen. Clemont realiseert zich dat Chespin in moeilijkheden is en rent terug naar het huis, en gooit zichzelf midden in het gevecht! Wylie staakt het gevecht onmiddellijk, maar Chespin wil doorgaan, dus vraagt Clemont of hij het gevecht mag overnemen. Chespin is nog steeds in het nadeel, maar Clemont bedenkt zich dat Chespin nu ronder dan normaal is en dus vooral goed kan rollen! Hij geeft Chespin de opdracht om te rollen en op die manier ontwijkt hij de aanvallen van Delphox en Chespin begint zich onderhand weer een beetje de oude te voelen. Wylie besluit dan om een krachtige zet te doen, maar als hij de opdracht wil geven gaat hij door zijn rug! Het gevecht wordt stopgezet en het echtpaar legt uit dat dit gevecht een manier was om een ruzie van de dag daarvoor op te lossen. Het blijkt dat opa al een heerlijke taart voor oma had gekocht om het goed te maken en ze besluiten hem met onze helden te delen als dank voor hun hulp!

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY015

Pokémon Quiz

WTP XY015

Wie is deze Pokémon?

MensenEdit

PokémonEdit

AanvallenEdit

TriviaEdit

Title Card XY Clemont

Deze aflevering concentreert zich op Clemont

FoutenEdit

  • Wanneer Ash aan Serena vraagt wat er aan de hand is, is Bonnie's blouse grijs in plaats van bruin.
  • Wanneer de Pokémon aan het eten zijn, is de vacht op Fennekin's linker wang geel in plaats van wit.
  • Wanneer Chespin de laatste macaron wil opeten, verdwijnt één van de stekels op zijn hoofd.
  • Door de hele aflevering heen ontbrak af en toe één van de stekels op Chespin's hoofd.
  • Tijdens Chespin's gevecht tegen Delphox is de strik op Serena's hoed misvormd.
  • Wanneer Wylie's Delphox last resort gebruikt ontbreekt de bruine blek op Chespin's hoofd.

GalerijEdit

Nummering aangepast wegens BW overgeslagen aflveringen