Wikia

Mega-Mega Meowth-Manie! (ハリマロンVSメガメガニャース!!)
XY010
Seizoen: Pokémon de Serie: XY Karakter van de dag: Geen
Uitgezonden: JapanFlag 12 december 2013 Terugkerende Karakters: Jessie, James, Professor Sycamore, Meyer/Gemaskerde Blaziken, Sophie, Cosette
UnitedStatesFlag 22 maart 2014
DutchFlag 24 mei 2014
Intromuziek: V (ボルト) Bij Karakters: Geen
Pokémon Theme Song (XY)
EindLied: X海峡Y景色
Badge(s): Bug Badge Locatie: Lumiose City
Pokémon: Ash's Pikachu, Clemont's Dedenne, Mega Blaziken, Team Rocket's Meowth, Jessie's Wobbuffet, Ash's Fletchling, Clemont's Chespin, Weedle, Psyduck, Zigzagoon, Linoone, Marill, Meyer's Ampharos
Clemont krijgt een Chespin. Clemont's Chespin kent Pin Missile en Tackle.
Pokémon de Serie: XY
Mega-Mega Meowth-Manie! (Japans: ハリマロンVSメガメガニャース!! Chespin VS Mega Mega Meowth!!)(Engels: Mega-Mega Meowth Madness!) is de 10de aflevering van de XY Serie en is de 10de aflevering van het 17de seizoen, Pokémon de Serie: XY.

PlotEdit

Wanneer Ash en zijn vrienden door Lumiose City lopen, stelt serena voor om een bezoekje te brengen aan Professor Sycamore. Wanneer Ash en zijn vrienden in het laboratorium aankomen en de macarons van Serena op willen eten, zijn de macarons gestolen. Een Chespin blijkt de dader te zijn, wanneer Clemont zegt dat Chespin ook een macaron had kunnen krijgen als hij het gewoon vroeg, rende Chespin er vandoor. Ondertussen beraamt Team Rocket een plan om de Mega Evolutie geheimen van Professor Sycamore te stelen. Zal het Team Rocket lukken om de Mega Evolutie geheimen van Professor Sycamore te stelen?

SamenvattingEdit

XY010-Samenvatting Foto-1

Professor Sycamore, Serena en Bonnie zitten opgesloten in de truck van Team Rocket.

Ash en zijn vrienden staan op het punt om uit Lumiose City te vertrekken en naar Cyllage City toe te gaan. Serena stelt echter voor dat ze eerst nog eventjes langs gaan bij Professor Sycamore, daarna liet Serena een mandje met macarons zien die ze gemaakt had voor hun bezoek aan Professor Sycamore. Ondertussen kijkt Team Rocket naar de beelden van Mega Blaziken bij de Prism Tower. Daarna bedenken ze een plan om Meowth te laten Mega Evolueren met behulp van de Mega Evolutie gegevens van Professor Sycamore, zodat ze Pikachu kun stelen. Daarna vraagt Meowth of hij überhaupt wel kan Mega Evolueren, waarop James zegt dat dat kan met behulp van een machine genaamd Mega-Mega Meowth.

Later in het laboratorium, komt Professor Sycamore erachter dat Ash, Clemont en Bonnie samen met Serena reizen. Wanneer Serena haar macarons laat zien, stelt Professor Sycamore's assistent Sophie voor om deze op te eten bij een kopje thee. Wanneer de thee klaar is komt Serena erachter dat de macarons gestolen zijn. Wanneer iedereen opzoek is naar de macarons, merkt Sophie op dat een Chespin de macarons aan het opeten is. Wanneer Clemont zegt dat Chespin ook een macaron had kunnen krijgen als hij het gewoon vroeg, steekt Chespin Clemont met de stekels op zijn hoofd in zijn hand, daarna rent Chespin snel weg met een aantal macarons. Sophie legt daarna uit dat Chespin een zeer gulzige Pokémon is. Daarna besluiten Serena en Bonnie om een kijkje te nemen bij Professor Sycamore.

XY010-Samenvatting Foto-2

Clemont en Chespin tijdens het gevecht tegen Mega-Mega Meowth.

Ondertussen arriveert Team Rocket in een busje bij het laboratorium van Professor Sycamore. Daarna rijdt Team Rocket met het busje dwars door het glas van de kas van Professor Sycamore heen. Professor Sycamore herinnerde zich Team Rocket nog wel, dit kwam vooral door de pratende Meowth. Jessie bond Professor Sycamore uiteindelijk vast en gooide hem samen met Meowth achterin het busje. Serena en Bonnie probeerde Professor Sycamore te bevrijden, maar de deur van het busje viel in het slot, waardoor Serena en Bonnie niet meer konden ontsnappen. Maar dankzij de kruimels van Serena's macarons konden Ash, Clemont, Pikachu en Chespin de locatie van het pakhuis van Team Rocket achterhalen. Wanneer Ash en Clemont Team Rocket rustig proberen te naderen, waarschuwt Chespin Team Rocket, omdat hij valt terwijl hij het mandje met de macarons van de tafel wil afhalen. Wanneer Team Rocket Ash en Clemont zien activeren ze de Mega-Mega Meowth Machine. Ash laat Pikachu Thunderbolt gebruiken op de machine, maar deze aanval werd teruggekaatst door het amulet van de machine. Chespin krijgt opdat moment een idee en hij trekt samen met Clemont de steker van de machine uit de aggregaat. De bepantsering van de Machine bleek echter nog steeds sterker te zijn dan Chespin's Tackle en Pikachu's Quick Attack. Wanneer Mega Blaziken later verschijnt om Ash en zijn vrienden te helpen sloopt hij de Mega-Mega Meowth Machine met zijn Flamethrower. Daarna geven Pikachu en Chespin de genadeklap met een combinatie van Electro Ball en Pin Missile, waardoor Team Rocket er weer vandoor schiet.

Later nemen Ash en zijn vrienden afscheid van Professor Sycamore, maar voordat ze vertrekken merkt Bonnie op dat Chespin naar hen kijkt. Professor Sycamore zegt vervolgens dat Chespin met Clemont mee op reis wil. Daarna vraagt Clemont of Chespin zijn Pokémon wil worden, Chespin wou dit maar al te graag. Daarna krijgt Clemont de Pokébal van Chespin, Clemont stop vervolgens Chespin in zijn Pokébal. Daarna nemen Ash en zijn vrienden echt afscheid van Professor Sycamore en begint hun reis naar Cyllage City pas echt.

Blurb: Pokémon.nlEdit

Onze helden zijn nog steeds in Lumiose City en Serena stelt voor dat ze Professor Sycamore bezoeken, voordat ze met hun reis verdergaan. Voor deze gelegenheid heeft ze een grote hoeveelheid heerlijke macarons gebakken! Eenmaal in het lab van de professor, instaleren ze zich aan tafel met een kop thee waarna te ontdekken dat de macarons weg zijn! Ze vinden de mand met koekjes in een hoek, samen met een hongerige Chespin die niet van plan is om te delen. Intussen heeft Team Rocket onderzoek gedaan naar Professor Sycamore’s studie naar Mega Evolutie en de schurken hebben besloten dat als ze zijn data stelen daar enorme profijt van kunnen hebben tijdens hun intriges. Ze breken in, vangen de professor en gooien hem achterin hun vrachtwagen, maar het lukt Bonnie en Serena om in te stappen voordat de vrachtwagen vertrekt. Serena laat een spoor achter van stukjes macaron, die Chespin ruikt en besluit te volgens, waardoor Clemont en Ash uiteindelijk de schuilplaats van de schurken vinden. Intussen heeft James Professor Sycamore’s geheugenkaart in een mechanische Mega-mega Meowth geplugd, zodat hij onze helden aanvalt! Chespin laat Clemont weten dat hij wil vechten, maar Chespin en Pikachu kunnen nog geen deukje in de gigantische machine slaan. Maar dan verschijnt de mega Blaziken die Ash heeft gered toen hij van de Prisma Toren viel, samen met zijn Trainer, een mysterieuze man met een masker. Mega Blaziken’s ongelofelijk krachtige Vlammenwerper zorgt ervoor dat de Mega-mega Meowth verkoold en samen met de Meowth die hem bestuurde achterblijft. En Team Rocket schiet er weer eens vandoor! Wanneer onze helden samen met de professor teruggaan naar het lab, zien we dat Mega Blaziken’s Trainer ze na kijkt – nu zonder zijn masker. Het is Meyer, de vader van Clemont en Bonnie! In het lab nemen Ash, Serena, Clemont en Bonnie afscheid, wanneer Bonnie opeens merkt dat Chespin naar ze aan het kijken is. Clemont bedankt de Pokémon voor zijn hulp Team Rocket te verslaan en zegt dat ze elkaar vast weer snel zien, maar het wordt al snel duidelijk dat Chespin met hem mee wil! En dus hoort Clemont’s vriend Chespin nu bij de groep en gaat de reis naar Cyllage City weer verder!

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY010

Pokémon Quiz

WTP XY010

Wie is deze Pokémon?

PokémonEdit

TrivaEdit

Title Card XY Clemont

Deze aflevering concentreert zich op Clemont (DVD Versie)

Title Card XY Bonnie

Deze aflevering concentreert zich op Bonnie (TV Versie)

FoutenEdit

  • Wanneer Pikachu naar Chespin kijkt achter de plant, ontbreekt Pikachu's staart.
  • Als Team Rocket in Professor Sycamore lab in breekt, verdwijnen de ogen van de Zigzagoon tijdelijk.
  • Wanneer Ash en Clemont achter Chespin aan rennen is de linker stekel van Chespin bruin in plaats van groen.
  • Wanneer Chespin de Macaron oppakt is zijn linker arm tijdelijk groen.
  • Wanneer James op de computer slaat is het toetsenbord opeens overdreven groot en ontbreekt het Touchpad.
  • Wanneer James Mega Mega Meowth aandoet is de helft van Jessies handschoen als haar huid gekleurd waardoor haar handschoen korter lijkt.
  • Wanneer Mega Mega Meowth wordt geraakt door Flamethrower is Chespin's arm tijdelijk licht bruin gekleurd.

GalerijEdit