Wikia

← IL002 | Aflevering | IL004 →
Ash Vangt een Pokémon! (ポケモンゲットだぜ!)
IL003
Seizoen: Pokémon: Indigo League Karakter van de dag: Geen
Aflevering №: #003 Hoofd Karakters: Ash, Misty
Uitgezonden: JapanFlag 15 april 1997 Terugkerende Karakters: Jessie, James
UnitedStatesFlag 10 september 1998
DutchFlag 1999
Intromuziek: めざせポケモンマスター Bij Karakters: Geen
Pokémon Theme Song
EindLied: ひゃくごじゅういち
Badge(s): Locatie: Viridian Forest
Pokémon: Ash's Pikachu, Team Rocket's Meowth, Ash's Caterpie → Metapod (gevangen), Ash's Pidgeotto (gevangen), Jessie's Ekans, James's Koffing, Beedrill, Butterfree (fantasie)
Ash vangt een Caterpie. Ash's Caterpie kan String Shot en Tackle. Ash vangt een Pidgeotto. Ash's Pidgeotto kan Quick Attack en Gust. Ash heeft zijn eerste gevecht. James' Koffing kan SmokeScreen en Sludge. Jessie's Ekans kan Dig. Ash's Caterpie evolueert in Metapod. Ash en Misty gaan naar Pewter City.
Pokémon: Indigo League
Ash Vangt een Pokémon! (Japans: めざせポケモンマスター Ik Heb een Pokémon Gevangen!)(Engels: Pokémon Emergency!)is de 2de aflevering van de Originele Serie en is de 3de aflevering van het 1ste seizoen, Indigo League.

SamenvattingEdit

IL003-Samevatting Foto-1

Caterpie en Pikachu kijken naar de volle maan.

Ash weet in het Viridian Forest een Caterpie te vangen, maar Misty is er minder blij mee dan Ash: ze heeft een hekel aan Insect Pokémon. Caterpie lijkt echter wél van Misty te houden, maar Misty moet er niets van weten. Caterpie wordt hier wat verdrietig van en Ash wordt boos op Misty.

's Avonds zijn de twee nog steeds ruzie aan het maken, maar als ze slapen zijn Pikachu en Caterpie nog wakker. Caterpie vertelt over de droom om ooit te kunnen vliegen, terwijl ze een Butterfree voor de volle maan zien vliegen.

De volgende dag ziet Ash een Pidgeotto, maar het vangen gaat hem minder makkelijk af dan bij Caterpie! Misty zegt dat hij 'm eerst moet verzwakken, dus Ash zet Caterpie in. Pidgeotto ziet Caterpie echter meer als een lekker hapje, dus gebruikt Ash snel Pikachu. Die weet Pidgeotto te verzwakken en nu blijft hij wel in de Pokéball: Ash zijn derde pokémon!

IL003-Samevatting Foto-2

Ash laat Misty trots zijn net geëvolueerde Metapod zien.

Dan verschijnt Team Rocket weer, James beveelt Koffing zijn Sludge Attack te gebruiken en zo kan Pikachu niet aanvallen. Ash zet Pidgeotto in en ook Pidgeotto wordt verslagen! Als hij Caterpie inzet lachen Jessie, James en Meowth 'm uit: wat een lachertje! Maar nadat hij Ekans en Koffing weet te verslaan met String Shot piepen ze wel anders en slaat Team Rocket op de vlucht!

Na het gevecht begint Caterpie te gloeien... hij evolueert in een Metapod! Blij met zijn nieuwe Pokémon gaan Ash, Misty en Pikachu dieper het Viridian Forest in...

Blurb: Pokémon.nlEdit

Ash ontdekt en vangt zijn eerste Pokémon! Hoewel hij opgewonden is, is Misty vol afschuw over zijn nieuwe Insectsoort Pokémon vriend.

DebutenEdit

Dare da EP003

Dare da?

WIDP-IL003

Wie is deze Pokémon?

PokémonEdit

AanvallenEdit

TriviaEdit

Ash Concentratie IL

Het verhaal van deze aflevering concentreert zich op Ash

  • Aan het einde van Pokémon Noodgeval! wanneer Ash Caterpie probeert te vangen zegt hij "Pokébal, nu!", maar aan het begin van deze aflevering zegt hij in plaats daarvan "Caterpie, je bent van mij".
  • Tijdens deze aflevering vindt de eerste evolutie plaats.
  • Dit is de enige aflevering waarin een hoofdpersonage twee Pokémon vangt tijdens één aflevering.
  • Tijdens deze aflevering blijkt dat Misty een hekel heeft aan wortels, pepers en Insect-type Pokémon.
    • Uit de Japanse versie van deze aflevering blijkt ook dat Misty tien jaar oud is.
  • Uit deze aflevering blijkt dat Misty een rode slaapzak heeft waarop bubbels gedrukt staan en Ash een blauwe slaapzak heeft, op het naamplaatje van zijn slaapzak staat Satoshi, de Japanse naam van Ash.
  • Dit is de eerste aflevering waarin de effectiviteit van verschillende types wordt vermeld.
  • Tijdens deze aflevering is een echt dier te zien, wanneer Ash's Pidgeotto een worm eet.
  • De titel zegt dat Ash een Pokémon vangt terwijl hij er twee vangt.
  • De Pokémon die Ash vangt tijdens deze aflevering worden allebei vrijgelaten voordat hij naar de Orange Islands vertrekt.
  • Dit is de eerste aflevering waarin Ash zijn bekende vang-pose gebruikt.
  • Dit is de enige aflevering waarin Caterpie evolueert in Metapod door witte zijde draden in de lucht te spuiten die vervolgens zijn lichaam omringen, dit is vergelijkbaar met hoe een echte rups een cocon maakt. In later afleveringen evolueert Caterpie op de gebruikelijke manier.
  • Ash verteilt tijdens deze aflevering dat volgens de Pokémon League regels trainers alleen één tegen één gevechten mogen houden. Deze regels zouden veranderen met de Advanced Generation waarin dubbelgevechten niet ongebruikelijk zullen zijn.
  • Dit was een lange tijd de aflevering waarin de minste mensen te zien waren totdat in Sewaddle en Burgh in Pinwheel Forest! hetzelfde aantal mensen te zien waren.

FoutenEdit

  • Wanneer Ash naar de Pokébal van Caterpie toe rent, heeft hij zijn pet achterstevoren op. De kleuren van de pet zijn echter omgedraaid wat normaal gesproken wit is is nu rood en wat normaal gesproken rood is is nu wit.
  • In het shot voordat Caterpie naar Misty toe rent schuilt Misty achter een boom. Wanneer Misty wat later voor Caterpie terugdeinst verdwijnt de boom.
  • Tijdens de scene wanneer Ash en Misty aan het slapen zijn en Pikachu met Caterpie aan het praten is. Stuitert Pikachu heen en weer, maar wanneer hij hier mee stopt is het stuiter geluid nog steeds te horen.
  • Wanneer Pikachu twee achterwaartse saltos doet, staat hij opeens midden in de lucht stil.
    • Dit kan echter ook een voorbeeld zijn van Anime-Fysica.
  • Wanneer Ash en Pikachu wakker schrikken van Misty's geschreeuw, wijst de voorkant van de Pokébal niet naar Misty, maar wanneer Caterpie de Pokébal ingaat wijst de Pokébal wel naar Misty en wanneer Ash de Pokébal oppakt ligt deze op zijn kop.
  • Wanneer Caterpie Pidgeotto wil aanvallen, is één van zijn rechter poten groen gekleurd.
  • Nadat Pidgeotto is geraakt door de Thundershock van Pikachu, blijft hij nog een tijdje in de lucht hangen zonder dat hij nog aan het vliegen is.
    • Maar dit kan echter ook weer een voorbeeld zijn van Anime-Fysica.
  • Wanneer Ash de Pokébal naar Pidgeotto gooit om hem te vangen, zijn beide helften van de Pokébal rood.
  • Wanneer Jessie en James naar Pikachu wijzen is zijn hele staart geel.
    • Dit gebeurt weer wanneer Koffing en Ekans uit hun Pokéballen worden gehaald.
  • Nadat Pidgeotto is uitgeschakeld en Koffing en Ekans Caterpie willen aanvallen, is de Japanse stem van Ekans te horen.