Wikia

Dit artikel is een beginnetje. Je kan de Pokémon Wiki helpen door het artikel uit te breiden. Cleffa XY
Pokémon Ruby Version
ポケットモンスタールビー
Ruby EN boxart
Pokémon Sapphire Version
ポケットモンスターサファイア
Sapphire EN boxart
{{{video game titel 3}}}
[[Image:{{{image 3}}}|250px|center]]
Game Informatie
Generatie Generatie III
Spelers 1-4 Spelers
Platform Game Boy Advance
Ontwikkelaars Game Freak
Uitgevers Nintendo
Datum van verschijning
Europa 25 juli 2003
Japan 21 november 2002
Noord-Amerika 19 maart 2003
Australië 3 april 2003
Zuid Korea Niet Uitgebracht
Waarderingen
CERO N/A
ESRB E
ACB G8+
OFLC G8+
PEGI 3+
GRB N/A
Ruby JP boxart
Pokémon Ruby Japanse boxart
Sapphire JP boxart
Pokémon Sapphire Japanse boxart

Pokémon Ruby Version (Japans: ポケットモンスタールビー Pocket Monsters Ruby) en Pokémon Sapphire Version (Japans: ポケットモンスターサファイア Pocket Monsters Sapphire) zijn de eerste twee hoofdserie games van Generatie III. Deze games zijn gemaakt voor de Game Boy Advance en spelen zich af in Hoenn. In Generatie VI werd er een remake van deze games gemaakt onder de naam Pokémon Omega Ruby en Alpha Sapphire.

Blurb: Game Boy Advance HoesjeEdit

Verhuis naar de prachtige wereld Hoenn, een plaats vol machtige helden, mysterieuze teams, vriendschappen en gevechten. Meteen na de verhuizing begint je avontuur als een Pokémon Trainer. Welke wonderen en gevaren liggen in het verschiet? Vertrouw op je uitrusting en en zet de zaken naar je hand...

  • Meer dan 200 Pokémon, waaronder 100 geheel nieuwe soorten - om ze allemaal te kunnen vangen moet je Pokémon uitwisselen met een Trainer die de Sapphire/Ruby Version bezit!
  • Stuur twee Pokémon tegelijk de strijd in voor strategische 2-tegen-2-gevechten!
  • Neem deel aan intense 'multi-battles' met maximaal 4 spelers!
  • Geheel nieuwe Pokémon-competities beoordelen je Pokémon op diverse kwaliteiten!
  • Superstrakke Game Boy Advance-graphics brengen de wereld van Pokémon tot leven met meer detail dan ooit!

Er zijn enkele verschillen tussen Pokémon Ruby en Sapphire, bijvoorbeeld waar en hoe vaak bepaalde Pokémon verschijnen. Dit spel kan alleen worden gekoppeld aan Pokémon Ruby en Sapphire. Het is NIET koppelbaar aan andere Pokémon-versies of Pokémon Stadium™.
*Je hebt een of meer Game Boy Advance Game Link™ snoeren en twee tot vier spelcassettes nodig om de koppelingen te maken die nodig zijn voor uitwisselen met of vechten tegen andere spelers (genoemde artikelen worden apart verkocht).