Wikia

← IL001 | Aflevering | IL003 →
Pokémon Noodgeval! (たいけつ!ポケモンセンター!)
IL002
Seizoen: Pokémon: Indigo League Karakter van de dag: Geen
Aflevering №: #002 Hoofd Karakters: Ash, Misty
Uitgezonden: JapanFlag 8 april 1997 Terugkerende Karakters: Jessie, James, Professor Oak, Delia Ketchum, Agent Jenny, Zuster Joy
UnitedStatesFlag 9 september 1998
DutchFlag 1999
Intromuziek: めざせポケモンマスター Bij Karakters: Geen
Pokémon Theme Song
EindLied: ひゃくごじゅういち
Badge(s): Locatie: Viridian City, Viridian Forest
Pokémon: Ash's Pikachu, Team Rocket's Meowth, Misty's Goldeen, Jessie's Ekans, James's Koffing, Zuster Joy's Chansey (x2), Caterpie, Pidgey, Rattata, Pikachu (meerdere), Ho-Oh (flashback), Spearow (flashback), Jigglypuff (computer), Articuno (gravure), Zapdos (gravure), Moltres (gravure), Arcanine (gravure)
Ash en Misty ontmoeten Agent Jenny, Zuster Joy en Team Rocket. Misy stelt zichzelf voor aan Ash en ze belooft hem te achtervolgen totdat ze haar fiets terug heeft. Misty blijkt een Goldeen te hebben. Team Rocket besluit Ash te achtervolgen om Pikachu te stelen. Ash probeert een Caterpie te vangen.
Pokémon: Indigo League
Pokémon Noodgeval! (Japans: たいけつ!ポケモンセンター! Confrontatie! Pokémon Center!)(Engels: Pokémon Emergency!)is de 2de aflevering van de Originele Serie en is de 2de aflevering van het 1ste seizoen, Indigo League.

SamenvattingEdit

IL002-Samevatting Foto-1

De gezochte criminele Jessie en James.

Na zijn gevecht met de Spearow is Pikachu gewond geraakt en zoekt Ash het Pokémon Center om Pikachu te laten behandelen. Als hij de stad binnenkomt, wordt hij tegengehouden door Agent Jenny die hem er verdacht uit vindt zien. Zijn Pokédex identificeert hem gelukkig en dan brengt Agent Jenny Ash naar het Pokémon Center.

Ash belt met professor Oak en vertelt over de mysterieuze Pokémon die hij eerder die dag zag, maar professor Oak weet ook niet wat het geweest kan zijn. Dan komt Misty binnen, het meisje waar Ash de fiets van 'leende', en is woedend dat haar fiets is vernield. Ash legt haar echter de situatie uit en Misty vergeet haar fiets en denkt aan Pikachu.

Terwijl Pikachu wordt behandeld dringen geheimzinnige leden van de criminele organisatie Team Rocket het center binnen en willen alle Pokémon stelen. Zuster Joy transporteert snel alle Pokéballs naar Pewter City en Pikachu, die nu beter is, krijgt energie van alle Pikachu in het center en zo kan hij Team Rocket verslaan. Jessie, James en Meowth, de drie leden van Team Rocket, zweren die Pikachu ooit te stelen, want zo sterk is 'ie!

Het Pokémon Center is helemaal vernietigd maar alle Pokémon zijn veilig. Ash gaat verder met zijn reis door het Viridian Forest en Misty gaat mee vanwege de fiets die ze ooit nog terug zal krijgen. Dan ziet Ash een Caterpie... zal hij hem kunnen vangen?

Blurb: Pokémon.nlEdit

Ash snelt naar Viridian City met zijn gewonde Pikachu, waar hij Jessie, James en Meowth ontmoet van Team Rocket, evenals Misty, die boos is op Ash omdat hij haar fiets heeft gesloopt.

DebutenEdit

Dare da EP002

Dare da?

WTP EP002

Wie is deze Pokémon?

MensenEdit

PokémonEdit

AanvallenEdit

TriviaEdit

Ash Concentratie IL

Het verhaal van deze aflevering concentreert zich op Ash

  • Dit is de enige aflevering waarin wordt verwezen naar Ash's vader. Delia Ketchum verwijst naar Ash's vader door te zeggen dat hij er vier dagen over heeft gedaan om van Pallet Town naar Viridian City te reizen.
    • In de Japanse versie van deze aflevering wordt ook verwezen naar Ash's opa.
  • Tijdens deze aflevering is er gravure te zien van Articuno, Zapdos, Moltres en Arcanine. Ash ziet Articuno tijdens deze aflevering aan voor Ho-Oh.
  • Tijdens deze aflevering is er een koekoeksklok te zien met een groene Pidgey als koekoek.
    • Dit is de tweede Pidgey koekoeksklok die in de anime te zien is geweest en net zoals zijn voorganger gaat deze koekoeksklok ook kapot.
  • In Twee Soorten van Scheiding wordt verwezen naar deze aflevering wanneer Team Rocket aan Dawn vertelt dat ze al even veel jaren achter Pikachu aanzitten dan zij oud is.
  • Na het conflict met Elektrische Soldaat Porygon werd de scene waarin Team Rocket geraakt wordt door Pikachu's Thunder Shock aangepast, waardoor deze scene in een raster weergave van vier hokjes wordt weergegeven.
  • Deze aflevering stond op de Nederlandse DVD Pokémon 1 - Ik Kies Jou! Pikachu!
  • Het boek I Choose You! bevat onder andere het verhaal van deze aflevering, dit boek is ook in Nederland uitgebracht onder de naam Ik Kies Jou, Pikachu!

FoutenEdit

  • Wanneer de Verteller vertelt wat er de vorige aflevering gebeurd is, gebruikt hij het woord Spearows terwijl het meervoud van een Pokémon hetzelfde is als zijn enkelvoud.
  • Op de gezocht poster die James bij zich heeft draagt hij een lila roos bij zich in plaats van een rode roos.
    • Dit hoeft geen fout te zijn, omdat dit pas de tweede aflevering is en dat kan beteken dat het toen nog niet vaststond dat James altijd een rode roos bij zich zou dragen.
  • Wanneer Zuster Joy Pikachu op het bed neerlegt in het Pokémon Center, is Pikachu's staart helemaal geel.
  • Arcanine staat samen met de legendarische vogels op de gravure in deze aflevering. Deze fout komt vermoedelijk omdat Arcanine bekend staat als de Legendary Pokémon.
  • De bureaus waar onder andere de computer staat waarmee Ash Professor Oak opbelt verandert twee keer van vorm tijdens deze aflevering.
  • Net voordat Team Rocket hun Pokéballen hun Pokémon Center ingooit, ontbreekt de lippenstift van Jessie.
  • Wanneer Ash Pidgey uit zijn Pokébal haalt zijn de ogen van Pidgey geel gekleurd.
  • De eerste twee keer wanneer James bij de deur van de Pokébal-kamer staat, heeft zijn linkerhand dezelfde kleur als zijn huid terwijl deze zwart hadden moeten zijn.
  • Misty zegt tijdens deze aflevering dat Water type Pokémon niet op het land kunnen vechten, terwijl ze zelf een Staryu en Starmie heeft die wel op land kunnen vechten.