Wikia

Dit artikel is een beginnetje. Je kan de Pokémon Wiki helpen door het artikel uit te breiden. Cleffa XY
Gompie
プニちゃん Puni-chan
Algemeen
Geslacht: Onbekend
Gave: Onbekend
Debuut: Mega Evolution Special IV
Huidige locatie: Bij Bonnie
Details
Evolueert in: Evolueert niet

Gompie (Japans: プニちゃん Puni-chan, Engels: Squishy) is een terugkerend Pokémon karakter in de anime en reist momenteel samen met Ash en zijn vrienden onder de hoede van Bonnie. Hij komt voor het eerst voor in Mega Evolution Special IV en staat centraal in het seizoen XY&Z van de XY serie.

Karaktereigenschappen Edit

Als Zygarde-kern controleert Gompie regelmatig de natuur met zijn andere cellen, die verspreid zijn over de regio. Gompie gebruikt deze cellen als bewakingscamera’s en controleert deze met zijn cellen voor hij gaat slapen. Als hij een vijand voelt aankomen, maakt hij zijn reisgenoten wakker en waarschuwt hen. Bij gevaar, zoals in Van A tot Z!, roept hij zijn cellen op om van vorm te veranderen.

Gompie vertrouwt mensen niet volledig, zoals te zien is als hij van de groep probeert te ontsnappen. Dit is mogelijk te wijten aan de experimenten onderworpen aan de wreedheden van Team Flare. Hij voelt alleen iets voor de groep als hij door hen wordt gered van Celosia. En zelfs dan vertrouwt hij ze niet volledig totdat hij voor de tweede keer wordt beschermd.

In Ontmoeting in de Terminus Grot! aarzelt hij even voordat hij naar de kern van de Terminus Grot gaat, terugkijkend op de groep van Ash voor hij de afgrond induikt. Als Gompie met Z2 communiceert in Een celvormige verbinding! verafschuwt hij het verderfelijke denkbeeld op de mensheid van Z2 en spreekt de wens uit om hem te blijven observeren.

Zoals in In je dromen! streeft hij naar zijn volledige vorm om deel uit te maken van de grotere Zygarde. Gompie is heel kittelig, zoals bewezen is bij de eerste ontmoeting met Bonnie en in Een Lied voor Gompie. Bovendien is een vuurgeest, die hem steeds probeert aan te vallen en te vangen, zijn grootste nachtmerrie. Dit is waarschijnlijk een verwijzing naar Team Flare.