Wikia

Dit artikel is een beginnetje. Je kan de Pokémon Wiki helpen door het artikel uit te breiden. Cleffa XY
Pokémon Gold Version
ポケットモンスター 金
Pokemon Gold
Pokémon Silver Version
ポケットモンスター 銀
Pokemon silver
{{{video game titel 3}}}
[[Image:{{{image 3}}}|250px|center]]
Game Informatie
Generatie Generatie II
Spelers 1-2 Spelers
Platform Game Boy Color
Game Boy (Geschikt voor de Super Game Boy en de Super Game Boy 2)
Ontwikkelaars Game Freak
Uitgevers Nintendo
Daewon (Zuid-Korea)
Datum van verschijning
Europa 6 april 2001
Japan 21 november 1999
Noord-Amerika 15 oktober 2000
Australië 13 oktober 2000
Zuid Korea 24 april 2002
Waarderingen
CERO N/A
ESRB E
ACB G
OFLC G8+
PEGI 3
GRB ALL
Gold JP boxart
Pokémon Gold Japanse boxart
Silver JP boxart
Pokémon Silver Japanse boxart

Pokémon Gold Version (Japans: ポケットモンスター 金 Pocket Monsters: Gold) en Pokémon Silver Version (Japans ポケットモンスター 銀 Pocket Monsters: Silver) zijn de eerste twee hoofdserie games van Generatie II. De games zijn gemaakt voor de Game Boy Color, maar zijn echter ook speelbaar op de Game Boy. Deze games spelen zich af in Johto wat ten westen van Kanto ligt. In Generatie IV werd er een remake van deze games gemaakt onder de naam Pokémon HeartGold en SoulSilver.

Tijdens de ontwikkeling van Pokémon Gold en Silver werden deze games ook wel Pocket Monsters 2 (Japans: ポケットモンスター2), Pokémon 2 (Japans: ポケモン2) of Pocket Monsters 2: Gold en Silver (Japans: ポケットモンスター2 金・銀) genoemd. In 1997 werd uiteindelijk besloten om het cijfer twee uit de titel te halen.

Tijdens Nintendo Space World '97 werd bekendgemaakt dat Gold en Silver in maart 1998 in Japans moesten uitkomen, maar dit bleek iets te ambitieus. Game Freak bleek meet tijd nodig te hebben en de games kwamen pas op 21 november 1999 uit in Japan.

Blurb: Game Boy Color HoesjeEdit

Vang er nog meer! Stap in een geheel nieuwe wereld, met nieuwe Pokémon om te vangen, trainen en strijden! Maak gebruikt van de nieuwe PokéGear, inclusief plattegrond, zender, mobiele telefoon en klok! Stel de klok in en zie hoe de dag verandert in nacht en gebeurtenissen plaatsvinden in real-time!

  • Tientallen nieuwe Pokémon! Ontdek nieuwe evolutievormen van bekende Pokémon en vind nieuwe soorten!
  • Een geheel nieuwe wereld met Gym Leaders en acht nieuwe badges!
  • Twee nieuwe typen Pokémon, Dark en Steel!
  • Ruil met de Silver/Gold, Red, Blue, Yellow Version om ze allemaal te vangen! (Hiervoor is een Universal Game Link™ snoer nodig, wordt apart verkocht. Nieuwe Pokémon kunnen niet worden overgezet naar de Red, Blue of Yellow Version. Niet compatibel met met Pokémon Stadium™.)
  • Compatibel met Pokémon Pikachu™ Color!

Waarschuwing: Pokémon ruilen - Sluit het Universal Game Link snoer nooit aan op een Game Boy met een andere taalversie van Pokémon. Hierdoor kunnen de opgeslagen gegevens verloren gaan.