Wikia

← JE003 | Aflevering | JE005 →
Steengoeie Pokémon! (ドンファンのたに!)
JE004
Seizoen: Pokémon: The Johto Journeys Karakter van de dag: Rochelle
Aflevering №: #120 Hoofd Karakters: Ash, Misty, Brock
Uitgezonden: JapanFlag 4 november 1999 Terugkerende Karakters: Jessie, James
UnitedStatesFlag 4 november 2000
DutchFlag 2001
Intromuziek: OK! Bij Karakters: Geen
Pokémon Johto
EindLied: ニャースのパーティ
Badge(s): Locatie: Route 29
Pokémon: Ash's Pikachu, Team Rocket's Meowth, Misty's Togepi, Ash's Heracross, Misty's Poliwag, Brock's Onix, Brock's Zubat, Jessie's Arbok, James's Victreebel, Rochelle's Donphan (x4)
Ash en Brock proberen een Donphan te vangen. Ash's Heracross kent Tackle, Horn Attack en Endure. Misty's Poliwag is kent Bubble. James's Victreebel kent Wrap.
Pokémon: The Johto Journeys
Steengoeie Pokémon! (Japans: ドンファンのたに! De Vallei van Donphan!)(Engels: Roll On, Pokémon!) is de 120ste aflevering van de Originele Serie en is de 4de aflevering van het 3de seizoen, Pokémon: The Johto Journeys.

SamenvattingEdit

JE004-Samevatting Foto-1

Team Rocket heeft Donphan om naar amoriet te zoeken.

Ash, Misty en Brock komen door een vallei als de grond plotseling begint te trillen en er stenen naar beneden vallen. Ook Team Rocket voelt het en wordt even later door een grote rots een paar meter naar beneden gegooid. Ash weet niet wat het was maar ze besluiten verder te lopen als ze iets achter een bosje horen. Misty ziet hoe een Pokémon tevoorschijn komt en Ash zoekt 't op in de Pokédex: het is een Donphan. Ash wil 'm vangen maar Brock houdt 'm tegen omdat deze Donphan nog jong is en hij 'm zelf wil vangen en opvoeden; hij is niet voor niets een Pokémon Fokker. Ze beginnen te ruziën maar Misty waarschuwt hen dat de Donphan er vandoor gaat! Brock kiest Onix die hij Tackle laat gebruiken, maar Donphan doet Rollout waardoor Onix verslagen wordt! Nu is het Ash z'n beurt en hij vecht met z'n net gevangen Heracross die Tackle gebruikt maar wat niet zoveel schade toebrengt.

Donphan gebruikt weer Rollout, maar Heracross z'n Horn Attack houdt 'm tegen en slaat de Donphan tegen een boom aan. Dan komt er een meisje aan die het gevecht laat stoppen en zegt dat Ash haar Donphan wilde stelen. Even later weet het meisje, dat Rochelle heet, dat ze onschuldig waren en legt uit dat ze met de Donphan amoriet kan opsporen, dat hier in de vallei ligt. Het is een kostbare steensoort waar sieraden van worden gemaakt. Ze beloven dat ze geen Donphan meer zullen vangen in deze vallei. Ash wil een gevecht tegen Rochelle, maar dat wil ze niet en ze loopt weg. Brock is in de zevende hemel sinds ze Rochelle hebben ontmoet en Ash doet Heracross terug in z'n Pokéball. Ondertussen is Team Rocket gekleed in bergbeklimmerskleding op zoek naar amoriet, zo vallen ze niet op. Ze willen er rijk mee worden en dan zegt Meowth dat hij twee mannen heeft horen praten hoe je amoriet vindt: je hebt er een Donphan voor nodig.

Rochelle is op zoek met haar Donphan naar amoriet als ze vuurwerk ziet. Het is Team Rocket dat viert dat ze een Donphan hebben gevonden. Jessie pakt een geweer waar een net uit tevoorschijn komt en ze vangt de Donphan. Ze vliegen weg in hun ballon en willen de Donphan even later amoriet laten zoeken... maar hij doet niets! Ondertussen zoekt Rochelle de gestolen Donphan als ze Ash, Misty en Brock tegenkomt en ze vraagt of ze haar willen helpen. Ze weten gelijk dat het Team Rocket was en gaan op zoek. Donphan eet van het voedsel wat hij krijgt van Team Rocket zodat hij misschien wel gaat zoeken, maar hun geduld raakt op. Dan vindt de Donphan iets en ze gaan graven. Ondertussen probeert Brock met Zubat de Donphan te vinden maar dat lukt niet. Dan blaast Rochelle op een fluitje waardoor alle Donphan naar haar toe komen. De Donphan die Team Rocket had is nog niet getraind en komt dus niet.

JE004-Samevatting Foto-2

Rochelle laat de groep amoriet zien.

Team Rocket is moe van het graven en ze hebben geen amoriet gevonden. Opeens komt de kudde Donphan op hen af met Ash, Misty, Brock en Rochelle er achteraan. Team Rocket zegt hun motto op en zeggen dat ze de Donphan niet geven totdat ze amoriet hebben. Ze zetten Arbok en Victreebel in, Brock kiest Onix. Onix gebruikt Bind op Victreebel maar die gebruikt Sleep Powder. Ash kiest Heracross en Misty Poliwag, die Doubleslap en Bubble op Victreebel gebruikt. Heracross verslaat Arbok met Tackle en gebruikt dan Horn Attack waardoor heel Team Rocket verslagen op de grond ligt. Door Pikachu's Thundershock vliegt Team Rocket er dan weer eens vandoor.

Rochelle knuffelt haar Donphan en bedankt Ash, Misty en Brock voor hun hulp. Dan laat Rochelle zien hoe ze amoriet opspoort, en laat de Donphan die ze het langst heeft amoriet ruiken waarna hij tegen een klif ramt. Ze zien dat de trillingen die worden veroorzaakt dezelfde zijn die ze eerder die dag voelden. Dan komt een stuk amoriet bloot te liggen en Rochelle raapt het op. Ze vertelt dat er kunstenaars langskomen die het gebruiken om beelden of sieraden te maken. Rochelle bedankt Ash nogmaals en hij vraagt of ze nu een gevecht mogen houden. Rochelle gaat akkoord. Ash kiest Heracross en Rochelle Donphan. Donphan gebruikt Tackle maar Heracross laat 'm op 't moment dat hij 'm raakt in de lucht vliegen. Donphan laat zich niet uit het veld slaan en gebruikt Rollout, die Heracross net kan ontwijken. Donphan komt er alweer aanrollen en nu wordt hij wel geraakt. Even begint Heracross sap te eten van een boom, maar dan is hij weer terug in het gevecht en Donphan begint weer aan een Rollout waardoor Heracross verslagen wordt. Rochelle zegt dat Ash en Heracross goed gevochten hebben en Ash is er zeker van dat Heracross een hele sterke Pokémon wordt.

Blurb: Pokémon.nlEdit

Onderweg naar Violet City, komen onze helden aan in een vallei waar Donphan gewoonlijk waardevolle stenen oogsten. Natuurlijk zijn de Team Rocket boeven niet ver weg!

DebutenEdit

Dare da JE004

Dare da?

WIDP-JE004

Wie is deze Pokémon?

MensenEdit

PokémonEdit

AanvallenEdit

TriviaEdit

Ash Concentratie JE

Het verhaal van deze aflevering concentreert zich op Ash.

  • Professor Oak's lecture: Venusaur
  • Pokémon Karaokémon: Het Liefste wat We Doen
  • Deze aflevering werd in de Verenigde Staten precies een jaar na de Japanse uitzending van deze aflevering uitgezonden.
  • Donphan's gave om amberriet te vinden, is vergelijkbaar met de gave van de zogenoemde Truffel Varkens om Truffel te vinden.
  • Deze aflevering staat in het boek Go West, Young Ash.
  • De Engelse DUB titel is vermoedelijk een verwijzing naar liedje Roll On, Columbia, Roll On.

FoutenEdit

  • Tijdens deze aflevering is de achterkant van de vleugels van Brock's Zubat hetzelfde getekend als de voorkant van zijn vleugels, terwijl de achterkant van Zubat's vleugels niet hetzelfde is als de voorkant van zijn vleugels, dit is echter wel zo bij Golbat.
  • Rochelle noemt Ash en Misty bij naam voordat Ash en Misty zich aan haar hebben voorgesteld.