Wikia

James's Victreebel
Kojirō's Utsubot
James Victreebel
Algemeen
Trainer: James
Geslacht: Onbekend
Gave: Onbekend
Debuut: Het Geheimzinnige Fokcenter
Waar gevangen: Kanto
Huidige locatie: Onbekend
Details
Evolueert in: Voorafgaand aan Het Geheimzinnige Fokcenter
Geruild voor: Magikarp-verkoper's Weepinbell
Geruild In: Alle Ogen op Elekid

James's Victreebel (Japans: コジロウのウツボット Kojirō's Utsubot) is een Gras en Gif type Pokémon en was de derde Pokémon die James heeft gevangen tijdens zijn reis door Kanto.

BiografieEdit

Originele serie Edit

KantoEdit

James heeft hem als een Weepinbell gevangen en ergens vóór Het Geheimzinnige Fokcenter naar een fokcenter gebracht waarvandaan hij hem heeft gekregen. Hij ontdekt dat hij geëvolueerd is in een Victreebel waar hij zeer tevreden mee is. James heeft Victreebel maar één keer gebruikt tijdens Kanto, in de aflevering In Vuur en Vlam! helpt hij een brandende Meowth te doven. In plaats van te helpen vat Victreebel zelf vlam en wordt hij geblust door Ash's Squirtle. Victreebel wordt tijdens de Orange Islands voor gevechten gebruikt.

JohtoEdit

Tijdens Johto werd Victreebel de belangrijkste Pokémon van James. In Wobbu-Beulen! werkten Victreebel en Arbok samen om de Wobbuffet Festival-vernielers tegen te houden, gezien iedereen weigerde te vechten vanwege festivalregels. Victreebel deed zijn best, maar werd eenvoudig verslagen door de dubbelaanval van Machoke en Primeape. Daarna werd Wobbuffet ingezet en versloeg ze met zijn Tegenaanval.

In De Gras Route deed James mee met zijn Victreebel aan het Grastoernooi om kans te maken op een verzameling Bladstenen. In de eerste ronde nam Victreebel het op tegen Ephraim en zijn Skiploom, Skippy. Ondanks zijn Roede en Neerhaal-aanval werd hij eenvoudig verslagen door Skippy’s Onttrek HP en verwarrende Dubbelteam-aanval.

In de aflevering Alle Ogen op Elekid werd James door Jessie en Meowth overgehaald zijn Victreebel te ruilen voor een Weepinbell, nadat een Magikarp-verkoper hem wijs had gemaakt dat je zijn Zoete Geur kunt gebruiken om Pokémon mee te vangen. Voor de eerste keer in de anime heeft James een flashback waarin hij zijn Victreebel (als Weepinbell) voor het eerst ontmoet. In de flashback gebruikt James ook zijn Weezing om met de Pokémon te vechten en waarschijnlijk te vangen.

Later in dezelfde aflevering evolueert Weepinbell en bijt hij zich vast aan Jessie. Ze stuurt Arbok erop af om de Vliegenvanger Pokémon de verte in te schieten. Vanaf dat moment beseft de Magikarp-verkoper dat James’s Victreebel hem niet gehoorzaamd en rent er vandoor. De twee Victreebel worden op elkaar verliefd en huppelensamen het bos in.

Diamond & Pearl serieEdit

James noemt Victreebel in Twee Soorten van Scheiding! als zijn Carnivine in zijn hoofd bijt.

James noemt zijn Victreebel ook kort in De Grastype is Altijd Groener als Gardenia zegt dat grassoorten haar favoriete Pokémon zijn. Ze overweegt zelfs haar Carnivine voor hem te ruilen, maar wijst dit later af.

KaraktereigenschappenEdit

Deze Victreebel heeft veel affiniteit voor James. Dit maakt hij duidelijk door hem in zijn hoofd te bijten als hij uit zijn Pokéball komt. In sommige gevallen bijt hij in Meowth, Jessie of in Jessie's Arbok om te laten zien dat hij ook van hen houdt. Hiermee begint de running gag van de grassoort Pokémon van James, die hem aanvallen als ze uit hun Pokéball komen.

AanvallenEdit

Aanval Aflevering
RazorleafV
Tackle - Pikachu Komt in Opstand
Razor Leaf + Het Pokémon Spookschip
Sleep Powder Een Echte Slechte Dag
Double-Edge Een Gespannen Situatie
Poison Powder Een Gespannen Situatie
Swords Dance Flower Power
Take Down Flower Power
Wrap Flower Power
Vine Whip + Gegrom in het Bos
Stun Spore De Gelukzoekers
+ betekend dat een aanval recent nog gebruikt is.*
- betekend dat een Pokémon deze aanval eigenlijk niet kan leren.

Trivia Edit

  • Victreebel's hoofdkenmerk is zijn gewoonte om in het hoofd van James te bijten telkens als hij uit zijn Pokéball komt. Deze gewoonte deelt hij met James's Carnivine, en gelijkend op Cacnea die hem ook pijn doet.
    • Bovendien zijn het alle drie grassoort Pokémon.
  • In de Latijns-Amerikaanse dub heeft Victreebel een bijnaam (Flor de Calabaza) als komische noot. Zijn Carnivine en Yamask hebben later ook bijnamen gekregen.
  • Hoewel Victreebel zijn debuut maakte in Kanto, heeft hij geen enkele aanval gedaan totdat de anime zich concentreerde op de Orange Islands.
  • Victreebel staat bekend om zijn schelle krijs als hij opgeroepen wordt. Hij is een van de weinige Pokémon die niet enkel zijn naam roept (Hoewel hij een aantal keer 'bel' zegt in zijn debuutaflevering, waarin hij voor één keer is ingesproken door Eric Stuart).