Wikia

← DP188 | Aflevering | DP190 →
De Grens van de Halve Finale! (シンオウリーグ準決勝!ダークライ登場!!)
DP189
Seizoen: Pokémon: DP Sinnoh League Victors Karakter van de dag: Geen
Aflevering №: #655 Hoofd Karakters: Ash, Dawn, Brock
Uitgezonden: JapanFlag 26 august 2010 Terugkerende Karakters: Jessie, James, Paul, Barry, Charles Goodshow, Cynthia
UnitedStatesFlag 22 januari 2011
DutchFlag 5 juni 2011
Intromuziek: サイコー・エブリディ! Bij Karakters: Tobias, Scheidsrechter, Publiek, Trainer
We Will Carry On!
EindLied: 君の胸にLaLaLa
Badge(s): Coal Badge Forest Badge Cobble Badge Fen Badge Relic Badge Mine Badge Icicle Badge Beacon Badge Locatie: Lily of the Valley Island
Pokémon: Ash's Pikachu, Team Rocket's Meowth, Jessie's Wobbuffet, Dawn's Piplup, Ash's Heracross, Ash's Swellow, Ash's Sceptile, Ash's Torkoal, Ash's Gible, Tobias's Darkrai, Tobias's Latios, Magmortar
Ash verliest tijdens de halve finale van Tobias, maar verslaat wel twee van zijn Pokémon. Ash's Heracross kent Hyper Beam. Ash's Sceptile kent Leaf Storm. Tobias heeft een Latios. Tobias wint de Lily of the Valley Conference.
Pokémon: DP Sinnoh League Victors
De Grens van de Halve Finale! (Japans: シンオウリーグ準決勝!ダークライ登場!! Sinnoh League Halve Finale! Ontmoet Darkrai!!)(Engels: The Semi-Final Frontier!) is de 189ste aflevering van Pokémon: Diamond & Pearl de Serie en is de 32ste aflevering van het 13de seizoen, Pokémon: DP Sinnoh League Victors.

Blurb: Pokémon.nlEdit

Terwijl het halve finale Gevecht aan de gang is met Ash tegen Tobias, wordt het al snel duidelijk dat Tobias niet een Trainer is die onderschat moet worden. Hij heeft al een reputatie doordat hij al zijn tegenstanders heeft verslagen met alleen zijn Darkrai en Tobias begint sterk en krachtig door eerst Heracross en dan Torkoal en Gible van Ash te verslaan! Maar als Ash Secptile tevoorschijn haalt begint er een krachtige schermutseling en voor het eerst tijdens de Sinnoh League wordt Drakrai uitgeschakeld! Echter, Tobias roept onaangedaan zijn Latios op, en laat nogmaals zijn kracht en meesterschap zien. Met één zet wordt Sceptile uitgeschakeld. Dan komt Swellow en een luchtgevecht tussen Swellow en Latios barst los, maar Latios blijkt te sterk voor Swellow te zijn en Ash houdt nog maar een Pokémon over, tegenover de vijf van Tobias! Ash zet Pikachu in en zo begint een ronde vol intensiteit en actie, die resulteert in het uitschakelen van zowel Latios als Pikachu. Aangezien Pikachu de laatste Pokémon van Ash is, wordt Tobias de winnaar. Maar hoewel Ash is verslagen, is dit de eerste keer dat hij bij de laatste vier hoort van een evenement van dit formaat en hij heeft ook het respect van Tobias gewonnen. We verlaten onze helden wanneer Barry afscheid neemt en zowel Ash als Dawn beloven dat ze samen hun dromen waar zullen maken. Brock vraagt zich stilletjes af of hij wel hetzelfde doet...

DebutenEdit

DP eyecatch 9

Tussenstukje Diamond & Pearl

PokémonEdit

AanvallenEdit

TriviaEdit

Ash Concentratie DP 169

Het verhaal van deze aflevering concentreert zich op Ash.

  • Professor Oak's Grote Pokémon Overhoring: Onderwerp: Swinub, Niveau: Makkelijk, Antwoord: Hete Bronnen
    • Tijdens de eerste uitzending van deze aflevering was Professor Oak's Grote Pokémon Overhoring niet te zien, in plaats daarvan was er een preview te zien van de Best Wishes Serie.
  • Muziek van de films Helden, Latias en Latios en Giratina en de Krijger van de Lucht is te horen tijdens deze aflevering.
  • Dit is de enige keer dat Ash zijn Pet omdraait tijdens een gevecht in de Diamond & Pearl Serie.
  • Tijdens deze aflevering is de derde verschijning van een Legendarische Pokémon tijdens een Pokémon League in de Pokémon Anime te zien, alle drie verschijningen waren tevens tijdens dit toernooi.
  • Dit is de eerste keer dat Ash meerdere Legendarische Pokémon verslaat tijdens een gevecht.
  • De Engelse DUB titel is gebaseerd op de Engelse Uitspraak the final frontier.
  • Dit is de enige aflevering van Pokémon: DP Sinnoh League Victors waarin alle Japanse muziek gebruikt is.
  • Ash eindigt na deze aflevering in de Top 4 zijn beste resultaat tot nu toe.
  • Tijdens deze aflevering zijn Barry en Paul voor het laatst te zien.

FoutenEdit

GalerijEdit