Wikia

← JE001 | Aflevering | JE003 →
Een Lastige Tweestrijd (ルーキーのチコリータ!)
JE002
Seizoen: Pokémon: The Johto Journeys Karakter van de dag: Geen
Aflevering №: #118 Hoofd Karakters: Ash, Misty, Brock
Uitgezonden: JapanFlag 21 oktober 1999 Terugkerende Karakters: Jessie, James, Casey
UnitedStatesFlag 21 oktober 2000
DutchFlag 2001
Intromuziek: OK! Bij Karakters: Geen
Pokémon Johto
EindLied: ニャースのパーティ
Badge(s): Locatie: Route 29
Pokémon: Ash's Pikachu, Team Rocket's Meowth, Misty's Togepi, Ash's Bulbasaur, Ash's Charizard, Ash's Squirtle, Casey's Chikorita, Casey's Pidgey, Casey's Rattata (gevangen), Beedrill (fantasie), Elekid (fantasie), Electabuzz (fantasie)
Ash en zijn vrienden ontmoeten Casey. Casey vangt een Casey. Ash's Pikachu kan Tackle.
Pokémon: The Johto Journeys
Een Lastige Tweestrijd (Japans: ルーキーのチコリータ! De Beginneling's Chikorita)(Engels: The Double Trouble Header) is de 118de aflevering van de Originele Serie en is de 2de aflevering van het 3de seizoen, Pokémon: The Johto Journeys.

SamenvattingEdit

JE002-Samevatting Foto-1

Casey wordt vernederd door de Charizard van Ash.

Ash, Misty en Brock zijn op weg naar Violet City waar Ash de Gym Leider wil uitdagen. Onderweg zien ze een meisje die zich gekleed heeft als een honkbalfanaat, in geel met zwarte strepen. Ze heeft een Chikorita en Ash zoekt de Pokémon op in z'n Pokédex. Het meisje weet nog steeds niet dat de drie staan te kijken en er verschijnt een Rattata. Ze laat Chikorita Tackle gebruiken, maar de Rattata ontwijkt 'm. De tweede keer is het echter raak en ze vangt 'm in een Pokéball. Ze doet samen met Chikorita een overwinningsdans en dan ziet ze Ash. Ze rent op 'm af omdat hij een Pikachu heeft en ze daar gek op is; ze houdt van elke Pokémon met geel en zwarte strepen. Dit komt omdat ze fan is van het Electabuzz honkbalteam en ze knuffelt Pikachu. Die lijkt het niet erg op prijs te stellen en Ash pakt 'm snel weer beet waarna het tweetal een Thundershock te verduren krijgen. Even later heeft ze zich voor-gesteld als Casey en zegt dat iedereen in haar familie fan is van de Electabuzz. Ash zegt dat de Magikarp- en Starmieteams beter zijn maar daar wordt Casey kwaad om en ze daagt Ash uit. Hij waarschuwt haar dat hij stukken sterker is maar dat maakt haar niet uit.

Casey kiest een Pidgey en Ash kiest Charizard. Pidgey gebruikt Quick Attack maar hij botst tegen Charizard op waarna Charizard adem uitblaast en Pidgey hiermee verslaat. Vervolgens kiest Casey haar tweede Pokémon, de net gevangen Rattata. Die gebruikt Tackle, maar kan geen schade veroorzaken en is al snel uitgeput. Ze heeft nog één Pokémon over en kiest Chikorita. Ash laat Charizard een kleine Flamethrower gebruiken nadat Chikorita Vine Whip gebruikte en verslaat 'm. Casey wordt boos en als Ash haar een hand wil schudden rent ze weg en begint te huilen als ze op een pad in elkaar zakt. Ze denkt aan haar familie thuis en dat ze haar belofte een Pokémon Meester te worden niet kan waarmaken. Dan hoort ze stemmen, het blijken Jessie en James te zijn gekleed in Electabuzz-outfits. Ze zeggen dat zij had moeten winnen tegen Ash.

JE002-Samevatting Foto-2

Jessie en James besluiten Casey te helpen.

Ze verzinnen hoe Ash heeft vals gespeeld en onterecht gewonnen heeft en hoe langer ze zo door gaan hoe bozer Casey wordt. Ze wil opnieuw tegen Ash vechten, maar nu een eerlijk gevecht. Ze doen het deze keer op het honkbalveld. Casey kiest haar Chikorita en Ash kiest Pikachu. Chikorita raakt Pikachu met Tackle en gebruikt dan Sweet Scent waardoor Pikachu en Ash even alles vergeten. Chikorita maakt daarvan gebruik om nog een Tackle af te vuren. Pikachu verdedigt zich met Thunderbolt maar dit heeft geen effect op een Gras-type als Chikorita.

Op dat moment begint er een lied te spelen en robots die Casey aanmoedigen, gemaakt door Team Rocket om Casey aan te moedigen en zo Ash te verzwakken. Als ze de tijd rijp vinden stelen ze Chikorita en Pikachu en schieten dan honkballen op Ash en Casey af. Ash zegt dat je nooit moet opgeven en ze het aan hem moet overlaten maar voor hij het weet wordt hij door één van de ballen geraakt. Casey kiest Rattata en Pidgey en Ash kiest Bulbasaur en Squirtle. Allemaal schieten ze de honkballen terug naar Team Rocket en door Pidgey laat James Pikachu en Chikorita vallen. Ze vallen samen aan met Razor Leaf en Thunderbolt en na een dubbele Tackle is Team Rocket verslagen!

Casey beseft dat ze zich niet uit het veld moet laten slaan als ze één keer is verslagen, maar gewoon weer de draad moet oppakken en de volgende uitdaging aangaan. Net als het Electabuzz-team, die ook niet na één nederlaag opgeven. Ze zegt dat ze elkaar misschien weer in de Johto League tegenkomen en ze zwaaien elkaar uit. Ash weet dat Casey een sterke trainer zal komen en hij zal moeten trainen voor hun volgende ontmoeting!

Blurb: Pokémon.nlEdit

Onderweg verslaan Ash en zijn Charizard genadeloos een ambitieuze beginnende Trainer genaamd Casey. Ze rent erg van streek weg, voordat Ash haar kan troosten. Dan slaat Team Rocket toe!

DebutenEdit

Dare da JE002

Dare da?

WIDP-JE002

Wie is deze Pokémon?

MensenEdit

PokémonEdit

AanvallenEdit

TriviaEdit

Ash Concentratie JE

Het verhaal van deze aflevering concentreert zich op Ash.

  • Professor Oak's lecture: Starmie
  • Pokémon Karaokémon: Pikachu (IK Kies Jou)
  • Deze aflevering werd in de Verenigde Staten precies een jaar na de Japanse uitzending van deze aflevering uitgezonden.
  • De Engelse DUB titel is een combinatie van de woorden double trouble en doubleheader.
  • De honkbalteams uit deze aflevering zijn gebaseerd op Japanse honkbalteams, de Electabuzz zijn de Osaka Hanshin Tigers en de teams met de Starmie en de Magikarp logos zijn de Yokohama BayStars en de Hiroshima Toyo Carp.
  • Team Rocket gebruikt tijdens deze aflevering een variatie op het normale motto.
  • Deze aflevering staat op de Engelse DVD Pokémon All-Stars: Chikorita van de Magna Pacific's Pokémon All-Stars serie.
  • Deze aflevering staat in het boek The Chikorita Challenge.

FoutenEdit

  • Pikachu gebruikt tijdens deze aflevering Tackle terwijl hij deze aanval niet kan leren in de games.
  • In de Nederlandse DUB draagt Casey Chikorita op om zijn Take Down te gebruiken, terwijl dit Tackle had moeten zijn.
  • In de Hindi DUB wordt Chickorita een keer Chikota genoemd.