Wikia

Conkeldurr XY Deze pagina is onder constructie.
Deze pagina is momenteel onder constructie wij hopen hem zo snel mogelijk af te maken. Wij verontschuldigen ons voor het ongemak.
Vergeet dit sjabloon niet te verwijderen als de pagina af is.
Machamp XY

Generatie VIII
第八世代
Pokémon Sword Shield logo
Logo's van Pokémon Sword en Pokémon Shield.
Informatie
Begin JN 15 november 2019
EN 15 november 2019
Pokémon 401 (81 nieuw)
Regio Galar
Einde JN Onbekend
EN Onbekend
Game Informatie
Hoofd game(s): Pokémon Sword en Shield
Opslag games: Pokémon HOME

De achtste generatie (Japans: 第八世代 achtste generatie) van Pokémon games is de achtste instantie van de Pokémon gvidoe game serie. De generatie begint met Pokémon Sword en Shield. De games van de achtste generatie zijn bespeelbaar op de Nintendo Switch.

Met generatie VIII werd een begin gemaakt aan het roteren van Pokémon per game, wat inhoudt dat vanaf Pokémon Sword en Shield niet alle Pokémon meer beschikbaar zullen zijn. De games zelf worden verwacht op 15 november 2019.

Geschiedenis Edit

De achtste generatie Pokémon games werd aangekondigd door middel van Pokémon Sword en Shield op 27 februari 2019.

Regio Edit

Galar Edit

Zie Galar voor het hoofdartikel over dit onderwerp.

De Galar regio werd geïntroduceerd in Pokémon Sword en Shield. De regio is relatief langgerekt en toont een breed scala aan verschillende milieus.

Starter Pokémon Edit

De starter Pokémon van de achtste generatie volgen net als alle vorige regio's het format van een vuur-type, water-type en gras-type. De starters betreffen Grookey, Scorbunny en Sobble.

Trivia Edit

  • Dit betreft de eerste generatie sinds Generatie III waarin het niet mogelijk is om alle Pokémon van voorafgaande hoofdserie games te gebruiken.