Wikia

Serena's Sylveon
Serena's Nymphia
Serena's Sylveon
Algemeen
Trainer: Serena (anime)
Geslacht: Vrouwtje
Gave: Onbekend
Debuut: Een Dartelende Vondst tussen de Bloemen!
Aflevering gevangen: Een Dartelende Vondst tussen de Bloemen!
Waar gevangen: Kalos Route 17
Huidige locatie: Met Serena
Details
Geëvolueerd: 16 afleveringen als Eevee
Evolueert in: XY105
Serena's Sylveon (Japans: セレナのニンフィア Serena's Nymphia) is een Fee-type Pokémon en is de derde Pokémon van Serena.

BiografieEdit

Serena en Eevee

Serena en Eevee

Eevee is voor het eerst te zien in de aflevering Een Dartelende Vondst tussen de Bloemen!, waarin hij een optreden geeft op een steen dat op een podium lijkt. Maar wanneer Eevee ziet dat Serena en Bonnie naar haar aan het kijken zijn, rent ze weg. Wanneer Serena en haar vrienden wat later opzoek zijn naar Eevee, valt Serena bijna een klif in, maar omdat Eevee haar waarschuwde kwam alles goed. Als bedankje voor Eevee omdat zij haar leven heeft gered, laat Serena een bloemenkroon voor haar achter. Wat later probeerde Clemont en Bonnie Eevee te vangen door haar te lokken met een Poké Puff, maar toen Eevee de Poké Puff kwam halen liet Bunnelby Eevee met de Poké Puff weglopen, waardoor Chespin de schuld kreeg.

In de avond haalt Eevee de bloemenkroon van Serena op en daarna gaat ze weer optreden op het rots podium. Serena en haar Pokémon waren ook wakker en keken in het geheim naar Eevee's optreden. Nadat Serena de volgende dag een optreden voor Eevee gegeven heeft, besluit Eevee om naar de groep toe te lopen, maar ze wordt gevangengenomen door Team Rocket. Serena en Ash slaagde erin om Eevee te bevrijden uit de val van Team Rocket. Team Rocket probeerde nog achter Eevee aan te rennen, maar de weg werd geblokkeerd door Serena, Braixen en Pancham. Wanneer Jessie haar Gourgiest Seed Bomb laat gebruiken op Serena en haar Pokémon, springt Eevee voor Serena en gebruikt ze Protect om Serena en haar Pokémon te beschermen. Nadat Team Rocket er weer vandoor geschoten was, besloot Eevee om met Serena mee op reis te gaan.

In XY090 informeert Shauna Serena over de verschillende evoluties van Eevee. Een tijdje later gebruikt Serena Eevee in een koppelgevecht met Shauna en Ivysaur tegen Ash en Tierno. Dankzij de dansgevechtsstijl van Tierno en zijn Blastoise, gebruikt Eevee ook zijn danstechnieken om de aanvallen van zijn tegenstanders te ontwijken. Uiteindelijk besluit Serena om met het gevecht te stoppen.

Serena en Eevee XY090

Serena is blij om Eevee weer te zien.

In XY091 haalt Serena Eevee uit haar Pokébal zodat ze kan kijken naar de Pokémon Show. Maar Eevee is heel bang voor al de mensen in het theater, daarom haalde Clemont zijn Bunnelby uit zijn Pokébal, zodat hij Eevee gezelschap kon houden en Eevee niet zo bang was. Eevee vond de Pokémon Show heel leuk maar toen Jessie tijdens de algemene Free-style ronde vuurwerk gebruikte werd Eevee heel bang. Waardoor ze onder de stoelen naar de ingang van het theater toerende, waar ze bang onder een rij bankjes ging liggen. Eerst twijfelde Eevee om terug naar Serena te rennen, vanwege alle mensen bij de ingang van het theater, maar uiteindelijk raapte Eevee al haar moed bij elkaar en rende ze naar haar trainer toe. Serena is nog nooit zo blij geweest om haar Eevee terug te zien. Daarna moest Serena snel terug naar de kleedkamer omdat ze over een paar minuten aan haar demonstratie moest beginnen. Eevee was heel erg onder de indruk van het optreden van Serena, Braixen en Pancham en wil zelf ook ooit samen met haar trainer op het podium staan.

In XY095 wordt een wilde Quilladin verliefd op Eevee, maar dit is niet wederzijds waardoor Eevee zich heel ongemakkelijk voelt. Daarom besluiten Chespin en Pancham om Eevee te helpen om de liefdesaanvallen van Quilladin tegen te houden. Nadat Quilladin Chespin en Pancahm heeft verslagen, gaat hij weer achter Eevee aan. Wanneer Quilladin bijna Eevee raakt met een aanval, gebruikt Eevee haar Double Team. Wanneer Quilladin wat later flauwgevallen is, rent Eevee bang weg voor Chespin, Pancham en Quilladin en gaat ze weer bang achter Serena staan. Eevee was wat later ook niet geïnteresseerd in de liefdesgevechten van Quilladin tegen Pancham en Chespin en deed liever een dutje. Later werden Eevee, Bunnelby, Dedenne en Gompie gevangengenomen door Team Rocket, maar dankzij Bunnelby wisten ze te ontsnappen. Waardoor Eevee weer met haar trainer werd herenigd en vlak daarna weten Quilladin, Chespin en Pancham Team Rocket te verslaan. Daarna wil Quilladin Eevee een bosje bloemen geven, maar Eevee wijst het cadeautje van Quilladin af, waardoor Quilladin achter een Flareon aangaat en Eevee met rust laat.

In XY101 deed Eevee voor het eerst mee aan een Pokémon Show. Eevee was heel zenuwachtig voor haar debuut. De nacht voor de Pokémon Show kon Eevee zelfs niet slapen, maar gelukkig werd Eevee toem aanmoedigend toegesproken door Serena, Braixen en Pancham. Eevee zag samen met Braixen hoe Pancham en Serena de Thema Demonstratie Ronde wonnen, Braixen en Eevee waren heel enthousiast want nu was het hun buurt in de algemene Free-Style ronde. Eevee was heel zenuwachtig toen haar demonstratie begon, gelukkig was het publiek onder de indruk van het dansje van Serena, Eevee en Braixen. Maar toen Eevee op de tak van Braixen moest landen, raakte Eevee afgeleid waardoor ze op de grond viel. Eevee schaamde zich heel erg, maar Serena moedigde Eevee aan om toch verder te gaan met de demonstratie. Daarna ging alles goed en was het al om al nog steeds een heel goede demonstratie. Uiteindelijk verloor Serena de Pokémon Show en Eevee voelde zich heel schuldig, maar Serena was toch heel trots op haar kleine verlegen Eevee.

Serena en Sylveon

Sylveon met Serena na haar evolutie.

In XY105 vraagt Serena of Eevee met haar naar het dansfeest van Monsieur Pierre wil gaan. Eevee was eerst niet heel enthousiast, maar ze werd een stuk vrolijker toen ze werd gekoppeld aan Bunnelby. Eevee vond het heel leuk om samen met Bunnelby te dansen en toen de dansers van partner moesten wisselen was Eevee geen eens bang om met iemand anders te dansen. Wat later gebruikte Serena Eevee tijdens haar koppelgevecht met Ash en Pikachu tegen James en zijn Inkay en Miette en haar Slurpuff. Nadat Pikachu Eevee beschermt tegen een aanval van Inkay, besluit Eevee om Pikachu met haar Swift te beschermen tegen een aanval van Slurpuff. Maar daarna raakt Inkay Eevee snel met zijn Psybeam. Serena complimenteert Eevee vanwege haar kracht en doorzettingsvermogen. Opeens verschijnt er een blauw voelspriet uit Eevee's lichaam, die zich om de arm van Serena wikkelt en vervolgens evolueert Eevee in een Sylveon. Sylveon is een heel sterke Pokémon en ze weet Inkay en Slurpuff uiteindelijk uit te schakelen met haar nieuwe aanval Fairy Wind, waardoor Ash en Serena het gevecht winnen.

KaraktereigenschappenEdit

Eevee en Bunnelby XY090

Eevee met haar vriend Bunnelby tijdens de Pokémon Show.

Eevee is een zeer verlegen Pokémon en verstopt zich daarom altijd wanneer ze nieuwe mensen ontmoet. Eevee is vooral bang voor Chespin omdat Chespin heel druk en wild is. Wanneer Eevee bang is verstopt ze zich achter haar trainer of achter de Bunnelby van Clemont. Vanwege zijn verlegenheid was Eevee ook bang om te vechten in de aflevering XY090, maar uiteindelijk werd ze geïnspireerd door de dansgevechtsstijl van Tierno en zijn Blastoise om haar eigen danspasjes in het gevecht te gebruiken.

Eevee houdt heel veel van dansen, maar door haar verlegenheid vindt Eevee het niet leuk als mensen naar haar gedans kijken. In XY091 kijkt Eevee naar het optreden van Serena tijdens de Anistar City Pokémon Show en is heel onder de indruk van haar trainer en wil daarom op een dag samen met Serena op het podium staan.

AanvallenEdit

Aanval Aflevering
Eevee gebruikt Protect
Protect Een Dartelende Vondst tussen de Bloemen!
Swift Een Dartelende Vondst tussen de Bloemen!
Double Team XY095
Fairy Wind XY105
+ betekend dat een aanval recent nog gebruikt is.*
- betekend dat een Pokémon deze aanval eigenlijk niet kan leren.

TriviaEdit

  • Eevee is voor het eerste te zien in het vierde themalied van de XY Serie, Brullende All-Stars.
  • Eevee is de eerste Pokémon soort dat twee keer in de Pokémon Anime door een hoofdkarakter werd gevangen.

GalerijEdit