Wikia

Dit artikel is een beginnetje. Je kan de Pokémon Wiki helpen door het artikel uit te breiden. Cleffa XY
Pokémon Black Version 2
ポケットモンスター ブラック 2
Black 2 EN boxart
Pokémon White Version 2
ポケットモンスター ホワイト 2
White 2 EN boxart
{{{video game titel 3}}}
[[Image:{{{image 3}}}|250px|center]]
Game Informatie
Generatie Generatie V
Spelers 1-4 Spelers
Platform Nintendo DS
Nintendo DSi
Ontwikkelaars Game Freak
Uitgevers Nintendo
The Pokémon Company
Datum van verschijning
Europa 12 oktober 2012
Japan 23 juni 2012
Noord-Amerika 7 oktober 2012
Australië 11 oktober 2012
Zuid Korea 8 november 2012
Waarderingen
CERO A
ESRB E
ACB G
OFLC G
PEGI 3
GRB ALL
Black 2 JP boxart
Pokémon Black 2 Japanse boxart
White 2 JP boxart
Pokémon White 2 Japanse boxart

Pokémon Black Version 2 (Japans: ポケットモンスター ブラック 2 Pocket Monsters Black 2) en Pokémon White Version 2 (Japans: ポケットモンスター ホワイト 2 Pocket Monsters White 2) zijn de de derde en vierde hoofdserie games van Generatie V. Deze games zijn gemaakt voor de Nintendo DS en Nintendo DSi en spelen zich af in Unova, waar ditmaal wel Pokémon van voorgaande generaties te vinden zijn, voordat je het hoofdverhaal hebt uitgespeeld.

Blurb: Nintendo DS HoesjeEdit

Twee krachten verenigd... een nieuwe legende verrijst!
Red de Unova-regio in een nieuwe Pokémon-avontuur, en ontdek een schat aan nieuwe uitdagingen en activiteiten!

  • Ruil en strijd met vrienden via een infraroodverbinding of DS draadloze communicatie, of met mensen uit de hele wereld via de Nintendo Wi-Fi Connection.
  • Zet Legendarische Pokémon over uit de Nintendo 3DS Dowload-software Pokémon Dream Radar (spel en Nintendo 3DS-systeem worden apart verkocht).
  • Bezoek de Pokémon Global Link-website (www.pokemon-gl.com) voor meer spelmogelijkheden.(Je hebt hiervoor een Pokémon Trainer Club-account, een Nintendo DS-systeem en een computer nodig - beide met toegang tot het internet.)

Dit is Pokémon Black/White Version 2. De typen Pokémon die verschijnen en de kans dat bepaalde Pokémon verschijnen, zijn anders dan in de White/Black Version 2. In dit spel kan alleen worden gecommuniceerd, gestreden en geruild met de verschillende taalversies van Pokémon Black Version 2, Pokémon White Version 2, Pokémon Black Version en Pokémon White Version. Nadat je het centrale verhaal hebt voltooid, kun je met de versies Diamond, Pearl, Platinum, HeartGold en SoulSilver communiceren om Pokémon naar je spel te migreren. Pokémon die je op die manier hebt gemigreerd, kunnen niet meer worden teruggestuurd. Dit spel is niet compatibel met het Pokéwalker™-accessoire. Om DS Wireless Play-games te spelen heb je één Game Card per speler nodig. Enige vaardigheid in de Engelse taal is nodig om optimaal van dit spel te kunnen genieten. Om online te spelen heb je een breedband internetverbinding en een draadloos Access Point nodig. Voorzien van Engelse schermteksten en een Nederlandstalige handleiding.