Wikia

Omgekeerde Wereld
反転世界, Reverse World
Reverse World
Algemeen
Debuut: Pokémon Film: Giratina en de Krijger van de Lucht

De Omgekeerde Wereld (Japans: 反転世界 Reverse World) is een dimensie geschapen door Giratina nadat deze er naartoe verbannen was. Deze alternatieve dimensie speelt een zeer belangrijke rol in de film Pokémon 11: Giratina en de krijger van de lucht. De natuurwetten van deze wereld worden beschreven door expert Newton Graceland, hij legt uit dat deze wereld het exacte tegenovergestelde is van de normale wereld; zwaartekracht varieert in intensiteit en objecten lijken ondersteboven te worden geplaatst. De omgekeerde wereld is symbiotische met de echte wereld als er wat gebeurt in omgekeerde wereld heeft dat een effect op de echte wereld en andersom. Een opmerkelijk voorbeeld van deze theorie is dat het aanraken van de bubbels in de Omgekeerde Wereld met afbeeldingen van dingen uit de normale wereld erin weerkaatsingen veroorzaakt. De Omgekeerde Wereld ondersteunt de normale wereld, zonder de Omgekeerde Wereld worden Tijd en Ruimte niet in balans gehouden en zou leven op de normale wereld niet mogelijk zijn. Enkel Giratina en Shaymin's Seed Flare kunnen een portaal in de Omgekeerde Wereld maken die ze terug brengt naar de normale wereld. Shaymin kan alleen een portaal openen met Seed Flare als er vervuiling dichtbij is en Shaymin kan enkel de Omgekeerde Wereld verlaten en niet betreden. Giratina kan echter oneindig reizen tussen beide werelden, hoewel Giratina alleen portalen kan openen op bronnen die reflecties hebben zoals het wateroppervlakte en spiegelreflecties.

Giratina is het enige wezen dat leeft in de Omgekeerde Wereld, alhoewel expert Newtwon Graceland en zijn hulpje Zero ook enige tijd in deze dimensie hebben doorgebracht.

Games Edit

Zie Distortion World voor het hoofdartikel over dit onderwerp.

De basis van de Omgekeerde Wereld kwam voort uit de Distortion World, een plaats dat exclusief kan worden bezocht in Pokémon Platinum Version. De twee dimensies zijn bijna geheel hetzelfde, net als de Omgekeerde Wereld is Giratina het enige wezen dat er leeft. In de game kan de Distortion World worden bereikt via Mt. Coronet en Turnback Cave.

Manga Edit

In de Pokémon Adventures serie, is de Distortion World de manga tegenhanger van de Omgekeerde Wereld. Deze wereld is net als de Omgekeerde Wereld tegenovergesteld aan de normale wereld.

Andere dimensies in het Pokémon Universium
Inter-dimensionale locaties: Unown dimensieGeest WereldOmgekeerde WereldTijdruimte dimensiesDistortion WorldSpiegel Wereld