Wikia

Lusamine
(ルザミーネ Lusamine)
Sun Moon Lusamine
Algemene Informatie
Geslacht: Vrouw
Woonplaats: Aether Paradise
Regio: Alola
Familie: Lillie (Dochter)
Gladion (Zoon)
Mohn (Echtgenoot)
Klasse: Aether President
Lid van: Aether Foundation
Eerste Verschijning: Pokémon Sun en Moon
Stem Acteur: Canick Hermans (Nederlands)

Lusamine (Japans: ルザミーネ Lusamine) is de president van de Aether Foundation.

UiterlijkEdit

Lusamine heeft lang blond haar waar af en toe wat zilver kleurig haar tussen zit en heeft groene ogen. Ze draagt een witte jurk met een de bovenkant een zwarte diamant. Lusamine draagt een wit met zwarte gekleurde legging en zwart met goud gekleurde hoge hakken waarvan de onderkant licht groen gekleurd is.

Wanneer Lusamine fuseert met Nihilego verduisteren hun lichamen. Lusamine bevindt zich in het hoofd van de Ultra Beast, haar benen steken echter onder het hoofd uit. Tijdens de fusie bevinden zich op de tentakels van Nihilego een aantal diamantvormige ogen.

In de GamesEdit

Lusamine is voor het eerst te zien in een tijdschrift wat op het bureau van de speler ligt tijdens de intro van Pokémon Sun en Moon. Lusamine ontmoet de speler pas nadat hij de Akala Grand Trial heeft behaald en samen met Hau naar Aether Paradise reist.

Lusamine beweert tijdens haar eerste ontmoeting met de speler, dat ze van elke Pokémon houdt of ze nou oorspronkelijk uit Alola komen of niet. Tijdens het gesprek met Lusamine verschijnt opeens een Ultra Wormhole waaruit een Nihilego komt. Na het gevecht met Nihilego, zegt Lusamine dat ze Nihilego zal vinden en van hem zou houden als al haar andere Pokémon. Wanneer Hau tijdens het gesprek Lillie noemt, reageert ze verrast en vertelt ze niet dat Lillie haar dochter.

Een tijdje later vertelt Plumeria aan Lillie dat Team Skull niet de enige criminelen op Alola zijn en dat Lillie Cosmog aan hen moet teruggeven. Wanneer de speler, Hau en Gladion terugkeren in het Aether Paradise, vallen alle werknemers hun opeens aan, waaronder Faba, die het kantoor van Lusamine heeft afgesloten. Er zijn ook een aantal Team Skull Grunts aanwezig, waaruit de samenwerking tussen Lusamine en Guzma duidelijk blijkt. Nadat de speler Guzma heeft verslagen, gaat hij het kantoor van Lusamine in, waar Lillie Lusamine smeekt om haar plannen stop te zetten. Lusamine is niet onder de indruk van Lillie en vertelt haar dat ze nooit echt haar dochter is geweest. Vervolgens opent ze een geheime kamer achter de spiegel in haar kantoor. Lillie en de speler besluiten Lusamine te volgen. Lusamine vraagt het tweetal dichterbij te komen, die gelijk verschrikt kijken wanneer ze zien dat Lusamine een collectie ingevroren Pokémon heeft, wat Lusamine beschermen tot in de eeuwigheid noemt.

Dan komen Hau en Gladion de kamer inlopen. Lusamine is helemaal niet blij om haar zoon te zien, omdat hij een Type: Null gestolen heeft en vervolgens vertrokken is. Gladion gaat hier niet op in, omdat het onmogelijk is om tot zijn moeder door te dringen is. Lusamine zegt dan gefrustreerd dat ze al haar liefde aan haar kinderen heeft gegeven en dat het enige wat ze daarvoor terugkreeg hun vertrek was. Lusamine blijkt Cosmog opgesloten te hebben in een kubus, Lillie smeekt aan haar moeder om Cosmog's kracht niet te gebruiken, omdat hij hierdoor kan sterven. Lusamine trekt zich echter niks aan van haar dochter en gebruikt de kubus om verschillende Ultra Wormholes in Alola te open, waarvan er één zich in de kamer van Lusamine bevindt. Dan rent Guzma de kamer in en vraagt hij of het experiment gelukt is, waarop een Nihilego achter Lusamine verschijnt. Nadat Lusamine door de speler verslagen is, springt ze samen met Guzma de Ultra wormhole in.

Later komen Lillie en de speler Lusamine tegen in de Ultra Space, waar Guzma vertelt dat hij niet meer met Lusamine werkt, nadat een Nihilego hem heeft bezeten, en dat ze niet meer voor reden vatbaar is. Lillie is het niet met Guzma eens en confronteert haar moeder. Wanneer Lillie en de speler bij een open plek aankomen, is Lusamine nergens te zien, maar opeens verschijnt ze op een steen voor hen. Lillie vertelt haar moeder hetzelfde als tijdens de gebeurtenissen in het Aether Paradise en vraagt haar mee terug te komen naar Alola.

Guzma bleek gelijk te hebben, want Lusamine vertelt Lillie dat zelfs zij niet zo dom kan zijn om te denken dat ze terugkeert naar Alola. Lusamine vertelt hoe schitterend de Ultra Space is en dat het enige waar ze nu om geeft Nihilego is en dat Lillie lelijk is geworden sinds ze haar verliet en vrienden werd met de speler. Lusamine richt zich dan tot de speler en daagt hem uit voor een gevecht, maar niet voordat ze samensmelt met Nihilego.

Nadat ze verloren heeft, wordt Lusamine furieus en probeert ze Lillie te slaan met één van Nihilego's tentakels. Lillie roept daarop SolgaleoS/LunalaM die zo hard brult dat Lusamine van Nihilego wordt gescheiden. Voordat Lusamine flauwvalt vraagt ze aan Lillie wanneer ze zo mooi geworden is. Waarna de speler en Lillie samen met Lusamine en Guzma terugkeren naar Alola. Aan het einde van de game vertelt Lillie de speler dat het alweer een stukje beter gaat met Lusamine en dat ze heeft geprobeerd om bij de ceremonie van de speler te kunnen zijn en dat ze haar langzaam proberen duidelijk te maken wat ze fout heeft gedaan. Lillie vertrekt vervolgens naar Kanto om Bill te bezoeken in de hoop dat hij haar moeder kan genezen, omdat Bill ook ooit samengesmolten was met een Pokémon.

Wat later tijdens een gesprek met Gladion, vertelt hij dat zijn moeder vermoedelijk zo geobsedeerd is geraakt door de Ultra Beasts, omdat haar man, professor Mohn, verdwenen is tijdens zijn onderzoek naar de Ultra Wormholes. Ze probeerde Mohn terug te vinden, maar doordat dit niet wou lukken, raakte ze geobsedeerd. Gladion vertelt dat Lusamine's obsessie vermoedelijk verergerd is door Nihilego's parasitische karakter en zijn gif. Tijdens het verblijf met Lillie op Exeggutor Island vertelde zij ook dat Lusamine vroeger een zachtaardige vrouw was die van haar kinderen hield.

PokémonEdit

Gevecht Aether ParadiseEdit

Clefable XY
Clefable
 Fee 
Lilligant XY
Lilligant
 Gras 
Mismagius XY
Mismagius
 Geest 
Milotic XY
Milotic
 Water 
Bewear SM
Bewear
 Normaal Vecht 
[[File:{{{P6}}}_BW.gif|link={{{P6}}}]]
[[|{{{P6}}}]]
 [[{{{T1P6}}} type|{{{T1P6}}}]] 
Lv. 41 Lv. 41 Lv. 41 Lv. 41 Lv. 41 Lv. ? -
Gaven: Magic Guard Gaven: Own Tempo Gaven: Levitate Gaven: Marvel Scale Gaven: Fluffy Gaven: Onbekend
Item: Geen Item: Geen Item: Geen Item: Geen Item: Geen Item: ?
Cosmic Power Petal Dance Mystical Fire Hydro Pump Baby-Doll Eyes -
Metronome Teeter Dance Shadow Ball Flail Take Down -
Moonblast Stun Spore Power Gem Safeguard Hammer Arm -
- - - - - -

Gevecht Ultra SpaceEdit

Clefable XY
Clefable
 Fee 
Lilligant XY
Lilligant
 Gras 
Mismagius XY
Mismagius
 Geest 
Milotic XY
Milotic
 Water 
Bewear SM
Bewear
 Normaal Vecht 
[[File:{{{P6}}}_BW.gif|link={{{P6}}}]]
[[|{{{P6}}}]]
 [[{{{T1P6}}} type|{{{T1P6}}}]] 
Lv. 50 Lv. 50 Lv. 50 Lv. 50 Lv. 50 Lv. ? -
Moonblast Leech Seed Shadow Ball Hydro Pump Baby-Doll Eyes -
Cosmic Power Petal Dance Power Gem Recover Hammer Arm -
Metronome Teeter Dance Mystical Fire Safeguard Take Down -
Moonlight Stun Spore Pain Split Flail Pain Split -

Status OnbekendEdit

Pokémon Informatie
793Nihilego
Lusamine haalt voor haar gevecht met de speler in de Ultra Space Nihilego uit zijn Beast Ball en laat zich vervolgens vrijwillig opslokken door de Ultra Beast. Nadat Lusamine het gevecht heeft verloren, scheidt Nebby Lusamine van Nihilego en keert Nihilego terug in zijn Beast Ball, die vervolgens naast Lusamine neervalt. Het is niet bekend of Nihilego achterbleef in de Ultra Space of met de rest terugkeerde naar de normale wereld.

Geen één van Nihilego's aanvallen zijn bekend.
Nihilego

Bevroren PokémonEdit

025Pikachu
Pikachu
079Slowpoke
Slowpoke
121Starmie
Starmie
126Magmar
Magmar
Pyukumuku
Pyukumuku

ArtworkEdit

Lusamine Artwork uit Sun & Moon

Lusamine met kubus Artwork uit Sun & Moon

Lusamine & Nihilego Artwork uit Sun & Moon
Sun Moon Lusamine 2

Lusamine met de kubus

Sun Moon Lusamine Nihilego fused

SpritesEdit

VS Model Lusamine uit Sun & Moon

VS Model Lusamine & Nihilego uit Sun & Moon
VSLusamine

VSLusamine 2
Overworld Model Lusamine uit Sun & Moon
Lusamine SM OD

In de AnimeEdit

Lillie Familiefoto

Familiefoto

Lusamine is voor het eerst te zien op een familiefoto in SM008, waar ze samen met haar dochter, Lillie, en zoon, Gladion, opstaat.

TriviaEdit

  • Lusamine is de eerste vrouwelijke hoofd-antagonist in de Hoofdserie Games.
  • Tijdens het gevecht tegen Lusamine in de Ultra Space kijken al haar Pokémon boos, met uitzondering van Bewear.